فواید داشتن حیوان خانگی + مزایای نگهداری حیوانات خانگی

فواید داشتن حیوان خانگی

فواید نگهداری حیوانات خانگی مزایای نگهداری حیوانات خانگی نگهداری حیوانات در خانه چه فوایدی دارد خواص نگهداری حیوان خانگی را در سایت فتوکده می خوانید

فواید داشتن حیوان خانگی

آوردن حیوان خانگی به خانه یکی از مهم ترین تصمیمات زندگی هر فردی است، آنها مدتی بعد عضوی از خانواده شده و در شادی و غم هایتان شریک می شود

فراموش نکنید اگر نگهداری یک حیوان خانگی را برعهده گرفته اید، مسئولیت سنگی درقبالش دارید، رسیدن به غذا، سلامتی، بهداشت و روحیات این حیوان باید از الویت شما باشد

در این مطلب با فواید نگهداری حیوان خانگی آشنا می شود

مزایای نگهداری حیوانات خانگی

دوستان خوبی می‌ شوند

حیوانات خانگی؛ سگ‌ ها، گربه‌ ها و چه حیوانات مزرعه  دوستان خوبی برای کل اعضای خانواده‌ هستند، آنان منبع عالی‌ ای از عشق و دوستی می‌ باشند.

از آنجا که حیوانات خانگی موجودات شیرین و بازیگوشی هستند، با آمدن آن‌ ها به خانه جنب و جوش پیر و جوان بیشتر می‌ شود.

بیشتر سالمندان پس از آوردن حیوان خانگی از همنشین برخوردار می‌ شوند و کودکانی که در خانه‌ شان حیوان خانگی است، از خود محوری کمتری نسبت به سایر کودکان برخوردارند.

حیوانات خانگی یکی از عوامل پایبندی و وابستگی‌ تان به خانه است. مهم نیست کجا باشید، دوست دارید تا هرچه زودتر به خانه‌ تان برگردید!

باعث پیدا شدن دوستان جدید می وشند

داشتن حیوانات خانگی به خصوص سگ‌ ها اغلب شما را وادار می‌ کند تا هر روز صبح و یا حتی گاهی اوقات شب‌ ها برای پیاده روی بیرون بروید

در ابتدا ممکن است برایتان کمی سخت باشد اما در عرض چند روز عاشق این روال روزمره می‌ شوید وقتی با حیوان خانگی خود به خیابان‌ ها و یا پارک‌ ها می‌ روید با افراد جدیدی ملاقات می‌ کنید.

روحیه‌ تان را بهبود می‌ بخشند

پس از یک روز کاری خسته‌ کننده، پیدا کردن حیوان خانگیتان که همه مدت هیجان‌ زده است و شما را لیس می‌ زند و وادار به بازی کردن می‌ کند، آرامش بخش است.

محققان بر این باورند که گذراندن وقت و بازی با حیوانات خانگی باعث کاهش خستگی و تنش افراد می‌ شود، بازی با حیوان خانگی به خصوص سگ باعث افزایش فعالیت مغز شده و احساس آرامش و لذت را به ارمغان می‌ آورد.

پس از مدتی بازی با حیوان خانگی شاداب شده و درست هم پای جوانان فعال می‌ شوید. این موضوع به تنهایی باعث آرامش خیال شده و حتی زندگی خانوادگی‌ تان را بهبود می‌ بخشد.

حس مسئولیت

حیوانات خانگی جدا از به ارمغان آوردن خوشی و شادی در خانه، باعث افزایش و بهبود مهارت‌ های آموزشی کودکان و بزرگسالان می‌ شوند.

داشتن حیوان خانگی به شما و کودکانتان این اجازه را می‌ دهد تا چگونگی عشق ورزیدن را بیاموزید، در قبال یکدیگر مسئولیت پذیر باشید و در سایه اعتماد به همدیگر رشد و پرورش یابید.

تغذیه خوب و عادات ورزشی شما با حیوان خانگی‌ تان می‌ تواند بر روی عادات روزمره کودکتان نیز تاثیر گذاشته و همان‌ ها را در او تقویت کند؛ کودکانی که اغلب همراه حیوان خانگی هستند، از شخصیت‌ های قوی‌ ای در آینده برخوردار می‌ شود و درس‌ هایی مانند وفاداری یاد می‌ گیرند.

