رفع بوی بد دهان با ۳۰ درمان خانگی موثر و سریع

.رفع بوی بد دهان با 30 درمان خانگی موثر و سریع

 

  رفع بوی بد دهان طب سنتی

 


 
سایت فتوکده : سایتی برای همه
 
 

رفع بوی بد دهان با ۳۰ درمان خانگی موثر و سریع

بوی بد دهان مشکلی است که فرد و اطرافیانش را هنگام صحبت کردن آزار می‌ دهد

این بوی ناخوشایند نام بیماری هالیتوز عنوان شده است و در اثر خرابی دندان‌ ها و یا مشکلات سیستم گوارش، گلودرد و لوزالمعده ایجاد می‌ شود که باید به روشی درمان شود

البته مصرف بعضی مواد خوراکی و مشروبات الکلی و استعمال سیگار بوی بد دهان را تشدید می‌کند اما در همه این موارد موضوع جدی فرد را تهدید می‌کند.

روش های از بین بردن بوی بد دهان

از بین بردن بوی بد دهان

۳۰ درمان برای از بین بردن بوی بد دهان

چاره درمان بوی بدن دهان را می‌ توان در طب سنتی یافت برای آشنایی با ۳۰ روش رفع بوی بد دهان در ادامه با فتوکده همراه باشید.

جوش شیرین و لیمو

یک قاشق چایخوری آب‌ لیمو را با مقداری جوش شیرین مخلوط کرده خمیر حاصل را روی دندان‌ ها بمالید و اجازه دهید یک دقیقه بماند سپس دهانتان را با آب شست و شو دهید این روش را در هفته یک مرتبه انجام دهید.

روغن کنجد

روغن کنجد علاوه بر رفع بوی بد دهان به سفیدی دندان‌ ها کمک می‌ کند، یک قاشق غذاخوری روغن کنجد را با آب ولرم مخلوط کرده چند دقیقه داخل دهان بچرخانید.

بعد روغن را بیرون ریخته و دهان را با آب ولرم بشویید. هر روز این روش را تکرار کنید.

هل

یکی از ساده‌ ترین و قدیمی‌ ترین روش از بین بردن بوی بد دهان استفاده از هل است، یک عدد هل را پوست بکنید در دهان قرار داده و شروع به جویدن کنید بعد از یک دقیقه آن را ببلعید.

میخک

میخک دارای خواص ضد باکتریایی بوده و نفس را خوشبو می‌ کند، شما می‌ توانید به دو صورت جویدن و یا دم کردن از میخک استفاده کنید، یک تکه از میخک را در دهان قرار داده و بجوید برای راحتی آن را کمی کوبیده و سپس میل کنید.

برای دم کردن به یک لیوان آب جوشیده مقداری پر گل میخک اضافه کرده روی آن را بپوشانید بعد از ۱۰ دقیقه میل کنید.

نوشیدن آب

کمبود آب بدن سبب خشکی دهان شده و بوی بد دهان را ایجاد می‌کند، خشکی دهان از تجزیه سلول‌ های مرده در سطح زبان و دهان به وجود می‌ آید پس روزانه آب بیشتری بنوشید.

درمان سریع بوی بد دهان با سرکه سیب

به یک لیوان آب یک تا دو قاشق غذا خوری سرکه سیب اضافه کرده و با استفاده از این محلول ۳ تا ۵ دقیقه در دهان غر غره کنید این روش را صبح‌ها بعد از بیدار شدن و شب‌ها قبل از خواب انجام دهید و بعد از هر مرتبه دهان را با آب بشویید.

سرکه سیب و جعفری

جعفری با تحریک بزاق دهان مانع خشکی دهان شده و کلروفیل موجود در آن با خواص ضد باکنریایی بوی بد دهان را از بین می‌ برد.

برای استفاده مقداری جعفری را درون سرکه سیب ریخته و بعد از چند دقیقه جعفری‌ها را بیرون آورده و ۲ تا ۳ دقیقه بجوید اگر دوست داشتید بیرون بریزید و یا ببلعید.

سرکه سیب و دارچین

به یک استکان آب یک هشتم قاشق چای خوری پودر دارچین و دو قاشق غذاخوری سرکه سیب اضافه کرده و هم زده و میل کنید.

روزانه به مدت چند هفته استفاده شود.

سقز

آدامس طبیعی و نام آشنای سقز است که می‌تواند با طعم بی نظیرش بوی بد دهان را از بین ببرد کافی است یک تکه از آن را در دهان گذاشته و بجوید.

روغن نارگیل

این روغن با داشتن خواص ضد التهابی و میکروبی به رفع بوی بد دهان و سلامت دندان‌ها کمک می‌ کند.

هر روز یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را در دهان به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه چرخانده و بعد بیرون بریزید سپس دهان را با آب ولرم شست و شو دهید.

روغن اکالیپتوس

روغن اکالیپتوس از بین برنده باکتری‌ ها بوده و تورم و درد دندان و لثه را برطرف می‌ کند، هر روز ۲ یا ۳ قطره روغن اکالیپتوس را به یک استکان آب اضافه کرده و غرغره کنید سپس دهان را با آب بشویید.

