دبی مال فقط یک مرکز خرید نیست!

دبی مال فقط یک مرکز خرید نیست!

دبی مال فقط یک مرکز خرید نیست!

در کشور امارات متحده و در شهر دبی، بزرگ‌ترین برج دنیا یعنی برج خلیفه قرار دارد و در کنار آن یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید جهان یعنی دبی مال واقع شده است.

محال است به دبی بروید و نخواهید از این مرکز خرید دیدن یا خرید کنید. دبی مال از معماری بی‌نظیری برخوردار است و زیبایی‌های نمای بیرونی و داخلی آن چشم هر بیننده‌ای را مسحور خود می‌کند.

بیش از ۱۲۰۰ فروشگاه در این مرکز خرید وجود دارد که همه آن‌ها محصولات برندهای معروف جهان را به فروش می‌رسانند ، مرکز خرید دبی مال در واقع بخشی از برج خلیفه است

دبی مال علاوه بر این که یک مرکز خرید بزرگ و معروف است، جاذبه‌های دیگری هم دارد که دیدن آن‌ها هوش از سر آدم می‌پراند.

مراکز تفریحی و سرگرمی، کافه‌ها و رستوران‌های درجه یک، بزرگ‌ترین آکواریوم سرپوشیده جهان از نظر پنل‌های اکریلیک، بزرگ‌ترین شیرینی‌فروشی جهان، بزرگ‌ترین صفحه نمایش دیود نورگسیل زیستیک در جهان، پیست اسکی داخل سالنی، سینما، مرکز تفریحی مخصوص کودکان به نام کیدزانیا و… از جمله بخش‌هایی هستند که شما می‌توانید در این مرکز خرید به آن‌ها سری بزنید.

پس اگر قصد سفر خارجی دارید، بلیط هواپیما دبی را خریداری کنید و هر چه زودتر برای دیدن این مرکز خرید بشتابید.

شما می‌توانید بلیط هواپیما دبی را از سایت‌های معتبر فروش آنلاین بلیط مانند سایت ره بال آسمان خریداری کنید و همچنین از خدمات گردشگری و بیمه مسافرتی آن هم بهره‌مند شوید.

بهترین زمان سفر به دبی

این هدف شماست که بهترین زمان سفر به دبی را مشخص می‌کند؛ اگر با هدف کار یا سرمایه‌گزاری به این شهر سفر می‌کنید، هر روز و ساعت سال می‌تواند برایتان بهترین زمان سفر باشد. ازطرفی اگر هدفتان تفریح و خرید است، بهتر است به ماه و فصل سفر خود دقت کنید.

همچنین دبی شهری ساحلی و کویری است که هوای تابستان‌هایش گرم‌تر از آن می‌شود که تصورش را کنید. با این اوصاف آبان تا اسفند، بهترین زمان سفر به دبی و بهترین زمان خرید بلیط هواپیما دبی است.

خوب است بدانید در این شهر هرساله در ایام مختلف فستیوال‌ها، نمایشگاه‌ها و برنامه‌های تفریحی متنوعی برگزار می‌شود.

پس اگر یکی از اهدافتان برای سفر به دبی، شرکت در این رویدادهاست، بهتر است از زمان برگزاری‌شان مطلع باشید.

● ژانویه: فستیوال خرید دبی؛

● فوریه: جشن یک هفته‌ای گلف، نمایشگاه تجهیزات پزشکی و گلفود؛

● مارس: مسابقات اسب‌ دوانی؛

● ژوئن: نمایشگاه عرب هلث؛

● سپتامبر: نمایشگاه بیگ‌فایو؛

● نوامبر: مسابقات راگبی هفت‌نفره.

درباره دبی مال

مرکز خرید دبی مال در سال ۲۰۰۸ افتتاح شد و در همان سال ۳۷ میلیون بازدیده‌کننده را به خود جذب کرد و در سال ۲۰۱۰ به عنوان بهترین مرکز خرید جهان شناخته شد و جایزه استایل گرزیا را از آن خود کرد. مساحت این مرکز خرید ۱۱۲۴۰۰۰ متر مربع است و در میان مراکز خرید جهان بهترین نورپردازی را دارد.

فروشگاه‌های دبی مال در چهار طبقه گسترده شده‌اند و شاید بتوان گفت تمامی برندها در این مرکز خرید شعبه دارند.

دسترسی آسان به مرکز شهر و نزدیکی به هتل‌های معروف و لوکس از مزایای این مرکز خرید است. در این مقاله سعی می‌کنیم شما را با مرکز خرید دبی مال بیشتر آشنا کنیم تا وقتی به این مکان رفتید، اطلاعاتی درباره آن داشته باشید. این اطلاعات به شما کمک می‌کنند تا خریدی راحت‌تر داشته باشید.

