تیرگی واژن و رفع تیرگی واژن با ۲۰ درمان خانگی و گیاهی

.تیرگی واژن و رفع تیرگی واژن با 20 درمان خانگی و گیاهی

 

  درمان خانگی تیرگی واژن

 


 
سایت فتوکده : سایتی برای همه
 
 

تیرگی واژن و رفع تیرگی واژن با ۲۰ درمان خانگی

تیرگی واژن به عوامل مختلفی بستگی دارد

فارغ از رنگ پوست اگر واژن شما همچون زیر بغل رفته رفته تیره شده است می تواند از نظر اعتماد به نفس و حساسیت تاثیر زیادی داشته باشد

همواره پیدا کردن راه حلی ساده و بدون زحمت گرچه زمان بر بوده اما تاثیر آن طولانی و دائمی خواهد بود، در این مطلب با علت تیرگی واژن و درمان خانگی رفع تیرگی واژن آشنا می شوید

رفع تیرگی واژن با جوش شیرین و طب سنتی در خانه

علت تیرگی واژن چیست

تیرگی واژن در خانم‌ ها به عوامل مختلفی بستگی دارد که عبارت‌ اند از :

● استفاده از تیغ ژیلت برای برطرف کردن موهای زائد

● کهنه و کند بودن تیغ ژیلت

● پوشیدن لباس‌ های تنگ مانند لباس زیر و شلوار

● اختلالات در هورمون‌ های بدن

● راه رفتن بیش از حد

● حساسیت‌ های دارویی

● پوشیدن لباس‌های زیر پلاستیکی نه نخی

رفع تیرگی واژن با طب سنتی و خانگی

در زیر ۲۰ درمان خانگی برای رفع تیرگی واژن بصورت علمی و تایید شده برای شما انتخاب کردیم همه این روش های رفع تیرگی واژن با طب سنتی و بدون عارضه می باشد

بادام و شیر

با بادام و شیر می‌ توانید ماسکی عالی برای سفید کردن واژن درست کنید.

۲ قاشق غذا خوری شیر و ۲ قاشق چای خوری پودر بادام را با هم ترکیب کرده تا حالت خمیری پیدا کند، سپس ترکیب را روی واژن بمالید و بعد از ۱۵ دقیقه آبکشی کنید.

سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ را هم زده تا کف کند سپس آن را روی نواحی تیره استفاده کرده و بعد از خشک شدن با آب سرد واژن را شست و شو دهید.

استفاده از این روش بسیار مؤثر است اما روشی بد بو به شمار می‌ رود.

رفع تیرگی واژن با جوش شیرین

برای رفع تیرگی واژن با جوش شیرین : ابتدا جوش شیرین را با چند قطره آب لیمو مخلوط کرده و روی واژن بمالید البته دقت داشته باشید که داخل واژن نرود، جوش شیرین همچنین با داشتن خاصیت ضد باکتریایی باعث می‌شود تا عفونت‌ های احتمالی واژن برطرف شود.

چوب صندل با پوست پرتقال

چوب صندل خاصیت ضد عفونی داشته و سلول‌ های مرده را از بین می‌برد ویتامین c موجود در پوست پرتقال نیز در سفیدی پوست مؤثر است

۱ قاشق چای خوری از پودر پوست پرتقال را همراه با ۱ قاشق غذا خوری پودر چوب صندل و مقداری گلاب مخلوط کنید تا خالت خمیری پیدا کند، واژن را با آب شسته و ترکیب را روی آن قرار دهید بعد از ۲۰ دقیقه واژن را شسته و خشک کنید.

درمان تیرگی واژن با روغن نارگیل

روغن نارگیل به عنوان ضد عفونی کننده و ضد قارچ معروف است و عفونت و رنگ‌دانه های واژن را از بین می‌ برد، موهای زائد ناحیه تناسلی را زده و سپس با آب شستشو دهید.

روغن نارگیل را روی موضع بمالید و از پوشیدن لباس زیر بپرهیزید. با تکرار این کار می‌توانید شاهد سفید شدن واژن باشید.

نعنا

یکی از روش‌ های مؤثر برای سفیدی واژن استفاده از برگ‌ های تازه نعنا است.

برای برطرف کردن تیرگی واژن و درمان آن مقداری از برگ نعنا را در هاون کوبیده و خمیر به دست آمده را روی ناحیه تناسلی بمالید، بعد از گدشت ۲۰ دقیقه محل را با آب سرد شست و شو دهید.

با تکرار این عمل طی دوهفته روزی دو بار تأثیر آن را ببنید.

آب لیمو و گلاب

اسید سیتریک موجود در لیمو باکتری‌های سطح واژن را از بین برده و از تغییر رنگ آن جلوگیری می‌ کند، برای این منظور آب لیمو را با مقداری آب رقیق کرده و به آن مقداری گلاب اضافه کنید.

به منطور رفع تیرگی واژن و درمان آن یک تکه پنبه را به این محلول آغشته کرده و روی واژن بمالید، بعد از ۳ الی ۵ دقیقه محل را بشویید و برای نتیجه گیری روزی ۳ بار این کار را تکرار کنید.

در صورتی که احساس سوزش کردید محل را سریع بشویید.

