خواص قارچ گانودرما | ۲۳ خاصیت قارچ گانودرما برای بدن

خواص قارچ گانودرما برای پوست

خواص قارچ گانودرما برای پوست نحوه مصرف قارچ گانودرما خاصیت قارچ گانودرما برای سرطان قارچ گانودرما چه خواصی دارد را در سایت فتوکده می خوانید

خواص قارچ گانودرما

برای افرادی که در دنیای رنگارنگ گیاهان و قارچ‌ ها اکتشاف می‌ کنند، طولی نمی‌ کشد که متوجه حضور پروپاقرص یکی از قارچ‌ هایی شوند که با نام گانودرما به عنوان یکی از مکمل‌ های طبیعی شناخته شده است.

گانودرما یکی از قارچ‌ هایی است که در طب سنتی و باستانی بسیار مورد توجه قرار گرفته و همچنان از خواص سلامتی آن می‌ توان بهره برد.

خاصیت قارچ گانودرما و نحوه مصرف

سلامت قلب

محققان چین و ژاپن پس از تحقیقات متوجه شدند اسید گانودرمیک موجود در قهوه گانودرما جریان خون را بهبود بخشیده و باعث اکسیژن رسانی به قلب می‌شود.

علاوه بر این، نوشیدن قهوه گانودرما موجب کاهش کلسترول خون شده و خطر حمله قلبی ناشی از تجمع پلاکت‌ها را کم می‌کند.

جدا از خواص فوق، مطالعه‌ای نشان داده مصرف ۲ هفته قهوه گانودرما باعث کاهش فشار خون نیز می‌شود.

ضد حساسیت

عصاره گانودرما می‌تواند از انواع مختلف حساسیت و آلرژی نظیر آسم و درماتیت پیشگیری کند.

تری ترپن، یکی از ترکیبات ضدویروسی و ضدآلرژی است که باعث آزادسازی هیستامین شده و از این رو، برای درمان آلرژی مفید است.

علاوه بر این، پلی‌ساکاریدها عملکرد پادتن‌ها را بهتر می‌کند. بنابراین، قهوه گانودرما در درمان درماتیت، آتوپیک، تب یونجه، کهیر و آلرژی‌های غذایی و دارویی موثر است.

خواص قارچ گانودرما برای کبد چرب

کبد چرب باعث سیروز کبدی می‌شود. گانودرما می‌تواند مراحل ابتدایی سیروز الکلی را به خصوص در افرادی که از نارسایی کبد رنج می‌برند، درمان کند.

علاوه بر این، گاندودرما به بیماران مبتلا به هپاتیت B و بالا رفتن آنزیم‌های کبدی کمک می‌کند.

دفع هپاتیت B از بدن بسیار دشوار است و احتمال عود کردن آن پس از درمان نسبتا زیاد می‌باشد. ترکیبات قهوه گانودرما به قدری قوی است که موجب دفع سریع‌تر داروها و مواد شیمیایی ذخیره شده در کبد می‌شود.

پاکسازی بدن

گانودرما سموم حاصل از تجمع مواد غذایی بد و مصرف بیش از حد دارو را دفع می‌کند. این عصاره عملکرد صفراوی و اسیدهای چرب را بهبود می‌بخشد و سم زدایی می‌کند.

علاوه بر این، اکسیژن رسانی را ۱.۵ برابر افزایش می‌دهد. به سرعت بدن را اکسیداسیون می‌کند و مقادر pH بدن را تنظیم می‌کند.

قارچ گانودرما برای بیماری کلیوی

بیماری کلیوی شامل نفریت مزمن، سندرم کلیوی دیابتی و نفریت می‌ باشد.

این بیماری‌ها ناشی از افزایش قند و کلسترول خون هستند.کلیه بیمار مانع از رسیدن خون به کلیه‌ها شده و این باعث خستگی، تجمع ادرار و اوره می‌شود. 

