۲۶ مواد غذایی آبدار (میوه و سبزیجات) برای تامین کم آبی بدن

مواد غذایی آبدار برای تامین کم آبی بدن چیست سبزیجات و میوه هایی که آب زیای دارند با نام ۲۶ ماده غذایی و خوراکی های آبرسان را می خوانید

مواد غذایی آبدار برای بدن

همانطور که میدانید بدن برای زنده ماندن و انجام فعالیت های سوخت و سازی به آب کافی نیاز دارد که شما باید به هر نحوی این آب را به بدن خود برسانید

در این مقاله به معرفی میوه ها و مواد غذایی می پردازیم که به تامین آب مورد نیاز بدن کمک میکند

هندوانه از میوه های آبدار

عکس هندوانه از میوه های آبدار

هندوانه ها یکی از مفید ترین و مغذی ترین میوه هایی روی کره زمین است که که آب زیای دارند ، این میوه سرشار از فیبر ، منیزیم ، ویتامین C و A میباشد.

لازم به ذکر است که این میوه به علت دارا بودن مقادیر بالایی از آب ، کالری بسیار کمی دارد که باعث احساس سیری میشود به این علت به رژیم و کاهش وزن نیز کمک فراوانی میکند.

توت فرنگی

عکس توت فرنگی از مواد غذایی آبدار

توت فرنگی به علت دارا بودن مقادیر فراوانی از منیزیم ، فیبر، آنتی اکسیدان ها و ویتامین C میوه ای بسیار مفید و مغذی به حساب می آید.

از آنجایی که ۹۱ درصد وزن توت فرنگی از آب ساخته شده است در تامین آب مورد نیاز بدن بسیار موثر عمل میکند.

تحقیقات حاکی از آن است که این میوه به کاهش خطر ابتلا به سکته قلبی ، آلزایمر و سرطان های مختلف کمک فراوانی میکند.

طالبی

عکس طالبی از میوه هایی که آب زیای دارند

طالبی با دارا بودن ۹۰ درصد آب به تامین آب مورد نیاز بدن کمک میکند ، این میوه مقادیر فراوانی از ویتامین A را در خود دارد که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن میشود.

هلو

عکس هلو از میوه هایی که آب زیای دارند

حدود ۹۰ درصد وزن هلو از آب ساخته شده است و مقادیر فراوانی از ویتامین C ، B و پتاسیم و فیبر را در خود دارد به همین دلیل به راحتی میتوانید هلو را به وعده های غذایی خود اضافه کنید.

پرتقال از میوه های آبدار

پرتقال یکی از مفید ترین و محبوب ترین میوه هایی  است که آب زیای دارند ، این میوه با دارا بودن مقادیر فراوانی از ویتامین C و پتاسیم به تقویت سیستم ایمنی ، پیشگیری از خطر ابتلا به سنگ کلیه و ارتقا سلامت قلب کمک فراوانی میکند.

از آنجایی که در حدود ۸۸ درصد این میوه از آب تشکیل شده است باعث القا حس سیری میشود و با کاهش اشتها برای خوردن مواد غذایی اضافه به کاهش و کنترل وزن کمک میکند.

شیر کم چرب

شیر کم چرب جز ماده غذایی آبدار

از آنجایی که ۹۱ درصد از حجم کلی شیر کم چرب  از آب ساخته شده به تامین آب مورد نیاز بدن کمک میکند

این نوع شیر با دارا بودن پتاسیم ، فسفر ، ویتامین C ، ویتامین A و … بسیار مفید و مغذی نیز میباشد ، تحقیقات حاکی از آن است که این نوشیدن این نوع شیر باعث حفظ بیشتر آب و رطوبت بدن در ورزشکاران میشود.

خیار

از آنجایی که ۹۵ درصد وزن کلی خیار از آب ساخته شده است میتوان گفت در مقایسه با سایر سبزیجات بیشترین مقدار آب را در خود دارد.

خیار مقادیر کمی از ویتامین K ، پتاسیم و منیزیم را نیز دارد که به راحتی میتوانید از آن در سالاد و ساندویچ خود استفاده کنید.

کاهو

عکس کاهو در خوراکی های آبرسان

کاهو مقادیر بسیار فراوانی از ویتامین K ، ویتامین A و فیبر را در خود دارد که به تقویت سیستم ایمنی و استحکام استخوان ها کمک فراوانی میکند

به خاطر همین ویژگی های خاص این میوه پیشنهاد میشود که خانم های باردار حتما مصرف آن را در رژیم غذایی خود قرار بدهند.

شیر سویا

عکس شیر سویا از خوراکی های آبرسان

شیر سویا تا حدود ۹۰ درصد از آب تشکیل شده است و منبعی غنی از ویتامین D و ویتامین B به شمار میرود.

آبگوشت

عکس آبگوشت ایرانی از خوراکی های آبرسان

از آنجایی که آبگوشت دارای گوشت ، سبزیجات و حبوبات فراوانی است علاوه بر تامین آب مورد نیاز بدن ، یک وعده ی غذایی مفید و مغذی نیز به حساب می آید.

آبگوشتی که در میان ایرانی ها محبوب است در عین حالی از خوراکی های آبرسان می باشد اما از غذایی سنگین و پر کالری می باشد که به این علت پیشنهاد میشود در مصرف آن زیاده روی نشود.

سوپ و آش

عکس سوپ و آش از ماده غذایی آبدار

سوپ جوجه و انواع مختلف آش ها به علت داشتن انواع مختلفی از حبوبات و سبزیجات و نیز گاهی گوشت ، غذایی کامل و بسیار مغذی به شمار میرود که نیاز بدن به آب را نیز به مقدار فراوان تامین میکند.

