خواص توت سیاه + ۱۵ خاصیت توت سیاه برای سلامتی

خواص توت سیاه برای کبد چرب و کلسترول و کم خونی

خواص توت سیاه خاصیت توت سیاه برای کبد چرب فواید توت سیاه برای دیابت و کلسترول درمان کم خونی با توت سیاه در بارداری را در سایت فتوکده می خوانید

خواص توت سیاه برای سلامتی

توت سیاه میوه ای خوشمزه با طعم شیرین و ترش بوده و جزء میوه های آبدار می باشد و بومی نواحی آسیای جنوب غربی با خواص بی نظیر است

از خاصیت این میوه می توان به حفظ سلامت قلب، کاهش کلسترول، پیشگیری از سرطان، کاهش وزن و کاهش قند خون اشاره کرد

توت سیاه غنی از ماده قندی و گلوکز بوده و حاوی ویتامین های A، C تانن و املاح معدنی بوده و این میوه دارای طبع سرد و خشک می باشد و در طب سنتی برای رفع آبریزی بینی مورد استفاده قرار می گیرد

برگ توت سیاه ماده غذایی برای کرم ابریشم بوده طعم توت سیاه در رنگ ای سیاه، قرمز و سفید متفاوت بوده و نوع سیاه این توت اغلب دارای طعم شیرینی می باشد

خاصیت توت سیاه در بارداری و دیابت و کلسترول

خواص توت سیاه برای سلامتی

کاهش سطح کلسترول

در توت سیاه فیبر نامحلول وجود دارد و فیبر محلول، پکتین آب بیشتری جذب نموده و کلسترول خون را کاهش می دهد. مصرف توت سیاه از ابتلا به بیماری های قلبی می کاهد.

کنترل قند خون و دیابت

بالا رفتن قند خون موجب علائمی مانند افزایش عطش، تاری دید، تکرر ادرار شده و کنترل قند خون در افراد دیابتی بسیار مهم می باشد. توت سیاه در کنترل قند خون تاثیر بسزایی دارد.

بهبود گوارش

یکی از فواید توت سیاه حفظ سلامت دستگاه گوارش بوده و مصرف این میوه با بهبود حرکات روده، یبوست را درمان می کند. فیبر موجود در توت سیاه به هضم مواد غذایی کمک کرده و گوارش را بهبود می بخشد.

خاصیت توت سیاه برای لاغری

توت سیاه کالری اندکی داشته و حاوی مواد مغذی بسیاری مانند فیبر ویتامین C, K و آهن می باشد. مصرف این میوه اثر ضدچاقی داشته و مصرف منظم آن در کاهش وزن تاثیر زیادی دارد.

سلامت کبد و کبد چرب

کبد بزرگترین اندام بدن بوده و نقش مهمی در سلامتی آن دارد. کبد باعث لخته شدن خون و تجزیه چربی ها شده و برای دفع سموم بدن کمک می نماید و ترکیبات توت سیاه بر سلامت کبد تاثیر زیادی دارد.

ضد سرطان

یکی از میوه هایی که دارای خاصیت ضد سرطانی توت سیاه بوده که مقادیر زیادی آنتی اکسیدان در خود دارد که از آسیب ناشی از رادیکال های آزاد در بدن مقابله می کند.

منبع ویتامین A

توت سیاه یکی از منابع عالی برای ویتامین A بوده و این ویتامین در شادابی و زیبایی پوست تاثیر بسزایی دارد. ویتامین A باعث تقویت بینایی شده و در سلامتی چشم ها موثر می باشد.

درمان کم خونی با توت سیاه

توت سیاه یکی از منابع آهن بوده و از فقر ناشی از آهن در بدن جلوگیری می کند. این توت نسبت به سایر توت ها آهن زیادی داشته و نیاز بدن به این ماده معدنی را تامین می کند.

سرشار از تانن

توت سیاه حاوی تانن بوده که باعث استحکام جداره رگ ها شده و مانع از خونریزی های پوستی می شود. غرغره کردن با آب توت سیاه زخم های دهان که از آفت و جوش ها ناشی می شود را درمان می کند.

تصفیه خون

تصفیه خون به پاکسازی خون از مواد مضر و خطرناک گویند که باعث بهبود عملکرد سیستم های مختلف بدن می شود. مصرف توت سیاه خون را تصفیه کرده و عوارض ناشی از صفرا را از بین می برد.

تقویت حافظه

توت سیاه حاوی مواد مفید زیادی برای بدن بوده و مواد خاصی که در آن وجود دارد تاثیر مثبتی بر روی هیپوکامپوس مغز گذاشته و به همین دلیل در تقویت حافظه و بهبود عملکرد مغز موثر می باشد.

خواص توت سیاه در بارداری

زنان بارداری که در این دوران طلایی توت سیاه مصرف می کنند، هوش جنین آنان افزایش می یابد. توت سیاه بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن زن باردار را تامین می کند.

درمان آرتریت

آرتریت یا التهاب مفصل در رده های سنی بالا رخ می دهد و علل زیاد برای پدید آمدن آن ذکر شده است. توت سیاه در درمان آرتریت موثر بوده و توصیه می شود که افراد سالخورده آن را مصرف نمایند.

منبع فیبر

توت سیاه حاوی فیبر بالایی بوده و قند آن برای بیماران دیابتی مضر نمی باشد. فیبر ماده ای بسیار مفید برای دستگاه گوارش بوده و هضم غذا را آسان می کند و در توت سیاه نیز یافت می شود.

سرشار از آنتی اکسیدان

توت سیاه دارای آنتی اکسیدان های زیادی بوده که حاوی فیتوکمیکال های قوی همچون؛ آنیوسیانین می باشد. رنگ سیاه توت از آنیوسیانین ناشی می شود و در سلامتی بدن بسیار موثر می باشد.

آشنایی با خواص سفید

خاصیت توت سیاه برای دیابت و کبد چرب | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۴۸ ۶

شما هم بخوانید