خواص توت فرنگی | ۴۴ خاصیت توت فرنگی برای سلامتی

خواص توت فرنگی برای پوست و سرماخوردگی

خواص توت فرنگی برای پوست خاصیت توت فرنگی در بارداری توت فرنگی برای سرماخوردگی و توت فرنگی برای پسردار شدن را در سایت فتوکده می خوانید

خواص توت فرنگی

توت فرنگی یکی از خوشمزه ترین میوه های فصل بهار می باشد

خواص توت فرنگی در بین میوه های آسیایی برترین بوده و سرشار از مواد مغذی و ویتامین ها و دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان و فیبر می باشد که برای سلامتی مفید است

آیا می دانید توت فرنگی برای پسردار شدن موثر است ؟!

توت فرنگی برای پسردار شدن و بارداری و شیردهی چیست

از بین برنده ویروس ها

اگر سرماخوردگی داشتید از خوردن این میوه غافل نشوید

مصرف توت فرنگی بعلت وجود آنتی اکسید های مغذی بطور مداوم ویروس ها را از بین می برد و سلامتی بدن را حفظ کرده و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

توت فرنگی رسیده و ارگانیک ارزش غذایی بالاتری دارد.

ضد سرطان

توت فرنگی با رنگ قرمزش که ناشی از وجود لیکوین در آن است به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی، ضد سرطان می باشد و مصرف دائمی آن برای این دسته از افراد پیشنهاد می شود

کاهش کلسترول خون

توت فرنگی به میزان بالایی فیبرهای محلول در آب دارد که باعث کاهش کلسترول و تری گلیسرید خون می شود و از بالا رفتن کلسترول جلوگیری می کند.

ضد یبوست

مصرف میوه هایی که فیبر و آب به میزان زیادی دارد در کاهش یبوست تاثیر زیادی داشته و توت فرنگی نیز یکی از این میوه ها می باشد و مصرف آن همراه با عسل یبوست را رفع می کند.

 ویتامین های A – B و C

توت فرنگی حاوی بسیاری از ویتامین های مورد نیاز بدن از جمله ویتامین های C ،A ،B می باشد و میزان ویتامین C آن ۳۰% بیشتر از پرتقال است

ید، آهک آهن

توت فرنگی منبع غنی از آهن بوده و به جای مصرف مکمل های آهن می توان از شربت توت فرنگی بهره برد و علاوه بر آهن در آن به میزان قابل توجهی ید و آهک نیز وجود دارد که مورد نیاز بدن می باشد.

خاصیت توت فرنگی بر نقرس

افرادی بکه به نقرس که ورم مفاصل را ایجاد می کند مبتلایند توصیه می شود قبل از غذا توت فرنگی مصرف کنند؛ زیرا درد ناشی از نقرس در آنان را تسکین می دهد.

مفید برای سل

افرادی که به بیماری سل مبتلا هستند بدنشان دچار کمبود ویتامین C می شود و توت فرنگی به میزان بالایی دارای ویتامین C بوده و مصرف آن به این بیماران یک ساعت قبل از غذا توصیه می شود.

مفید برای روماتیسم

کسانی که به روماتیسم که استخوان ها و مفاصل را درگیر می کند مبتلایند، قبل از غذا می توانند گوجه فرنگی میل کنند و اثرات مثبت آن را در تسکین دردشان ببینند.

سرشار از ویتامین آ

در توت فرنگی ویتامین A عامل نمو تولید مثل و انساج می باشد و در برگ های این میوه خوش رنگ نیز ویتامین A به وفور یافت می شود و وجود این ویتامین در توت فرنگی بینایی را تقویت می کند.

فواید توت فرنگی در بارداری

توت فرنگی در بارداری برای خانم های باردار بسیار مفید می باشد و بسیاری از نیازهای بدنشان را به ویتامین های مختلف تامین می کند و ید موجود در توت فرنگی نیز در تقویت هوش جنین موثر می باشد.

کنترل هیجان

توت فرنگی درمان کننده هیجانات است و در مواقعی که فرد دچار اتفاقی خوشایند یا ناخوشایند می شود خوردن توت فرنگی در کنترل هیجانات وی موثر می باشد.

دیابت و توت فرنگی

مصرف توت فرنگی به دلیل داشتن فیبر بالا و گلیسمی پایین، در افراد دیابتی قند خون آنان را تنظیم می نماید و نیازی به بسیاری از درمان های دارویی وجود ندارد.

تسکین درد

افرادی که از درد مفاصل شاکی هستند می توانند یک ساعت قبل از غذا ۲۰۰ الی ۴۰۰ گرم توت فرنگی مصرف کنند تا درد مفاصل آنان تسکین یابد و سرعت ترمیم برخی جراحات را افزایش می دهد.

