علت تنبلی تخمدان + ۱۰ درمان تنبلی تخمدان با طب سنتی

.علت تنبلی تخمدان چیست

 

  تنبلی تخمدان چیست

 


 
سایت فتوکده : سایتی برای همه
 
 

علت تنبلی تخمدان + ۱۰ درمان تنبلی تخمدان با طب سنتی

تنبلی تخمدان یکی از بیماری‌ های شایع در میان خانم‌ ها به شمار می‌ رود. کم کاری تخمدان‌ ها که وظیفه‌ تولید تخمک را بر عهده دارند باعث می‌ شود تا خانم با مشکل ناباروری روبه رو شود.

در این مطلب با علایم و درمان خانگی تنبلی تخمدان آشنا می شوید

علت‌ های بیماری تخمدان

بعضی از بیماری‌ ها زمینه را برای ایجاد تنبلی تخمدان فراهم می‌ کنند.خانم‌هایی که دچار بیماری‌ های زیر هستند بیشتر از سایر بانوان در معرض بروز بیماری تنبلی تخمدان قرار دارند.

● افزایش وزن و به طبع آن چاقی زمینه

● استرس و اضطراب و پریشانی روح

● مسائل ژنتیکی

● بیماری غده تیروئید

● داشتن تومورهای مغزی

● تجربه بیماری های عفونی و میکروبی در لگن و رحم

● اختلال در فعالیت غده فوق کلیه

● بیماری دیابت و اختلال در تولید انسولین

درمان تنبلی تخمدان با طب سنتی

درمان تنبلی تخمدان با طب سنتی

علایم بیماری تنبلی تخمدان

بیماری تنبلی تخمدان به صورت کلی خود را با علایم زیر نشان می‌ دهد

خانم‌ ها در صورت مواجه شدن با این علایم حتماً به پزشک متخصص مراجعه کنند، با آزمایشات خون و کنترل وضعیت هورمون‌ ها به تشخیص و درمان بیماری پرداخته می‌ شود.

● از بین بردن نظم در عادات ماهیانه (که با شدت، قطع و یا طولانی شدن قاعدگی همراه است)

● سندروم تخمدان پلی کیست یک یا pco

● اضافه وزن

● ضخیم شدن موها و افزایش رشد موهای صورت

● کم شدن موهای پیشانی

● پوست بدن چرب می‌شود

● ایجاد جوش و آکنه صورت

درمان تنبلی تخمدان با طب سنتی

با داروی های گیاهی می‌ توان از ابتلا به بیماری تنبلی تخمدان پیشگیری کرده و یا به درمان آن پرداخت، البته در صورتی که دچار این عارضه هستید ابتدا زیر نظر پزشک متخصص قرار بگیرید و سپس درمان را با روش‌های سنتی آغاز کنید.

سیاه دانه

یکی از راه های درمان تنبلی تخمدان ارائه شده در طب سنتی سیاه دانه است. این دانه‌ی گیاهی را نیم کوب کرده و با مقداری عسل به خوبی مخلوط کنید.

در طول روز دو قاشق مربا خوری در دو وعده صبح و شب میل شود.

سرکه انگبین

به دو لیوان عرق نعنای طبیعی یک لیوان سرکه انگور اضافه کرده و آن را در قابلمه مسی بریزید، قابلمه را روی حرارت قرار داده و بعد از گرم شدن از روی اجاق برداشته و سپس دو لیوان عسل طبیعی به آن بیافزایید.

وقتی عسل در محلول حل شد آن را درون شیشه ریخته و در یخچال قرار دهید، هر روز یک سوم لیوان از ترکیب را با یک لیوان آب مخلوط کرده و آن را میل کنید.

شربت سرکه انگبین تهیه شده را تا ۶ ماه هر روز برای تکمیل روند درمان استفاده کنید.

رازیانه

هر شب یک لیوان عرق رازیانه را به همراه یک قاشق مربا خوری عسل در زمان‌هایی که پریود نیستید برای درمان تنبلی تخمدان میل کنید.

روغن زیتون و زاج

یک قاشق مربا خوری عسل را با زاج به مقدار یک نخود و یک قاشق چای خوری روغن زیتون بودار ترکیب کرده و روزهایی که از پریود پاک هستید به صورت واژینال در ۱۴ مرحله (روز) از آن استفاده کنید.

گیاه پنچ انگشت

به منظور بهبودی سندروم تخمدان در طب سنتی گیاه دارویی پیچ انگشت تجویز می‌شود.دوره‌ی درمانی این گیاه زیر نظر متخصص طب سنتی ۳ تا ۴ ماه است.

بادکش

بادکش کردن زیر شکم و کمر توسط افراد با تجربه سبب بهبودی تنبلی تخمدان می‌شود.

گل صد تومانی

این گیاه اغلب برای دردهای دوره‌ ای مانند فیبروئید استفاده می‌شود و اگر با شیرین بیان همراه باشد به باروری زنان کمک کرده و علائم سندروم تخمدان پلی کیستیک را بهبود می‌بخشد.

اسطوخودوس

گیاه دارویی اسطوخودوس در طب سنتی برای درمان کیست تخمدان تجویز می‌شود همچنین با خاصیت آرام بخش بودن به آرامش فرد کمک می‌کند.

برای تهیه دم‌نوش یک قاشق غذاخوری از گیاه را در یک لیوان آب جوش ریخته و به مدت ۱۰ دقیقه اجازه دهید دم بکشد سپس قبل از خواب میل کنید.

نخل اره‌ ای

عصاره‌ی گیاه نخل اره‌ای با داشتن فعالیت ضد آندروژنی و افزایش سطح هورمون آندروژن در زنان بر درمان تنبلی تخمدان نقش مثبت دارد.

حجامت

با انجام حجامت عام در قسمت مهره‌های پشت و میان دو کتف، قسمت ساکرال که کمی پایین‌ تر از مهره‌ های کمر است و قسمت زیر شکم هر دو هفته یک بار البته زیر نظر پزشک طب سنتی، می‌ توان تنبلی تخمدان را درمان نمود.

علایم تنبلی تخمدان چیست | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۳۱ ۵

1 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

abdumusawerkarimee@yahoo.com

۰۱ آذر ۱۳۹۷


بسیارمسائل جالب است واقعاً

شما هم بخوانید