خواص چای لیمو + ۱۴ خاصیت چای لیمو با ۱۰ مضرات

خاصیت چای لیمو چیست

خواص چای لیمو برای سلامتی خاصیت چای لیمو چیست مضرات چای لیمو برای چای لیمو چه خاصیتی دارد با عوارض چای لیمو را در سایت فتوکده می خوانید

خواص چای لیمو

نوشیدن چای لیمو به بدن قدرت بخشیده و احساس نشاط را در فرد ایجاد می کند اما در کنار فواید آن مضراتی نیز دارد که باید مورد توجه قرار گیرد

لیمو با داشتن خواص دارویی متعدد برای رفع برخی از بیماری ها موثر بوده و ترکیب لیمو با چای باعث طعم لذتبخش چای می شود

با توجه به ویتامین C زیادی که لیمو دارد، جذب آهن را افزایش داده و از بروز کم خونی در بدن جلوگیری می کند همچنین مصرف این چای در تقویت سیستم ایمنی بدن نیز موثر می باشد

آیا می دانید چای لیمو چه خاصیتی دارد

چای لیمو چه خاصیتی دارد

۱۴ خواص چای لیمو

درمان سرماخوردگی و آنفولانزا

چای لیمو باعث کم شدن علائم سرماخوردگی و آنفولانزا می شود. مصرف ۳ الی ۴ دفعه از این چای در هر روز از زمستان موجب از بین رفتن گلودرد و همچنین تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

پاکسازی بدن از سموم

این خاصیت لیمو موجب پاکسازی سیستم بدن شده و سموم را حذف می کند. سموم انتقال دهنده بیماری های مختلف به بدن می باشند با حذف این سموم بدن ایمنی خود را حفظ می کند.

ضدعفونی کننده طبیعی

چای لیمو دارای خاصیت ضد باکتریایی و ضد ویروسی می باشد که در درمان و رفع عفونت ها و بیماری ها موثر است. لیمو خاصیت ضدعفونی کنندگی داشته و یک ضد عفونی کننده طبیعی است.

موثر در سلامت دستگاه گوارش

چای لیمو دارای اثر آرام بخشی بوده که باعث هضم آسان می شود. این چای باعث از بین رفتن سموم و مواد زائد بدن شده و توانایی بدن در جذب بیشتر مواد مغذی را افزایش می دهد.

درمان تورم ناشی از جراحی

چای لیمو تورم و گر گرفتگی را کاهش داده و همچنین تسکین اثرات سمی بیهوشی را نیز برعهده دارد.

تجمع سلولهای مرده و مایع مخلوط خون که یک عارضه رایج بعد از عمل است باعث تورم، ناراحتی و درد می شود.

بهبود فعالیت انسولین

مواقعی که بدن نتواند به اندازه کافی انسولین تولید کند قند خون افزایش پیدا می کند.

لیمو دارای یک آنزیم به نام هسپریدین است که باعث تغییر در فعالیت آنزیم های موثر بر سطح قند خون می شود این کار از ابتلا به دیابت جلوگیری می کند.

تسهیل جذب آهن

چای لیمو با دارا بودن ویتامین C، باعث افزایش جذب آهن می شود و البته چای به تنهایی جذب آهن را مختل می کند. پس با اضافه کردن آب لیمو به چای باعث حذف این خاصیت بد چای شوید.

خاصیت چای لیمو برای پوست

لیمو دارای ویتامین C فراوانی می باشد که این ویتامین برای سلامت پوست بسیار موثر است. لیمو خواصی دارد که آکنه را کاهش داده و به درمان بیماری های پوستی کمک می کند.

خواص ضد سرطان

لیمو دارای لیمونوئید هایی می باشد که باعث تاخیر در رشد سلول های سرطانی می شوند. لیمونوئیدها رادیکال های آزاد را مهار کرده و ضد سرطان می باشند و از مرگ سلول های سرطانی حمایت می کنند.

برطرف کننده استرس

استرس از عوامل تاثیر گذار بر تولید سموم در خون می باشد که باعث مشکلاتی در سلامت روان افراد می شود. چای لیمو با حذف این سموم و پاکسازی بدن، باعث سلامتی روان می شود.

