خواص فلفل هندی + ۱۶ خاصیت فلفل هندی برای سلامتی

خاصیت فلفل هندی برای سلامتی پوست و مو لاغری

خواص فلفل هندی برای سلامتی خاصیت فلفل هندی برای پوست و مو فلفل هندی چه خواصی دارد خواص فلفل هندی برای لاغری را در سایت فتوکده می خوانید

خواص فلفل هندی

یکی از عادات غذای هندی استفاده از فلفل می باشد، آنها معتقد اند باید فلفل با غذا پخته شود تا مضراتش از بین برود و در ضمن به خوشمزه شدن غذا کمک کند

از جمله خاصیت دارویی فلفل هندی می توان به ضد التهابی، ضد سوزش، ضد حساسیت، ضد قارچی اشاره کرد که برای سلامتی مفید و موثر می باشد

همچنین حاوی ویتامین هایی نظیر ویتامین A, B6, C بوده و پتاسیم، منگنز و بتاکاروتن نیز می باشد که برای سلامتی بدن بسیار مفید می باشند.

آیا می دانید فلفل هندی چه خواصی دارد ؟

فلفل هندی برای پوست

خواص فلفل هندی در سلامتی

پیشگیری از سرطان

فلفل هندی سلول های سرطانی واقع در کبد و پانکراس را از بین برده و از بروز سرطان در بدن پیشگیری می کند. این ویژگی فلفل هندی از کاپسیسین موجود در آن ناشی می شود.

براق و پرپشت کردن موها

برای برخورداری از فواید فلفل هندی ۲۵ گرم از این ادویه را با روغن زیتون مخلوط کرده و به دور از نور خورشید نگهداری کنید. با چرب کردن مو و سر خود با این مخلوط بطور منظم باعث براق و پرپشت شدن موهایتان می شود.

فلفل هندی برای لاغری

فلفل هندی در سوزاندن چربی بسیار موثر بوده و از این طریق ضایعات اضافی را رفع می کند. فلفل هندی متابولیسم بدن را افزایش داده و با کم کردن اشتها وزن بدن را کاهش می دهد.

سرعت بخشیدن به سوخت و ساز

فلفل هندی در متابولیسم بدن بسیار بوده و آن را سرعت می بخشد و بنابراین استفاده از این ادویه در وعده های غذایی، باعث کاهش وزن شده و سلامتی بدن را حفظ می نماید.

تسکین درد با فلفل هندی

فلفل هندی با توجه به خواصی که دارد در تسکین درد موثر بوده و این ادویه سردرد را کاهش می دهد.

استفاده از فلفل هندی به افراد مبتلا به سینوس نیز توصیه شده و همچنین دندان درد و بیماری های لثه را کاهش می دهد.

رفع گلو درد

فلفل هندی با خاصیت ضد التهابی که دارد از فعالیت عوامل بیماری زا در بدن جلوگیری کرده و گلو درد را نیز کاهش می دهد. برای خلاصی از گلو درد فلفل هندی را با آب مخلوط کرده و غرغره نمایید.

درمان عفونت ها

عفونت ها در اثر عوامل میکروبی و ویروسی در برخی نقاط بدن ایجاد می شوند و فلفل هندی خواص ضد قارچی داشته و در درمان عفونت های مختلف تاثیر بسزایی دارد.

کاهش فشار خون

فلفل هندی با چسبیدن به پلاکت ها و کاهش شکل گیری به هموار شدن جریان خون کمک کرده و بعنوان یک درمان طبیعی برای جلوگیری از فشار خون و کاهش آن بکار برده می شود.

عکس فلفل هندی چه شکلی است

مقابله با آکنه

افرادی که اغلب با آکنه درگیر هستند می توانند از فلفل هندی برای رفع آن استفاده نمایند. فلفل هندی جریان خون در پوست را افزایش داده و از بروز آکنه در آن جلوگیری می کند.

تقویت رشد موها

فلفل هندی در رشد موها بسیار موثر بوده و باعث براقی موهای مرده می شود.

از دلایل اصلی طاسی سر کاهش گردش خون می باشد. قرار دادن فلفل هندی بر روی پوست سر باعث تحریک پوست و افرایش گردش خون می شود.

بهبود سلامتی پوست

برخی مواد غذایی و مسائل هورمونی در بدن در سلامتی پوست تاثیر دارند.

برای داشتن پوستی سالم و بی عیب و نقص می توانید از فلفل هندی استفاده کنید و این ادویه سلامتی پوست را بهبود می بخشد.

درمان زخم معده

زخم معده به زخم هایی اطلاق می شود که در ابتدای روده و ناحیه معده بوجود آمده است. فلفل هندی با حرکت دودی روده باعث درمان زخم معده می شود و در درمان مشکلات معده نیز موثر است.

بهبود سلامت قلب

قلب از اندام های مهم و حیاتی بدن بوده و وظیفه خونرسانی به بافت های بدن را برعهده دارد.

فلفل هندی در باز کردن رگ های قلبی نقش داشته و بر عملکرد صحیح قلب موثر بوده و حمله قلبی را در چند ثانیه متوقف می نماید.

خواص آنتی اکسیدانی

فلفل دارای اثرات آنتی اکسیدانی منحصر به فردی بوده و از فعالیت رادیکال های آزاد در بدن جلوگیری می کند و سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و سلامتی بدن را حفظ می کند.

بهداشت دهان و دندان

فلفل دارای خاصیت ضد التهابی بوده که التهاب ایجاد شده در لثه را بهبود می بخشد. مخلوط فلفل با نمک در تسکین دندان درد موثر بوده و استفاده از فلفل هندی بهداشت دهان و دندان را حفظ می کند.

فلفل هندی و دیابت

فلفل هندی دارای آنتی اکسیدان هایی بوده که میزان قند خون را ثبیت می کنند. آنتی اکسیدان های این ادویه یا تنظیم هیپرگلیسمی به درمان دیابت کمک کرده و علائم آن را مهار می کنند.

آشنایی با خواص زردچوبه

خاصیت فلفل هندی برای پوست مو | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۱۰ ۰

شما هم بخوانید