آب نارگیل

عکس اب نارگیل از مواد غذایی آبدار

آب نارگیل یکی از خوشمزه ترین و مفید ترین مواد غذایی آبدار به شمار میرود، این نوشیدنی سرشار از پتاسیم و سدیم است و نیاز بدن به آب را نیز به مقدار فراوان تامین میکند.

پیشنهاد میشود بعد از ورزش و فعالیت های جسمانی سنگین به جای نوشیدنی ها شیمیایی و مضر ، آب نارگیل مصرف شود تا آب از دست رفته بدن را جبران کند.

گل کلم

عکس گل کلم از مواد غذایی آبدار

کلم در مقابل دارا بودن مواد مغذی فراوانی از قبیل فیبر ، ویتامین C و ویتامین K ، کالری بسیار کمی دارد و ۹۲ درصد از وزن آن از آب تشکیل شده است.

تحقیقات حاکی از آن است که کلم به علت داشتن نوع خاصی از آنتی اکسیدان در پیشگیری از انواع سرطان ها از قبیل سرطان ریه بسیار موثر است.

فلفل دلمه ای

عکس فلفل دلمه ای از مواد غذایی آبدار

فلفل دلمه ای سرشار از فیبر ، پتاسیم و ویتامین B ، ویتامین C و نوع خاصی از آنتی اکسیدان میباشد که در کاهش خطر ابتلا به انواع مختلفی از سرطان ها ، ناراحتی های مربوط به چشم ، تقویت استخوان ها و سیستم ایمنی بدن بسیار موثر عمل میکند

لازم به ذکر است بیشتر از ۹۰ درصد از وزن فلفل دلمه ای از آب تشکیل شده است که علاوه بر تمامی فواید ذکر شده در بالا آب مورد نیاز بدن را نیز به خوبی تامین میکند.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی از مهمترین سبزیجات آبدار برای بدن

حدود ۹۴ درصد از وزن گوجه فرنگی از آب ساخته شده است که نه تنها آبرسانی قوی به بدن است بلکه با دارا بودن مقادیر بالایی از ویتامین C و ویتامین A ، فیبر و آنتی اکسیدان به تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سرطان پروستات نیز کمک فراوانی میکند.

گوجه فرنگی از مهمترین و پرکاربردترین مواد غذایی آبدار برای تامین کم آبی بدن در غذاهای ایرانی می باشد

ماست ساده و کم چرب

عکس ماست ساده و کم چرب برای تامین کم آبی بدن

از آنجایی که ماست ساده و کم چرب دارای مقادیر بالایی از آب و مواد مغذی از قبیل کلسیم ، فسفر ، پروتئین و پتاسیم است علاوه بر تامین آب مورد نیاز بدن به استحکام استخوان ها نیز کمک فراوانی میکند.

بادمجان

عکس بادمجان برای تامین کم آبی بدن

بادمجان علاوه بر دارا بودن ۸۹ درصد آب ، منبعی غنی از فیبر ، پتاسیم ، ویتامین B و K نیز به شمار میرود که باعث تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی میشود.

کرفس

کرفس برای تامین کم آبی بدن

۹۵ درصد از وزن کلی کرفس از آب ساخته شده است و به علت دارا بودن مقادیر فراوانی از ویتامین K و پتاسیم در پیشگیری از انواع مختلفی از سرطان ها و بیماری های قلبی بسیار موثر است.

هویج

عکس هویج برای تامین کم آبی بدن

هویج به عنوان منبعی غنی از فیبر شناخته میشود که به بهبود عملکرد چشم و بینایی کمک فراوانی میکند و ۹۰ درصد از حجم کلی آن نیز آب تشکیل شده است که به تامین آب مورد نیاز بدن کمک میکند.

کیوی

عکس کیوی از میوه هایی که آب زیای دارند

کیوی سرشار از ویتامین C و پتاسیم میباشد که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک فراوانی میکند و آب مورد نیاز بدن را نیز به مقدار فراوان تامین میکند چراکه ۸۵ درصد از وزن آن از آب ساخته شده است.

قارچ

از آنجایی که انواع مختلفی از قارچ ها وجود دارد میزان مواد مغذی و حجم آب موجود در آنها نیز متفاوت است اما در حالت کلی تا ۹۲ درصد از وزن آن را آب تشکیل داده است ، علاوه بر آن منبعی غنی از سدیم و پروتئین نیز به شمار میرود.

کلم بروکلی

کلم بروکلی سرشار از مواد مغذی همچون ویتامین K ، ویتامین A ، کلسیم و آهن است که ۹۰ درصد وزن آن نیز از آب تشکیل شده است و یکی از مفید ترین انواع کلم میباشد.

آناناس از میوه های آبدار

آناناس تا حدود ۸۶ درصد از آب تشکیل شده است و سرشار از پتاسیم ، منگنز ، منیزیم و ویتامین B میباشد که به حل مشکلات گوارشی و آرتروز کمک فراوانی میکند.

سیب از میوه های آبدار

میوه هایی که آب زیای دارند

سیب که منبعی غنی از فیبر به شمار میرود ، ۸۵ درصد از وزنش از آب تشکیل شده است و به تامین آب مورد نیاز بدن و افزایش سیستم ایمنی بدن کمک فراوانی میکند و از مواد غذایی آبدار قابل دسترس تر از بقیه میوه ها می باشد

تربچه

تربچه در مقادیر قابل توجهی سدیم و پتاسیم دارد که برای افراد مبتلا به فشار خون بالا یا دیابت بسیار مفید است

این گیاه تا ۹۵ درصد از آب تشکیل شده است که آب مورد نیاز بدن را تامین میکند.

نام میوه هایی که آب زیای دارند | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۹ ۱

شما هم بخوانید