شرایط وام ازدواج ۳۰ میلیونی سال ۹۸ + مدارک و رهگیری

مبلغ اقساط وام ازدواج 98 + رهگیری پرداخت

شرایط وام ازدواج ۳۰ میلیونی سال ۹۸ وام ازدواج به چه کسانی تعلق میگیرد رهگیری وام ازدواج مبلغ اقساط وام ازدواج را در سایت فتوکده می خوانید

شرایط وام ازدواج ۳۰ میلیونی سال ۹۸

یکی از سیاست های حمایتی دولت جهت سهولت در امر ازدواج با توجه به مشکلات اقتصادی امروز اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به جوانان است.

هر ساله شرایط وام ازدواج تغییر یافته و میزان وام پرداختی از طرف بانک های عامل اعطا افزایش پیدا کرده است. شاید این مبلغ پاسخگوی تورم کنونی نباشد اما جوانان را در تهیه ملزومات و ضروریات زندگی مشترک یاری می دهد

در سال ۱۳۹۸ نیز همچنان مبلغ وام ازدواج تغییر یافته و شرایط بهتری جهت اخذ این وام ایجاد شده است که در ادامه بصورت کامل آنها را می خوانید

شرایط وام ازدواج ۳۰ میلیونی سال ۹۸

شرایط وام ازدواج 98 + نحوه ثبت نام و گرفتن وام

مبلغ وام ازدواج سال ۹۸

تسهیلات قرض الحسنه ازدواج جهت پشتیبانی از جوانان در امرخطیر ازدواج و تشکیل خانواده در سال ۱۳۹۸ نسبت به سال قبل ۲ برابر افزایش یافته است 

هر یک از زوجین می توانند در صورت دارا بودن شرایط لازم از وام ازدواج به مبلغ ۳۰ میلیون تومان بهره مند شوند،  بنابراین در مجموع ۶۰ میلیون تومان هز زوج وام میگیرند

مبلغ اقساط وام ازدواج و بازپرداخت

مدت بازپرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در سال ۱۳۹۸ پنج سال یا ۶۰ ماه است.

نرخ کارمزد این تسهیلات ۴ درصد است و مبلغ اقساط ماهانه وام ازدواج در کل دوره بازپرداخت ثابت و ۵۱۰ هزار تومان استو  موعد پرداخت اولین قسط یک ماه پس از دریافت وام توسط زوجین می باشد.

شرایط زوجین برای وام ازدواج

۱- دارا بودن تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران

۲- تعلق ۳۰۰ میلیون ریال معادل ۳۰ میلیون تومان وام ازدواج به هر یک از زوجین

۳- داشتن کارت ملی و کد پستی محل سکونت متقاضی که در این مورد دارا بودن کارت ملی به هر دو صورت دائم و موقت قابل پذیرش است.

تعداد دفعات مجاز دریافت وام ازدواج

هر یک از متقاضیان تسهیلات قرض الحسنه ازدواج فقط یک مرتبه مجاز به دریافت این وام می باشند و درصورت یکبار استفاده، دوباره وام به آنها تعلق نمی گیرد.

همچنین در صورتی که  متقاضی وام ازدواج قبلاً از این تسهیلات استفاده نکرده باشد، حتی در صورت درخواست وام برای ازدواج دوم یا بیشتر بهره مندی وی از این وام امکان پذیر و مجاز می باشد.

شرایط وام ۳۰ میلیون تومانی

تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج با مبلغ ۳۰ میلیون تومان به عقود صورت گرفته طی دو سال اخیر یعنی به زوج‌ هایی که تاریخ عقد آنها بعد از ۰۱‏/۰۱‏/ ۱۳۹۶ تا کنون می‌ باشد تعلق می گیرد.

لازم به ذکر است افرادی که قبل از سال ۱۳۹۶ ازدواج نموده اند و در صف منتظران دریافت وام قراردارند، فقط معادل مبلغ وام سال ۱۳۹۶ یعنی ۱۵ میلیون تومان دریافت خواهند کرد و مشمول دریافت وام ۳۰ میلیون تومانی نیستند.

نحوه گرفتن وام

۱- مراجعه به سامانه ثبت نام

کلیه متقاضیان تسهیلات قرض الحسنه ازدواج باید از طریق آدرس اینترنتی https://ve.cbi.ir به سامانه ثبت نام وام ازدواج مراجعه کنند

پس از مطاالعه کامل شرایط و دستور العمل های ثبت نام، فرم مربوط به ثبت نام را تکمیل نمایند. لازم به ذکر است برای تعلق وام به زوجین هر یک از آنها باید فرم مربوطه را به صورت جداگانه کامل نمایند.