خیابان فشن یا خیابان مد

در این قسمت دبی مال بیش از ۷۰ فروشگاه وجود دارد که برندهای معروف جهان را به فروش می‌رسانند. برندهای ورساچه، گوچی، شانل و… در این فروشگاه‌ها عرضه می‌شوند. این مجموعه یک در ورودی هم از سمت خیابان دارد.

سوق

این قسمت یک بازار سنتی است که در قالب یک نمافرهنگ، سلیقه‌ها و پوشش‌های اعراب را به تصویر کشیده است. بخش سوق در طبقه همکف واقع شده است.

بازار سرپوشیده طلا

بزرگ‌ترین بازار سرپوشیده طلا با ۲۰۰ فروشگاه در این مرکز قرار دارد که بهترین طلاهای مارک را به مشتریان عرضه می‌کند.

بزرگ‌ترین آکواریوم سرپوشیده دنیا از نظر پنل‌های اکریلیک

نمای داخلی دبی مال

یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های دبی مال، آکواریوم سرپوشیده آن است که بیش از ۳۳۰۰۰ گونه آبزی را در خود جای داده است.

برای تماشای این آکواریوم از تونلی عبور می‌کنید که دورتادور آن را ماهی‌ها و دیگر آبزیان محاصره کرده‌اند؛ البته در پشت شیشه آکواریوم. باغ وحش زیرآبی نیز در این قسمت قرار دارد و گونه‌های مختلفی از مارها، ایگوانا و… در آن قابل مشاهده‌اند.

یکی دیگر از تفریحات مخصوص این بخش قفس شناور است. شما می‌توانید لباس غواصی بپوشید و در یک قفس قرار بگیرید و دنیای زیبای زیر آب را تماشا کنید.

این قفس‌ها هیچ خطری ندارند و محدودیت سنی هم برای آن‌ها در نظر گرفته نشده است. قایق‌های کف‌شیشه‌ای نیز برای تماشای آبزیان در نظر گرفته شده و محدودیت سنی ندارند

پیست اسکی داخل سالنی

شاید باورتان نشود که می‌توانید در دبی روی یخ اسکی کنید. فضایی حدود ۲۲۵۰۰ متر مربع در دبی مال به پیست اسکی اختصاص داده شده است.

در کنار پیست اسکی روی یخ، مربیانی ایستاده‌اند تا در صورت بلدنبودن اسکی به شما آموزش دهند و کمک کنند از این قسمت نهایت لذت را ببرید.

برای حفظ کیفیت زمین و چک‌کردن آن از دستگاه یخ‌پرداز حرفه‌ای استفاده می‌شود و همچنین پنگوئن‌هایی عروسکی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا تعادلتان را حفظ کنید.

کیدزانیا

کیدزانیا در واقع یک شهربازی برای کودکان است که انواع بازی‌های کامپیوتری و غیرکامپیوتری در آن قرار دارد.

این مجموعه به شکل یک شهر کوچک ساخته شده و کودکان این امکان را دارند تا در نقش افراد بزرگسال با مشاغل متفاوت بازی کنند. برای بازی ۵۰ کیدزوس (پول رایج این شهر) به کودکان داده می‌شود.

دبی دینو

اولین جاذبه‌ای که مسافران در دبی مال با آن مواجه می‌شوند دبی دینو است.

دبی دینو اسکلت واقعی یک دایناسور عظیم‌الجثه است که با قدم‌گذاشتن در این مرکز خرید روبروی شما ظاهر می‌شود.

سینما ریل

یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های دبی مال، سینما ریل است. این سینما سالن‌هایی مجهز با کیفیت متفاوت دارد و همواره ۲۲ فیلم به‌روز دنیا را نمایش می‌دهد.

تجهیزات این سینما بی‌نظیر است و علاوه بر سالن بزرگسالان، سالنی هم با رنگ‌های زیبا و متنوع مخصوص کودکان وجود دارد که فیلم‌ها یا انیمیشن‌های مخصوص سن آن‌ها را اکران می‌کند.

آبنمای موزیکال دبی مال

نمایی از بیرون دبی مال

آبنمای موزیکالی در کنار برج خلیفه و روبروی دبی مال وجود دارد که حدود ۶۶۰۰ چراغ رنگی در ۲۵ طیف رنگ در آن به کار رفته است.

این آبنما توسط طراحان آمریکایی ساخته شده و تا ارتفاع ۱۵۰ متری اوج می‌گیرد. طول آبنما ۲۷۵ متر است و نواهای عربی، پاپ، بی‌کلام و… با رقص آن همراه می‌شوند و منظره فوق العاده‌ای را ایجاد می‌کنند.

برای ساخت این آبنما از دو استوانه با قطر ۳۰ و ارتفاع ۲۴ متر استفاده شده است. چند مجسمه فایبرگلاسی به شکل انسان در حال سقوط در این آبنما به کار رفته و به همین دلیل به اسم آبشار انسان یا هیومن واترفال نیز شناخته می‌شود.