گانودرما از طریق کاهش پروتئینوری و کلسترولمی عملکرد کلیوی را بهبود می‌بخشد.

خواب آرام

گیاه‌پزشکان چینی غالبا مصرف گانودرما را برای خوابی آسوده پیشنهاد می‌دهند. مصرف منظم قهوه گانودرما باعث خوابی آسوده می‌شود.

سلامت بهداشت

گانودرمای خشک شده، در ژاپن یکی از درمان‌های رایج عصبی ناشی از استرس محیطی به شمار می‌رود. مطالعه‌ای نشان داده است مصرف منظم گانودرما به مبتلایان آلزایمر کمک موثری خواهد کرد.

آرام‌سازی عضلات

یکی از اساسی‌ترین خواص گیاه گانودرما آرام‌سازی عضلات و کاهش درد می‌باشد. این گیاه می‌تواند بی‌اشتهایی و سستی حاصل از بیماری مزمن را درمان کند.

تقویت سیستم ایمنی بدن

گانودرما متابولیک تعادل کننده را تنظیم کرده و اسید نوکلئیک را در بدن ترویج می‌دهد.

پلی‌ساکاریدها سطوح اینترفرون را از طریق آزادسازی پروتئین از گلبول‌های سفید خون افزایش می‌دهند. گلبول‌های سفید خون هم از شیوع بیماری‌ها جلوگیری می‌کنند.

برخی تحقیقات نشان داده مصرف منظم گانودرما بر روی شیمی درمانی و پرتودرمانی تاثیر مثبتی دارد. حتی دوران بهبود پس از شیمی درمانی و پرتودرمانی را نیز تسریع می‌بخشد.

افزایش طول عمر

پلی‌ساکاریدهای موجود در گانودرما باعث ترویج هسته DNA شده و تقسیم سلولی را نیز افزایش می‌دهد. از این طریق، دوران پیری را به تاخیر انداخته و طول عمر را نیز افزایش می‌دهد.

خواص قارچ گانودرما برای لاغری

اکسیژن به منزله سوخت و ساز چربی عنصری ضروری است. سطوح بالای اکسیژن متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد و وزن را کاهش می‌دهد.

مصرف گانودرما سطح اکسیژن خون را افزایش داده و انرژی زیادی به بدن می‌بخشد. افزایش سطوح انرژی باعث می‌شود ساعات بیشتری را صرف تمرین کنید و لاغرتر شوید.

آنتی اکسیدان‌‌ها

گانودرما غنی از انواع آنتی اکسیدان‌هاست. پپتید لوسیدیم یکی از قوی‌ترین آنتی اکسیدان‌های گانودرماست.

از دیگر آنتی اکسیدان‌های این گیاه باید به پلی‌ساکاریدها، پپتید پلی‌ساکارید و فنول‌ها اشاره کرد.

پیشگیری و درمان عفونت

گانودرما کامل شدن سلول‌های ایمنی (ماکروفاژ) را برای هضم باکتری عفونی تحریک می‌کند. این موضوع باعث پیشگیری عفونت ثانویه شده و در برابر عفونت مخمری فعال شمرده می‌شود.

کاهش استرس

مصرف گیاه گانودرما به افرادی که به طور عادی از استرس و اضطراب رنج می‌برند، توصیه شده است.مصرف گانودرما به طور موثر بروز هیجان ناشی از استرس و اضطراب را سرکوب می‌کند. 

در گذشته راهبان چینی از قارچ گانودرما برای آرام‌سازی ذهنشان حین مدیتیشن استفاده می‌کردند.

قارچ گانودرما برای پوست

استعمال موضعی گانودرما می‌تواند در درمان زخم‌های پوستی، اگزما، پزوریازیس، نیش حشرات، گزیدگی و خراش‌ موثر باشد.

کاهش التهاب

عصاره گانودرما برای درمان زخم تبخال موثور است. ترکیب این گیاه با سان میوآ (چند گیاه چینی) می‌تواند به کاهش آرتروز روماتوئید کمک کند.