پس از ثبت اطلاعات در سایت و تأیید آن هر یک از متقاضیان یک کد رهگیری ۱۰ رقمی دریافت خواهند کرد.

۲- رهگیری شعبه اخذ وام ازدواج

مرحله دوم برای دریافت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج مراجعه مجدد متقاضیان به سامانه مربوطه طی ۳ تا ۴ روز بعد از ثبت نام و مشاهده وضعيت ثبت نام خود در خصوص تعیین شعبه عامل اعطای وام می باشد.

لازم به ذکر است مدت زمان لازم برای تعیین شعبه از سوی بانک ها به میزان منابع قرض الحسنه قابل اعطای وام بستگی دارد؛ به همین دلیل فاصله زمانی بین دو مرحله ثبت نام و تعیین شعبه مشخص نیست.    

۳- مراجعه به شعبه پرداخت وام

مرحله سوم دریافت وام ازدواج مراجعه به شعبه تعیین شده در سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج است، به خاطر داشته باشید مدارک مورد نیاز برای دریافت وام باید به شعبه تحویل داده شوند.

علاوه بر این مهلت مراجعه به شعبه تعیین شده برای اخذ وام ۱۲ روز کاری می باشد و در صورت عدم مراجعه متقاضیان در زمان تعیین شده ثبت نام آنها فاقد اعتبار است.

همچنین متقاضیان در هنگام مراجعه به شعبه باید مدارک مورد نیاز برای اخد وام را تحویل دهند

به خاطر داشته باشید این مدارک باید حداکثر ظرف مدت ۴۵ روز کاری تکمیل شود. پس از اتمام مراحل اخذ وام متقاضیان می توانند وام خود را از شعبه بانک عامل اعطای وام دریافت کنند.

مدارک لازم برای اخذ وام ازدواج

● ارائه اصل و فتوکپی سند ازدواج

● ارائه فتوکپی و اصل صفحات شناسنامه زوجین

● ارائه فتوکپی و اصل مدارک شناسایی ضامن ها

● ارائه فتوکپی و اصل کارت ملی موقت یا دائم زوجین

● ارائه اصل و فتوکپی کارت ملی موقت یا دائم ضامن

● ارائه آدرس دقیق پستی محل سکونت زوجین و کد پستی ده رقمی

● ارائه کد رهگیری ده رقمی دریافت شده از سایت بعد از ثبت نام

تغییر شرایط تضمین وام ازدواج ۱۳۹۸

تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هریک از زوج‌ ها در سال ۱۳۹۸ با اخذ یک ضامن معتبر و سفته امکان پذیر است.

همچنین در خصوص دریافت وام از بانک‌ ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی این امکان برای متقاضیان وجود دارد که کارت يارانه دریافتی خود را به عنوان تضمین در اختیار بانک قرار دهند و نیاز به ارائه مدرک دیگری نیست.

وام ازدواج ۱۳۹۸ ویژه ایثارگران

تسهیلات قرض الحسنه ازدواج ایثارگران به جانبازان، آزادگان، فرزندان آنها و فرزندان شاهد و … با هماهنگی وب سرویس میان بانک و بنیاد شهید اعطا می گردد.

مدت باز پرداخت و سایر شرایط وام ازدواج ایثارگران تقریباً با متقاضیان عادی مشترک است  اما به ایثارگران به میزان دو برابر تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای افراد عادی تسهیلات پرداخت می شود.

وام ازدواج برای ایرانیان خارج از کشور

گواهی ازدواج کلیه شهروندان ایرانی خارج از کشور درصورتی که توسط سفارت جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور صادر و به مهر کنسولگری ایران در کشور مذکور مهمور شده باشد به عنوان سند ازدواج تلقی می گردد و این شهروندان مجاز به ثبت نام و دریافت وام ازدواج می باشند. 

وام ازدواج برای اقلیت های دینی

اقرار نامه ازدواج یا سایر مدارک مشابه شهروندان مقید به سایر ادیان رسمی در صورتی که توسط مراکز اقلیت های دینی در داخل کشور تأیید شود به عنوان عقد نامه محسوب می شود و این شهروندان نیز مجاز به ثبت نام و دریافت وام ازدواج می باشند.

شایان ذکر است اقلیت های دینی نیز در صورتی که دارای تابعیت خارجی باشند مجاز به ثبت نام و دریافت وام نخواهند بود.

نحوه ثبت نام و رهگیری وام ازدواج ۹۸ | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۱۰ ۰

1 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

فاطیما

۱۸ مرداد ۱۳۹۸


خوبه

شما هم بخوانید