تمر هندی + ۴۱ خواص و مضرات تمبر هندی برای سلامتی

خواص و مضرات تمبر هندی

تمر هندی یا خرمای هندی ترش و شیرین برای چی خوبه خواص تمبر هندی در طب سنتی و برای کبد و دیابت خاصیت تمبر هندی در بارداری و لاغری را در سایت فتوکده می خوانید

خواص و مضرات تمر هندی

تمر هندی این میوه گرمسیری و غلاف دار در دو نوع ترش و شیرین یافت می شود که علاوه بر استفاده در تهیه انواع غذاهای از خاصیت درمانی آن نیز بهره می برند

تمبر هندی خواص بسیاری داشته و از آن جمله می توان به لاغری، کاهش کلسترول، درمان سرطان، سرماخوردگی، بواسیر و خاصیت ضد عفونی کنندگی اشاره کرد

طبع تمر هندی سرد و خشک می باشد و دارای ویتامین C، مس، نیاسین، کلسیم و پیریدوکسین بوده و به میزان زیادی اسید تارتاریک دارد تا بدن را در برابر بیماری های مختلف ایمن کند

خاصیت تمر هندی برای لاغری و دیابت و کبد

خاصیت و فواید تمر هندی برای لاغری و کاهش وزن

۳۷ خواص تمبر هندی برای سلامتی

کاهش کلسترول خون

تمر هندی نقشی غیر مستقیم در کنترل سطح کلسترول خون در بدن دارد.

فیبرها موجود در این میوه به نمک صفراوی می چسبد و جذب دوباره آن را کاهش می دهد و این عمل به دفع کلسترول بد کمک کرده و قلب را سالم نگه می دارد.

رفع التهاب

تمر هندی یک داروی طبیعی برای درمان التهاب می باشد. عصاره دانه تمر هندی از استخوان ها، غضروف و مفاصل در برابر بیماری آرتریت محافظت می کند.

این میوه با عمل ضدالتهابی خود به شکستن مواد شیمیایی التهابی مثل اینترکولین کمک می کند.

تصفیه خون

تمر هندی سرشار از مواد معدنی، فیبر رژیمی و ویتامین C می باشد که همه این موارد به تصفیه خون کمک می کنند.

آنتی اکسیدان های موجود در این میوه، رادیکال های آزاد را مهار کرده و بدین ترتیب خون را تصفیه می کنند.

تقویت حافظه

تمر هندی دارای تیامین یا ویتامین B1 فراوان می باشد که این ویتامین مسئول عملکرد عصبی و حافظه در مغز می باشد. مصرف این میوه در تقویت حافظه نقش موثری دارد.

تقویت سیستم ایمنی بدن

تمر هندی با داشتن مقدار زیادی ویتامین C به همراه آنتی اکسیدان ها از سلول ها و اعضاء بدن در برابر هجوم عوامل بیمای زا حفاظت می کند.

این میوه دارای خواص ضدالتهابی، ضدباکتریایی و … است که در تقویت سیستم ایمنی بدن موثر می باشد.

خواص تمبر هندی برای پوست

تمر هندی یک منبع عالی از اسیدهای آلفاهیدروکسی است که یکی از مواد اصلی در کرم های لایه بردار می باشند.

این اسیدها، ناخالصی و کثیفی را که به عمق پوست نفوذ کرده را از بین می برد و منفذهای بسته پوست را باز می کند.

روشن کننده پوست

قرار گیری به مدت طولانی در معرض آفتاب و غبار بر روی پوست تاثیر منفی می گذارد. یک قاشق عصاره تمر هندی را با یک قاشق آبلیمو و همان مقدار عسل ترکیب کنید.

این ترکیب را روی پوست گذاشته و بعد از یک ربع بشویید تا پوستتان روشن شود.

مرطوب کننده پوست

برای داشتن پوستی هیدراته و مرطوب می توان از تمر هندی استفاده کرد. یک کاسه آب تمر هندی جوشیده و سرد شده را می توان به عنوان یک مرطوب کننده و رنگ دهنده پوست به کار برد.

درمان سلولیت

تمر هندی یک لایه بردار و ماده خوب برای از بین بردن سلولیت پوست می باشد.

۲ قاشق تمر هندی را با ۱ قاشق شکر و ۱ قاشق آبلیمو و نصف قاشق جوش شیرین را با هم ترکیب کرده و هفته ای دو بار روی پوست چرب خود بمالید.

ضد پیری

تمر هندی غنی از آنتی اکسیدان ها، اسیدهای متنوع، فیبر و ویتامین هایی است که با رادیکال های آزاد که باعث پیری می شوند، مبارزه می کند.

رای مقابله با پیری می توانید از این میوه استفاده کنید.

از بین بردن لکه تیره گردن

خمیر تمر هندی را با عسل و گلاب ترکیب کرده و بر روی گردن بگذارید بعد از ۲۰ دقیقه آن را با گلاب یا آب گرم بشویید.

