میوه های خطرناک برای بدن + ۱۹ میوه مضر برای سلامتی

میوه های مضر برای سلامتی

میوه های خطرناک برای بدن ۱۹ میوه مضر برای سلامتی میوه های سمی که نباید خورده شوند لیست میوه های مضر برای انسان را در سایت فتوکده می خوانید

میوه های خطرناک برای بدن

میوه ها یکی از منابع مهم ویتامین، مواد معدنی، ریز معذی های مفید، پروتئین، آب و قند طبیعی در بدن هستند که نقش مهمی را در سلامت بدن، تقویت سیستم ایمنی و جلوگیری از ابتلا به بیماری ها، سلامت پوست و … ایفا می کند

اما وجود مقادیر بالای منابع غذایی در بعضی از میوه ها موجب می شود تا افراد در صورت مصرف زیاد و مداوم آنها به عوارض مختلفی دچار شوند.

بعضی از میوه ها و یا قسمت های مختلف آنها سمی هستند و تعدادی از میوه ها نیز برای بعضی از بیماران مضر می باشند. 

میوه های مضر در صورت مصرف زیاد

موز

موز از میوه های خطرناک

مصرف زیاد موز سبب چاقی و اضافه وزن می شود.

مصرف مداوم و روزانه موز سبب بروز میگرن، حمله قلبی، پوسیدگی دندان، معده درد، نفخ و یبوست، مشکلات تنفسی، احساس خواب آلودگی، افزایش خطر دیابت نوع ۲ و بروز آسیب عصبی در مواقع نادر می شود.

علاوه براین مصرف موز در افراد دارای مزاج گرم سبب خارش، بروز جوش های پوستی، حالت سنگینی در بدن و سر، داغی، افزایش حرارت بدن و … می شود.

افرادی که به شیره های گیاهی حساسیت دارند با مصرف موز نیز واکنش های آلرژیک از جمله آبریزش بینی و چشم، سرفه، خارش و … بروز می دهند

شایان ذکر است مصرف موز به افت ناگهانی فشار خون، مشکلات تنفسی، کاهش اکسیژن خون و حتی شوک ناشی از حساسیت در افراد دارای واکنش های آلرژیک منجر می شود.

 

چاغاله بادام 

چاغاله بادام از میوه های خطرناک

بادام تلخ به ویژه چاغاله بادام حاوی سیانید است. با توجه به اینکه مقدار این ماده سمی در چاغاله بادام بسیار کم است در صورت خوردن مقدار خیلی زیاد چاغاله بادام فرد دچار مسمومیت می

مسمومیت بر اثر خوردن چاغاله بادام بسیار نادر است

در صورتی که تمایل زیادی به خوردن چاغاله بادام دارید و ممکن است در طول روز مقدار فوق العاده زیادی چاغاله بادام مصرف کنید، در مصرف این میوه خوشمزه احتیاط کنید.

میوه های مضر در زمان سرماخوردگی

انگور

انگور از میوه های مضر

انگور حاوی هیستامین است و همچنین این ماده را در بدن آزاد می کند؛ به همین دلیل سبب افزایش گلو درد در افراد می شود و شدت و علائم سرماخوردگی را افزایش می دهد.

به همین خاطر مصرف انگور در هنگام ابتلا به سرماخوردگی توصیه نمی شود و بیماران مبتلا به سرماخوردگی باید تا قبل از بهبود کامل از مصرف انگور خودداری کنند.

لازم به ذکر است میزان تأثیر مصرف انگور بر شدت بیماری با توجه به سیستم دفاعی افراد مختلف متفاوت است ولی در هر صورت انگور یکی از میوه های مضر برای سلامتی افراد مبتلا به زکام به حساب می آید.

خربزه

خربزه از میوه های مضر

خربزه نیز مانند مصرف انگور در هنگام سرما خوردگی برای افراد مضر است.

مصرف خربزه در صورت عدم وجود ویروس در بدن افراد نیز می تواند سبب فعال سازی ویروس در بدن و بروز بیماری سرماخوردگی در افراد شود.

مصرف خربزه سبب آزاد سازی هیستامین و حاد شدن بیماری سرماخوردگی می شود. بنابراین خودداری از مصرف خربزه برای افراد مبتلا به سرماخوردگی تا قبل از بازیابی کامل سلامتی مجدد ضروری است

میوه های مضر برای افراد مبتلا به دیابت

انبه

انبه از میوه های مضر

انبه فواید زیادی برای بدن دارد و مصرف آن فیبر و مواد مغذی مورد نیاز بدن را تأمین می کند.

اما باید توجه کنید میزان قند طبیعی موجود در این میوه نسبت به سایر میوه ها بیشتر است و به افراد چاق و مبتلا به بیماری های قند خون و دیابت توصیه نمی شود.

