خواص دراگون فروت + ۳۰ خاصیت میوه اژدها با عکس

خاصیت میوه دراگون فروت مشهور به اژدها

خواص میوه دراگون فروت برای سلامتی عکس و خاصیت میوه اژدها چیست  فواید میوه دراگون برای پوست و مو و لاغری چه خواصی دارد را در سایت فتوکده می خوانید

خواص میوه دراگون فروت

میوه اژدها یا دراگون به میوه چند نوع کاکتوس گفته می شود و بومی مکزیک، امریکای مرکزی و جنوبی می باشد و طعمی شیرین و مزه ای شبیه گلابی و کیوی دارد

از خواص این میوه می توان به سلامت قلب، چشم، درمان کم خونی، تقویت سیستم ایمنی بدن، لاغری و سلامت پوست اشاره کرد

میوه دراگون فقط در شب شکوفه می کند و شکوفه های آن بزرگ و سفید بوده و اغلب به آن گل شب یا ملکه شب می گویند

خواص میوه اژدها برای سلامتی چیست

خواص میوه اژدها برای سلامتی

۳۰ خواص میوه دراگون فروت

میوه اژدها در پنج رنگ وجود دارد و بسیار آبدار بوده و طعم و مزه منحصر به فردی دارد و این میوه حاوی انواع ویتامین ها و املاح معدنی بوده و در کاهش کلسترول و تنظیم فشار خون موثر می باشد.

میوه دراگون سرشار از آنتی اکسیدان بوده و کالری اندکی دارد و در کاهش وزن بسیار موثر می باشد.

تقویت سیستم ایمنی بدن

دراگون غنی از ویتامین C، پلی فنل ها و فلاونوئید هایی است که با آسیب ناشی از رادیکال های آزاد مقابله کرده و با افزایش تعداد پلاکت های خونی از بروز بیماری های مختلف پیشگیری می کند.

رفع اختلالات شناختی

دراگون مقادیر زیادی ویتامین B دارد و سرشار از ویتامین C می باشد که هر دو سلامت غشار سلولی را حفظ کرده و با بهبود عملکرد مغزی از وقوع اختلالات شناختی پیشگیری می کند.

خواص دراگون فروت برای لاغری

میوه دراگون از مواد خوراکی کم کالری با میزان فیبر و آب فراوان می باشد که در کاهش اشتها موثر بوده و مصرف آن بسیاری از نیازهای بدن به مواد مغذی را تامین کرده و باعث سیری طولانی مدت در فرد می شود.

بهبود سلامت قلب و عروق

میوه دراگون با توجه به محتوای اسیدهای چرب امگا۳ و منیزیم و امگا۶ در کاهش کلسترول بد خون و افزایش کلسترول خوب کمک کرده و از بروز بیماری های قلبی و سکته پیشگیری می کند.

بهبود اشتها

افرادی که به بیماری های خاص نظیر کم خونی و یا اختلالاتی همچون تب به بی اشتهایی دچار شده اند میوه اژدها مصرف کنند؛ زیرا این میوه مشکلات معده را برطرف کرده و باعث بهبود اشتها می شود.

درمان آکنه

آکنه نوعی بیماری پوستی بوده و در اثر مصرف مواد غذایی ناسالم ایجاد می شود.

میوه دراگون به میزان زیادی ویتامین C داشته و خاصیت آنتی اکسیدانی آن در درمان آکنه موثر بوده و باعث سلامتی و درخشانی پوست می شود.

افزایش رشد مو

دراگون میوه ای پرخاصیت بوده و چربی های امگا۳ و امگا۶ موجود در این میوه باعث افزایش رشد موها شده و در نهایت موها را نرم، براق و درخشان کرده و سلامتی مو را حفظ می کند.

فواید دراگون فروت در بارداری

دراگون غنی از آهن، فولات و ویتامین B بوده که از بروز کم خونی در بدن پیشگیری کرده و خطر بروز نقایص بارداری و نقص لوله عصبی را کاهش می دهد و یبوست در بارداری را رفع می کند.

خواص دراگون برای کودکان

میوه دراگون یبوست را در کودکان درمان کرده و سیستم ایمنی بدن کودک را تقویت می کند.

خوردن دراگون در کودکان باعث رشد و تقویت استخوان های آنان شده و ویتامین C این میوه از بروز سرماخوردگی و اسکوربود پیشگیری می کند.

درمان دیابت

خوردن مداوم میوه دراگون در کاهش میزان قند خون موثر بوده و برای کسانی که به دیابت نوع ۲ دچارند، مفید می باشد و فیبری که در این میوه وجود دارد از نوسانات شدید قند خون جلوگیری می کند.

بهبود هضم غذا

میوه دراگون سرشار از الیگوساکارید‌ها بوده که به رشد باکتری های روده کمک می کند. دراگون فیبر زیادی داشته و عملکرد دستگاه گوارشی را بهبود بخشیده و هضم غذا را آسان می کند.

پیشگیری از سرطان

در دراگون آنتی اکسیدان های قوی نظیر لیکوپن و کاروتن وجود دارد که با خواص ضدسرطان زا در ارتباط می باشند. مصرف این میوه خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می دهد.

بیماری های تنفسی

افرادی که دچار بیماری های تنفسی نظیر سرفه های شدید و آسم هستند افزودن میوه دراگون به رژیم غذایی شان توصیه می شود.

خوردن این میوه و یا مکمل آن علائم بیماری های تنفسی را کاهش می دهد.

