خواص پسته | ۲۸ خاصیت پسته برای پوست و مو و سلامتی

خواص پسته برای پوست و مو زیبایی و سلامتی

خواص پسته برای سلامتی خاصیت پسته برای کاهش وزن خواص پسته برای پوست و مو کاهش وزن با پسته را در سایت فتوکده می خوانید

خواص پسته

پسته از تنقلات خوشمزه و مواد مغذی بوده و در سراسر دنیا طرفداران بسیاری دارد و در ایران تولید شده و علاوه بر مصرف زیادی که دارد به کشورهای مختلف جهان نیز صادر می گردد.

پسته ارزش غذایی بالایی داشته و یکی از مغزهای مقوی با بالاترین میزان فیبر و چربی می باشد و غنی از انواع ویتامین ها، پروتئین ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب ضروری می باشد.

فواید پسته تازه و بو داده

خاصیت پسته برای کاهش وزن زن بارداری و لاغری

پسته چه خواصی دارد ؟

پسته برای سلامتی بسیار موثر بوده و از مزایای آن می توان به کنترل وزن، پیشگیری از دیابت، بهبود هضم، درمان ناتوانی جنسی و کاهش کلسترول خون اشاره نمود.

پسته طبعی گرم و خشک داشته و برای سلامتی و زیبایی پوست و مو تاثیر زیادی دارد. پسته در گروه بادام هندی بوده و مصرف پسته بصورت خام فواید بسیاری برای بدن دارد.

سلامت قلب

پسته از منابع عالی برای اسیدهای چرب غیراشباع بوده که سبب کاهش فشار خون بالا می شود.

پسته دارای فیتواسترول بوده که جذب کلسترول بد در بدن را کاهش داده و این کلسترول بد دلیل پاره شدن رگ ها و اختلالات خون رسانی به قلب می باشد و مصرف پسته برای سلامتی قلب موثر می باشد.

خاصیت پسته برای سرطان

پسته حاوی میزان زیادی از آنتی اکسیدان بوده که خواص ضدسرطانی دارند. آنتی اکسیدان ها احتمال ابتلا به سرطان پروستات، پوست و سرطان ریه را کاهش می دهد.

مصرف مداوم پسته سستم ایمنی بدن را در برابر بیماری های مختلف تقویت می کند.

منبع آنتی اکسیدان

پسته از موادی بوده که سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند لوتئین، ویتامین E و C است.

در پسته کاروتن و ویتامین E از آسیب های ناشی رادیکال های آزاد مانع می شود. آنتی اکسیدان های پسته از بروز بیماری های مختلف در بدن جلوگیری می نمایند.

بهبود سیستم عصبی

در پسته ویتامین B6 وجود داشته که به تشکیل اسید آمینه کمک کرده و اسید آمینه هم باعث تولید آمینه ها شده که بعنوان انتقال دهنده عصبی عمل می نمایند.

پسته دارای سروتونین و ملاتونین بوده که کاهش دهنده استرس در فرد می باشد.

خواص پسته برای چشم

پسته در سلامتی چشم و بهبود بینایی تاثیر بسزایی داشته و در پسته کاروتنوئیدهای موجود است که از اختلالات چشمی مرتبط با سن افراد مانند آب مروارید و دژنراسیون ماکولا مانع می شود.

پسته حاوی ویتامین A بوده و در بهبود بینایی بسیار موثر می باشد.

تقویت سیستم ایمنی بدن

پسته حاوی اغلب مواد مغذی مفید برای بدن بوده و در آن ویتامین B6 به وفور یافت می شود و مس و منیزیم موجود در پسته جهت حفظ عملکرد سیستم ایمنی بدن بسیار حیاتی می باشند.

آنتی اکسیدان های زیاد در پسته از ابتلا به بیماری های مختلف ممانعت می کنند.

پسته برای میل جنسی

پسته برای بدن بسیار مفید بوده و مصرف آن تاثیر مثبتی بر سلامت جنسی مردان دارد. پسته درمان طبیعی برای ناتوانی جنسی مردان و اختلال نعوظ به شمار می رود.

