خواص خوردن سیر خام بصورت ناشتا (قورت دادن) برای بدن

خواص خوردن سیر خام بصورت ناشتا

با خواص خوردن سیر ناشتا خام بصورت قورت دادن برای سلامتی بدن به همراه فواید آن برای پوست و لاغری را می خوانید

خواص خوردن سیر خام بصورت ناشتا

سیر از پر خاصیت ترین سبزی ها بوده که دارا آنتی بیوتیک طبیعی بوده و می توان بصورت خام، ترشی و چاشنی در غذاها استفاده کرد

اما خوردن سیر خام بصورت ناشتا در هنگام صبح، بخاطر خالی بودن معده و مقاومت پایین باکتری ها در این زمان، باعث تاثیر زیاد آن برای از بین بردن این مواد مضر بدنی است

علاوه بر این خوردن سیر بصورت ناشتا باعث می شود جذب مواد مغذی موجود در آن برای بدن براحتی و به میزان زیادی صورت بگیرد

سیر به میزان زیادی پروتئین، ویتامین، آهن، کربوهیدرات، کلسیم، فیبر و… دارد

خواص سیر ناشتا قورت دادن

خواص خوردن سیر ناشتا

درمان ریزش مو

خوردن سیر خام صبح ناشتا باعث بهبود گردش خون در بدن و پوست سر شده و بنابراین می تواند فولیکول های مو را تقویت کرده و از ریزش مو در افراد جلوگیری نماید.

درمان فشار خون بالا

ترکیب تهیه شده از سیر خام با عسل تاره و خوردن منظم آن بصورت ناشتا در درمان فشار خون بالا نقش بسزایی دارد. فشار خون بالا زمینه بروز بسیاری از بیماری های قلبی را فراهم می کند.

تقویت سیستم ایمنی بدن

سیر تازه در ترکیب با عسل ماده ای با خاصیت ضد میکروبی و ضد قارچی را بوجود می آورد که در تقویت سیستم ایمنی بدن موثر بوده و از ابتلا به بیماری های ویروسی و باکتریایی جلوگیری می کند.

دوران بارداری

خوردن سیر خام در دوران بارداری به خاطر داشتن میزان زیاد اسید فولیک در خود، از بروز نقص سیستم عصبی در جنین پیشگیری می کند.

مصرف سیر خام بصورت ناشتا زنان باردار را از ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا حفظ می کند.

برطرف کننده آکنه و جوش صورت

در صورتی که صبح ناشتا یک حبه سیر خام بخورید یا توجه به آلیسین زیاد موجود در آن که خاصیت ضد باکتری و ضد التهابی دارد، با پاکسازی کبد پوستی سالم و فاقد جوش و آکنه را برایتان به ارمغان می آورد.

پیشگیری از بیماری های قلبی

خوردن سیر برای کسانی که به فشار خون بالا دچارند بسیار مفید است. خوردن سیر در گردش خون بدن موثر بوده و فرد را در برابر بیماری های مختلف قلبی حفظ می کند.

کاهش کلسترول خون

افزایش کلسترول خون مشکلات زیادی را بدنبال دارد و برای کاهش آن معجون تهیه شده از سیر خام با عسل توصیه می شود چراکه آلیسین موجود در عسل کلسترول بالای خون و میزان تری گلیسیرید بالا را کاهش می دهد.

درمان سرماخوردگی و سرفه

خوردن ترکیبی که از سیر خام و عسل تهیه شده تولید آنتی بادی در بدن را تحریک کرده و به درمان سرماخوردگی و آنفولانزا کمک می کند.

برای رفع سرفه نیز ماده ای مفیدتر از شربت سیر خام با عسل وجود ندارد.

خواص سیر ناشتا قورت دادن

خوردن سیر ناشتا رد صبح خوب است یا بد

درمان رماتیسم

رماتیسم از بیماری های شایع خود ایمنی بوده و افراد بسیاری به آن مبتلایند. سیر به خاطر خاصیت ضدالتهابی که دارد در درمان رماتیسم بسیار موثر می باشد و مصرف آن برای این افراد توصیه شده است.

درمان آرتروز

آرتروز از بیماری های شایع بوده و افراد زیادی در کل جهان به آن مبتلا می شوند. ترکیب کردن سیر خام با عسل به دلیل داشتن خواص ضدالتهابی اش بعنوان درمانی طبیعی برای آرتروز عمل می کند.

بهبود عملکرد مثانه

مصرف سیر ناشتا دستگاه ادراری را ضدعفونی کرده و عفونت های واژینال و مثانه را درمان می کند. خوردن سیر با تقویت سیستم ایمنی بدن آن را در برابر بیماری ها ایمن می کند.

لاغری و کاهش وزن

خوردن سیر در صبح و بصورت ناشتا اشتها را کم کرده و از پرخوری در طول روز ممانعت می کند. خوردن سیر خام با معده خالی باعث بالا رفتن متابولیسم بدن می شود.

رفع بیماری های تنفسی

مصرف سیر در رفع بیماری های تنفسی حاد و مزمن موثر بوده و از این بیماری ها می توان به آسم، برونشیت، پنومونی، سیاه سرفه، احتقان ریه، زکام و سل اشاره کرد.

دفع سموم از بدن

خوردن سیر ناشتا بدن را سم زدایی کرده و کرم ها و انگل هایی که در بدن وجود دارند را از بین می برد. همچنین خوردن سیر از بروز بیماری های قلبی مختلف در بدن پیشگیری می کند.

رفع مشکلات معده

خوردن سیر با معده خالی باعث تحریک هضم و اشتها شده و استرس را کنترل می کند. کنترل استرس ترشح اسید معده که از عصبی شدن ناشی می شود را متوقف می کند.

مضرات خوردن سیر ناشتا

● کسانی که به سیر حساسیت دارند علائمی مانند اسهال، واکنش های پوستی، نفخ، حالت تهوع در آنها دیده می شود که نباید بصورت خام ناشتا مصرف نمایند

● سیر خام ناشتا باعث بروز عوارضی در بیماران مبتلا به ایدز هم می شود

آشنایی با خواص شیر خرما

فواید قورت دادن سیر ناشتا در صبح | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۴۹ ۳

شما هم بخوانید