خواص تره فرنگی + ۲۲ خاصیت دارویی تره فرنگی برای بدن

خاصیت تره فرنگی برای سرماخوردگی و پوست مو در طب سنتی

خواص تره فرنگی برای سرماخوردگی و خاصیت تره فرنگی برای پوست و مو تره فرنگی چه خواصی دارد تره فرتگی برای دیابت را در سایت فتوکده می خوانید

خواص تره فرنگی برای سلامتی

تره فرنگی، نوعی سبزی متعلق به خانواده نرگسیان می باشد که از سایر اعضای این خانواده می توان به سیر و پیاز اشاره کرد که بسیار مغذی می باشد

این گیاه را می توان در همه فصول پرورش داد؛ اما فصل بهار، زمان اصلی برای رویش این گیاه است. تره فرنگی، سرشار از خاصیت است و به همین دلیل به طور گسترده در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد.

پس شما نیز دست به کار شده و سعی کنید یک خوراکی لذیذ با این نوع سبزی تهیه کنید. اگر به دانستن خواص این گیاه علاقه دارید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

آیا می دانید تره فرنگی چه خواصی دارد

تره فرنگی برای دیابت، پوست، لاغری و کاهش وزن و بارداری

تره فرنگی چه خواصی دارد

سرشار از مواد مغذی

تره فرنگی، یک سبزی کم کالری است که شامل مواد زیر می باشد:

● گوگرد

● انواع ویتامین ها (A، C، E و K و …)

● فیبر

● مواد معدنی (کلسیم، آهن، مس، فسفر، روی، منگنز و منیزیم)

افزایش تمرکز و بهبود حافظه

وجود املاح و مواد معدنی و مغذی از جمله فسفر، منیزیم و ویتامین می تواند عملکرد ذهن را بهبود بخشد و بدن را برای انجام کارهایی که نیاز به تمرکز دارد آماده کند

ادرار آور طبیعی + برای پوست

تره فرنگی یک دیوریتک یا مدر طبیعی می باشد که با تولید بیشتر ادرار، سم و مواد مضر موجود در بدن را دفع کرده و به این ترتیب آن را پاکسازی می کند.

خروج مواد مضر از بدن به واسطه بالا رفتن حجم ادرار، بر کیفیت پوست نیز تاثیر گذاشته و آن را درخشان می کند.

خاصیت تره فرنگی برای پوست

مصرف تره فرنگی به واسطه داشتن مقادیر بالایی آنتی اکسیدان و ویتامین های A، C و E یک لایه ای محافظ برای پوست ایجاد کرده و از آسیب های ناشی از نور خورشید یا رادیکال های آزاد جلوگیری می کند.

حفظ عروق و کاهش فشار

در ترکیب تره فرنگی ماده ای با عنوان کائمفرول وجود دارد که تولید نیتریک اکسید را درون بدن افزایش می دهد. این ماده رگ ها را شل کرده و آن را آرامش می بخشد.

علاوه بر این خون موجود در رگ را رقیق تر می کند. همه این موارد از افزایش فشار خون جلوگیری می کند.

خواص تره فرنگی باری کلسترول

نقش تره فرنگی در بهبود عملکرد سیستم گوارش و هضم غذا، دفع بیشتر کلسترول از طریق روده را مهیا می کند. در نتیجه چربی مضر LDL خون کاهش یافته و چربی مفید HDL افزایش می یابد.

سلامت قلب

همانطور که اشاره شد با مصرف تره فرنگی عروق سالم تر خواهند بود.

عروق سالم زمینه را برای فعالیت صحیح و طبیعی قلب فراهم می کند. با این شرایط، احتمال وقوع انواع بیماری های عروق کرونر و تصلب شراین کاهش می یابد.

سلامت استخوان ها

نوعی پروتئین درون بدن وجود دارد که موجب سلامت بیشتر استخوان ها می شود.

این پروتئین استئوکالسین نام دارد و با بالا بودن ویتامین K، بیشتر ترشح می شود. تره فرنگی می تواند این ویتامین را در بدن افزایش دهد.

ضد التهاب

ویتامین K و B6 موجود در تره فرنگی خاصیت ضد التهابی در بدن دارند. التهاب مزمن به دنبال بیماری هایی مثل دیابت ایجاد شده و می تواند برای قلب خطرناک باشد.

