نحوه عطر زدن + روش صحیح عطر زدن زنان و مردان

نحوه عطر زدن صحیح چگونه است

عطر زدن با فوت و فن های خاص روش صحیح عطر زدن زنان و مردان نحوه عطر زدن به لباس و بدن عطر را به کجا باید زد چگونه عطر بزنیم که ماندگار باشد را در سایت فتوکده می خوانید

روش صحیح عطر زدن زنان و مردان

مطمئنا برای رفتن به یک مجلس مهم، یک دورهمی دوستانه یا رفتن به سرکار یکی از مهم ترین مسئله عطر زدن و خوشبو شدن است.

انتخاب یک عطر مناسب اهمیت بالایی دارد. علاوه بر آن نحوه عطر زدن هم حائز اهمیت است، شما باید بدانید چطوری و کجای بدن خود را عطر بپاشید.

تفاوت بین استفاده صحیح و نادرست از عطر زیاد است اگر شما هم به شک افتاده اید که آیا درست عطر میزنید یا خیر؟ با ما همراه باشید تا مراحل چگونه عطر بزنیم را یاد بگیرید

آماده سازی برای استفاده از عطر

۱- عطر عالی خود را پیدا کنید

روش صحیح عطر زدن

در انتخاب عطر خود دقیق باشید، زمانی که برای خرید عطر میروید تفاوت بین رایحه ابتدایی و بوی اصلی عطر را در نظر بگیرید

● رایحه ابتدایی همان بویی است که در پیس اول ممکن است بنظر شما بد بو باشد یا شاید بوی مرکبات و گیاهان بدهد، معمولا این بوها زود از بین میروند و بعد ازمدتی بوی اصلی عطر میپیچد.

● بوی اصلی عطر به طور کلی بوی چوب و بوی طبیعی دارند. برای اینکه بفهمید این بو مورد علاقه شماست یا نه هنگام تست عطر کمی از آن را در قسمت پشت مچ خود اسپری کنید

۲۰ دقیقه صبر کنید و دوباره عطر را بو کنید

۲- عطر روزانه یا شبانه

روش صحیح عطر زدن روزانه و شبانه

اگر زیاد به شهر رفت و آمد دارید یا برای رفتن به سرکار و دیدن ساحل می روید یا در حال برنامه ریزی برای یک قرار شام هستید می توانید به جای استفاده از عطر روزانه عطر شبانه را امتحان کنید.

● برای تشخیص عطر شبانه یا روزانه به برچسب روی بسته بندی نگاه کنید. انها معمولا روز یا شب بودن عطر را میگویند. اگر هم ننوشته باشد نگران نباشید.

● به طرح عطر توجه کنید. اگر عطر ها رنگی زرد روشن یا نارنجی دارشتند به معنای بهار یا همان عطر روزانه است. عطر های شبانه معمولا رنگ های تیره و قرمز دارن

● عطر های شب معمولا روی ناحیه گردن و یا در نزدیکی آن پاشیده میشود.این امر به این دلیل است که آنها ماندگاری چندانی ندارند و فقط تاثیر زودتر دارند

کمی مرطوب کننده به آن قسمتی که عطر زده اید بمالید تا بویش دوام بیشتری داشته باشد.

۳- دوش بگیرید یا حمام کنید

روش صحیح عطر زدن بعد از حمام

پوست شما بعد از اینکه تمیز و گرم شد عطر را بهتر جذب میکند. هنگام حمام یا دوش اطمینان داشته باشید که آب گرم است، تا منافذ پوستتان به خوبی باز شوند.

● هنگام شستشوی بدن از صابون هایی استفاده کنید که بدون بو باشد یا عطر کمی دارد چون اینگونه عطر شما و بوی صابون با هم ادغام میشود.

● بعد از حمام، میتوانید پوست بدن خود را مرطوب کنید، از کرم یا روغن استفاده کنید تا پوست شما با آغوش باز عطر را جذب کند.

● اگر قصد پاشیدن عطر به موهای خود را هم دارید. اگر بعد از حمام باشد که اشکالی ندارد، در غیراینصورت بد نیست موهای خود را بشویید

۴- پوست خود را خشک کنید

نحوه عطر زدن بعد از خشک کردن بدن

بعد از دوش گرفتن یا حمام گرم برای استفاده از عطر باید مطمئن شوید پوستتان حسابی خش شده است، چون در اینصورت عطر به ناحیه های گردن و موها نمی چسبد

۵- مرطوب کننده

نحوه عطر زدن بعد از مرطوب کردن بدن

اگر هنگام حمام از مرطوب کننده استفاده نکرده اید قطعا این کار را بعد از خشک شدن پوستتان انجام دهید،اینگونه عطر ماندگاری بیشتری خواهد داشت.