موثر در سلامت قلب و عروق

چای لیمو محتوی فلاونوئید بوده که چربی ها را کاهش داده و از التهاب و تشکیل لخته های خونی در عروق جلوگیری می کند.

مصرف چای لیمو راه مناسبی برای مبارزه با بیماری های قلبی می باشد.

تنظیم چرخه خواب

چای لیمو از کافئین می باشد و باعث یک خواب سالم می شود. کافئین یک محرک طبیعی است و روی مغز و سیستم عصبی تاثیر دارد، اغلب باعث مشکلاتی در خواب می شود.

کاهش وزن

لیمو به همراه آب و عسل باعث افزایش سوخت و ساز بدن شده و کالری بیشتری حتی موقع استراحت می سوزاند. مصرف این چای در طولانی مدت همراه با رژیم لاغری و ورزش باعث کاهش وزن چشمگیری می شود.

فواید بسیاری از ویتامین C

ویتامین C محلول در آب بر علیه رادیکال های آزاد مبارزه می کنند. این رادیکال های آزاد ممکن است باعث سرطان و بیماری های قلبی شوند.

ویتامین C آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد را معکوس کرده و از استخوان و دندان محافظت می کند.

عوارض چای لیمو برای سلامتی چیست

عوارض و مضرات چای لیمو چیست

۱۰ مضرات چای لیمو

۱- مضرات چای لیمو برای زنان باردار

زنان باردار از چای لیمو استفاده نکنند، زیرا این چای حاوی کافئین می باشد. چای لیمو باعث ایجاد عوارض جانبی و همچنین عواقب جبران ناپذیر مثل سقط جنین می شود.

۲- مضر برای مادران شیرده

مادران شیرده از مصرف چای سبز خودداری کنند، زیرا کافئین موجود در چای با شیر مادر ترکیب شده و برای نوزاد که تنها از شیر مادر تغذیه می کند، خطرناک و مضر باشد.

۳- آفت دهان

مصرف بیش از اندازه چای لیمو قادر است غشاء مخاطی را تحریک کرده و منجر به آفت دهان شود. این چای مشکلات و عارضه هایی در دهان به وجود می آورد.

۴- مضرات چای لیمو برای استخوان

چای لیمو باعث دفع آب از بدن می شود، یعنی ادرارآور است البته به همراه آب، کلسیم را نیز از بدن دفع می کند. این دفع کلسیم ممکن است در آینده باعث مشکلاتی مثل پوکی استخوان شود.

۵- جذب آلومینیوم

با اضافه کردن لیمو به چای، آلومینیوم چای جذب می شود.

این آلومینیوم بدن را سمی کرده و ممکن است به بیماری های نرم استخوانی و میوپاتی و افزایش خطر عفونت، کاهش عملکرد ماهیچه قلب و… منجر شود.

۶- عوارض چای لیمو برای معدی

در برخی از اشخاص نوشیدن منظم چای لیمو باعث برخی از ناراحتی های معده از جمله اسهال، زخم معده و سندرم روده تحریک پذیر شود. از مصرف بیش از حد چای لیمو بپرهیزید.

۷- آلزایمر و چای لیمو

مصرف چای لیمو در سنین بالا با احتمال ابتلا به آلزایمر ارتباط دارد. استفاده بیش از اندازه از این چای، باعث تجمع پلاک ها در مغز شده که نکته شروع بیماری آلزایمر می باشد.

۸- دهیدراته شدن بدن

لیمو یک ادرارآور است یعنی باعث ادرار مکرر شده و بدن دهیدراته می شود. مصرف مداوم چای لیمو ممکن است خطرناک باشد و بدن را دچار کم آبی کند.

۹- سوزش سر دل

استفاده بیش از حد از چای لیمو تغییری در PH معده و روده ایجاد می کند و باعث رفلاکس اسید معده می شود. طی این حالت اسید از معده به سمت مری بالا رفته و این امر باعث سوزش در سینه می شود.

۱۰- پوسیدگی دندان

استفاده منظم از چای لیمو باعث پوسیدگی مینای دندان می شود. این چای موجب آسیب پذیرتر شدن دندان ها در مقابل درد شدید و تغییرات دمایی شدید می شود.

آشنایی با خواص چای ترش

چای لیمو چه خاصیتی دارد | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۷ ۲

شما هم بخوانید