بهبود هضم

در پسته به میزان بالایی فیبر وجود دارد که باعث هضم بهتر غذا می شود و عملکرد هضم و دستگاه گوارش را بهبود می بخشد.

فیبری که در پسته قرار دارد، از مشکلات گوارشی در بدن ممانعت کرده و باعث حرکت منظم روده ها شده و عمل دفع را آسان می کند.

پیشگیری از دیابت

خوردن پسته قند خون را کنترل نموده و باعث کاهش التهاب شده و گردش خون در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ را بهبود می بخشد.

دیابت احتمال ابتلا به بیماری های قلبی و سکته مغزی را زیاد کرده و مصرف دائم پسته از بروز ناراحتی های قلبی و عوارض ناشی از دیابت نوع ۲ می کاهد.

خواص پسته برای کاهش وزن

چربی ها از عوامل مهم در افزایش وزن به شمار می روند ولی اسیدهای چرب غیراشباع باعث بالا رفتن وزن نمی شوند و چربی پسته نیز از این نوع می باشد.

در پسته به میزان زیادی فیبر موجود بوده که باعث کاهش اشتها و سیری بلند مدت در شخص می شود.

سرشار از پروتئین

پسته به میزان بالایی پروئتین گیاهی داشته و گیاهخوارن می توانند پروتئین مورد نیاز بدن خود را با ترکیبی از دانه ها و پسته، سبزیجات و میوه ها تامین نمایند.

پروتئین های موجود در پسته فراوان بوده و نیازهای روزانه بدن به آن را بطور کامل تامین می نماید.

افزایش جذب آهن

در پسته به میزان بالایی مس وجود دارد که باعث جذب بهتر آهن در مواد غذایی توسط بدن شده و برای درمان کم خونی بسیار موثر می باشد.

آهن موجود در پسته بسیار زیاد بوده و برای افرادی که دچار کم خونی هستند مصرف مداوم پسته توصیه می شود.

خاصیت پسته برای غدد بدن

برای حفظ سلامتی غدد بدن، مصرف پسته بسیار توصیه شده و باعث تضمین سلامتی غدد طحال و تیموس شده و برای از بین بردن عفونت های بدن تاثیر زیادی دارد.

غدد در بدن نقش مهمی در حفظ سلامتی داشته و پسته نیز برای عملکرد صحیح غدد بسیار مفید می باشد.

سلامت مغز

در پسته به میزان قابل توجهی ویتامین B6 وجود دارد که باعث افزایش تولید هموگلوبین خون شده و چون هموگلوبین در انتقال اکسیژن نقش دارد

با بهبود اکسیژن رسانی به مغز موجب افزایش فعالیت سلول های مغزی شده و عملکرد سیستم های مختلف بدن را بهتر می کند.

خواص پسته برای زن باردار

در دوران بارداری مصرف مواد مغذی برای زن حامله و جنین بسیار ضروری بوده و برای بهبود رشد ماهیچه ها و بافت های بدن مصرف پروتئین موثر می باشد.

مصرف پسته کلسترول خون را کاهش داده و باعث سنتز بهتر گلبول های قرمز خون در دوران بارداری می شود.

رفع چین و چروک

پسته به میزان بالایی ویتامین E داشته و آنتی اکسیدان های موجود در آن از پیری زودرس و چین و چروک پوست مانع شده و در جوان سازی پوست تاثیر زیادی دارد.

پسته حاوی انواع مواد مغذی و ویتامین ها بوده که همگی برای سلامتی بدن و پوست موثر می باشند.

درخشان کننده پوست

اسیدهای چرب غیراشباع از افزایش وزن بدن مانع شده و این چربی ها در درخشان کردن پوست بسیار مفید بوده و در پسته به میزان بالایی وجود دارد.

از پسته انواع مواد داروئی نیز تولید می شود و مصرف منظم آن برای بدن بسیار توصیه می شود.

درمان آکنه

پسته بر روی گردش خون تاثیر مثبت زیادی داشته و با کنترل سطح انسولین بدن از بروز آکنه در پوست مانع شده و پوستی فاقد هر گونه عارضه خواهید داشت.

