غذاهای رفع خستگی + ۲۴ غذای انرژی زا و شادی آور مفید

غذای انرژی زا و شادی آور

غذاهای رفع خستگی غذاهای انرژی زا برای مردان و زنان برای رفع خستگی چه بخوریم غذاهای شادی آور غذاهایی که سرحالتان می آورد را در سایت فتوکده می خوانید

غذاهای رفع خستگی و شادی آور

هیچ غذایی به تنهایی یک درمان معجزه آسا نیست اما یک بشقاب پر از میوه‌ ها، سبزیجات، حبوبات و غلات می‌ تواند شگفت انگیز باشد.

وقتی یک بشقاب سالم غنی از ویتامین‌ ها، مواد معدنی، پروتئین‌های گیاهی و حیوانی مصرف می‌ کنید، انرژی بدنتان را افزایش داده و خلق و خویتان را بهبود می‌ بخشید.

از این رو، ما ۲۴ غذای شادی آور را به شما پیشنهاد می‌ دهیم که با مصرف آن‌ ها بهترین احساس ممکن را خواهید داشت

۱- سویا

سویا از جمله غذاهایی که سرحالتان می آورد

غذاهای مبتنی بر سویا بهترین غذاهایی هستند که می‌ توانید بر روی این سیاره مصرف کنید. سویا منبع پروتئین گیاهی است.

سویا به دلیل دارا بودن ویتامین و مواد معدنی ریسک ابتلا به بیماری مزمن را کاهش داده و به دلیل فیبر غنی شما را سیر نگه می‌دارد.

۲- موز

موز برای اینکه سرحالتان می آورد

موز به دلیل ویتامین ب ۶ از ابتلا به آلزایمر پیشگیری کرده و تاثیر بسزایی بر روی خلق و خویتان و کاهش علائم سندروم پیش از قاعدگی دارد. علاوه بر این، مصرف روزانه ۱۲ درصد فیبر باعث هضم بهتر غذا می‌ شود.

۳- شکلات تلخ

غذاهای شادی آور شکلات

شکلات تلخ حاوی آنتی اکسیدان سرشار است.

مصرف آن سروتونین را افزایش داده و از ابتلا به آلزایمر پیشگیری می‌ کند. ۱۵۰ تا ۲۰۰ گرم شکلات تلخ باعث شده تا از تمام خواص آن بهره مند شوید.

۴- کره بادام

غذاهای شادی آور کره بادام

خوردن ۲ قاشق غذاخوری کره بادام باعث شده تا از پروتئین و چربی‌های سالم بهره مند شوید. با مصرف کره بادام می‌ توان با مواد مغذی سیر شد و انرژی زیادی را ذخیره کرد.

۵- بادام

بادام از خوراکی های انرژی زا و شادی اور

یک مشت بادام خام هم خواص کره بادام را دارند. می‌ توان با مصرف بادام خام از مواد مغذی آن بهره مند شد.

۶- آووکادو

آووکادو برای رفع خستگی چه بخوریم

نه تنها آووکادوی برشته بلکه آووکادوی خام حاوی چربی‌های اشباع نشده، فیبر و فیتوکمیکال‌ ها می‌ باشد. مصرف آووکادو برای سیری و پیشگیری از ابتلا به بیماری مفید است.

۷- ماهی سالمون

ماهی سالمون برای رفع خستگی چه بخوریم

فیله سالمون گریل شده یکی از غذاهای کاملا سالم است که بدن شما به آن نیاز دارد. سالمون حاوی دوکوزاهگزانوئیک اسید می‌ باشد که باعث بهبود سیستم عصبی مرکزی شده و خواص آن قلب و متابولیسم بدنتان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

۸- پنیر کوتاژ

پنیر برای برای رفع خستگی چه بخوریم

دلمه پنیر حاوی پروتئین، تریپتوفان و یک نوع اسید آمینه ضروری مرتبط با بهبود روحیه و حافظه می‌ باشد. از این رو، مصرف پنیر کوتاژ سنتی مفید است.

۹- نخود بو داده

نخود بو داده برای برای رفع خستگی چه بخوریم

نخودچی یا نخود بو داده یک پروتئین گیاهی است. بو دادن نخود با ادویه جات روی اجاق یا در فر چندان سخت نیست. این نخودچی‌ ها حاوی اسید فولیک، آهن و منگنز می‌ باشد.

۱۰- اسفناج

غذاهای انرژی زا اسفناج

اسفناج حاوی نیترات زیادی است. نیترات باعث کاهش کلسترول، بهبود عملکرد قلب و حرکتی می‌ شود.