کمک به سلامتی و تندرستی

داشتن یک حیوان خانگی بدین معناست که همیشه باید روی پا باشید. مهم نیست چقدر در زندگی روزمره‌ تان تنبل هستید، حتما باید سگتان را هرروز صبح و بعضی اوقات عصرها هم بیرون ببرید.

حیوانات خانگی باعث فرزتر شدنتان می‌شوند. حیوانات خانگی انتظار دارند با آن‌ها بازی شود و در عین حال نگرانشان باشید. بنابراین، غذا دادن و بازی کردن باید جزء روال عادی روزمره‌تان شود.

این موضوع به سلامتی و تندرستی خودتان هم کمک می‌ کند

باعث می‌شوند ورزش کنید

ورزش همیشه بدین معنا نیست که باشگاه بروید و وزنه‌ های سنگین بزنید.

اسب سواری، وقت گذرانی و دنبال کردن گربه و پیاده روی با سگ می‌ تواند بهترین نوع ورزش باشد؛ ورزش کردن با حیوانات خانگی باعث آرامش خیال شده و خلق و خویشان را بهبود می‌ بخشد.

باعث کاهش اضطراب و استرس

حیوانات خانگی یکی از منابع مهم ضداضطراب و ضداسترس شناخته شده‌ اند و داشتن یکی از آنها کاهش ریسک ابتلا به افسردگی، اضطراب و استرس می‌ گردد.

افراد با داشتن یک آکواریوم و تماشا کردن ماهی‌ های رنگارنگ آن احساس آرامش می‌ کنند. بنابراین، می‌ توان حدس زد داشتن یک حیوان خانگی احساس شادمانی و امنیت بیشتری را به همراه می‌ آورد.

کاهش فشار خون بالا

افرادی که حیوان خانگی دارند، غالبا از فشار خون کمتر و سطوح استرس پائین‌ تری برخوردارند. بازی با حیوانات باعث کمتر شدن استرس و اضطراب فرد شده و باعث تثبیت فشار خون می‌ شود.

دیدن حیوان خانگی چه در آکواریوم چه در لانه؛ باعث شده تا فرد آرامش بیشتری بیابد و همزمان باعث کاهش ضربان قلب و فشار خون می‌ شود.

کاهش ابتلا به آلرژی و آسم

یک تفکر مطابق با آیین ارتدوکس وجود دارد که اذعان دارد، داشتن حیوان خانگی یکی از علل ابتلا به آلرژی و آسم می‌ باشد و اگر سابقه آلرژی یا آسم داشته باشید، بهتر است از حیوان خانگی نگهداری نکنید.

این در حالی است که تعدادی از تحقیقات جدید نشان می‌ دهند که کودکانی که بطور همزمان با گربه‌ ها، سگ‌ ها و حیوانات مزرعه رشد می‌کنند، کمتر مستعد ابتلا به آلرژی و آسم هستند این موضوع باعث شده تا کودکان و بزرگسالان کمتر مبتلا به اگزما شوند و از سیستم ایمنی بدن مقاوم‌ت ری برخوردار شوند.

پیشگیری از سکته

داشتن حیوانات خانگی، بیرون رفتن و بازی کردن با آن‌ها به طور مداوم باعث شده تا از لحاظ ذهن فعال شوید و کمتر در معرض ابتلا به افسردگی و درد ناشی از بیماری‌ های مزمن قرار بگیرید.

از این رو، افرادی که از حیوانات خانگی نگهداری می‌ کنند، حدود ۳۰ کمتر کمتر از سایرین در معرض ابتلا به سکته قلبی و مغزی قرار می‌گیرند.

پی به سرطان

مشام تند و تیز سگ بر هیچکس پوشیده نیست.

آیا می‌ دانید سگ‌ها قادر به تشخیص سرطان هستند؟ بسیاری از صاحبان سگ‌ ها وقتی به پزشک مراجعه کردند که از طریق سگشان مشکوک به سرطان شدند. بیشتر سگ‌ ها از طریق بوئیدن و یا لیس زدن از تومورهای زیرپوستی باخبر می‌ شوند!

مزایای نگهداری حیوانات خانگی | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۱۹ ۴

شما هم بخوانید