زنجبیل

برای از بین بردن بوی بد دهان زنجبیل را فراموش نکنید

ریشه زنجبیل را رنده کرده و آن را فشار دهید تا آبش خارج شود سپس با آب مخلوط کرده و در دهان بچرخانید و بیرون بریزید، بعد از هر وعده‌ی غذا به مدت چند روز یک مرتبه انجام دهید تا بوی بد و عفونت‌ های گلو و دهان از بین برود.

هسته‌ گریپ‌ فروت

عصاره‌ هسته‌ گریپ‌ فروت باکتری‌های دهان را از بین برده و دهان را خوشبو می‌ کند، یک یا دو قطره عصاره‌ هسته‌ گریپ‌ فروت را روی مسواک ریخته و دهانتان را مسواک بزیند و سپس با آب بشویید.

درمان سریع بوی بد دهان با چای سبز

نوشیدن چای سبز به جای قهوه و چای سیاه هنگام صبح میکروب‌ های دهان را از بین برده و دهان را خوشبو می‌ کند

روزی ۱ تا ۳ استکان چای سبز را طبق این روش میل کنید :

یک عدد چای سبز کیسه‌ ای را در یک استکان آب جوش ریخته و مقداری عسل به آن بیافزایید بعد از چند دقیقه کیسه را بیرون آورده و چای را میل کنید.

جعفری

برگهای معطر جعفری را به غذاهای خود اضافه کنید تا از شر بوی بد دهان خلاص شوید، سبزینه‌ موجود در جعفری به عنوان ضد باکتری عمل کرده و به سلامت دهان و دندان کمک می‌کند.

آب لیمو

هر روز یک قاشق چای خوری آب لیمو را با یک لیوان آب مخلوط کرده و آن را در دهان بچرخانید، این محلول خشکی دهان را از بین برده و به درمان سریع بوی بد دهان کمک می‌ کند.

آب نمک

به یک لیوان آب ولرم یک قاشق چای خوری نمک بیافزایید و با آن روزی یک تا دو مرتبه غرغره کنید.

ماست و لیمو

۲ قاشق غذاخوری ماست را با یک قاشق چای خوری آب لیمو ترکیب کرده و در دهان به مدت ۵ تا ۷ دقیقه نگه دارید سپس دهان را با آب بشویید

رفع بوی بد دهان طب سنتی با جوش شیرین

برای رفع بوی بد دهان نصف قاشق چای خوری جوش شیرین را در یک لیوان آب گرم ریخته و روزی یک مرتبه دهانتان را با آن شست و شو دهید.

روغن درخت چای

آنتی‌ اکسیدان موجود در روغن درخت چای باکتری‌ های سطح دهان را از بین می‌ برد شما می‌ توانید چند قطره روغن درخت چای را به یک لیوان آب ولرم اضافه کرده و ۳ تا ۵ دقیقه در دهان بچرخانید سپس بیرون بریزید.

دارچین

مقداری از پودر و یا چوب دارچین را در چای خود ریخته و میل کنید تا بوی بد دهان برطرف شود.

سرکه سیب و شکر و آب

به یک استکان دو تا سه قاشق چای خوری سرکه سیب و ۳ تا ۴ قاشق چای خوری شکر بیافزایید و آن را هم زده و میل کنید بعد از آن دهان را با آب بشویید البته استفاده‌ مداوم از سرکه سیب به دندان‌ ها آسیب می‌ رساند.

زغال چوبی فعال

با کمک نصف قاشق چای خوری زغال چوبی فعال دندان‌ ها را شسته و بعد با آب بشویید برای نتیجه گیری بهتر ۲ تا ۳ بار در هفته انجام شود تا به درمان سریع بوی بد دهان کمک کنید

نعنا

سبزی معطر نعنا به خوشبویی دهان و رفع باکتری‌ ها کمک می‌ کند کافی است چند برگ از نعنا را در دهان گذاشته و بجوید.

رفع بوی بد دهان طب سنتی با رازیانه

در آشپزی هندی یکی از روش‌ های از بین بردن بوی بد دهان استفاده از رازیانه است، یک قاشق چای خوری دانه‌ های رازیانه را در دهان قرار داده و بجوید.

مسواک زدن مرتب

روزی دو بار در طول روز حداقل ۲ دقیقه مسواک بزنید تا غذاهای جا مانده میان دندان‌ها از بین برود و محیط دهان از میکروب‌ ها پاک‌ سازی شود.

گووا

میوه‌ی گووا دارای اسید مالیک و تانیک بوده و با داشتن ویتامین C از خونریزی لثه‌ ها و بیماری‌ های دهان و رفع بوی بد پیشگیری می‌ کند.

میوه را به تکه‌ های کوچک تقسیم کرده و به آنها مقداری فلفل سیاه زده و میل کنید.

رفع بوی بد دهان طب سنتی با زغال اخته

یک قاشق دانه‌ های زغال اخته را درون یک لیوان آب ریخته و آن را بجوشانید بعد از خنک شدن آن را میل کنید، هر روز این روش یک مرتیه تکرار شود.

مصرف ویتامین D

از مواد غذایی مانند ماهی و قارچ، تخم مرغ، پنیر استفاده کنید که سرشار از ویتامین D بوده و باکتری‌ های موجود در فضای دهان را از بین می‌ برند.

پروبیوتیک

پروبیوتیک ها مشکلات سیستم گوارش را از بین برده و با رفع خشکی دهان در از بین بردن بوی بد دهان تأثیر گذارند.

درمان سریع بوی بد دهان طب سنتی | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۲۴ ۱

شما هم بخوانید