این کار را یک بار در هفته به مدت یک ماه انجام دهید تا به از بین بردن لکه های تیره گردن کمک کند.

از بین بردن تجمع رنگدانه

تمر هندی به خاطر داشتن AHA، یک عامل ضدلک می باشد و تجمع رنگدانه ها را نیز درمان می کند.

عصاره تمر را ۲ بار در هفته روی پوست خود بگذارید تا لکه ها و رنگدانه ها را پاک کرده و پوست تمیز برایتان به ارمغان بیاورد.

خواص تمر هندی برای لاغری دیابت و کبد چرب

تمر هندی برای دیابت و کبد چرب چه فوایدی دارد

درمان آکنه

تمر هندی با دارا بودن ویتامین A، C و آنتی اکسیدان ها، به یک درمان طبیعی برای بیشتر وضعیت های التهابی پوست مثل آکنه و جوش تبدیل شده است.

این درمان با مشکلات پوستی مبارزه کرده و پوست را درخشان تر می کند.

جلوگیری از ریزش مو

تمر هندی مو را تقویت کرده و از ریزش مو جلوگیری می کند. استفاده از این میوه با تغذیه فولیکول های مو رشد مو را افزایش داده و سلامتی آن را حفظ می نماید.

درمان پوست چرب سر

دلیل وجود شوره و ریزش مو، پوست چرب است و پوست سر یکی از بهترین روش های رسیدن به موی زیبا می باشد.

۲ قاشق تمر هندی را با ۱ قاشق روغن زیتون و دوغ ترکیب کرده و خمیر بدست آمده را روی پوست سر بگذارید و ماساژ دهید. بعد از نیم ساعت با آب گرم و شامپو بشویید.

ضدعفونی کننده

تمر هندی خواص دارویی زیادی داشته و برای درمان زخم ها مفید می باشد و استفاده از این میوه ترش از گسترش عفونت در بدن جلوگیری می کند.

تمر هندی با داشتن اسیدسیتریک و تانن دارای خاصیت ضدمیکروبی قوی می باشد.

فواید تمر هندی برای لاغری

تمر هندی محتوی هیدروکسی سیتریک بوده که در کاهش وزن موثر است. این ترکیب آنزیمی را که باعث تجمع چربی در بدن می شود را مهار می کند.

مصرف این میوه باعث کاهش اشتها برای مدت طولانی می شود.

درمان اختلالات صفراوی

اضافه کردن تمر هندی به رژیم غذایی، روشی موثر برای درمان اختلالات صفراوی می باشد. دلیل این اختلالات در نتیجه تولید نامنظم و کنترل نشده صفرا در کبد است که به تب و شکم درد منجر می شود.

درمان مالاریا

تمر هندی یک میوه گرم، ضد ویروس و تب بر بوده و تکه کوچکی از این میوه را ۲ بار در روز مصرف کنید تا باعث کنترل تب مالاریا شود و مصرف این میوه سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت می کند.

خواص تمبر هندی برای بارداری

تمر هندی برای درمان بسیاری از مشکلات دوران بارداری مثل تهوع، سوء هاضمه و یبوست موثر است. این میوه مملو از فیبر بوده که از پرخوری جلوگیری کرده و باعث رشد جنین در شکم می شود.

درمان یرقان

بیلی روبین با شکستن RBC های موجود در کبد منجر به ابتلا به یرقان می شود و تمر هندی به درمان بیماری یرقان کمک می کند. این میوه در حفظ سلامت کبد و کنترل سطح بیلی روبین بسیار موثر است.

جلوگیری از سرطان

تمر هندی منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها می باشد که این آنتی اکسیدان ها از تشکیل رادیکال های آزاد جلوگیری می کنند و با این روش به مهار رشد سلول های سرطانی در بدن کمک می کنند.

درمان یبوست

پالپ چسبناک تمر هندی منبع مناسبی از پلی ساکاریدهای غیرنشاسته ای و فیبرهای رژیمی مانند موسیلاژ، صمغ، همی سلولز، پکتین و تانن می باشد.

این عوامل باعث افزایش حجم مدفوع شده و حرکت روده را آسان می کنند.

عامل پاک کننده

تمر هندی یک پاکننده قوی است و پالپ این میوه سرشار از خواص ضدباکتریایی و ضد التهابی می باشد.

این خاصیت به رهایی بدن از ویروس ها و باکتری ها منجر می شود. تمر هندی برای پاک کردن چشم ها، پاکسازی کلیه ها از سموم کاربرد دارد.

خواص و مضرات تمبر هندی برای سلامتی

درمان بواسیر با تمر هندی

بواسیر یعنی درد زیاد، اینکه قادر به حرکت کردن درست و نشستن مناسب نباشید. عصاره گرفته شده از گل های تمر هندی، برای درمان بواسیر هم به صورت داخلی و هم خارجی کاربرد دارد.