زیرا وقتی پوست شما صاف و نرم باشد عطر روی پوست شما دوام بیشتری دارد تا زمانی که پوست خشک و زبر است.

● لوسیون و روغن بدن کارایی بهتری دارند. مقدار کمی از آن را روی دستان خود بمالید و روی پوست خود مالش دهید. سپس لوسیون را روی بقیه پوست بزنید.

● یکی دیکر از گزینه های عالی ژل نفتی ست، اینطوری عطر به جای منافذ به مولکول های ژله میچسبند و از این طریق با دوام تر عمل خواهند کرد.

عطر را قبل از پوشیدن لباس بزنید

نحوه عطر زدن بر روی بدن

یکی از اصول و روش عطر زدن استفاده از آن روی پوست است نه لباس !

عطر اسپری شده مستقیم بر روی لباس باعث ایجاد لکه میشود و همچنین درست بر روی پوست نمینشیند. عطر باید روی پوست قرار گیرد تا بوی اصلیش بلند شود.

پس تا حد امکان قبل از این که لباس به تن کنید عطر را روی بدن خود اسپری کنید

روش صحیح عطر زدن

۱- عطر را از بدن دور نگه دارید

روش صحیح عطر زدن + عطر را به کجا باید زد

باید عطر را ۵ الی ۷ اینچ از بدن خود دور نگه داری و شیشه را در جهت بدن خود قرار دهید؛ اگر فکر می کنید بدن شما از اسپری مرطوب نمیشود آن را نزدیک کنید.

۲- روی نقاط نبض دار اسپری کنید

عطر را به کجا باید زد

این نقاط مکان هایی هستند که رگ های خونی نزدیک پوست هستند، در این نقاط گرمای اضافی وجود دارد و به دلیل افزایش گرما به احتمال زیاد رایحه  شما زودتر بو خواهد داد.

۳- از اسپری ها هدفمند استفاده کنید

نقاط مناسب بدن برای عطر زدن

به جای اینکه در میان غبار عطر قدم بزنید اسپری را دقیقا در نقاط پالس بزنید. اینکار باعث افزایش کارایی اسپری میشود و از بین رفتن بوی عطر جلوگیری میکند.

۴- اگر عطرتان اسپری نیست

چگونه عطر بزنیم

اگر عطر شما از نوع اسپری نیست، میتوانید همیشه از دستان خود استفاده کنید.

در ابتدا نقاط نبض دار را پیدا کنید، سپس کمی از عطر را روی دست خود بمالید و بعد به آرامی روی پوست به صورت دایره وار مالش دهید.

۵- بعد از عطر زدن دست نزنید

نحوه چگونه عطر بزنیم

لباس های خود را تا زمانی که عطرتان خشک نشده نپوشید.

حداقل ۱۰ الی ۱۵ دقیقه منتظر بمانید. محلی که به آن عطر زده اید بدون اینکه دست بزنید بذارید خشک شود. چون اگر مچ دستتان به هم بخورد مولکول های عطر از بین میرود و بو را کم میکند.

۶- سعی کنید با عطر زیاده روی نکنید

وقتی به خودتان عطر زده اید و بویش را احساس نکرده اید این بدان معنا نیست که شما کم عطر زده اید به این خاطر است که کمی طول میکشد تا بوی واقعی عطر بپیچد.

پس بهتر است خیلی کم و حالت استانداردش عطر بزنید.

شیشه ی عطر خود را همراهتان به جایی که میخواهید بروید ببرید و هر موقع که احساس کردید بویش کم شده بعدا مقداری اسپری کنید

عطر را به کجا باید زد (نحوه عطر زدن)

۱- عطر را از طریق موهای خود شانه کنید

زمانی که به موهای خود عطر میزنید عطر به ساقه مو میچسبد برای اینکه رایحه عطر به طور کامل بپیچد موهای خود را شانه کنید تا عطرش را حس کنید.

● به سادگی روی موها را اسپری کنید یا اگر اینطور دوست ندارید میتوانید عطر را روی برس یا شانه یتان اسپری کنید. سپس به آرامی همه ی موهایتان را شانه بزنید.

