خواص روغن آرگان + ۳۸ خاصیت روغن آرگان برای پوست، مو

.خواص روغن آرگان + 38 خاصت روغن آرگان برای پوست، مو

 

  خواص روغن آرگان چیست

 


 
سایت فتوکده : سایتی برای همه
 
 

خواص روغن آرگان + ۳۸ خاصیت روغن آرگان برای پوست، مو

درخت آرگان از درختان کند رشد و بومی شمال آفریقا می باشد، روغن داخل دانه های آن استخراج شده و با نام روغن آرگان شناخته می شود

خواص متعدد روغن آرگان سبب تقدس و احترام خاصی برای این درخت شده است، خواص آن برای پوست و مو منحصر به فرد می باشد

ترکیبات موجود در روغن آرگان بسیار متنوع و درخور تحسین می باشد، در ادامه خواص روغن آرگان را می خوانید که شما را شگفت زده خواهد کرد

خاصیت روغن آرگان چیست

خاصت روغن آرگان برای پوست، مو

مناسب برای بعد از اصلاح صورت

استفاده از هر نوع کرم و مرطوب کننده بعد از اصلاح سرو صورت جایز نیست زیرا پوست در کیفیت مناسبی قرار ندارد، یکی از بهترین ها در این زمینه، روغن آرگان می باشد

مصرف آن به شما توصیه می گردد.

ضد آگزما

آگزما و التهابات پوستی یکی از آسیب های همیشگی برای پوست می باشند.یکی از بهترین لوسیون ها برای رفع آگزما و التهابات پوستی،روغن آرگان می باشد.

ضد عفونت های پوستی

ترکیب شگفت انگیز تریترپنوید موجود در روغن آرگان خاصیت ضد عفونی برای پوست داشته و مالیدن منظم آن بر روی پوست، عفونت های پوستی را از بین می برد.

خواص روغن آرگان برای مو

مراقبت از موها در برابر حرارت

حرارت بالا و مدام به تدریج به موها آسیب می رساند اگر به دنبال یک روغن مناسب برای جبران عوارض حرارت بالا هستید، مصرف روغن آرگان فوق العاده می باشد.

روغن آرگان چیست

روغن آرگان برای مو چه خواصی دارد

رفع شوره سر

خشکی پوست سر باعث شوره سر و پایین آمدن اعتماد به نفس می گردد خاصیت مرطوب کنندگی روغن آرگان از طریق مالش پوست سر با آن،شوره سر را رفع می نماید.

صاف کننده طبیعی موی سر

برخی از موها به دلایل طبیعی و یا محیطی حال صافی خود را از دست می دهند اگر در آرزوی یک صاف کننده طبیعی بدون عوارض هستید روغن آرگان بسیار مفید می باشد.

مرطوب کننده طبیعی موی سر

رطوبت رسانی به مو و پوست سر می تواند نقش زیادی در طراوت و شادابی موها داشته باشد روغن آرگان به دلیل داشت ساپونین، ذاتاً یک مرطوب کننده طبیعی برای موهای شما محسوب می شود.

خواص روغن آرگان برای پوست

بیشترین خواص روغن آرگان برای پوست می باشد

ترکیب شیمیایی و خواص فیزیکی این روغن در شاداب نگهداشتن پوست، سالم نگه داشتن آن و جلوگیری از چین و چروک آن عالی می باشد.

خاصیت ضد التهابی

بسیاری از عوارض پوست و مو ناشی از التهابات می باشد خاصیت ضد التهابی منحصر به فرد روغن آرگان بسیاری از عوارض التهاب را بر روی پوست و مو از بین می برد.

ماسک طبیعی پوست و مو

خواص ویژه روغن آرگان برای پوست و مو، سبب شده تا با استفاده از روغن آرگان و ترکیب آن با محلول های طبیعی دیگر، بتوان ماسک هایی مناسب برای پوست و مو تهیه نمود.

ضد سرطان پروستات

خاصیت بالای آنتی اکسیدانی روغن آرگان می تواند نقش زیادی در کاهش تکثیر سلول های سرطانی پروستات داشته باشد و از گسترش بیماری جلوگیری نماید.