حفظ سلامت قلبی عروقی

تمر هندی کلسترول بد خون را کاهش داده و باعث افزایش کلسترول خوب در خون می شود. این میوه با داشتن پتاسیم در خود باعث گشاد شدن عروق خونی شده و بدین صورت فشار خون را کنترل می کند.

درمان زخم های دهانی

بیرون زدگی های کوچک آزار دهنده در زیر لب ها یا درون دهان را می توان با تمر هندی درمان کرد. این میوه دارای اثر خنک کنندگی بوده که قادر است احساس سوختگی ناشی از این زخم ها را آرام کند.

افزایش سلامت گوارشی

فیبر زیاد موجود در تمر هندی باعث خروج راحت مدفوع از روده می شود و این میوه به عملکرد بهتر دستگاه گوارش کمک می کند.

تمر هندی با تاثیرات صفراوی؛ کبد، روده و دیگر اعضا گوارشی را سالم نگه می دارد.

کمک به گردش خون

تمر هندی منبع مناسبی از آهن می باشد و به همین سبب به گردش خون مناسب در بدن کمک می کند.

آهن مسئول افزایش تعداد گلبول های قرمز خون است و به همین طریق اکسیژن مناسب هر سلول را تامین می کند.

افزایش عملکرد عصب

تمر هندی مملو از ویتامین B1 (تیامین) است که وظیفه آن افزایش عملکرد عصب و حافظه می باشد. بنابراین برای بهبود عملکرد عصبی مغز حتما این میوه را در برنامه رژیم غذایی خود بگنجانید.

خاصیت تمر هندی برای دیابت

تمر هندی با طعم ترش و خوشمزه خود می تواند نوسانات قند بدن را کنترل کند. این میوه آلفا آمیلاز را مهار می کند و همچنین جذب کربوهیدرات را کند کرده و منجر به ایجاد قندها و چربی های ساده می شود.

التیام زخم ها

از برگ و پوست تمر هندی می توان در التیام زخم ها استفاده کرد. با پودر کردن پوست آن و ریختن آن روی ناحیه جراحت، طی مدت کوتاهی حداکثر ۱۰ روز زخم التیام پیدا می کند.

تسکین ناراحتی گلو

از تمر هندی می توان برای تسکین درد گلو استفاده کرد. در مواقعی که از سرفه های بد، آسم، سرماخوردگی رنج می برید، می توانید از تمر هندی استفاده کنید.

محتوای آنتی هیستامینی این میوه به درمان این بیماری ها کمک می کند.

تمر هندی برای سلامت کبد

از فواید دیگر تمر هندی برای بدن حفظ عملکرد کبد می باشد. این موضوع برای اشخاصی که الکل مصرف می کنند یا بر اثر مصرف زیاد به کبد خود آسیب رسانده اند، بسیار مهم است.

با مصرف روزانه تمر به عقب راندن و کند کردن این فرآیند کمک می کنید.

درمان گرمازدگی

برای جلوگیری از گرمازدگی و خنک کردن دمای بدن می توان از تمر هندی استفاده کرد. اگر در نقاط گرم زندگی می کنید یا می خواهید به نقاط گرم سفر کنید مصرف این میوه خنک کننده توصیه می شود.

تقویت عضلات

میوه تمر هندی دارای B کامپلکس می باشد که به تقویت عضلات بدن کمک می کند. مصرف این میوه به قوی و سالم ماندن بدن کمک بسزایی کرده و ایمنی آن را افزایش می دهد.

درمان سرماخوردگی

تمر هندی دارای خاصیت آنتی هیستامینی می باشد. این میوه از حملات آسم پیشگیری کرده و به درمان آنفولانزا و سرماخوردگی کمک می کند و مصرف این میوه بسیار توصیه شده است.

از فایده تمر هندی برای دیابت تا عوارض

مضرات و عوارض تمبر هندی برای بدن

مضرات تمبر هندی

● مصرف تمر هندی برای طحال و ریه خوب نیست. افرادی که ریه و طحال ضعیفی دارند از مصرف این میوه پرهیز نمایند.

● مصرف زیاد تمر هندی به روده آسیب زده و به خراش شدن آن منجر می شود و در نتیجه این آسیب به سرفه کردن ختم می شود.

● از تمبر هندی تازه و نورس استفاده نکنید؛ زیرا این میوه نارس نفخ ایجاد کرده و دیر هضم می شود.

● مصرف ناشتای تمر هندی برای بدن مضر است. اگر می خواهید از این میوه استفاده کنید قبل از مصرف از خوراکی های دیگر بخورید و سپس تمر هندی مصرف نمایید.

خواص تمر هندی برای لاغری و دیابت چیست | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۳۱ ۲

شما هم بخوانید