معرفی ۳۱ نرم کننده طبیعی برای مو زنان و مردان

.معرفی 30 نرم کننده طبیعی برای مو زنان و مردان

 

  نرم کننده خانگی برای مو

 


 
سایت فتوکده : سایتی برای همه
 
 

معرفی ۳۱ نرم کننده طبیعی برای مو زنان و مردان

موی سالم مویی است که باید نرم و شفاف باشد نه براق و براحتی نباید بشکند، برخی عوامل مختلف می توانند باعث کم شدن رطوبت طبیعی مو شده و به اصطلاح آنرا خشک و زیر کنند

برای اینکه مو را نرم کنید نیاز نیست از شامپوها و مواد خطرناک شیمیایی استفاده کنید، با کمک از علوم طبیعی و سنتی موهای خود را نرم کنید

در این مطلب با ۳۱ نرم کننده طبیعی مو آشنا می شوید

ساخت نرم کننده موی سر در خانه

۳۱ نرم کننده طبیعی مو در خانه

در زیر نرم کننده طبیعی و خانگی برای مو معرفی شده است، نرم کننده های طبیعی بصورت سنتی با مواد طبیعی تهیه می شوند و نسبت به مواد شیمیایی بدون خطر می باشد

۱- سرکه

سرکه برای مو، دارای خاصیت مرطوب کنندگی و نرم کنندگی است و همچنین مو را کاملا پاک و تمییز می کند

برای استفاده از سرکه می توانید سرکه و روغن زیتون را باهم ترکیب کرده سپس کمی آن را حرارت داده و بر روی موها قرار دهید بعد از سی دقیقه موها را آبکشی کنید.

ین عمل باعث شفافیت مو نیز می شود و موها را نرم و لطیف میکند.

۲- روغن آرگان

روغن باعث انعطا ، نرمی و درخشندگی موهای شما می شود و باعث حجم دهی به موهای شما می شود بعد از آبکشی موها می توانید با زدن این روغن معطر به موها از نرمی و لطافت موهای خود لذت ببرید

روغن آرگان برای ترمیم کننده و رطوبت رسان نیز بسیار مورد استفاده قرار میگرد

۳- نرم کننده خانگی برای مو با آووکادو

آووکادو دارای ویتامین ای بوده و باعث لطافت و نرمی موها می شود و در احیای موها به شما کمک می کند شما می توانید آووکادو و تخم مرغ را ترکیب کرده و بر روی موهای خود بمالید

بعد از آبکشی موهی شما نرم و درخشان می شود

۴- نرم کننده طبیعی مو با تخم مرغ

تخم مرغ تمام پروتئین های مورد نیاز برای مو را دارد تخم مرغ در حفظ رطوبت موها به خوبی عمل کرده و به موها نرمی و لطافت لازم را می دهد

شما می توانید تخم مرغ را به تنهایی و یا با ترکیب با مواد دیگر برای نرم کنندگی موهای خود استفاده کنید همچنین ترکیب تخم مرغ و ماست را می توانید ۳۰ دقیقه بر روی موهای خود قرار دهید.

این ماسک هم در تقویت مو و هم برای نرم کردن موها بسیار مفید است.

۵- روغن بادام

روغن بادام باعث آبرسانی و حفظ رطوبت موها می شود و از شکنندگی موها جلوگیری می کند همچنین روغن بادام باعث نرم کنندگی موها می شود و به لطافت موهای شما کمک می کند.

ترکیب روغن بادام و تخم مرغ برای آبرسانی و نرم کنندگی مو مناسب است

۶- روغن نارگیل

روغن نارگیل سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین ای و ب است و برای نرم کردن مو تاثیر معجزه آسایی دارد، روغن نارگیل یک رطوبت رسان قوی است و می توانید بعد از شستشوی سر و خشک کردن آن از این روغن برای نرم کنندگی مو استفاده کنید.

همچنین ترکیب روغن نارگیل و عسل و شستشوی آن باعث تقویت پرپشتی و درخشندگی موها می شود.

۷- نرم کننده خانگی برای مو با آبلیمو

آبلیمو سرشار از ویتامین سی و اسید سیتریک است و معمولا در لوازم بهداشتی آرایشی نظیر نرم کننده و ژل های شستشو استفاده می شود

آبلیمو باعث درخشندگی و لطافت موهای شما می شود

۸- عسل و آبلیمو

ترکیب عسل و آبلیمو از نرم کننده طبیعی و خانگی برای مو در قدیم بود و استفاده از آن برای مو علاوه بر ترمیم موهای آسیب دیده باعث نرمی مو می شود و درخشندگی مو را افزایش می دهد.

۹- نرم کننده طبیعی مو با ماست

ماست دارای باکتری های مفید و اسید لاکتیک است که باعث آبرسانی و نرمی مو می شود.ماست به لطافت مو و درخشانی مو کمک می کند.

۱۰- عسل و ماست

عسل و ماست هر دو رطوبت رسان و باعث شادابی و نرمی مو می شوند، استفاده از این ماسک شما را از نرم کننده بی نیاز می کند.

۱۱- سرکه سیب

سرکه سیب تمام آلودگی های مو را بین می برد و در حفظ رطوبت و نرمی مو موثر است

۱۲- آلوئه ورا

آلوئه ورا برای رطوبت رسانی و نرم کنندگی مو عالی عمل می کند و در صورتی که از آلوئه ورا استفاده کنید موهای شما تا چند روز نرم و خوش حالت باقی می ماند.

