لاغری و کاهش وزن در میانسالی + نحوه روش تناسب اندام

نحوه تناسب اندام در میانسالی

رژیم لاغری در میانسالی زنان و مردان تناسب اندام در میانسالی لاغر کردن در سن پیری لاغری کردن و کاهش وزن در میانسالی در سایت فتوکده می خوانید

لاغری و کاهش وزن در میانسالی

میانسالگی (+۴۰ سال) سنی است که شما به خودشناسی رسیده‌ اید و عاقل‌ تر از سابق هستید با این حال، ممکن است تغییرات بدنی شما را وزین‌ تر از دهه ۳۰ سالگی نشان می‌ دهد.

در این مقاله قصد داریم به شما یادآور شویم هنوز هم در عین سن و سال می‌ توانید با برخی عادات مثبت و کنار گذاشتن عادات اشتباه لاغر کردن در میانسالی را علیرغم کاهش متابولیسم در پیش بگیرید.

از نحوه لاغر کردن در میانسالی چه می دانید

رژیم لاغری در میانسالی برای زنان و مردان

خواب کافی

در طول خواب، مغز هورمون رشد انسانی را به سوی جریان خون ترشح می‌ کند؛ این موضوع در اولین مرحله خواب اتفاق می‌ افتد اما در میانسالی مغز هورمون رشد انسانی کمتری تولید می‌ کند

بنابراین، اگر میانسال باشید و خواب کافی نداشته باشید، در کاهش وزن خود اختلال ایجاد خواهید کرد و روند کاهش وزن حتی با رعایت برخی نکات بسیار کند خواهد بود

یوگا

هرچه سن افزایش می‌ یابد، بدن با تغییر و تحول بیشتری روبرو می‌ شود، یوگا یکی از فعالیت‌ هایی است که خلاف مسیر پیری قرار دارد.

با انجام حرکات یوگا انعطاف پذیری بدن را افزایش داده، قدرت عضلانی را بیشتر نموده، استرس را کاهش داده و گردش خون و خواب را بهبود می‌ بخشید.

ارگانیک بخورید

۴۰ سالگی به معنای آن است که بدنتان به طور مداوم در حال جمع آوری سموم غذاها و نوشیدنی‌ هاست و این موضوع باعث چاقی می‌ شود.

بسیاری از آنها ناشی از آفت کش‌ ها و هورمون‌ های موجود در محصولات و گوشت است؛ در عوض، میوه‌ ها و سبزیجات ارگانیک و گوشت بدون هورمون مصرف کنید.

تغییر تمرینات ورزشی

جای تعجب نیست که با ورود به میانسالی متابولسیم بدن کاهش یابد.

بنابراین، روال همیشگی ورزش خود را کنار بگذارید و با جایگزین کردن شیوه‌ های متفاوت ورزش یا شدت دادن به تمرینات ورزشی متابولسیم بدنتان را افزایش بدهید.

این موضوع باعث سرعت بیشتر کالری سوزاندنتان می‌ شود.

آرام غذا بخورید

تعهدات خانوادگی و کاری غالبا شما را تحت فشار می‌ گذارند.

با این حال، برای لاغر کردن در میانسالی بقشاب غذایتان را به دو نیمه تقسیم کنید و یک نیمه آن را طی یک مرحله بخورید. سپس ۳۰ دقیقه بایستید و اگر باز هم گرسنه بودید، نیمه دوم را بخورید.

به احتمال زیاد تا ۳۰ دقیقه بعد حتی گرسنگی‌ تان را یادتان نیست

طعم شیرین را خلاقانه مزه کنید

حبه‌های انگور را فریز کنید و یک مشت از آنها را به عنوان میان وعده بخورید.

با این کار یک میان وعده شیرین به همراه منبع طبیعی از آنتی اکسیدان‌ ها و پلی فنل‌ ها مصرف کرده‌ اید که در واقع سلامت قلبتان را بهبود بخشیده و با وارد کردن پتاسیم به بدنتان خطر ابتلا به فشار خون را کاهش داده‌ اید.

لاغر کردن در میانسالی با هوای سرد

در سنین ۲۰ سالگی ممکن است مراقب ترموستات خانه باشیم و اما در سنین ۴۰ سالگی که قطعا از وضع مالی بهتر برخوردار هستیم، به طور غریزی مایل به گرم کردن خانه می‌ باشیم.

با این حال مطالعات نشان داده، کم کردن دما در فصل زمستان باعث آب شدن چربی‌ های شکم می‌ شود؛ دمای سرد به طور شگفت انگیزی بر روی ذخیره چربی قهوه‌ ای تاثیرگذار بوده و چربی‌ های شکم را می‌ سوزاند.

ورزش با شکم خالی

انجام تمرینات ورزشی کاردیو آن هم با احساس گرسنگی می‌ تواند چربی‌ های ۴۰ سالگی شما را بسوزاند. اگر بدنتان دچار کمبود کالری باشد، چربی سوزی شروع می‌ شود.

باقی غذای بچه را نخورید

وقتی شام تمام شده و میز را جمع می‌ کنید، باقی همبرگر و یا حتی ساندویچ‌ های پنیری یخ کرده می‌ توانند برایتان خیلی جذاب باشند!

با این حال، کالری تمام این غذاها شمارش شده و شکم یا ران‌ هایتان را چاق‌ تر می‌ کنند. بنابراین، وقتی غذای سالم خود را می‌ خورید بهتر است بچه‌ ها را با غذایشان راحت بگذارید!

