خواص تخم مرغ + ۲۴ خاصیت تخم مرغ با مضرات برای بدن

خاصیت تخم مرغ

خواص تخم مرغ برای بدنسازی خاصیت تخم مرغ برای موی سر فواید خوردن تخم مرغ برای پوست و لاغری تاثیر تخم مرغ و مضرات آن را در سایت فتوکده می خوانید

خواص تخم مرغ

تخم مرغ ماده غذایی با ارزشی بوده و اغلب به شکل بیضی است و برای انسان ها منبع غذایی فوق العاده ای به شمار می رود و سرشار از پروتئین، انواع ویتامین های مورد نیاز بدن و مواد معدنی می باشد.

تخم مرغ همه اسیدهای آمینه مورد نیاز بدن را در خود دارد و مصرف آن ۳% از نیاز بدن مردان و ۴% زنان را به انرژی تامین می کند.

در تخم مرغ انواع ویتامین های مورد نیاز بدن بغیر از ویتامین C یافت می شود و این ماده غذایی کربوهیدرات اندکی داشته و فاقد فیبر غذایی می باشد.

مصرف یک تخم مرغ در روز خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب یا سکته مغزی را کاهش می دهد و بسیاری از نیازهای بدن را تامین می کند.

فواید خوردن تخم مرغ برای بدن چیست

فواید خوردن تخم مرغ

۲۴ خواص تخم مرغ برای سلامتی

بهبود سلامت مغز

در تخم مرغ ترکیب مغذی مهمی به نام کولین وجود دارد که به رشد و سلامت مغز کمک می کند. کولین با بهبود حافظه و دقت در ارتباط بوده در رشد مغز جنین و نوزادان موثر می باشد.

سرشار از پروتئین

تخم مرغ آمینواسیدهای موردنیاز بدن را به میزان زیادی در خود دارد و پروتئین از ترکیبات ضروری بدن بوده و برای رشد اعصاب جدید و ترمیم اعصاب قدیمی پروتئین مورد نیاز است.

خواص تخم مرغ برای موی سر

تخم مرغ غنی از آمینواسیدهاهای حاوی سولفور بوده و مواد معدنی و ویتامین های زیادی دارد و برای حفظ سلامت ناخن و مو کمک می کند.

افزودن تخم مرغ به رژیم غذایی باعث افزایش رشد موها می شود.

تقویت سیتم ایمنی بدن

در تخم مرغ به میزان زیادی ویتامین A, D و فولات وجود دارد که در افزایش سطح ایمنی بدن نقش موثری دارند. مصرف تخم مرغ با تقویت سیستم ایمنی بدن آن را در برابر آسیب عوامل بیماری زا حفظ می کند.

حفظ سلامتی کبد

کولین ماده مغذی بوده که در تخم مرغ به میزان زیادی وجود دارد و باعث عملکرد بهتر کبد می شود.

سفیده تخم مرغ حاوی پروتئین زیادی بوده و زرده آن سرشار از مواد مغذی است و مصرف این ماده غذایی در حفظ سلامتی کبد موثر می باشد.

براق کردن ناخن ها

در تخم مرغ ماده ای به نام آنتی اکسیم وجود دارد که باعث براق شدن ناخن ها می شود. مصرف روزانه تخم مرغ در حفظ سلامتی ناخن ها و زیبایی آن ها تاثیر بسزایی دارد.

رفع کم خونی با خوردن تخم مرغ

کم خونی در اثر کمبود آهن در بدن رخ می دهد و منجر به رنگ پریدگی، سردرد و خستگی می شود. مصرف تخم مرغ به دلیل داشتن آهن زیاد توصیه می شود و می تواند علائم ناشی از کم خونی را از بین ببرد.

بهبود گردش خون

گردش خون در بدن از اهمیت زیادی برخوردار بوده و بدین وسیله سلول ها و بافت های بدن تغذیه شده و اکسیژن مورد نیاز خود را دریافت می کنند.

برای گردش خون بهتر، مصرف تخم مرغ در وعده غذایی صبحانه توصیه می شود.

رفع کمبود مواد مغذی

در تخم مرغ به میزان زیادی انواع مواد مغذی وجود دارد و در این ماده غذایی به میزان ۴۰% ویتامین A, E و ۳۰% فولات وجود دارد که نیاز بدن را به این مواد با ارزش تامین می کند.

کاهش میزان کلسترول

میزان زیاد کلسترول با بروز بیماری های قلبی عروقی مرتبط می باشد و کلسترولی که در تخم مرغ وجود دارد متفاوت بوده و میزان کلسترول خوب را افزایش داده و احتمال بروز بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

تقویت بینایی

در تخم مرغ دو آنتی اکسیدان مهم به نام زاگرانتین و لوتئین وجود دارد که چشم را از مشکلات ناشی از اشعه خورشید حفظ می کند.

مصرف تخم مرغ از بروز آب مروارید و تباهی لکه زرد جلوگیری کرده و در تقویت بینایی موثر می باشد.

فواید خوردن تخم م رغ برای لاغری

افرادی که روزانه بطور منظم زرده تخم مرغ می خوردند در کاهش وزنشان تاثیر زیادی دارد.

مصرف تخم مرغ به دلیل داشتن مواد مغذی زیاد بسیاری از نیازهای بدن را تامین کرده و از پرخوری جلوگیری می کند.

