خواص ماست + ۲۴ خاصیت ماست برای سلامتی که نمی دانید

خاصیت ماست برای روده و سرماخوردگی

خواص ماست و مهمترین خاصیت ماست برای لاغری تا روده  و ماست برای عفونت زنان فواید ماست برای سلامتی بدن را در سایت فتوکده می خوانید

خواص ماست

ماست یکی از محصولات لبنی است که از شیر تخمیر شده به دست می آید

محققان معتقدند کلسیم موجود در ماست بیشتر از شیر است و از هضم بهتری نیز برخوردار است؛ ماست غنی از کلسیم، پتاسیم، روی و ویتامین های گروه B و D است که برای بدن بسیار مفید است

ماست دارای انواع متنوعی است از جمله ماست چکیده، ماست میوه ای، ماست کم چرب، پرچرب، پروبیوتیک و یا خامه ای که هر کدام خواص و طعم متفاوتی دارند.

در این مطلب با خواص ماست برای بدن آشنا شوید.

خواص ماست برای لاغری و عفونت زنان

سلامت روده

ماست دارای باکتری های مفید از جمله لاکتوباسیلوس است که برای سالم نگه داشتن روده بزرگ و کاهش احتمال بروز سرطان مفید است

ضد سرطان

ماست دارای آنتی اکسیدان هایی نظیر بتاکاروتن است که با رادیکال های آزاد مبارزه می کند و خطر ابتلا به سرطان از جمله سرطان روده و سینه را کاهش میدهد.

سلامت دندان و دهان

ماست دارای اسید لاتیک است که به سلامت دندان و بهبود بهداشت دهان کمک میکند، همچنین ماست سرشار از کلسیم و پروتئین است که برای دندان ها مفید است

سلامت استخوان ها

کلسیم و ویتامین د موجود در ماست باعث افزایش تراکم استخوان ها می شود و باعث تقویت استخوان ها می شود، مصرف ماست از بروز پوکی استخوان جلوگیری میکند.

جوانسازی پوست

اسید لاتیک موجود در ماست موجب افزایش کلاژن سازی در پوست می شود و روند پیری پوست را کاهش میدهد.

ماسک ماست برای پوستت

مواد لازم :

● جو دوسر

● ماست

● عسل

طریقه مصرف : مواد فوق را با هم ترکیب کرده و اجازه دهید نیم ساعت بر روی پوستتان بماند و سپس با آب سرد صورت خود را بشوئید.

درمان جای جوش و لکه

ماست دارای مقدار زیادی روی است که باعث تنظیم غدد چربی پوست می شود و باکتری های مضر پوست را از بین می برد؛ مصرف ماسک آبلیمو ، ماست و زردچوبه برای درمان جوش ها و از بین بردن لکه های پوستی مفید است

درمان خشکی پوست

ماست دارای خاصیت مرطوب کنندگی است و برای درمان خشکی پوست مفید است.

ترکیب ماست، آرد سبوس برنج و روغن نارگیل یک ماسک آبرسان عالی برای پوست است و استفاده هفتگی از این ماسک خشکی پوست را از بین میبرد.

بهبود هضم و سلامت گوارش

پروبیوتیک های موجود در ماست، به هضم بهتر غذا کمک میکند و برای درمان اختلالات گوارشی از قبیل یبوست، درد معده و حالت تهوع کمک میکند.

تقویت سیستم ایمنی بدن

ماست حاوی انواع مواد مغذی و آنتی‌ اکسیدان‌ ها است که موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود، مصرف روزانه ماست به بهبود سلامت عمومی بدن کمک میکند

ماست برای کاهش وزن

محققان دریافته اند مصرف روزانه ماست می تواند باعث شود میزان کورتیزول بدن کاهش پیدا کند که باعث چربی سوزی و کاهش وزن میشود.