شبیه ساز پرواز

یکی دیگر از امکانات تفریحی دبی مال، شبیه سازی پرواز است. این تفریح به کمک یکی از بهترین شرکت‌های هواپیمایی دنیا ارائه می‌شود و تجربه پرواز را به خصوص پرواز فرست‌کلاس را برای شما به ارمغان می‌آورد.

رستوران ها و کافه‌ها

شعبه‌های بسیاری از معروف‌ترین کافه‌ها و رستوران‌ها در دبی مال قرار دارد که کیفیت غذاها و خوراکی‌های آن‌ها درجه یک است.

از معروف‌ترین رستوران‌های دبی مال می‌توان به رد لابستر، کی اف سی، یو سوشی،گریل اونو شیکاگو، برگر کینگ، چیلیز، خانه نودل، کاستا کافی، کافه باتیل، کافه نانوایی هومینگبرد، نو کافه، پائول و. … اشاره کرد.

خدمات خاص

در مرکز خرید دبی مال یک سری خدمات خاص به مراجعه کنندگان عرضه می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان موارد زیر را ذکر کرد:

نقشه چاپی کامل دبی مال، نقشه الکترونیکی، ارائه کارت هدیه، اطلاع‌رسانی رویدادهای روز، تیم حوادث غیرمترقبه، نگهبانی ۲۴ ساعته، کیسه برای خرید آسان و. …

خدمات عمومی

دستگاه خودپرداز، نمازخانه مجزا برای خانم‌ها و آقایان، صندوق پستی، وای فای رایگان، برنامه موبایل دبی مال، ایستگاه شارژ موبایل، کارت شارژ سیم‌کارت، حمل و نقل خریدها، ارسال خریدها، مراکز چاپ و کپی و. …

خدمات خانوار

اتاق استراحت کودکان، دستبند مخصوص کودکان، کالسکه، صندلی چرخدار، کریر کودک، مرکز مربوط به گم شدن کودکان یا وسایل مسافران.

خدمات حمل و نقل و گردشگری

پارکینگی با ۱۴۰۰۰ ظرفیت، راهنمای خرید، مترجم، چرخ دستی، تاکسی، ارائه بلیط مخصوص اتوبوس و مترو، معرفی وسایل نقلیه عمومی و ۴ ایستگاه برای شارژ اتوموبیل‌های برقی.

قوانین موجود در مرکز خرید دبی مال

● در این مرکز نباید همدیگر را بغل کنید.

● سیگار‌کشیدن در داخل دبی مال ممنوع است.

● ورود حیوانات خانگی به داخل مرکز خرید ممنوع است.

● مسافران مجاز به فعالیت‌های خطرناک مانند اسکیت سواری نیستند.

با چه وسیله‌ای خود را به دبی مال برسانیم؟

برای رسیدن به دبی مال می‌توانید از مترو استفاده کنید. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به محل اقامتتان را سوار شوید و در ایستگاه برج خلیفه با شماره ۲۵ پیاده شوید.

البته ایستگاه مترو اندکی دور از دبی مال است و برای رسیدن به این مرکز خرید باید از تونل‌هایی رد شوید تا به آن‌جا برسید.

خودروهای خودران نیز گزینه ای دیگر برای رسیدن به دبی مال است که برای استفاده از آن‌ها می‌توانید از برنامه‌های Wojhati یا RTA Smart Drive کمک بگیرید.

همچنین می‌توانید از تاکسی کمک بگیرید تا بدون دردسر شما را به دبی مال برساند.

آدرس دبی مال

دبی مال در کشور امارات، شهر دبی، خیابان مرکز مالی، امتداد جاده شیخ زاید و جنب برج خلیفه واقع شده است.

خرید بلیط هواپیما خارجی از ره بال آسمان

شاید برایتان سؤال باشد که از چه طریقی بلیط هواپیما دبی را تهیه کنید تا با دردسرهای کمتری روبه‌رو شوید. باید خدمتتان عرض کنم که سایت ره بال آسمان در این زمینه می‌تواند کمکتان کند.

شما می‌توانید با خرید بلیط هواپیما خارجی از ره بال آسمان به بهترین روش خود را به مقصد برسانید.

کافی است به سایت rahbal.com مراجعه کنید و در قسمت خرید بلیط هواپیما، روی گزینه هواپیما خارجی کلیک کنید و اطلاعات سفر را در کادر وارد کنید و دکمه جستجو را بزنید

پس از مشاهده لیست سفرها یکی از آن‌ها را انتخاب کنید و باقی مراحل را تا پرداخت آنلاین هزینه انجام دهید و از خریدی به این راحتی لذت ببرید.

مطلب مفید بود ؟ ۲ ۰

شما هم بخوانید