۱۵ نسخه گیاهی و طبیعی برای درمان زانو درد در طب سنتی

.درمان زانو درد در طب سنتی

 

  درمان زانو درد در طب سنتی

 


 
سایت فتوکده : سایتی برای همه
 
 

۱۵ نسخه گیاهی و طبیعی برای درمان زانو درد در طب سنتی

با افزایش سن و کمبود کلسیم و ویتامین D زانو درد کم کم عوارض خود را نشان می‌ دهد به طوری که خوردن قرص‌ های مُسکن هم فایده ندارد 

در این مطلب با درمان زانو درد با طب سنتی آشنا می شوید

درمان زانو درد در جوانان و افراد مسن + برای درمان زانو درد چه کنیم

راه های درمان زانو درد

اگر شما هم می خواهید به جواب سوال خود برای درمان زانو درد چه کنیم برسید کافیست با درمان گیاهی و خانگی این مشکل را کمتر کنید

زانو درد در جوانان و افراد مسن را می توانید با استفاده از روشهای درمانی سنتی با استفاده از گیاهان دارویی و طبیعی تا حدودی درمان و التیام بخشید

روش های درمان سنتی زانو درد را بطور کامل بخوانید و عمل کنید

فلفل هندی

فلفل هندی با گرم کردن قسمت زانو، درد را به خود کشیده و با کاهش درد عضلات و شل کردن آنها زانو درد را کاهش می‌ دهد.

روش مصرف :

روش اول : به نصف استکان روغن زیتون گرم شده ۲ قاشق غذاخوری پودر فلفل هندی اضافه کرده و از ترکیب ۲ بار در طول روز به مدت یک هفته روی قسمت زانو بمالید تا درد برطرف شود.

روش دوم : یک قاشق و نصفی از پودر فلفل را با یک استکان سرکه سیب مخلوط کرده و دستمال تمیزی را به محلول آغشته کنید و به مدت ۲۰ دقیقه ۱ تا ۲ بار در روز روی محل درد قرار دهید.

زردچوبه

یکی از قدیمی‌ترین روش رفع درد زانو در طب سنتی استفاده از زردچوبه است.

روش مصرف :

روش اول : به یک استکان آب نصف قاشق چای خوری زردچوبه و زنجبیل اضافه کرده و بگذارید تا ۱۰ دقیقه روی اجاق بجوشد. مقداری عسل به محلول اضافه کرده و روزی ۲ بار میل کنید.

روش دوم : ۲ قاشق چای خوری پودر زردچوبه را در یک لیوان شیر ریخته و کمی به آن عسل بیافزایید و برای کاهش درد روزی ۱ بار از محلول بنوشید.

زغال اخته

از دانه‌ های زغال اخته مقدار یک قاشق چای خوری درون آب ریخته و بگذارید یک شب خیس بخورد، صبح دانه‌ های خیس خورده را میل کنید،

این روش را دو بار در هفته انجام دهید.

روش مصرف :

۲ قاشق چای خوری پودر دانه‌ی زغال اخته را با کمی آب مخلوط کنید تا خمیر غلیظی ایجاد شود بعد آن را به مدت ۳۰ دقیقه روی زانو بگذارید سپس با آب گرم محل را بشویید.

در هفته ۲ بار برای بهبودی وضعیت زانو انجام شود.

لیمو برای درمان زانو درد در طب سنتی

یک عدد لیمو را به تکه‌ های کوچک برش زده و میان پارچه پنبه‌ ای بگذارید، زانو را ابتدا با روغن کنجد ماساژ داده تا گرم شود سپس به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه پارچه را روی زانو قرار دهید.

این کار برای تسکین درد ۲ بار در روز انجام شود، همچنین می‌ توانید آب یک عدد لیمو را درون یک استکان آب گرم ریخته. هر روز صبح ناشتا میل کنید.

زنجبیل

برای درمان درد زانو یک تکه زنجبیل را له کرده و داخل یک استکان آب بریزید سپس آن را به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید و هنگام نوشیدن کمی عسل و آب‌ لیمو به آن اضافه کنید.

نوشیدنی را ۲ الی ۳ بار در طول روز میل کنید، از روغن زنجبیل نیز می‌ توانید برای التیام درد زانو و ماساژ آن استفاده کنید.

سرکه سیب

به دو فنجان آب تصفیه شده ۲ قاشق چای خوری سرکه سیب اضافه کرده و روزانه یکبار تا زمان بهبودی کامل از این محلول بنوشید.

به علاوه می‌توانید دو استکان سرکه سیب را درون آب داغ در وان حمام حل کرده و بعد به مدت ۳۰ دقیقه زانوهای خود را در آن غوطه‌ور سازید.

