خواص وانیل + ۳۰ خاصیت وانیل برای پوست لاغری و کودکان

خواص وانیل خاصیت وانیل برای زنان کودکان و دندان چیست

خواص وانیل برای پوست صورت خاصیت وانیل برای لاغری و کودکان وانیل چه خواصی دارد فواید وانیل برای بدن و دندان را در سایت فتوکده می خوانید

خواص وانیل چیست

وانیل از طعم دهنده های محبوب و خوش عطر در دنیا بوده و به شکل های مختلف نظیر روغن، عصاره و پودر وانیل در شیرینی پزی، آشپزی و طب سنتی بکار می رود

طبع وانیل گرم و خشک بوده و خواص دارویی زیادی نیز دارد و در خانواده ثعلب قرار داشته و پس از زعفران گران ترین ادویه جهان به شمار می رود.

مهمترین خواص وانیل برای سلامتی کمک به عملکرد و فعالیت کبد بوده که با اعمال اثرات تحریکی بر روی سلول های کبدی، در درمان نارسایی کبدی بسیار موثر می باشد

خواص وانیل برای لاغری و پوست را می دانید ؟

خاصیت وانیل برای پوست و مو چیست

وانیل چه خواصی دارد ؟

وانیل قادر است غدد فوق کلیوی را فعال کرده و به کمبود فشار خون و ضعف عمومی بدن کمک کند. وانیل را به خاطر داشتن طعم شیرین و رایحه ملایم در انواع دسر و نوشیدنی بکار برده می شود

وانیل مصارف خوراکی زیادی داشته و از آن برای رایحه درمانی نیز استفاده می شود و برای آرام کردن ذهن خود هر روز از وانیل بهره ببرید.

کاهش کلسترول

وانیل از بهترین ادویه ها بوده و اغلب در شیرینی پزی و دسرها بکار برده می شود.

وانیلینی که در وانیل وجود دارد می تواند کلسترول خون را کاهش دهد. مصرف وانیل برای بدن بسیار مفید بوده و اغلب در آشپزی نیز بکار برده می شود.

بهبود سلامت دستگاه گوارش

عصاره وانیل در بطرف کردن حالت تهوع بسیار موثر بوده و این ماده برای بهبود سلامت دستگاه گوارش مفید می باشد. دمنوش گیاهی تهیه شده از وانیل التهاب روده را کاهش داده مانع از دل درد می شود.

منبع منگنز

افراد برای تامین نیاز بدن به ماده معدنی منگنز باید از مغزها، میوه های توتی و دانه ها استفاده کنند.

پودر لوبیای وانیل ۳۰% از نیاز بدن به منگنز را تامین کرده و درنتیجه باعث بهبود خلق و خو و عملکرد سیستم عصبی می شود.

بهبود سلامت قلب

استفاده از عصاره وانیل عملکرد سیستم قلبی عروقی ار بهبود بخشیده و این ویژگی با وجود وانیلین کاه پایین آورده کلسترول است، در ارتباط می باشد.

عصاره وانیل از بروز سکته و حمله قلبی جلوگیری می کند.

خواص وانیل برای پوست

عصاره وانیل غنی از مواد مغذی آنتی اکسیدانی بوده که همانند یک عامل ضدپیری عمل می کند. عصاره وانیل سلول های بدن را از آسیب رادیکال های آزاد حفظ کرده و ایجاد علائم پیری را کُند می کند.

ضد افسردگی

رایحه وانیل بسیار خوشایند بوده و بر سیستم عصبی و مغز اثر گذاشته و استرس و احساس افسردگی را کاهش می دهد.

وانیل با این بوی خوشی که دارد، خلق و خو را بهتر کرده و همانند عامل ضدافسردگی عمل می کند.

ضد التهاب

وانیل منبعی فوق العاده از خواص آنتی اکسیدانی بوده و این خاصیت به خواص ضدالتهابی عصاره وانل مرتبط می باشد. عصاره وانیل مواد مغذی مفیدی داشته و در حفظ سلامت بدن بسیار موثر می باشد.

سرشار از سدیم

سدیم ماده معدنی مفید برای حفظ تعادل مایعات و بهبود عملکرد مغز، عضلات و اعصاب می باشد. سدیم در بهبود انقباضات عضلانی و انتقال های عصبی نیز نقش موثری دارد و وانیل سرشار از سدیم می باشد.

خواص وانیل برای لاغری

تناسب اندام در دنیای امروز دغذغه بسیاری از افراد می باشد. عصاره وانیل با داشتن ویتامین ها و مواد معدنی، به تامین مواد مغذی در طول رژیم غذایی کمک می کند.

درمان تهوع

برای رفع و کاهش حالت تهوع چند قطره عصاره وانیل را به یک لیوان آب اضافه کرده و بنوشید. بوی دلنشین وانیل باعث آرامش معده شده و استفاده از عصاره وانیل در قطع حالت تهوع بسیار موثر می باشد.

افزایش سلامتی دندان

عصاره وانیل با دارا بودن طعم و بوی عالی در بهبود سلامت بدن بخصوص سلامت دندان ها نقش دارد.

وانیل با داشتن وانیلین بر سیستم عصبی مرکزی تاثیر گذاشته و همانند مسکن درد عمل کرده و دندان درد را برطرف می کند.

درمان مشکلات تنفسی

عصاره وانیل همانند یک عامل ضدالتهاب عمل کرده و در درمان مشکلات تنفسی نظیر سرفه، سرماخوردگی و سایر بیماری های تنفسی موثر می باشد.