آسم

ویتامین C که در توت فرنگی وجود دارد باعث افزایش غلظت ایمونو گلوبولین ها شده و این ماده در پیشگیری از آسم بسیار موثر بوده و مصرف منظم این میوه به افرادی که آسم دارند توصیه می شود.

خواص توت فرنگی برای پوست

از توت فرنگی ماسکی تهیه می شود که در روشنایی پوست تاثیر داشته و اسید سالیسیلیک و اسید الاژیک که در توت فرنگی است، لکه های پوستی را درمان کرده و سلول های مرده را حذف و باعث شفافیت پوست می گردد.

دوران نقاهت

کسانی که دوره نقاهت (بازیابی تدریجی سلامتی بعد از دوران بیماری) را سپری می کنند مصرف توت فرنگی برای آنان توصیه می شود زیرا بسیاری از نیازهای بدن را تامین می نماید.

پاک کردن لثه و دندان

از خشک شده برگ و ریشه توت فرنگی می توان جهت پاک کردن دندان و لثه استفاده کرد و مالیدن آن به دندان باعث از بین رفتن جرم دندان شده و سفیدی آن را به ارمغان می آورد.

ماسک مناسب پوست

از مخلوط توت فرنگی و شیر و کمی گلاب ماسک مناسبی می توان برای صورت تهیه کرد و این ماسک سلول های مرده را حذف کرده و باعث روشن شدن و زیبایی پوست صورت می گردد.

خونریزی لثه

افرادی که دچار خونریزی لثه می شوند، خوردن توت فرنگی به حالت مزه مزه کردن موثر می باشد و با داشتن ماده ای که در انعقاد خون موثر است از خونریزی جلوگیری می کند.

تقویت رشد مو ناخن

خوردن توت فرنگی به دلیل داشتن میزان زیادی ویتامین C که جذب آهن را افزایش می دهد، در نتیجه رشد مو و ناخن را تقویت کرده و رشد آنان را زیادتر از قبل می کند.

تقویت بینایی

خوردن منظم توت فرنگی به دلیل داشتن ویتامین A در آن، قدرت بینایی را افزایش داده و گذاشتن توت فرنگی زیر چشمانتان پُف آنان را رفع کرده و خوردن آن برای تقویت چشم ها بسیار موثر می باشد.

خون سازی توت فرنگی

توت فرنگی کم خونی را با جذب بالای آهن رفع کرده و عمل خون سازی در بدن را تقویت می کند و افرادی که از کم خونی رنج می برند، مصرف دائمی توت فرنگی به آنان پیشنهاد می شود.

رشد کودکان و نوجوانان

با مصرف روزانه ۳۰۰ گرم توت فرنگی به دلیل داشتن ویتامین های A , C و کلسیم و فسفر باعث رشد سریع کودکان و نوجوانان شده و عملکرد ذهنی آنان را نیز تقویت می کند و باعث استحکام دندان ها می شود.

ترمیم کننده استخوان

توت فرنگی برای افرادی که دچار شکستگی استخوان شده اند، بسیار مفید بوده و در ترمیم بافت استخوانی آسیب دیده بسیار موثر می باشد و روند ترمیم استخوان ها را سرعت می بخشد.

رفع لکه های صورت

ماسک تهیه شده از توت فرنگی لکه های صورت را از بین می برد و با رفع سلول های مرده و جوش و آکنه پوست شما را شفاف نموده و شادابی پوست را برایتان به ارمغان می آورد.

ضد چاقی

توت فرنگی میوه ای بسیار مفید بوده و مصرف آن حتی برای افرادی که چاق هستند مانعی نداشته و چاق کننده نیست و خوردن این میوه برای کسانی که رژیم غذایی خاصی را دنبال می کنند هیچ منعی ندارد.

رفع سنگ کلیه

افرادی که دچار سنگ کلیه هستند مصرف ۲۰ الی ۵۰ گرم توت فرنگی جوشانده شده در یک لیتر آب بسیار موثر می باشد و رفته رفته سنگ کلیه را دفع کرده و باعث سلامتی کلیه آنان می شود.

رفع سوزاک

افرادی که سوزاک هستند مصرف زیاد شربت توت فرنگی به آنان توصیه می شود و مواد موجود در توت فرنگی عامل این بیماری را تضعیف و فرد را از نارحتی های ناشی از آن، در امان نگه می دارد.

دفع کرم های روده

اگر صبح با شکم خالی در اول یک استکان آب جوش و ۵۰۰ گرم توت فرنگی تا ظهر مصرف کنند و چیز دیگری نخورند، کرم های روده دفع شده و رشد جسمی آنان نیز روند طبیعی را طی خواهد کرد.