استحکام استخوان و دندان

در میوه دراگون به میزان زیادی کلسیم وجود دارد که باعث بهبود تراکم استخوانی شده و پروتئین ها نیز به رشد استخوان ها کمک می کند و مصرف این میوه باعث تقویت لثه و دندان ها شده و مانع از پوسیدگی آن می شود.

خاصیت ضد التهابی دراگون

دراگون میوه ای با خواص عالی برای بدن بوده و پودر این میوه خاصیت ضدالتهابی داشته و استفاده از آن درد ناشی از بیماری های التهابی نظیر آرتریت در بدن می کاهد

خواص میوه اژدها با عکس

منبع پروتئین

برای عملکرد بهتر اندام های مختلف بدن مصرف پروتئین ضروری بوده و میوه دراگون منبع عالی از پروتئین می باشد.

پروتئینی که در دراگون وجود دارد باعث افزایش متابولیسم بدن و کاهش وزن می شود.

خاصیت دراگون برای التیام زخم

میوه دراگون حاوی میزان زیادی پروتئین و آنزیم خاصی است که به ترمیم سلول ها و بافت های بدن کمک کرده و در نهایت زخم ها را به سرعت درمان می کند.

ترکیب دراگون با عسل و آب خیار در درمان سوختگی پوست موثر می باشد.

بیماری استخوانی کلیه

این بیماری ارتباط تنگاتنگی با نارسایی کلیه ها داشته و علائم آن می توان به شکنندگی و ضعیف شدن استخوان ها اشاره کرد.

در این حالت عملکرد کلیه ها مختل شده و جذب کلسیم و مواد غذایی بخوبی انجام نمی شود.

محافظت از آفتاب سوختگی

دراگون غنی از ویتامین B بوده که در تسکین پوست آفتاب سوخته موثر بوده و علائمی نظیر التهاب، قرمزی، خارش ناشی از آفتاب سوختگی را کاهش می دهد 

این میوه همچنین از پوست در برابر پرتوهای مضر خورسید محافظت می کند.

خواص میوه اژدها برای پوست

در میوه دراگون به میزان زیادی ویتامین C وجود دارد که باعث طراوت و شادابی پوست شده و آن را درخشان می کند. مقداری دراگون را کوبیده و روی پوست قرار دهید تاثیر خوبی در زیبایی پوست دارد.

حفظ سلامت چشم ها

میوه دراگون مانع از رشد پروتئین سیتوکروم P450 شده که این پروتئین با گلوکوم مادرزادی مرتبط می باشد. در این میوه بتاکاروتن وجود دارد که از بروز دژنراسیون ماکولا و آب مروارید پیشگیری می کند.

ضد پیری

مصرف منظم دراگون از آسیب های وارده به سلول های پوستی که ناشی از فعالیت رادیکال های آزاد است جلوگیری کرده و از بروز علائم پیری زودرس پوست ممانعت می کند.

لایه بردار پوست

برای تهیه ماسک صورت لایه بردار از میوه دراگون یک عدد از این میوه را به همراه دانه کوبیده و مقداری ژل آلوئه ورا را به آن بیفزایید و بعد مقداری روغن زیتون و لیمو را به آن اضافه کرده و مخلوط را روی پوست بمالید و بعد از ۱۰ دقیقه با آب بشویید.

مرطوب کننده پوست

حجم زیادی از میوه دراگون را آب آن تشکیل می دهد و به همین علت بعنوان یک مرطوب کننده طبیعی به شمار می رود. جهت مرطوب نمودن پوست مقداری از گوشت میوه دراگون را بر روی پوست بمالید.

رفع موخوره

مصرف میوه دراگون تولید کلاژن را افزایش داده و باعث تقویت پوست سر شده و سلامت موها را بهبود می بخشد. ب

رای رفع موخوره می توانید مقداری از مخلوط گوشت دراگون را از ریشه تا نوک موها مالیده و بعد از ۱۵ دقیقه با آبگرم بشویید.

خواص میوه اژدها برای کم خونی

در دراگون به میزان زیادی آهن وجود دارد که برای افزایش سطح هموگلوبین خون عالی است و برای تولید بهتر گلبول های قرمز خون موثر بوده و مصرف این میوه برای افرادی که به کم خونی دچارند، مفید می باشد.

سرشار از آنتی اکسیدان

میوه دراگون به میزان زیادی آنتی اکسیدان دارد و فلاونوئید و پلی فنولی که در این میوه وجود دارد از آسیب رادیکال های آزاد به سلول ها جلوگیری می کند.

از این میوه در صنایع دارویی و آرایشی استفاده می شود.

منبع ویتامین B و منیزیم

میوه اژدها دارای انواع ویتامین ها بخصوص ویتامین B بوده و حاوی منیزیم می باشد که نقش مهمی در سلامت استخوان ها داشته و در حفظ سلامتی قلب نیز موثر می باشد.

بهبود عملکرد مغز

میوه دراگون سرشار از ویتامین های B, C بوده که هر دو سلامت غشای سلولی را حفظ می کنند. مصرف این میوه باعث بهبود حافظه شده و از بروز اختلالات روحی و روانی جلوگیری می کند.

خاصیت دراگون برای نوزادان

میوه دراگون به توجه به ترکیباتی که در خود دارد از بروز کم خونی در نوزادان جلوگیری کرده و با بهبود عملکرد کلیه باعث سم زدایی بدن آنان می شود.

برای احتیاط بیشتر این میوه را بعد از یک سالگی به رژیم غذایی نوزاد بیفزایید.

خواص میوه دراگون فروت مشهور به اژدها | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۳۱ ۲

شما هم بخوانید