علاوه بر این، مصرف این گیاه باعث شُل شدن عضلات منقبض گردن و بازو می‌شود.

کاهش قند خون

گانودرما حاوی پلی‌ساکاریدهای گانودران A، B و C می‌باشد که بر روی کاهش علائم هیپوگلیسمی تاثیر بسزایی دارد. مصرف این گیاه باعث کاهش قند خون و افزایش سطح انسولین پلاسما می‌شود.

مدیریت پرتودرمانی

گانودرما اثرات پرتودرمانی را افزایش داده تا تاثیر آن بر روی تومورها بیشتر شود. این گیاه سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و باعث مدیریت بهتر شیمی درمانی و پرتودرمانی می‌شود.

با این حال، گیاه گانودرما باعث می‌شود از عواقب پرتودرمانی که شامل تهوع، استفراغ، تب، عفونت، ریزش مو و کاهش وزن می‌باشد پیشگیری کند.

قارچ گانودرما برای سرطان

گانودرما به دلیل دارا بودن اینترلئوکین-۲ سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و با تکثیر سلول‌های سرطانی مبارزه می‌کند. اسید گانودریک موجود در این گیاه با سرطان کبد مبارزه می‌کند و با پروتئین سازی در مغز استخوان از گسترش سرطان پیشگیری می‌کند.

مطالعه‌ای نشان داده، ۳۴ نفر از افراد مبتلا به سرطان پیشرفته که به مدت ۱۲ هفته سه بار در طول روز گانودرما مصرف کردند باعث افزایش لنفوسیت تی در بدنشان شدند که نقش قابل توجهی را در پیشگیری از شیوع سرطان ایفا کرد.

اگر تمایل دارید تاثیر گانودرما را بیشتر کنید، آن را با چای سبز مصرف کنید.

درمان فیبرومیالژیا

فیبرومیالژیا یک اختلال عصبی است که باعث می‌شود فرد در بدن خود احساس درد کند. این اتفاق ممکن است بدون هیچگونه عللی نیز رخ بدهد.

تحقیقات نشان داده است که گانودرما یکی از گیاهان موثر در بهبود علائم حرکتی و افزایش توانایی برای تمرینات ورزشی است.

کاهش اختلالات عصبی

گانودرما می‌تواند خطر ابتلا به اختلالات عصبی را کاهش دهد. گانودرما با استفاده از توانایی‌های محافظت کننده سیستم عصبی قادر است از مغز و سیستم عصبی در برابر بیماری‌های مرتبط حفاظت کند.

مهم‌ترین اختلال عصبی کاهش عملکرد هوش و حافظه و بیماری آلزایمر می‌باشد.

تحقیقات نشان داده است که گانودرما نه تنها در آلزایمر بلکه در بیشتر اختلالات عصبی مانند اوتیسم، اختلالات خلقی و یا اختلال کم توجهی – بیش فعالی موثر است.

ضد ریزش مو

گانودرما می‌تواند با تحت تاثیر قرار دادن رادیکال‌های آزاد، کاهش استرس و افزایش گردش خون ریزش مو را متوقف کرده و سبب تقویت ریشه مو و رشد آن شود.

درمان ام اس

ام اس یکی از بیماری‌های سیستم اعصاب مرکزی است که به دلیل دارا بودن پلی‌ساکاریدها می‌تواند سیستم ایمنی را تقویت کرده و از ابتلا و پیشروی بیماری ام اس جلوگیری کند.

طریقه مصرف قارچ گانودرما

می توانید قارچ را به مقدار دلخوا آسیاب کرده و پودر شده آن را با چای یا قهوه مخلوط کرده، سپس به مقدار دلخواه در صورت نیاز شیرین کنید و بنوشید

آشنایی با خواص روغن بنفشه

خاصیت قارچ گانودرما برای سلامتی | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۹ ۵

1 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

غلامرضایی

۱۲ مهر ۱۳۹۸


خوب

شما هم بخوانید