تصلب شرایین

جوشانده تهیه شده از برگ و ریشه توت فرنگی برای رفع تصلب شرایین موثر بوده و کلسترول دیواره رگ های خونی را دفع کرده و از گرفتگی رگ ها در اثر چربی جلوگیری می نماید.

پیشگیری از سرطان مری

مصرف توت فرنگی که حاوی ویتامین C، فولات، آنتوسیانین ها، کورستین و کومپفرول های بوده جهت پیشگیری و درمان انواع سرطان ها و بخصوص سرطان مری و برخی تومورها موثر می باشد.

خواص توت فرنگی برای اندام

مصرف توت فرنگی نه تنها باعث چاقی افراد چاق نمی شود بلکه افرادی که لاغر هستند را چاق می کند و این میوه به نوعی باعث می شود قد و وزن شخص متعادل شده و فرد اندامی متناسب داشته باشد.

فشار خون

افرادی که دچار فشار خون هستند توصیه می شود از جوشانده برگ و ریشه توت فرنگی استفاده نمایند و این میوه باعث کنترل فشار خون افراد شده و از بیماری های ناشی از آن جلوگیری می کند.

رفع چین و چروک

اگر صورت را با محلولی که از توت فرنگی تهیه شده بشوییم چین و چروک پوست را از بین می برد و توت فرنگی با سم زدایی از پوست و رفع آلودگی های آن در جوانسازی آن موثر می باشد.

فواید توت فرنگی در کم خونی

کسانی که دچار آنمی یا کم خونی هستند ۲۵۰ گرم توت فرنگی را با کمی آبلیمو و شکر مخلوط کرده و مصرف کنند و این میوه با داشتن ویتامین C، باعث افزایش جذب آهن می شود.

رفع عفونت

افرادی که دچار عفونت کلیه بوده و یا مثانه آن ها ناراحتی دارد می توانند از جوشانده برگ و ریشه توت فرنگی ۳۰ گرم در یک لیتر آب را ۵ دقیقه جوشانده و مصرف نمایند.

بهبود حافظه

افرادی که در پی بهبود حافظه خود هستند، در رژیم غذایی خود توت فرنگی را نیز بیافزایند؛ زیرا این میوه پر از فیستین است که مسیرهای سیگنال دهنده را تحریک نموده و در بهبود حافظه بسیار موثر می باشد.

توت فرنگی برای پسردار شدن

توت فرنگی می تواند ترشی خون را از بین برده و خون را قلیایی کند

طبق نسخه های پزشکی چناچه زنی چند ساعت قبل از آمیزش مقداری از این میوه را میل نماید، دهانه رحم او قلیایی شده و کروموزوم های ماده را از بین می برد و محیط رحم برای پرورش نطفه پسر آماده می سازد

اشتها آور

توت فرنگی میوه ای اشتها آور بوده و مصرف آن حجم ادار را افزایش می دهد و این میوه معده را تحریک کرده و افراد به خوردن بسیاری از مواد غذایی ترغیب می شوند.

توت فرنگی در شیردهی

مصرف توت فرنگی در زنان شیرده که برای تامین شیر نوزاد، نیاز غذایی بالایی نسبت به سایرین دارند توصیه می شود زیرا این میوه خوشمزه باعث افزایش شیر آنان می شود.

خواص توت فرنگی در تمرکز

دانشجویان و دانش آموزان که تمرینات فکری می کنند و مغزشان بیشتر درگیر مسائل درسی است، خوردن توت فرنگی فسفر مورد نیاز مغزشان را تامین و تمرکز آنان را زیاد می کند.

کاهش عصبانیت و رفع ترس

توت فرنگی با دارا بودن ویتامین B در کاهش عصبانیت و اضطراب و نیز رفع ترس و دلهره موثر می باشد و افراد در زمان بحرانهای روحی و روانی می توانند با مصرف این میوه بر احساسات خود مسط باشند.

احتیاط برای کهیر

زیاده روی در مصرف توت فرنگی سبب بروز کهیر در پوست بدنشان خواهد شد و با اینکه این بیماری کوتاه مدت است ولی باز برای در امان ماندن از آن در مصرف توت فرنگی باید حد اعتدال را رعایت کرد.

حساسیت

افرادی که بیماری حساسیت دارند با احتیاط گوجه فرنگی مصرف کنند زیرا برای رشد این میوه انواع کود و آفت کش استفاده می شود که هر کدام عوارض مختلفی در فرد به جای خواهد گذاشت.

تب

افراد باید در مصرف توت فرنگی محتاط بوده و زیاده روی نکنند، چون امکان تب کردن دارند و برای در امان ماندن از آلرژی حتما توت فرنگی را شسته یا ارگانیک مصرف نمایید.

خواص آناناس

توت فرنگی برای پوست و سرماخوردگی | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۱۲ ۰

شما هم بخوانید