این روش را تا بهبودی یک بار روزانه انجام دهید.

نمک اپسوم

برای التیام درد زانو به آب داغ درون وان نصف استکان نمک اپسوم بیافزایید و زانو را یک ربع در آن قرار دهید، برای تسکین درد و بهبودی کامل دو هفته چند بار انجام شود.

نکته: این روش درمانی به افراد مبتلا به بیماری‌های دیابت و یا فشار خون بالا توصیه نمی‌شود.

معجون گیاهی

به یک لیوان شیر کم چرب یک قاشق چای خوری از هرکدام، دارچین و زنجبیل اضافه کرده و آن را به مدت ۲ دقیقه می‌ جوشانیم، بعد از سرد شدن محلول کمی عسل به آن اضافه کرده و نیم ساعت قبل از صبحانه به حالت ناشتا بنوشید.

یک ماه مرتب هر روز یک مرتبه استفاده شود ماه دوم هفته‌ای ۳ بار مصرف شود.

نکته: افرادی که به شیر حساسیت دارند می‌توانند از چای سبز و یا آب جوش به جای آن بهره ببرند.

پودر سنجد

سنجد حاوی عناصر مفید منیزیوم، مس و کروم می‌ باشد.

به علاوه ترکیبات گیاهی موجود در میوه سنجد گیرنده‌های هورمونی را فعال کرده و از دفع کلسیم به خصوص در زمان یائسگی و میان‌سالی جلوگیری می‌کند.

مصرف پودر سنجد به همراه شیر کم چرب برای درمان آرتروز، زانو درد و پوکی استخوان بسیار مؤثر است، با کمک پودر سنجد و شیر افراد می‌توانند از عارضه‌ی زانو درد پیشگیری کنند.

روش مصرف :

۲ قاشق مربا خوری پودر سنجد را به همراه ۱ قاشق مربا خوری سویای بودار و کمی عسل در یک لیوان شیر کم چرب حل کرده و هر روز تا بهبودی نیم ساعت قبل از صبح در حالت ناشتا میل کنید.

تخم شنبلیله

مقداری تخم شنبلیله را شب در مقداری آب خیس کرده و صبح روز بعد تخم‌ ها را به صورت ناشتا میل کنید.

هویج برای درمان زانو درد

هویج در طب سنتی به عنوان دارویی گیاهی برای درمان درد مفصل به کار می‌ رود، دو عدد هویج را رنده کرده و با مقداری آب و لیموی تازه آن را میل کنید.

روغن‌ های گیاهی

روغن اکالیپتوس، خردل، زیتون و نارگیل همه برای درد زانو توصیه شده‌ اند، روغن نارگیل تسهیل کننده گردش خون بوده و روغن اکالیپتوس به گرم کردن عضلات کمک می‌ کند.

روش مصرف :

۵ الی ۷ قطره روغن اکالیپتوس را با یک قطره روغن نعنا و دو قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کرده و درون ظرف شیشه‌ای نگه داری کنید و در زمان بروز درد با آن محل را ماساژ دهید.

روغن خردل نیز اگر با ۵ عدد سیر رنده شده ترکیب شود ضمادی مناسب برای درد زانو میباشد.

کمپرس سرد

اگر درد زانو علت به دلیل ضربه می‌باشد کمپرس سرد برای تسکین درد مناسب است، سرما جریان خون را به قسمت آسیب دیده کاهش داده و از درد و تورم زانو جلوگیری می‌کند.

مقداری یخ را درون پلاستیک ریخته و به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه آن را روی زانو بگذارید این روش را دو تا سه بار در روز انجام دهید.

دانه‌ی زنیان رومی

این دانه‌ ها با داشتن خواص ضد التهابی درد زانو را التیام می‌ بخشند، روغن زنیان نیز برای ماساژ زانو و تسکین درد موثر است.

روش مصرف :

یک قاشق چای خوری دانه‌های زنیان را به یک استکان آب ولرم اضافه کرده بعد هر روز چند بار آن را میل کنید.

دارچین

ادویه دارچین به دلیل طبع گرم و خاصیت ضد التهابی می‌ تواند گزینه‌ خوبی برای تسکین درد زانو باشد

برای اثر بخشی بیشتر نصف قاشق چای خوری دارچین را با دو قاشق غذاخوری عسل مخلوط کرده و روی زانو بمالید بعد از ۳۰ دقیقه محل را با آب ولرم شست و شو دهید.

هر روز یک مرتبه این روش را انجام دهید تا شاهد بهبودی باشید.

راه های درمان زانو درد در جوانان و افراد مسن | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۹ ۴

1 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

بهروز

۲۹ آبان ۱۳۹۷


عالی بود

شما هم بخوانید