● مطمئن شوید که موهایتان را به طور کامل برس کشیده اید.

● در بهترین روش عطر زدن توجه به این نکته ضروریست که نباید عطر بیش از حد داخل موهایتان برود، زیرا الکل موجود در عطر موهای شما را خشک میکند.

۲- مقداری عطر پشت گوش خود بمالید

رگها در این نقطه به پوست شما نزدیک تر هستند، مقدار کمی عطر را بر نوک انگشتان خود اسپری کنید و سپس آن را به پشت گوش خود به آرامی ماساژ دهید.

قرار دادن عطر در پشت گوش اثرات فوی دارد، این ترفند برای عطر های شبانه بهتر هستند.

۳- عطر را در نزدیکی استخوان گردن بمالید

ناحیه گردن به دلیل ساختار استخوانی باعث میشود که عطر فضای کافی برای تعامل با پوستتان پیدا کند، میتوانید با نوک انگشت کمی عطر را اسپری کنید و سپس با دستتان آن را بمالید یا در فاصله ی ۵ الی ۷ اینچی از دور اسپری کنید.

۴- عطر را به پشت خود اسپری کنید

پشت مکان معمولی برای زدن عطر نیست با این حال چون کاملا پوشیده از لباس است ماندگاری طولانی تری دارد.

اگر شما نمیتوانید به آسانی عطر را به پشت خود اسپری کنید از شخصی کمک بگیرید.

۵- عطر را پشت زانو اسپری کنید

از آنجا که زانو ها در طول روز حرکت میکنند و گرمای زیادی ایجاد می شود این کار یک ترفند خوب است زیرا به تدریج رایحه عطر کار می کند و میپیچد

میتوانید به سادگی با نوک انگشت عطر خود را به پشت زانو بمالید و یا اسپری کنید.

۶- عطر را داخل آرنج خود اسپری کنید

درست مثل زانو ها، آرنج شما نیز دارای نبض است که به طور مداوم در طول روز حرکت میکند و گرما ایجاد میکند؛ باز یا عطر را به آرنج خود بمالید و یا آن را با فاصله اسپری کنید.

۷- عطر را به ناف شکم هم بزنید

این محل شاید برای شما عجیب و غریب باشد برای عطر زدن. اما ناف مکان عالی برای عطر زدن است چون هم نبض دارد و هم با پیراهن پوشیده است بنابراین فکر خوبی ست که کمی عطر به آن زده شود

نکاتی که باید توجه کنید

 خود را با عطر های مختلف آشنا کنید

پوست به طرق مختلف نسبت به عطر های مختلف واکنش نشان میدهد. بیشتر توجه کنید که عطری که استفاده میکند بویش شما را اذیت نمیکند؟

میتوانید تا ساعت ها طولانی بویش را تحمل کنید؟ همچنین توجه داشته باشید که بدن شما نسبت به عطری که میزنید واکنش منفی نشان نمیدهد یا نه؟

هر چهار ساعت یکبار عطر خود را تمدید کنید

حتی بهترین عطر ها هم ماندگاری طولانی ندارند. میتوانید از یک دوست یا خانواده بپرسید که به نظر آنها دوباره احتیاجی به عطر زدن هست یا نه؟

چون اغلب اوقات شما به بوی عطر عادت میکنید و دیگر بو را حس نخواهید کرد حتی اگر آن بو قوی باشد.

حذف عطر اضافی از بدن

اگر فکر میکنید در استفاده از عطر خیلی زیاده روی کرده اید کافی ست با یک دستمال مرطوب آن ناحیه را تمیز کنید. و دوباره که جایش خشک شد میتوانید مقداری کمی عطر استفاده کنید.

البته در نظر داشته باشید این کار را زیاد تکرار نکنید

عطر را از نور خورشید دور نگه دارید

دلیل آن این است که گرما و نور باعث تغییر ترکیب شیمیایی عطر ها میشود. سپس بوی آن را تغییر میدهد. بهترین مکان برای عطر ها کمد ها یا یخچال هستند.

تاریخ انقضاء عطر خود را بررسی کنید

مانند سایر محصولات، تاریخ عطر نیز از بین میرود. اگر هنگام باز کردن بطری متوجه شدید که عطر بوی تندی دارد این نشانه دیگری ست که عطر شما خیلی قدیمی شده است.

بهترین روش عطر زدن زنان و مردان | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۱۹ ۲

شما هم بخوانید