خواص خار مریم + ۲۵ خاصیت خار مریم برای کلیه تا کبد چرب

خاصیت خار مریم برای پوست و مو چیست

خواص خار مریم برای پوست خاصیت خار مریم برای کبد چرب خار مریم چه خواصی دارد خار مریم برای لاغری معده و دیابت را در سایت فتوکده می خوانید

خواص خار مریم برای کبد چرب تا پوست

خار مریم از گیاهان دارویی منحصر به فرد بوده و به خانواده کاسنیان متعلق بوده و بومی نواحی جنوبی اروپا و برخی از مناطق آسیا می باشد

گیاه خار مریم در بیشتر نقاط جهان به فراوانی وجود دارد که می تواند دیابت را کنترل کرده و سلامتی استخوان ها را افزایش می دهد و دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی می باشد

نوع مصرف این گیاه بصورت عرق خار مریم و روغن می باشد

خار مریم چه خواصی دارد

خواص خار مریم برای کبد چرب و دیابت و صفرا و کلیه ها چیست

۲۵ خواص خار مریم برای سلامتی

تقویت سیستم ایمنی بدن

خار مریم اثرات مثبتی بر روی سیستم ایمنی بدن داشته و این گیاه در تقویت سیستم ایمنی بدن موثر بوده و از بروز بیماری ها و عفونت ها جلوگیری می کند.

این گیاه عملکرد کبد را نیز بهبود می بخشد.

بهبود سلامت دستگاه گوارش

گیاه خار مریم سبب تقویت تشکیل آنزیم و تولید صفرا می شود و بنابراین سلامت دستگاه گوارش را بهبود می بخشد، خار مریم خاصیت ضد التهابی داشته و در تسکین غشای مخاطی روده موثر است.

افزایش باروری مردان

گیاه خار مریم با رزماری باعث افزایش ترشحات جنسی و کیفیت آن ها شده باروری در مردان را بهبود می بخشد. خار مریم باعث تقویت گیرنده های استروژنی در مردان می شود.

ضد پیری

خار مریم حاوی آنتی اکسیدان های بسیاری می باشد که از پوست در برابر آسیب ناشی از رادیکال های آزاد و آلودگی های محیطی محافظت می کند.

خار مریم رشد سلول های پوست را افزایش داده و از پیری زودرس جلوگیری می کند.

درمان زخم

زخم ها در اثر عوامل خارجی یا داخلی ایجاد می شوند و اغلب با درد و التهاب همراه می باشند. در گیاه خار مریم سیلیمارین وجود دارد که باعث ترمیم پوست شده و التهاب زخم را کاهش می دهد.

خواص خار مریم برای کبد چرب

در گیاه خار مریم نوعی از فلاونوئید به نام سیلیمارین وجود دارد که دارای خاصیت سم زدایی بوده و در پاکسازی کیسه صفرا، سیستم لنفاوی و سموم ایجاد شده از فلزات موثر می باشد.

حفظ سلامتی قلب

عصاره خار مریم دارای میزان بالایی از اسیدهای چرب سالم و امگا۳ بوده که برای حفظ سلامتی قلب ضروری می باشند. امگا۳ این گیاه سطح کلسترول خون را کاهش می دهد.

کاهش کلسترول

گیاه خار مریم دارای خواص ضدالتهابی بوده و در کاهش کلسترول خون بسیار موثر می باشد و برای تصفیه خون نیز مفید می باشد.

در عصاره این گیاه سیلیمارین وجود دارد که کلسترول بد خون را کاهش می دهد.

خاصیت خار مریم برای لاغری

در گیاه خار مریم نوعی فلاونوئید به نام سیلیمارین وجود دارد که در کاهش وزن بدن بسیار تاثیرگذار می باشد. استفاده از این گیاه باعث تناسب اندام شده و سلامتی بدن را حفظ می کند.

پیشگیری از آسم

در گیاه خار مریم و همچنین عصاره این گیاه سیلیمارین وجود دارد التهاب را در راه های تنفسی کاهش داده و از بروز آسم آلرژیک پیشگیری کرده و علائم این بیماری را کاهش می دهد.

جلوگیری از آلزایمر

آلزایمر در اثر کهولت سن بوجود می آید و برای افزایش توانایی شناختی این افراد استفاده از گیاه خار مریم توصیه می شود.

سیلیمارین خار مریم از تشکیل پروتئین بتا آمیلوئید که با آلزایمر مرتبط است، از زوال عقل و آلزایمر پیشگیری می کند.

دوران شیردهی

گیاه خار مریم دارای ترکیبات مفید بسیاری بوده و سطح پرولاکتین بدن را افزایش می دهد.

این ماده در تولید شیر مادر بسیار موثر بوده و حجم آن را زیاد می کند و با مشورت پزشک مادران می توانند در دوران شیردهی از آن استفاده نمایند.

