خواص زیبایی گلاب + ۲۰ خواص گلاب برای پوست و مو

خواص زیبایی گلاب

خواص گلاب برای پوست خواص زیبایی گلاب معجزه گلاب برای پوست خاصیت گلاب برای مو استفاده مداوم از گلاب را در سایت فتوکده می خوانید

خواص زیبایی گلاب

اهمیت خواص گلاب برای زیبایی پوست و مو بر هیچکس پوشیده نیست.

از دوران گذشته تا به حال از گلاب برای زیبایی صورت، پوست، مو، چشم، رفع آکنه و… استفاده می‌ شود. خواص گلاب برای زیبایی به قدری زیاد است که از آن به عنوان عجایب طبیعت یاد می‌ شود.

اگر شما با این خواص آشنا نبودید این مطلب را کامل بخوانید

خواص گلاب برای پوست

گلاب برای ضدپیری

استفاده منظم گلاب برای شستشوی صورت باعث گردیده تا پوست نرم و درخشان شود. این موضوع ناشی از وجود آنتی اکسیدان‌ ها و ویتامین‌ های موجود در گلاب است.

گلاب برای مو

اسپری گلاب بر روی پوست سر باعث بهبود عملکرد رشد مو می‌ گردد.

در واقع گلاب باعث تغذیه و آب رسانی فولیکول‌ های مو شده و به سلامت مو کمک می‌ کند، از این رو، اسپری گلاب بر روی مو باعث بلند و زیباتر شدن موها می‌گردد.

فواید گلاب برای زیبایی پوست

حال که اکثر ما درگیر زندگی شهری شده‌ ایم، غالبا به دلیل آلودگی و شیوه غیرصحیح زندگی‌ مان ناخودآگاه درگیر مسائل و مشکلات پوستی می‌شویم. استفاده از گلاب کمک می‌ کند تا منافذ پوست باز شده و آلودگی‌ها یا چربی‌ ها از بین بروند.

گلاب دارای خواص ضدالتهابی بوده و استعمال مستقیم آن بر روی پوست باعث کاهش قرمزی، اگزما و درماتیت می‌ شود.

گلاب برای صورت

استفاده از گلاب بر روی صورت باعث شده تا پوست هیدراته شود. در نتیجه آب رسانی، پوستتان درخشان و براق به نظر می‌ رسد.

گلاب برای بهبود زخم

اگر بر روی پوستتان زخم دارید، گلاب استفاده کنید. گلاب به دلیل دارا بودن خواص ضدباکتریایی باعث ضدعفونی کردن و بهبود زخم ها شده و جلوه تازه‌ ای به پوستتان خواهد بخشید.

گلاب برای ترمیم پوست

اگر پوست مقاوم و ترمیم شده می‌خواهید، بر روی پوستتان گلاب بپاشید. گلاب به دلیل خواص آنتی اکسیدانی باعث افزایش ایمنی پوست شده و به بازسازی و ترمیم بافت پوستی کمک موثری می‌ کند.

گلاب برای رنگ و روی باز

تا به حال پیش آمده احساس کنید رنگ و رویتان کدر و یا زرد شده و اصطلاحا رنگ و رویتان همچون سابق چندان باز نیست؟ پیشنهاد ما به شما این است که پوستتان را بخور بدهید و سپس روی صورتتان گلاب اسپری کنید.

این موضوع باعث شده تا رنگ و روی پوستتان باز شده و به نظر شاداب بیاید.

گلاب برای تنظیم PH پوست

گلاب بدون هیچگونه محدودیت برای انواع پوست‌ها مفید است، این مایع معجزه آسا با کنترل چربی پوست اسیدی و قلیایی بودن را تنظیم کرده و باعث پوستی خوب و روشن می‌ شود.

گلاب برای ضد اضطراب

گلاب جزء عناصر لاینفک رایحه درمانی است.