رژیم لاغری در میانسالی را جدی بگیرید

قبل خواب متابولیسم را افزایش دهید

میانسال شدن به معنای کاهش متابولیسم است اما یک شیک پروتئین دار می‌ تواند متابولیسم بدنتان را افزایش دهد و تناسب اندام در میانسالی برایتان به ارمغان آورد

یک میان وعده یا عصرانه حاوی ۳۰ گرم پروتئین می‌ تواند تا صبح روز بعد هم بدون خوردن چیز دیگر سوخت و سازتان را بیشتر کند.

پروتئین ترموژنیک‌ تر از کربوهیدرات‌ ها یا چربی‌ هاست. این بدان معناست که پروتئین کالری بیشتری را می‌ سوزاند.

رژیم لاغری در میانسالی زنان و مردان

رژیم لاغر کردن در میانسالی

تناسب اندام در میانسالی بدون تلویزیون

پس از یک روز سخت کاری، نشستن پای تلویزیون حسابی می‌ چسبد! اما آیا مطلع هستید که افراد لاغر کمتر تلویزیون مشاهده می‌ کنند؟

مطالعات نشان داده، هر ۲ ساعت تلویزیون تماشا کردن خطر ابتلا به دیابت، بیماری قلبی و مرگ زودرس را به ترتیب ۲۰، ۱۵ و ۱۳ درصد افزایش می‌ دهد.

نشستن پای برنامه‌ های تلویزیونی از تحرکتان کاسته و شما را چاق‌ تر می‌ کند.

شیرجه بزنید

شنا علاوه بر آنکه تحرک بدنتان را افزایش می‌ دهد، استقامت بدنی شما را بالا می‌ برد.

مطالعه‌ ای نشان داده، آموزش شنا طی ۱۲ هفته مصرف اکسیژن را تا ۱۰ درصد افزایش داده و میزان ابتلا به سکته مغزی را کاهش می‌ دهد و از اصول کاهش وزن در میانسالی است

کبد را سم زدایی کنید

اگر ۴۰ سال را رد کرده باشید، ممکن است متوجه نشانه‌ های عدم کارکرد مطلوب کبدتان شده باشید. اگر کبدتان را سم زدایی کنید، کمرتان را باریک‌ تر خواهید کرد.

از مصرف شکر، شیرین کننده‌ های مصنوعی و اسیدهای چرب ترانس خودداری کنید و از مصرف الکل نیز اجتناب ورزید.

رابطه جنسی بیشتر برقرار کنید

آیا شنیده‌ اید که هرچه بهتر بخوابید، وزن بیشتری از دست می‌ دهید؟

مطالعه نشان داده، هرچند ساعت که زنان می‌ خوابند میل جنسی در آنان تقویت می‌ شود. و مطالعه‌ ای دیگر نشان داده، رابطه جنسی بیشتر باعث بهبود خواب می‌ شود

بنابراین، طی این روند وزنتان کاهش می‌ یابد.

تیروئیدتان را چک کنید

پس از آنکه ۴۰ ساله شدید، حتما تیروئیدتان را چک کنید! اختلال در وضعیت تیروئید یک مسئله رایج در افراد ۴۰ ساله است که می‌ تواند منجر به چاقی نیز شود.

پرده‌ها را بکشید

پیش از آنکه به خواب می‌ روید، پرده‌ ها را بکشید.

نور خارجی خاموش کردن ذهنتان را به تعویق انداخته و حتی اگر تصورتان بر این است که در برابر سیگنال‌ های غریزی ایمن هستید، پرد ه‌های محافظ نور را بکشید.

ملاتونین یکی از هورمون‌هایی است که به شدت درگیر خوابانیدن بدن شماست. این هورمون حساس به نور می‌ باشد. بنابراین، با خواب دیرتر سوخت و ساز بدنتان به تعویق می‌ افتد.

تناسب اندام در میانسالی با ماست یونانی 

ماست یونانی کم کالری و غنی از پروتئین می‌باشد.

این ماست حاوی ۱۰۰ کالری و ۲۰ گرم پروتئین احیاکننده متابولیسم است. ماست یونانی در برابر ماست کم چرب دارای کالری یکسان اما پروتئین بیشتری می‌ باشد.

کاهش وزن در میانسالی با آب

آب بیشتر در سنین ۴۰ سال به بالا باعث کاهش وزن می‌ شود.

علاوه بر این، نوشیدن آب با کاهش سدیم و نمک رژیم غذایی کاهش یا رفع نفخ را به دنبال دارد. این موضوع بر روی عملکرد کلیه‌ ها تاثیر بسزایی دارد و تورم حاصل از نمک را کم می‌ کند.

دو ظرف غذا تهیه کنید

دو ظرف آماده کنید تا کنترل خوردن غذایتان را به دست آورید. این مجزاسازی غذاها در دو ظرف باعث سبک‌ تر شدن وعده‌ های غذایی می‌ شود.

پیلاتس را تجربه کنید

تمرینات پیلاتس (حرکات ورزشی) بدن افراد را منعطف‌ تر می‌کند.

گردش خون، وضعیت بدن و همچنین استقامت آن را بهبود می‌ بخشد. پیلاتس دارای مزایای مشابه با یوگاست اما تمرینات آن سریع‌ت ر می‌باشد.

بیشتر تمرینات پیلاتس مقاومتی بوده و متابولیسم را افزایش می‌ دهد.

۱۳ ماسک عسل برای زیبایی صورت

رژیم لاغری در میانسالی چطور باشد | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۶ ۰

شما هم بخوانید