رفع تیرگی واژن با گوجه فرنگی

یک عدد گوجه فرنگی را نصف کرده و یک قسمت آن را تا زمانی که خشک شود و آب آن جذب پوشت شود روی واژن قرار دهید، سپس محل را با آب سرد شست و شو دهید.

ماست و آب‌ لیمو

برای رفع تیرگی واژن و درمان آن مقداری ماست چند قطره آب‌لیمو اضافه کرده و آن را روی قسمت‌های تیره واژن بمالید، بعد از گذشت ۲۰ دقیقه محل را با آب بشوئید.

آلوئه ورا

واژن را شسته و خشک کنید سپس ۱ قاشق غذاخوری از ژل آلوئه ورا را با زر چوبه به مقدار کم ترکیب کنید مواد به دست آمده را روی ناحیه تناسلی مالیده و بعد از ۳۰ دقیقه آن را بشوئید

سه بار در روز این کار را انجام دهید

زردچوبه

مقداری زردچوبه و آب‌لیمو را با هم مخلوط کنید تا حالت خمیری پیدا کند سپس روی واژن بمالید، بعد از ۱۵ دقیقه واژن را با آب بشویید.

درمان خانگی تیرگی واژن با ماست

ماست ساده را بر روی قسمت‌های تیره واژن بمالید و بعد از گذشت ۱۵ دقیقه که روی محل ماند به مدت ۵ دقیقه هم واژن را ماساژ دهید سپس با آب گرم محل را شست و شو دهید.

شیر

برای حل مشکل تیرگی واژن و درمان ، یک تکه پنبه را به مقداری شیر سر آغشته کرده و به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه آن را روی واژن تیره بمالید.

اجازه دهید ۱۵ دقیقه بگذرد سپس واژن را بشوئید.

زردچوبه با پودر برنج و ماست و لیمو

اسیدلاکتیک موجود در ماست پوست را روشن کرده و پودر برنج اسیدهای مرده پوست را از بین می‌ برد، زردچوبه با دارا بودن خاصیت آنتی‌اکسیدانی جریان خون را برای بهبود وضعیت پوست مؤثر است و لیمو بوی بد واژن را از بین می‌ برد.

یک قاشق غذاخوری از زردچوبه و پودر برنج و ماست را با هم ترکیب کرده و ۲/۱ قاشق چای خوری به آن آب لیمو اضافه کنید، برای تأثیر بیشتر چند قطره به آن گلاب اضافه کنید.

ترکیب به دست آمده را به مدت ۲۰ دقیقه روی ناحیه تناسلی بمالید، با حرکات دایره‌ای نقاط تیره را مالش دهید سپس واژن را بشویید.

درمان خانگی تیرگی واژن با خیار

به منظور برطرف کردن تیرگی واژن و درمان این عارضه ،برش کوچکی از خیار را روی قسمت‌های تیره واژن قرار دهید و بعد از ۲۰ دقیقه ناحیه تناسلی را با آب سرد شست و شو دهید.

سیب زمینی

یکی از راه‌های مؤثر برای سفید کردن واژن استفاده از برش هاس سیب زمینی خام است، یک تکه سیب زمینی را روزانه روی قسمت‌های تیره قرار داده و بعد از ۱۰ دقیقه محل را بشویید.

آب گوجه فرنگی و سیب زمینی

۲ قاشق غذاخوری آب گوجه فرنگی را با آب سیب زمینی مخلوط کرده و مقداری عسل به آن اضافه کنید.

پوست پرتقال

پوست پرتقال با داشتن ویتامین c باعث می‌ شود تا با رادیکال‌های آزادی که تخریب پوست را به دنبال دارند مبارزه کند، یکی از بهترین روش‌ های سفید کردن واژن استفاده از پوست پرتقال است چرا که لکه‌های تیره سطح پوست را برطرف می‌کند.

چند پوست پرتقال را در مقابل آفتاب قرار دهید تا خشک شوند سپس آنها را آسیاب کنید، یک قاشق غذاخوری پودر پرتقال را همراه با ۲ قاشق غذاخوری ماست مخلوط کرده و مقدار کمی عسل به ترکیب اضافه کنید.

خمیر به دست آمده را روی واژن بمالید و بعد از خشک شدن محل را با آب سرد بشویید.

 ماست و آرد نخودچی با شیر و زردچوبه

به منظور سفید کردن واژن ۲ قاشق ماست را با ۱ قاشق نخودچی و ۱ قاشق شیر و کمی زردچوبه مخلوط کرده و خمیر به دست آمده را روی قسمت واژن بمالید.

بعد از اینکه این ترکیب خشک شد واژن را با آب سرد شست و شو دهید.

صابون پاپاپا

این صابون حاوی گیلیسیرین و پاپاپا و آب بوده و در سفید کردن واژن تأثیر گذار است، پاپائین موجود در این صابون خواص سفید کنندگی دارد.

ممکن است بعد از استفاده از صابون، پوست خشک شود بهتر است از مرطوب کننده روی پوست خود استفاده کنید.

بهداشت زنان

در این مطلب با علل و درمان خانگی تیرگی واژن با طب سنتی و خانگی آشنا شدید، برای رعایت دیگر موارد نکات بهداشتی زنان بعد از رابطه شما را برای داشتن یک زندگی سالم آشنا می کند

علت تیرگی واژن چیست + درمان تیرگی واژن | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۵۹ ۴

شما هم بخوانید