می توانید ژل الوئه ورا را به تنهایی یا با روغن زیتون استفاده کنید.

۱۳- روغن زیتون

روغن زیتون یک نرم کننده و حالت دهنده طبیعی موهاست.

روغن زیتون در ترکیب با دیگر مواد نیز باعث لطافت و نرمی مو می شود، همچنین استفاده از روغن زیتون در صاف شدن موها و کم شدن وزی مو نیز موثر است.

۱۴- برگ های گل ختمی

عصاره ی برگ های گل ختمی را با کمی نرم کننده ترکیب کرده و به موهای خود بزنید و سپس آبکشی نمائید، این ترکیب در درخشندگی و نرمی موها اثر می گذارد.

۱۵- موز

موز حاوی ویتامین آ است و در آبرسانی مو بسیار قوی عمل می کند، موز و زرده تخم مرغ حاوی مواد مناسب برای نرم کنندگی مو هستند.

۱۶- دلستر

دلستر برای تقویت مو و درخشندگی مو موثر است همچنین باعث لطافت مو می شود.

۱۷- کره

کره از جمله مواد لبنی مفید در نرم کردن مو است.

کره را به موهای خود مالیده و نیم ساعت بعد با شامپو موهای خود را آبکشی نمائید، موها نرم و لطیف میشوند و نیازی به نرم کننده شیمیای نیست.

۱۸- روغن آفتاب گردان

روغن آفتاب گردان حاوی ویتامین های مورد نیاز مو است که باعث نرمی و لطافت مو می شود، ترکیب آن با روغن زیتون اثر نرم کنندگی محلول را بیشتر می کند.

۱۹- نرم کننده طبیعی مو با سس مایونز

سس مایونز به علت دارا بودنی چربی های مفید برای مو و سرکه باعث درخشانندگی و نرمی مو می شود در صورت زدن سس مایونز به موها بعد از نیم ساعت موها را آبکشی نمائید.

۲۰- جعفری و روغن زیتون

جعفری و روغن زیتون را بر روی موهای خود بمالید. بهتر است یک ساعت بر روی موهای شما بماند. بعد آبکشی خواهید دید موهای شما درخشندگی و نرمی خاصی دارد.

۲۱- مایونر + تخم مرغ و موز

تخم مرغ و پوره موز را بر روی موهای خود بمالید.سپس سس مایونز را به آن اضافه کنید.بعد از نیم ساعت موها را با شامپوی سبک شستشو دهید.

۲۲- روغن های گیاهی

روغن های اسطخودوس، زیتون، گل سرخ، رزماری و چوب صندل را با هم ترکیب کرده سپس دو قاشق غذا خوری سرکه به آن اضافه کنید ترکیب آن ها را بر روی مواهای خود بمالید.

نیم ساعت صبر کرده و سپس موها را با یک شامپوی سبک شستشو دهید.

۲۳- جو دو سر

جو دوسر را آسیاب کرده و با آب مخلوط نمائید و بر روی موهای خود قرار داده و بعد از نیم ساعت شستشو دهید، جو دو سر باعث آبرسانی و نرمی مو می شود.

۲۴- روغن بابونه

روغن بابونه به دلیل خواص آنتی اکسیدانی باعث سلامت مو و درخشندگی مو می شود، روغن بابونه باعث صافی و نرمی مو می شود

۲۵- گل محمدی

گل محمدی برای موها مانند یک آبرسان عمل کرده و باعث لطافت و نرمی مو می شود، همچنین گل محمدی به ترمیم آسیب های ناشی از رنگ مو کمک می کند.

۲۶- کتیرا

کتیرا موهای آسیب دیده را درمان می کند و موها را درخشان و نرم می کند، کتیرا را می توانید همراه با ماست نیز برای موها استفاده کنید.

۲۷- گلیسیرین 

گلیسیرین یک آبرسان و حافظ رطوبت طبیعی است و موثر در نرمی و درخشش مو است، می توانید به تنهایی یا از ترکیب آن با آبلیمو برای لطافت بخشیدن به موهای خود استفاده کنید.

۲۸- جوش شیرین

جوش شیرین یک پاک کننده قوی مو است و ترکیب آن با نرم کننده در درخشندگی مو و نرمی بیشتر مو موثر است.

۲۹- روغن درخت چای

این روغن حاوی خواص ضد باکتریایی و ضدقارچی است و در درمان مو و افزایش سلامت مو کمک میکند و به همین دلیل در تثبیت نرمی مو مفید است و از خشکی مو جلوگیری می کند.

۳۰- روغن یاس

روغن یاس از خشکی و شکنندگی مو جلوگیری می کند و همچنین آبرسانی قوی برای مو است و باعث مرطوب کنندگی می شود زدن روغن یاس به موهای شسته شده باعث نرمی و لطافت موها میشود

۳۱- شیر

به جای استفاده از نرم کننده های شیمیای شما می توانید شیر را به موهای خود اسپری کرده و پانزده دقیقه بعد موهای خود را شامپوی سبک شستشو دهید

در این صورت شما نیازی به نرم کننده ندارید و موها نرمی و لطافت لازم را به دست می آورند.

از نرم کننده طبیعی مو تا شوره

در این مطلب با ساخت نرم کننده موی سر در خانه آشنا شده اید، اگر به فکر موهای خود هستید و شوره هم دارید درمان سریع شوره سر نیز به شما کمک می کند

ساخت نرم کننده طبیعی مو در خانه | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۲۳ ۵

شما هم بخوانید