کاهش فشار خون

ماست حاوی مقدار زیادی پتاسیم است که به دفع سدیم کمک می کند؛ کسانی که نمک فراوانی استفاده میکنند با مصرف منظم ماست می توانند از بروز فشار خون بالا جلوگیری کنند

عفونت واژن

ماست دارای خواص ضد قارچی است و مصرف روزانه ماست خطر ابتلا به عفونت قارچی واژن را کاهش میدهد

انرژی زا

ماست دارای مقدار زیادی کربوهیدرات و پروتئین است که تامین انرژی بدن مفید است و به بهبود سوخت و ساز بدن کمک میکند.

افزایش متابولیسم

ماست با بهبود هضم باعث افزایش متابولیسم بدن می شود و مانع تداخل در سیستم سوخت و ساز بدن می شود و از بروز چاقی نیز جلوگیری میکند.

کاهش کلسترول

مصرف روزانه دو فنجان ماست, سنتز کلسترول در کبد را به طور چشمگیری کاهش می دهد و از افزایش سطح کلسترول بد خون جلوگیری میکند

تقویت مو

ماست دارای مقادیر زیادی اسید لاتیک، ویتامین ب ۶، روی و کلسیم است که به سلامت موها، جلوگیری از ریزش مو و درخشانی آن کمک میکند.

ماسک مو برای کاهش ریزش مو

مواد لازم :

● تخم مرغ

● ماست

● طریقه استفاده

طرز تهیه : تخم مرغ را به خوبی هم زده و با ماست مخلوط کنید.این ماسک را بر روی موها و سر بمالید، دو ساعت بعد موهای خود را با یک شامپوی سبک بشوئید.

درمان خارش سر و خشکی مو

ماست دارای خواص ضد میکروبی است که برای درمان خارش سر و کاهش شوره مو مفید است، علاوه بر آن ماست یک رطوبت رسان عالی برای موهای آسیب دیده و خشک به حساب می آید.

ماسک مو برای خارش سر و خشکی مو

مواد لازم :

● روغن زیتون

● ماست

● آبلیمو

طریقه مصرف : ابتدا موهای خود را با شامپو بشویید تا موها تمیز باشند

مواد فوق را با هم ترکیب کنید و بر روی موهای خود و کف سر بمالید؛ بعد از بیست دقیقه آبکشی نمائید، استفاده از این ماسک دو بار در هفته مفید است.

سلامت قلب

ماست و محصولات لبنی برای کنترل کلسترول خون و تنظیم فشار خون مفید هستند و به سلامت قلب و پیشگیری از بیماری های قلبی کمک میکنند

ماست در دوران بارداری

ماست سرشار از کلسیم، بتاکاروتن و ویتامین ب ۱۲ است که برای سلامت مادر و جنین بسیار مفید است و به رشد بهتر جنین و سلامت آن کمک میکند.

کاهش اشتها

ماست چکیده دارای مقدار زیادی پروتئین است که موجب کاهش اشتها و احساس سیری در فرد می شود و به کاهش وزن نیز کمک میکند.

میان وعده برای ورزشکاران

ماست غنی از پروتئین است که باعث می شود به عنوان یک میان وعده برای ورزشکاران شناخته شود؛ مصرف ماست بعد از ورزش به ترمیم عضلات و بازیابی انرژی کمک میکند.

درمان یبوست

پروبیوتیک‌ های موجود در ماست موجب بهبود عملکرد دستگاه گوارش می شود و با افزایش حرکات روده، به درمان یبوست کمک میکند.

درمان اسهال

پروبیوتیک‌ های موجود در ماست با عفونت باکتریایی و باکتری هایی که فرآیند هضم را با اختلال همراه میکنند, مبارزه میکند، مصرف ماست برای درمان اسهال تاثیرگذار است.

از بین بردن بوی بد دهان

ماست دارای باکتری های مفیدی است که با باکتری ها و عفونت داخل دهان مقابله میکند و موجب از بین رفتن بوی بد دهان می شوند.

خواص ماست برای سلامتی چیست | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۱۴ ۰

شما هم بخوانید