وانیل با داشتن خاصیت ضدباکتری درد گلو را برطرف می کند.

بهبود زخم ها

عصاره وانیل مواد مغذی بسیار مفید داشته که مانند عامل ضدالتهاب عمل می کند. وانیل در بهبود زخم ها نقش موثری داشته و عصاره آن درد سوختگی را تسکین می دهد.

خاصیت وانیل برای میل جنسی

وانیل مدت زمان طولانی بوده که بعنوان ماده تقویت کننده میل جنسی بکار می رود.

وانیل سطح هورمون تستوسترون در مردان را افزایش داده و رایحه دلنشین آن احساس رضایت و لذت را سبب می شود.

درمان آکنه

عصاره وانل خاصیت ضدباکتری داشته و برای درمان آکنه بسیار مفید می باشد. عصاره وانیل مواد مغذی منحصر به فردی داشته و جوش و آکنه را کاهش داده و از سطح پوست پاکسازی می کند.

ضد باکتری

وانیل خاصیت ضدباکتری داشته و این ویژگی مانع از رشد باکتری ها می شود. استفاده از نوشیدنی های حاوی وانیل می تواند بدن در برابر باکتری های خطرناک حفظ کند.

منبع آنتی اکسیدان

وانیل دارای اسید وانیلیک و وانیلین بوده و همانند آنتی اکسیدان عمل می کند. این ماده بدن را در برابر آسیب رادیکال های آزاد و سموم حفظ کرده و از سلامتی پوست نیز محافظت می کنند.

ضد سرطان

عصاره وانیل نوشیدنی بسیار خوش طعم بوده و خواص ضدسرطانی دارد. استفاده از عصاره وانیل مانع از رشد سلول های سرطانی شده و مانند یک عامل ضد التهاب عمل می کند.

خواص وانیل برای مو

افراد زیادی بدنبال داشتن موهای زیبا بوده و روش های مختلفی را بدین منظور امتحان کرده اند

ترکیب وانیل با روغن بادام و روغن جوجوبا راه عالی برای افزایش سلامت موها بوده و باعث داشتن موی نرم و درخشان می شود.

منبع پتاسیم

عصاره وانیل سرشار از پتاسیم بوده که می تواند تعادل مایعات و بهبود عملکرد اعصاب، مغز و عضلات را حفظ کند. برای جذب بیشتر پتاسیم آن را همراه کلم بروکلی، ماهی سالیمون و عدس مصرف کنید.

درمان سرفه

استفاده از وانیل برای درمان سرفه بسیار موثر بوده و برای ایجاد طعم شیرین در شربت های سرفه از وانیل بهره می برند. مصرف عصاره وانیل راه طبیعی برای درمان سرفه می باشد.

منبع کلسیم

کلسیم ماده معدنی بسیار مهم برای بدن بوده و برای سلامت استخوان ها و دندان ها بسیار ضروری می باشد. برای تامین کلسیم بدن می توانید بجای شیر از وانیل استفاده کنید.

برطرف کننده تب

برای درمان تب در کودکان می توانید عصاره وانیل را به یک لیوان آب گرم اضافه کرده و به کودک بنوشانید. محلول تهیه شده از وانیل بهترین برطرف کننده طبیعی تب در خردسالان به شمار می رود.

سرشار از منیزیم

عصاره وانیل سرشار از منیزیم بوده و این ماده معدنی برای بدن حیاتی بوده و در لوبیای وانیل وجود دارد. منیزیم جهت تنظیم سیستم عصبی و تعادل مواد معدنی در بدن موثر می باشد.

رفع مشکلات قاعدگی

زنان اغلب در اثر تغذیه نامناسب و سایر عوامل محیطی به مشکلات قاعدگی دچار می شوند. استفاده از عصاره وانیل مشکلات قاعدگی را رفع کرده و سیکل آن را تنظیم می کند.

خواص وانیل برای پوست

برای تهیه بسیاری از محصولات محافظت از پوست برای رایحه شیرین از وانیل استفاده می کنند. وانیل رایحه عالی داشته و برای افزایش سلامت و زیبایی پوست نیز مفید می باشد.

افزایش رشد مو

ترکیب وانیل همراه با روغن جوجوبا رشد موها را افزایش داده و باعث نرم، پرپشت شدن و درخشان شدن موها می شود.

این ترکیب موها را تقویت کرده و گردش خون در پوست سر را نیز افزایش می دهد.

وانیل در بارداری

وانیل حالت تهوع در زنان باردار را رفع کرده و بی خوابی و استرس را برطرف می کند. مصرف وانیل در زمان بارداری با تقویت سیستم ایمنی بدن را از ابتلا به بیماری ها و عفونت حفظ می کند.

وانیل برای کودکان

وانیل خواص زیادی برای سلامتی داشته و در کودکان تب را کاهش داده و عفونت را درمان می کند. برای کاستن از تب مقداری عصاره وانیل را با یک قاشق چایخوری شکر به یک لیوان آب گرم افزوده و بنوشید.

بهبود سوختگی

از وانیل از قدیم الایام برای درمان طبیعی سوختگی، بریدگی ها و زخم استفاده می شده است. استفاده از وانیل بصورت موضعی باعث ترمیم و بهبود هر چه سریعتر سوختگی می شود.

آشنایی با خواص جوز هندی

خواص وانیل برای لاغری و پوست | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۵ ۲

1 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

هستی

۱۷ تیر ۱۳۹۸


ممنون از مطلب خوبتون

شما هم بخوانید