کنترل موهای فرفری

برای کنترل موهای فرفری، روغن آرگان معجزه می کند

ترکیبات امگا ۳، امگا ۹ و ویتامین E سبب می شود تا به راحتی موهای فرفری تحت کنترل در آمده و به هر طریقی که می خواهید آنها را نظم دهید.

تقویت سیستم ایمنی بدن

استرول های گیاهی از ترکیبات نادری می باشد که در همه گیاهان دیده نمی شوند این ترکیبات با کاهش التهابات در بدن، منجر به بالا بردن سیستم ایمنی بدن می گردند.

ضد موخوره

برخی از موها دچار موخوره می شوند و سر موها به چند شاخه تقسیم می شود یکی از بهترین توصیه ها برای رفع طبیعی موخوره استفاده از روغن آرگان می باشد.

براق کننده طبیعی موی سر

برخی از براق کننده های مصنوعی به موی سر شما آسیب می رسانند لذا همیشه از براق کننده های طبیعی استفاده نمایید روغن آرگان در این زمینه سر آمد می باشد.

رفع ترک دست و پا

اگر به هر دلیلی از ترک دست و پا رنج می برید مالیدن منظم روغن آرگان بر روی آنها و مالش چند دقیقه ای بسیار کارساز می باشد خاصیت طبیعی و ترکیب شیمیایی روغن آرگان در این زمینه راهگشاست.

تغذیه پوست

پوست یک بخش حساس می باشد و اولین سرباز در خط مقدم حفظ سلامتی می باشد از این رو تغذیه مناسب آن ضروری است.

روغن آرگان از تغذیه های طبیعی و بدون عارضه برای پوست محسوب می شود.

ترمیم آسیب های موی سر

اگر موی سر شما به هر دلیل آسیب دیده، ضعیف و یا نازک شده و یا به دلیل غیر طبیعی دچار ریزش شده است استفاده از روغن آرگان برای جبران این ضایعات توصیه می گردد.

سلامت قلب

روغن آرگان نقش مفیدی در تنظیم و کنترل کلسترول موجود در خون دارد؛ از این رو در سلامت سیستم قلب و عروق و جلوگیری از حملات قلبی نیز به شکل غیر مستقیم تأثیر گذار است.

ترمیم آسیب های پوست

پوست به عنوان یکی از اجزای بدن به سبب قرار گیری در معرض شرایط بیرونی همواره آسیب پذیر می باشد.همیشه استفاده از روغن آرگان برای ترمیم این آسیب ها ضروری می باشد.

لطیف نمودن پوست

خاصیت نرم کنندگی فوق العاده روغن آرگان،پوست را از خشکی و زمختی خارج کرده و پوست نرم و لطیف را به شما هدیه می دهد.

رفع عوارض آبله مرغان

بیماریهایی مانند آبله مرغان، دارای عوارض برای پوست سر می باشند.خاصیت ضد التهابی منحصر به فرد روغن آرگان می تواند بسیاری از عوارض این بیماری را بر روی پوست حذف نماید.

هضم کننده طبیعی

روغن آرگان غلظت آنزیم پپسین را در معده افزایش داده و به هضم آسانتر و سریع تر غدا کمک کرده و سوء هاضمه را از بین می برد.

سفت کننده پوست

با بالا رفتن سن به شکل طبیعی و یا به شکل غیر طبیعی بتدریج پوست شل شده و مستعد چین و چروک می گردد برای به تأخیر انداختن این عارضه، روغن آرگان معجزه می کند.

خاصیت روغن آرگان برای ناخن ها

از روغن های طبیعی مناسب برای درخشان نمودن ناخن ها روغن آرگان می باشد روغن آرگان حاوی ویتامین E می باشد که برای درخشانی و جلای ناخن ها ضروری می باشد.

حذف جای جوش در صورت

وجود ویتامین E در ترکیب روغن آرگان به آن خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی داده است به همین سبب در رفع و حذف جای جوش و آکنه بر روی پوست اثر بخش می باشد.