کمک به دستگاه گوارش

اصولاً سبزیجات از قبیل تره فرنگی، فیبر داشته و به هضم بهتر غذا کمک می کنند، فیبرهای موجود از نوع محلول و غیر محلول بوده و نفخ و گاز موجود در روده را کاهش می دهد.

کاهش وزن و لاغری

در خصوص این افراد باید گفت که تره فرنگی کالری کمی دارد و از همین رو خطر اضافه وزن ندارد. از طرف دیگر به دلیل وجود فیبر، به فرد احساس سیری داده و از پرخوری جلوگیری می کند.

حفاظت از رادیکال های آزاد

تره فرنگی، سرشار از آنتی اکسیدان است و می تواند آسیب های مختلف ناشی از رادیکال های آزاد را خنثی کند. در نتیجه میزان بیماری ها کاهش می یابد.

ضد تومورهای سرطانی

این سبزی به خاطر وجود انواع آنتی اکسیدان ها و سولفیدهای آللیل، از تشکیل سلول های سرطانی جلوگیری می کند. از جمله این سرطان ها می توان به تخمدان، پروستات و روده بزرگ اشاره کرد.

تقویت قوه بینایی

مصرف تره فرنگی مواد حیاتی برای سلامت چشم را فراهم می کند.

به این ترتیب، میزان آسیب های وارده به آن در محیط مثل اشعه های خطرناک کمتر می شود. با مصرف تره فرنگی، میزان بیماری های چشمی از جمله آب مروارید در شما کاهش چشمگیری می یابد.

ایده آل برای زنان باردار

اسید فولیک یکی از مهم ترین مواد مورد نیاز زنان در دوران بارداری است. فولیک اسید یکی از پیش نیازهای رشد صحیح و کامل جنین در این دوران است. تره فرتگی منبع خوبی از این ماده است.

تسکین مجاری تنفسی

در مواقعی که مجاری تنفسی دچار التهاب می شود، مثل سرماخوردگی یا آنفولانزا، مصرف تره فرنگی این وضعیت را تسکین می دهد.

تقویت نیروی جنسی

زنان و به ویژه آقایان برای تقویت قوای جنسی خود فقط کافیست مقداری ترف فرنگی را با کرفس ترکیب کرده و معجون تهیه شده را میل کنید

تقویت موها

به دلیل وجود آهن، فولیک اسید، روی و ویتامین C درون تره فرنگی، مصرف آن با تقویت پیاز مو و رفع کم خونی موها، از ریزش مو جلوگیری می کند.

خواص تره فرنگی برای دیابت

تره فرنگی به علت شاخص پایین کلسیمی و کم کالری بودن باعث مهار آنزیم آمیلاز شده و از ورود گلوکز به گردش خون ممانت می کند

همچنین به علت دارا بودن آلیسین به کاهش ابتلا به سندرم متابولیک و نورپاتی دیابتی کمک می کند و آنتی اکسیدان های آن برای تقویت عملکرد قلب افراد دیابتی موثر است

برای نقرس

تره فرنگی بخاطر خاصیت دارویی خود قدرت زیادی در دفع اسید اوریک دارد، از این روز برای افرادی که به بیماری نقرس یا آرتریت مبتلا هستند، مفید است

تقویت عضم راحت

تره فرنگی به علت وجود کروبوهیدرات های غنی پروبیوتیک موجب میشود باکترهای خوب معده تغذیه شده و به تولید آنیم های گوارشی کمک کند

این گیاه می تواند حرکات مخصوص روده را تقویت کند و به علت فیبر بالا اجازه حرمت مواد غذایی را براحتی در دستگاه گوازش می دهد و به اجابت مزاج راحتر کمک می کند

رفع کم خونی

مصرف تره فرنگی به طور منظم برای تهیه آهن مورد نیاز بدن برای مبارزه با کم خونی موثر است، این سبزی غنی از آهن و ویتامین های گروه B می باشد

تره فرنگی برای سرماخوردگی

وجود انواع مواد معدنی و مغذی و بهترین ویتامین های مورد نیاز برای ایمنی بدن، از تره فرنگی برای سرماخوردگی و انواع بیماری های عفونی یک داروی گیاهی ساخته است

خوردن سوپ تره فرنگی در زمان سرماخوردگی و آنفولانزا پیشنهاد می شود

خواص قارچ گانودرما

خاصیت تره فرنگی برای بارداری | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۹ ۱

شما هم بخوانید