پسته دارای سلنیوم و ویتامین E بوده که موجب کاهش التهابات پوستی گشته و در درمان زخم موثر می باشد.

رفع خشکی پوست

پسته علاوه بر مواد مغذی و ویتامین هایی که دارد حاوی روغن نیز بوده که روغن پسته خشکی پوست را رفع نموده و یک مرطوب کننده طبیعی محسوب می شود.

روغن پسته در انواع مختلف در بازار موجود بوده و مزایایی زیادی برای پوست های خشک دارد.

روغن پسته

پوست جزء مهم بدن بوده و سلامتی آن بسیار حائز اهمیت می باشد و پوست افراد تفاوت های اساسی باهم دارند. از پسته روغنی بسیار با ارزش تهیه می شود که در محصولات مراقبت از پوست و نرم کننده ها، ماساژ درمانی، آروماتراپی و محصولات آرایشی بکار می رود.

پرپشت کردن مو

مصرف دائم پسته باعث افزایش رشد موها شده و پیاز مو را تقویت کرده و موها را پرپشت می کند.

پوست سر در اثر کمبود برخی از مواد قدرت طبیعی خود را از دست داده و از سرعت رشد موها می کاهد. پسته نیازهای بدن به مواد مغذی را تامین نموده و باعث افزایش رشد موها می گردد.

پسته و ریزش مو

ریزش مو در افراد مختلف اغلب به دلیل کمبود بیوتین می باشد و در پسته به میزان قابل توجهی بیوتین وجود داشته و مصرف مکرر آن از ریزش موهای سر جلوگیری می نماید.

پسته باعث تقویت پیاز مو شده و مصرف آن برای حفظ سلامتی مو و پوست موثر می باشد.

پسته و کودک

پسته فواید زیادی برای کودکان دارد و پروئتین بدن آنان را تامین نموده و روند رشد آنان را سرعت می بخشد و انرژی زیادی را عاید بدن می نماید.

پسته حاوی مواد مغذی و ویتامین ها بوده و مصرف مداوم آن باعث افزایش هوش کودکان می شود.

ویتامین ها و پسته

پسته منبع عالی هیدروکربورها، اسیدهای چرب اساسی و آنتی اکسیدان ها می باشد و در پسته به میزان بالایی ویتامین B6 و مواد معدنی مختلف وجود دارد که هر کدام برخی از نیازهای بدن را رفع می نمایند. مصرف پسته باعث رشد ماهیچه ها می شود.

جلوگیری از آرتروز و رماتیسم

پسته خاصیت آنتی اکسیدانی قوی داشته و این میوه از آسیب های ناشی از بیماری های مزمن همانند رماتیسم و آرتروز جلوگیری می نماید.

پسته سرشار از پروتئین بوده که برای رشد سلول های استخوانی و بافتی بدن مورد نیاز است و مصرف مداوم آن سلامتی را به ارمغان خواهد آرود.

پسته و کم خونی

پسته از مواد غذایی مهمی است که به میزان بالایی آهن داشته و مصرف مکرر آن از بروز کم خونی مانع شده و بسیاری از نیازهای بدن به آهن را رفع می نماید.

آهن باعث افزایش هوشیاری شده و کمبود آن در خون عامل مهم ایجاد کم خونی بوده و مصرف پسته در رفع این عارضه بسیار موثر می باشد.

 

تعادل سیستم عصبی

پسته به میزانی منیزیم در خود دارد که این ماده معدنی باعث ایجاد تعادل در سیستم عصبی شده و از بروز اختلالاتی همانند عصبانیت، استرس، افسردگی، اضطراب و بی خوابی ممانعت می کند.

پسته منبع غنی از مواد معدنی و ویتامین ها می باشد.

پسته و ادرار آوری

پسته به میزان بالایی پتاسیم در خود دارد و مصرف پسته دفع مایعات در بدن را بهبود می بخشد. دفع مایعات در بدن موجب کاهش وزن، کاهش تورم در معده و پاها می گردد.

مصرف پسته بخاط خواص منحصر به فردی که دارد برای همه افراد توصیه می شود.

آشنایی با خواص فندق

خواص پسته برای زن باردار | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۶ ۰

شما هم بخوانید