خواص روغن آرگان برای دور چشم

ترکیبات متنوعی مانند ویتامین E در روغن آرگان می تواند جای خالی بسیاری از کرم های مصنوعی و شیمیایی دور چشم را بدون کوچکترین عارضه پر نماید.

خواص روغن آرگان برای ابرو

اگر می خواهید ابروهای پرپشت، سالم و براق داشته باشید روغن آرگان بسیار مؤثر و کارساز می باشد هر شب قبل از خواب مقداری روغن آرگان را بر ابروها مالیده و چند دقیقه مالش دهید.

حذف ترکهای شکمی

اگر به سبب افزایش وزن و زایمان و یا هر دلیل دیگری پوست شکم شما ترک برداشته و آثار آن بر روی پوست مانده است، مالیدن روغن آرگان و مالش چند دقیقه ای به

مدت چند هفته، آثار آن را محو می کند.

آرامبخش دردهای آرتریت

آرتریت درد بسیار زیادی دارد و خوردن مسکن های قوی نیز بتدریج چاره ساز نمی باشد خاصیت ضد التهابی روغن آرگان سبب شده تا ریختن چند قطوه و مالش آن، دردها را تسکین دهد.

ضد آفتاب طبیعی

استفاده از ضد آفتاب در محیط های جغرافیایی که تابش عمود نور خورشید در آنها طولانی مدت است برای پوست مضر می باشد استفاده از روغن آرگان می تواند نقش ضد آفتاب طبیعی را ایفا نماید.

تقویت ریش و سبیل

اگر در آرزوی داشتن ریش و سبیل پر پشت، شاداب و براق هستید مصرف روغن آرگان به شما پیشنهاد می گردد استفاده از آن به عنوان ماسک بر روی صورت آقایان بسیار کارساز است.

درمان پوست های حساس

داشتن پوست حساس نیاز به مراقبت اساسی و همیشگی دارد؛از این رو شناسایی راههای مراقبت از این نوع از پوست ها ضروری می باشد

خواص روغن آرگان در این زمینه جزو بهترین ها می باشد.

درخشنده نمودن طبیعی لب

خاصیت فیزیکی نرم کنندگی و وجود ترکیباتی مانند ویتامین C و E در روغن آرگان به ندریج لب های درخشان و شاداب را به شما هدیه می دهد.

مخلوط روغن آرگان با وانیل و شکر در این زمینه بسیار مناسب است.

تنظیم کلسترول بدن 

استرول های گیاهی با خاصیت ارزشمندی که دارند سطح کلسترول خوب را در بدن تنظیم می نمایند این استرول ها به وفور در روغن آرگان دیده می شوند.

حالت دهنده طبیعی موها

استفاده از ترکیبات شیمیایی برای حالت دادن به موها در طولانی مدت سبب آسیب رسانی به آنها می شود، روغن آرگان یک حالت دهنده طبیعی برای موها می باشد.

خاصیت روغن آرگان برای زنان باردار

● خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی روغن آرگان بسیاری از عوارض بارداری بر روی پوست و مو را از بین می برد

● نازک شدن و ریزش موی سر در دوران بارداری در بین خانم های باردار رایج است، روغن آرگان می تواند به رفع این مشکل کمک نماید

● رفع آثار ترک های شکمی ناشی از جنین در زنان بعد از زایمان می تواند به کمک روغن آرگان عملی شود

● روغن آرگان می تواند تا حدودی به کاهش ورم دست و پا در دوران بارداری کمک نماید

خاصیت روغن آرگان برای کودکان

● مالیدن روغن آرگان بر روی بدن کودکان و نوزادان بسیار مفید می باشد زیرا سبب نرم کنندگی آن می شود

● کودکان علاقه زیادی به فعالیتهای بیرون از خانه و فضای آزاد دارند، استفاده از روغن آرگان به عنوان ضد آفتاب و مراقبت از پوست و موی آنها توصیه می گردد

موارد منع مصرف روغن آرگان

● به شکل نادر ممکن است سبب حساسیت و آلرژی گردد

۲۰ خواص روغن مار

خواص روغن آرگان برای پوست و مو | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۵ ۰

شما هم بخوانید