 

انجیر

انجیر از میوه های مضر برای انسان

انجیر نیز یکی دیگر از میوه های سودمند برای بدن است که مصرف آن سبب افزایش قابل توجهی در سطح قند خون افراد می شود.

بنابراین میوه انجیر برای افراد مبتلا به دیابت توصیه نمی شود.

بیماران دیابتی باید جهت کنترل قند خون خود از مصرف انجیر خودداری نمایند و در صورت لزوم برای تأمین مواد مورد نیاز به میزان اندک از این میوه مصرف کنند.

میوه های دارای هسته، دانه و برگ مضر

هسته هلو

هسته هلو از میوه های مضر برای سلامتی بدن انسان

هسته یا مغز هلو دارای مقدار قابل توجهی سیانید است و یکی از میوه های دارای هسته مضر و سمی محسوب می شود که سبب بروز معده درد در افراد می شود.

همچنین هسته ترک خورده هلو نیز برای سلامت افراد مضر می باشد.

با توجه به اینکه هسته هلو دارای پوسته سختی است، خوردن آن کار دشواری می باشد. اما به خاطر داشته باشید در صورت خوردن هسته هلو به مقدار زیاد حتماً بیمار می شوید.

هسته گیلاس از میوه های خطرناک

هسته گیلاس از میوه های مضر برای سلامتی بدن انسان

هسته گیلاس دارای هیدروژن سیانید و اسید پرونیک است که به بدن آسیب می رساند، در صورت خوردن مقدار زیادی از هسته گیلاس فرد دچار عوارضی مانند سرگیجه و استفراغ می شود.

لازم به ذکر است با توجه به تأثیر سم هسته گیلاس در صورتی که هسته گیلاس به مقدار فوق العاده زیاد توسط افراد خورده شود، منجر به مرگ خواهد شد که چنین چیزی امکان پذیر نیست.

دانه های سیب

دانه ها سیب از از میوه های خطرناک برای سلامتی بدن انسان

سیب نیز نوعی میوه با دانه های سمی و مضر به شمار می رود. دانه های سیب حاوی ماده ای سمی به نام آمیگدالین است که می تواند سبب بیماری شود

بنابراین دقت داشته باشید در هنگام خوردن سیب هرگز دانه های آن را نخورید و هنگام گاز زدن سیب این دانه ها را نجوید.

توصیه می شود قبل از خوردن سیب با برش دادن آن از طریق چاقو دانه های درون آن را جدا سازید.

هسته زردآلو

هسته زردآلو از از میوه های خطرناک برای سلامتی بدن انسان

هسته زردآلو در بیشتر مواقع طعم خوبی دارد و افراد به خورن آن تمایل دارند. اما بر اساس تحقیقات انجام گرفته هسته زردآلو نیز دارای سیانید است و برای بدن مضر می باشد.

لازم به ذکر است خوردن مقدار زیادی هسته زردآلو در فاصله زمانی کوتاه سبب مرگ افراد می شود. بنابراین توصیه می شود در خوردن هسته های خوشمزه زردآلو احتیاط کنید

هسته آلو

هسته آلو از از میوه های خطرناک برای سلامتی بدن انسان

آلو مانند هلو و گیلاس یک میوه دارای هسته مضر است که هسته آن دارای سیانید می باشد. که مصرف زیاد آن برای سلامتی افراد خطرناک است.

دقت داشته باشید در هنگام خوردن آلو هسته های آن را قورت ندهید. همچنین افراد در صورت خوردن مقدار زیادی از این هسته ها حتماً دچار عوارض از جمله درد معده، استفراغ و تهوع خواهند شد.

برگ ریواس

مضرات برگ ریواس

ساقه ترش مزه ریواس دارای خواص متعددی است که به صورت خام و در تهیه غذا های مختلف کاربرد دارد. اما برگ های ریواس علی رغم ساقه آن دارای دو ترکیب اکسالیت و آنتراکوینون گلیکوسید است که برا ی سلامت افراد مضر است و سبب مسمویت آنها می شود.

بنابراین افراد باید توجه داشته باشند برای جلوگیری از ورود آسیب به بدن در هنگام مصرف ساقه های ریواس به هیچ وجه از برگ های آن استفاده نکنند.

برگ گوجه فرنگی

خطرات برگ گوجه فرنگی

گوجه فرنگی یک سبزی و صیفی جات خوش طعم و پر طرفدار است. اما برگ گوجه فرنگی دارای ماده ای شیمیایی به نام گلیکوالکالید است که خوردن آن برای بدن مضر است و سبب درد معده و بروز اختلالات عصبی در افراد می شود.