پراکندن رایحه گلاب باعث آرامش فضا شده و تا حدی از استرس و اضطراب افراد حاضر می‌ کاهد. علاوه بر این، بوئیدن گلاب باعث ایجاد خوابی آسوده می‌ گردد.

گلاب برای طراوت پوست

اگرچه می‌ توان گلاب را در طول سال به روی پوست اسپری کرد، اما اسپری کردن آن در تابستان سوزان به دلیل پیشگیری از آفتاب سوختگی امری ضروری است.

از سوی دیگر، خانم‌ ها قادرند روی صورت آرایش کرده گلاب اسپری کنند تا به طور طولانی مدت آرایششان باقی بماند و پوستی نرم و صاف داشته باشند.

خواص گلاب برای مو

مخلوط گلاب و گلیسیرین را روی موهایتان بزنید و موها را به این مخلوط آغشته کنید و پس از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه موها را با شامپو بشوئید. خواهید دید برق و درخشش موهایتان دوچندان می‌ شود.

گلاب برای پاکسازی پوست

اگر از دست ژل‌ های شستشوی شیمیایی خسته شده‌ اید، آن‌ها را کنار بگذارید و از گلاب به عنوان یک پاک کننده طبیعی استفاده کنید. مخلوط گلاب و گلیسیرین را روی صورتتان بمالید و پوستتان را به طور طبیعی روشن‌ تر و پاک‌ تر کنید.

گلاب برای جوان سازی پوست

گلاب برای از بین بردن چین و چروک اطراف چشم و یا پف کردگی زیر چشم مفید است. یک بطری کوچک را از گلاب پر کنید و درون یخچال بگذارید. در برخی از مواقع که چشم‌هایتان پف کرده است، کمی از گلاب را روی پنبه بزنید و به بخش‌های دارای پف بزنید.

خاصیت گلاب برای نرم کردن مو

استفاده از شامپوهای نرم کننده شیمیایی موجود در فروشگاه‌ها خوب است اما استفاده آن‌ ها در دراز مدت عوارض جانبی بر جای می‌گذارد. پس از شامپو زدن، موها را به گلاب آغشته کنید تا به طور طبیعی نرم و درخشان شوند.

گلاب برای نفوذ به منافذ پوست

بسیاری از خانم‌ها از تونر پوست استفاده می‌ کنند تا با پوستشان را پاکسازی کنند. اکثر تونرها با مواد شیمیایی و الکل تولید می‌شوند و استفاده از آن‌ها باعث خشکی پوست می‌ گردد.

شما می‌ توانید از گلاب به عنوان تونر استفاده کنید. گلاب راه منافذ را باز کرده و با نفوذ به آن‌ ها پوست را پاکسازی می‌ کند.

گلاب برای از رفع آکنه

گلاب یک محلول پاکسازی و رفع آکنه است. ترکیب گلاب و آبلیمو باعث از بین رفتن جوش، آکنه و زخم می‌ شود.

گلاب برای پاک کردن آرایش

سعی کنید از مخلوط گلاب و روغن نارگیل برای پاک کردن آرایشتان استفاده کنید. این موضوع نه تنها باعث پاکسازی صورت شده بلکه پوست را تسکین می‌ دهد.

گلاب برای رفع بثورات پوست

از مخلوط گلاب و برگ تولسی پس از طلوع آفتاب استفاده کنید. این محلول ضد آفتاب سوختگی بوده و برای رفع بثورات، قرمزی و خارش پوست کمک می‌ کند.

گلاب برای زیبایی چشم

از گلاب می‌توان به عنوان یک قطره چشم جهت سلامت چشم و زیبایی آن استفاده کرد.

خواص گلاب برای لب‌ های زیبا

چغندر را له کنید و سپس آن را با گلاب مخلوط کنید. این خمیر را روی لب‌هایتان بمالید و پس از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه آن را بشوئید. این مخلوط باعث نرم و سالم کردن لب‌ هایتان می‌ شود.

خواص گلاب برای پوست صورت | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۸ ۱

شما هم بخوانید