۱۱- سیب زمینی شیرین

غذاهای انرژی زا سیب زمینی شیرین

سیب زمینی سرخ شده یک خوشحالی تمام عیار است اما نوع شیرین آن حاوی مقادیر زیادی از ویتامین ب ۶ است. بنابراین، این نوع سیب زمینی می‌ تواند عملکرد هوش و حافظه‌تان را بهبود ببخشد.

یک سیب زمینی شیرین متوسط ۱۵ درصد از نیاز روزانه شما را تامین می‌ کند اما در مصرف آن برای چاقی، و کلسترول تری گلیسرید احتیاط کنید

۱۲- تمشک

تمشک غذاهای انرژی زا

اگر دوست دارید طعم شیرین را احساس کنید، با مزه کردن انواع توت‌ ها شیرینی دلخواهتان را بچشید. یک فنجان تمشک حاوی ۸ گرم فیبر و ۵ گرم قند می‌ باشد.

۱۳- پسته

پسته برای غذاهای انرژی زا

حدود ۲۸ گرم پسته حاوی ویتامین ب ۶، پروتئین و منیزم می‌ باشد. اگر خواب راحتی ندارید، بعد شام ۲۸ گرم پسته بخورید تا هم خواب خوبی داشته باشید و هم احساس آرامش بیشتری پیدا کنید.

۱۴- اوتمیل

اوتمبل غذاهای رفع خستگی

اوتمیل به عنوان صبحانه سرشار از فیبر است.

خوردن اوتمیل باعث سیری بیشتر شده و اشتهای شما را تا ناهار کمتر می‌کند. علاوه بر این، این وعده غذایی حاوی ویتامین ب می‌ باشد که انرژی زیادی به شما می‌ بخشد.

۱۵- چای ماچا (چای سبز)

چای ماچا غذاهای رفع خستگی

ماچا نوعی چای سبز پودری است که مقدار کافئین آن بیشتر از قهوه است. خوردن ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلی‌گرم کافئین باعث بهبود عملکرد حافظه، کاهش خطر ابتلا به آلزایمر و افزایش انرژی می‌ شود.

۱۶- قهوه

مطابق تحقیقات، زنانی که به طور منظم قهوه می‌نوشند نسبت به سایر زنان در معرض خطر کمتر ابتلا به افسردگی هستند.

۱۷- سالاد سالسا (سالاد شیرازی)

سالاد سالسا حاوی مقادیر زیادی از سبزیجات و گیاهان شامل گوجه فرنگی، خیار، ذرت، سیر، پیاز و گشنیز می‌ باشد. بنابراین، خوردن آن می‌ تواند شما را به بسیاری از ویتامین‌ ها و مواد معدنی مورد نیازتان برساند.

۱۸- غلات

یک کاسه جو دوسر، ذرت یا برنج پخته سرشار از پروتئین و فیبر می‌ باشد، خوردن یک کاسه غلات کامل به عنوان صبحانه باعث احساس سیری پیش از ناهار می‌ شود.

۱۹- مارچوبه

اگر احساس نفخ می‌ کنید، مارچوبه بخورید. سرهای مارچوبه حاوی اسید آمینه آسپاراژین و پروبیوتیک بوده و مدر است.

۲۰- تخم مرغ

با تخم مرغ به یاد پروتئین می‌ افتیم اما این ماده غذایی حاوی کولین و ویتامین ب ۱۲ می‌ باشد که هردوی این‌ ها حافظه، خلق و خو، کنترل ماهیچه را بهبود بخشیده و به عملکرد سیستم عصبی کمک می‌ کند.

۲۱- انجیر

انجیر به انقباض عضلانی، گردش خون و خواب راحت کمک می‌ کند. انجیر شامل پتاسیم، منیزیم، کلسیم و آهن می‌ باشد.

۲۲- هندوانه

دهیدراته شدن باعث سستی و خواب آلودگی می‌ شود. از آنجا که هندوانه معدن آب می‌ باشد، خوردن آن بدنتان را هیدراته کرده و سرحالتان می‌ آورد.

۲۳- مرکبات

مرکبات یکی دیگر از میوه‌ های آب رسان است. خوردن این میوه‌ ها باعث افزایش الکترولیت‌ هایی نظیر پتاسیم در بدن می‌ شود.

۲۴- حبوبات

دانه‌های حبوبات از پروتئین‌ های گیاهی محسوب گردیده که حاوی قند، سدیم و چربی اشباع شده می‌ باشد. افزودن عدس، لوبیا و نخود به بشقاب غذا می‌ تواند باعث افزایش انرژی بدن شود.

غذاهای شادی آور برای رفع خستگی | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۸ ۱

شما هم بخوانید