سلامتی پروستات

در گیاه خار مریم سلنیوم و سیلیمارین وجود دارد که در کاهش علائم پروستات موثر بوده و باعث بهبود تکرر ادرار می شوند.

این گیاه در مردانی که عمل جراحی حذف پروستات داشته اند، از تشدید سرطان پروستات پیشگیری می کند.

آیا میدانید خار مریم چه خواصی دارد ؟

خار مریم چه خواصی دارد

درمان افسردگی

افسردگی نوعی بی حوصلگی، گریز از فعالیت با بی میلی بوده و روی افکار، احساسات و تندرستی تاثیر دارد. گیاه خار مریم برای درمان افسردگی و مشکلات کبدی بکار می رود.

درمان رفلاکس اسید

رفلاکس به برگشت اسید از معده به مری را می گویند که با سوزش همراه می باشد. برای درمان رفلاکس اسید معده توصیه می شود در روز دو بار از جوشانده دانه خار مریم مصرف کنید.

حفظ سلامتی پوست

سلامتی پوست از اهیمت زیادی برخوردار بوده و ممکن است در اثر عوامل محیطی و یا درونی به خطر بیفتد گیاه خار مریم تاثیر مثبتی روی اندام های داخلی بدن داشته و سلامتی پوست را حفظ کرده و آن را درخشان و زیبا می کند.

جلوگیری از ریزش مو

گیاه خار مریم برای پوست و مو نیز فواید بسیاری داشته و به دلیل داشتن خاصیت سم زدایی، در تقویت موها موثر می باشد. خار مریم را می توان بعنوان درمان خانگی برای ریزش مو بکار برد.

درمان دیابت

گیاه خار مریم مقاومت به انسولین را بهبود بخشیده و سطح قند خون را کاهش می دهد.

خار مریم دارای آنتی اکسیدان ها، سیلیمارین و اسیدهای چرب است که در تنظیم سطح انسولین بدن موثر می باشد.

پیشگیری از سرطان

عصاره بدست آمده از خار مریم از رشد سلول های سرطانی و تومور پوستی جلوگیری می کند. استفاده از این گیاه از رشد سلول های سرطان پروستات، دهانه رحم و سینه پیشگیری می کند.

کیسه سنگ صفرا

گیاه خار مریم ضایعات متابولیک بدن را پاکسازی کرده و عملکرد کیسه صفرا، طحال و کلیه ها را بهبود می بخشد. استفاده از گیاه خار مریم خطر بروز سنگ کیسه صفرا را کاهش می دهد.

تقویت استخوان ها

در خار مریم ماده ای به نام سیلیمارین وجود دارد که باعث تقویت استخوان ها شده و از تحلیل رفتن آن ها جلوگیری می کند. خار مریم در درمان بیماری های کبدی نیز موثر می باشد.

خار مریم در طب سنتی

خار مریم در طب سنتی کاربرد زیادی داشته و در دفع سموم فلزات، افزایش جریان صفراوی و تسکین کبد مورد استفاده می باشد. مصرف جوشانده این گیاه در حفظ سلامتی بدن تاثیر زیادی دارد.

سم زدایی بدن

گیاه خار مریم از گیاهان مفید برای بدن بوده و به حالتهای مختلف استفاده می شود.

برای سم زدایی بدن ۲ قاشق چایخوری دانه خار مریم را با ۱۰۰ میلی لیتر آب جوش ترکیب کرده و بعد از ۱۰ دقیقه جوشاندن، ولرم آن را بنوشید.

محافظت از کلیه ها

کلیه ها و کبد هماهنگ با هم کار کرده و چون گیاه خار مریم سلامتی کبد را حفظ می کند، بنابراین عملکرد کلیه ها را نیز تقویت می کند. این گیاه از تشکیل سنگ های صفراوی جلوگیری می کند.

افزایش سلامتی مغز

خار مریم دارای خواص مفید زیادی بوده و این گیاه از بدن در برابر بیماری پارکینسون و ام اس محافظت می کند. استفاده از خار مریم سلامتی مغز را افزایش داده و عملکرد صحیح آن را بهبود می بخشد.

آشنایی با خواص آویشن

خار مریم برای لاغری و پوست مو چیست | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۴۵ ۵

2 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

رویا

۰۸ بهمن ۱۳۹۸


سلام من فشارخون دارم, وقتی میره بالا خیلی حالم بد میشه,آیا خارمریم برای من خوبه,,

امیر حسین

۲۲ خرداد ۱۳۹۸


سلام. این گل رو خارهاشو بکنید کامل . بعد میرسید ب ی گل سفیدی ک اونم باید با دستتون بکنید(هرچن باید بلد باشی) و در نهایت میرسید ب ی دایره ی سبز ک میشه گفت میوه ی این گله. خیلییی خوشمزس حتما بخوریدش

شما هم بخوانید