برای جلوگیری از مشکلات گوارشی و عصبی از مصرف برگ این ماده غذایی پر مصرف به صورت جداگانه یا در سالاد و غذا ها خودداری کنید و برگ گوجه فرنگی را قبل از استفاده از آن جدا کنید.

سیب زمینی سبز

مضرات سیب زمینی سبز

سیب زمینی سبز شده و جوانه زده دارای سم سولانین است. اگر چه این سم در بسیاری از گیاهان یافت می شود اما خطر آن در سیب زمینی سبز شده و جوانه زده بیشتر است.

مصرف سیب زمینی دارای سم سولانین منجر به تهوع، درد شکمی، اختلال روانپریشی، توهم و حتی فلج شدن افراد می شود.

توصیه می شود برای جلوگیری از مسمومیت و صدمه به سیستم مرکزی اعصاب از مصرف سیب زمینی سبز شده جداً بپرهیزید.

همچنین مصرف سیب زمینی سرخ شده سبب ایجاد التهاب و افزایش احتمال ابتلا به بیماری ها ی قلبی، سرطان و چاقی می شود و برای افراد مبتلا به دیابت نیز مضر می باشد

میوه های مضر خارجی

میوه کشنده ستاره ای

میوه ستاره ای دارای شکل خاصی تقریباً شبیه به ستاره است و در آسیا یافت می شود. این میوه حاوی توکسین است و مصرف آن سبب آسیب به مغز و بروز بیماری های عصبی می شود.

همچنین مصرف این میوه توسط افراد مبتلا به بیماری های کلیوی سبب باقی ماندن سم در بدن آنها و بروز آسیب های شدید و حتی مرگ افراد می شود.

خواص دارویی این میوه در مناطق استوایی کاربرد زیادی دارد. اما یکی از میوه های سمی و مضر جهان برای سلامتی انسان به ویژه برای بیماران مبتلا به نارسایی های کلیوی به شمار می رود.

لیچی از میوه های خطرناک

لیچی از میوه های خطرناک

شهر مظفر پور هند بزرگترین منطقه تولید کننده میوه لیچی است.

طبق مطالعات انجام گرفته سم موجود در میوه نارس و کال لیچی سبب کاهش قند خون به ویژه در افراد دچار سوء تغذیه می شود.

به همین دلیل این افراد پس از مصرف لیچی به صورت خام دچارمسمویت غذایی، تب، تشنج، حملات عصبی و بیهوشی می شوند.

لازم به ذکر است بیماران به ویژه کودکان مسموم بر اثر مصرف خام لیچی در بیمارستان بستری می شوند و قرار گرفتن تحت مراقبت های ویژه جهت بهبود آنها ضروری است.

میوه سمی آکه

میوه سمی آکه

میوه آکه یکی از میوه های بومی غرب آفریقا است که در زمان برده داری از اقیانوس اطلس به نقاط مختلف دنیا از جمله جامائیکا منتقل و به نماد ملی کشور جامائیکا تبدیل شده است.

میوه آکه مانند لیچی دارای سم هایپوگلیسین است. لازم به ذکر است مصرف میوه آکه رسیده و قرمز رنگ به صورت کاملاً پخته مشکلی برای افراد ایجاد نمی کند. اما مصرف خام میوه نارس و زرد رنگ آکه که دارای هسته های سیاه رنگ است، سبب افت شدید خون، تهوع و حتی مرگ به ویژه در کودکان دچار سوء تغذیه می شود.

در چنین شرایطی بیمار باید فوراً به بیمارستان منتقل شود و یا جهت افزایش گلوکز خون او یک قاشق شکر به او بخورانند.

میوه وحشتناک توت مار

میوه وحشتناک توت مار

توت مار میوه ای ترسناک به شکل کله مار با چشم های از حدقه بیرون زده است. نام دیگر این میوه چشم های عروسک است.

میزان سم موجود در این میوه به قدری زیاد است که حیوانات نیز آن را مصرف نمی کنند توت مار هم جوز میوه های مضر برای انسان ها می باشد

سیب ساحل از میوه های خطرناک

سیب ساحل از میوه های خطرناک

میوه درخت مانچینیل شبیه به سیب کوچک است و سیب ساحل یا گوآوای سمی نامیده می شود. این میوه در اسپانیا، سراسر آمریکای مرکزی و شرق ایالات متحده یافت می شود.

این میوه یک میوه بسیار سمی و کشنده از میوه های مضر و خطرناک برای سلامتی انسان بود که حتی مصرف عصاره سیب ساحل هم سبب بروز تاول های دردناک در بدن افراد می شود.

همچنین قرار گرفتن در معرض دود ناشی از سوزاندن این میوه منجر به کوری افراد می شود.

میوه های خطرناک برای سلامتی بدن | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۴۸ ۷

شما هم بخوانید