خاصیت تخم مرغ برای بدنسازی ورزشکاران

تخم مرغ برای بدنسازی + مضرات

بهبود عملکرد بدن

در تخم مرغ به میزان زیادی مواد مغذی وجود دارد و ۲ عدد تخم مرغ بزرگ دارای ۱۰ گرم پروتئین و مواد مغذی مورد نیاز بدن بوده و اگر با آب میوه و نان کامل همراه شود، صبحانه کاملی بوده و در بهبود عملکرد بدن نیز تاثیر زیادی دارد.

خاصیت تخم مرغ برای استخوان ها

در تخم مرغ ویتامین D وجود دارد که برای جذب کلسیم و تقویت استخوان ها ضروری می باشد. ویتامین D سطح کلسیم خون را تنظیم کرده و در تقویت استخوان ها بسیار موثر می باشد.

حفظ انرژی بدن

تخم مرغ به میزان زیادی ویتامین B در خود دارد که به حفظ انرژی بدن در طول روز کمک می کند. خوردن روزانه یک تخم مرغ انرژی مورد نیاز بدن برای انجام فعالیت های روزمره را تامین می کند.

فواید تخم مرغ برای پوست

در تخم مرغ ویتامین A همراه با بیوتین و سلنیوم وجود دارد که بسته مراقبتی کامل برای پوست بوده و سلنیوم باعث حفظ سلامتی پوست شده و بیوتین مواد مغذی مورد نیاز برای پوست را تامین می کند.

جبران کمبود آهن

افرادی که با کمبود آهن در بدن خود روبرو هستند اغلب با خستگی و سردرد مواجه می شوند. تخم مرغ حاوی آهن بوده و آهن حامل اکسیژن است و نقش حیاتی در عملکرد صحیح اندام های بدن و انرژی زایی دارد.

کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه

در زرده تخم مرغ به میزان زیادی کولین وجود دارد که خطر ابتلا به سرطان سینه را بطور چشمگیری کاهش می دهد.

خوردن ۲ تخم مرغ در طول هفته از گسترش این بیماری در بدن جلوگیری می کند.

مفید برای رژیم غذایی

افرادی که به دنبال اندام زیبا و موزون هستند توصیه می شود حتما تخم مرغ را در رژیم غذایی خود بگنجانند. خوردن تخم مرغ در صبحانه باعث کاهش وزن شده و مصرف آن در شب نیز گرسنگی را رفع می کند.

افزایش متابولیسم بدن

متابولیسم فرایند مهمی در بدن بوده و برای حفظ و افزایش آن می توانید تخم مرغ مصرف کنید. تخم مرغ حاوی ویتامین B12 بوده که در حفظ و افزایش متابولیسم بدن بسیار موثر می باشد.

بازسازی و ترمیم سلول ها

خوردن تخم مرغ بطور منظم در ساخت و ترمیم سلول های بدن موثر بوده و کولینی که در تخم مرغ وجود دارد، در ترمیم و بازسازی سلول های آسیب دیده نقش موثری دارد.

خواص تخم مرغ برای بدنسازی

ورزشکاران برای عضله سازی به پروتئین زیادی نیاز دارند که باعث ترمیم، بازسازی و بزرگ و قوی شدن عضله ها شده و میزان آن باید در رژیم غذایی ورزشکارن زیاد باشد.

مصرف تخم مرغ با توجه به مقادیر بالایی پروتئینی که دارد در بدنسازی بسیار مورد توجه می باشد.

فواید تخم مرغ برای زنان باردار

برای رشد مناسب جنین در شکم مادر مصرف زیاد مواد پروتئینی توصیه می شود و تخم مرغ با داشتن انواع مواد مغذی و پروتئین زیاد، در رشد بهتر جنین و سلامتی آن موثر می باشد.

فواید خوردن تخم مرغ برای کودکان

کودکان در سن رشد بوده و بدن آن ها به انواع مواد مغذی و ویتامین ها نیازمند است و تخم مرغ به میزان زیادی از این مواد را در خود دارد.

کولین موجود در تخم مرغ باعث تقویت مغز و بهبود حافظه در کودکان می شود.

خاصیت و فواید خوردن تخم مرغ برای بدنسازی

مضرات تخم مرغ برای سلامتی

کودکان کمتر از یک سال : ممنوع

در حدود ۲% از کودکان به تخم مرغ آلرژی دارند و بعد از ۷ ماهگی می توان به کودک تخم مرغ داد، تا رشد بهتری داشته باشد.

طی ۴ روز خوراندن تخم مرغ برای کودک در صورتی که واکنش آلرژیکی رخ داد به متخصص کودکان مراجعه کنید.

مضرات تخم مرغ خام

مصرف تخم مرغ به سبک راکی به دلیل عوارض جانبی شناخته شده توصیه نمی شود.

مسمومیت غذایی ناشی از باکتری سالمونلا که در تخم مرغ خام وجود دارد منجر به تب، اسهال و دردهای شکمی می شود.

تخم مرغ و لسیتین

پروتئین تخم مرغ دارای لسیتین که ماده ای چرب در زرده تخم مرغ است، می باشد و مصرف ۳۰ – ۱۰ گرم لسیتین در طول روز بعنوان مکمل پروتئین، بی خطر بوده ولی مقدار زیاد آن باعث عوارض جانبی نظیر اسهال و درد شکمی می شود.

خاصیت و مضرات تخم مرغ چیست | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۶ ۰

شما هم بخوانید