درد دست چپ + ۱۴ علت درد دست چپ با روش درمان

درمان درد دست چپ

علت درد دست چپ از آرنج به پایین نشانه چیست رابطه بین درد دست چپ از شانه تا انگشتان و استرش روش های درمان در طب سنتی را در سایت فتوکده می خوانید

علت درد دست چپ

دست چپ بسیاری از افراد در طول زندگی دچار درد می شود. این درد گاهی اوقات ساده و موقتی است و خود به خود درمان می شود.

اما در بعضی از مواقع درد دست چپ به علت ابتلا به یک بیماری و یا حتی بروز شرایط خطرناک در بدن احساس می شود و رفع این درد مستلزم درمان بیمار است.

آگاهی از ۱۴ علت و روش درمان درد دست چپ از شانه تا انگشتان را در سایت فتوکده شما را از خطرات جدی این درد و نحوه درمان آن آگاه می سازد.

درد دست چپ از شانه تا انگشتان

علت های درد دست چپ

آسیب های اسکلتی و عضلانی

درد دست چپ ناشی از آسیب های اسکلتی و عضلانی، متمرکز در روی یک نقطه کوچک دست همراه با حالت تیرکش و ماندگاری طولانی بدون علائم دیگر است.

این نوع درد در اثر تحرک و یا تماس بدنی ایجاد می شود.

از مهمترین این آسیب ها و مشکلات می توان به بورسیت یا آماس کیسه های مفصلی، تاندونیت، پاره شدن عضله سر شانه، دیسک کمر، شکستگی بازو و مچ دست، اسپاسم و گرفتگی عضلات، آرتریت روماتوئید و … اشاره کرد.

بروز حمله قلبی

اکثر افراد معمولاً بر اثر انباشت کلسترول و رسوبات چرب در شریان ها، جداشدن رسوب از شریان ها، تنگی عروق و انسداد جریان خون به حمله قلبی دچار می شوند.

در این شرایط رشته های عصبی خروجی از قلب و رشته های عصبی دست چپ سیگنال های خود را به سلول های مشابه مغزی ارسال می کنند و مغز قادر به تشخیص درست منبع اصلی درد و مشکل نیست.

مشکلات معده

معده عضوی لوبیایی شکل است که به سمت چپ بدن متمایل می باشد؛ به همین خاطر مشکلات مختلف آن باعث احساس درد در دست چپ، پشت کتف و قفسه سینه می شود.

ریفلاکس معده، گاستریت های مزمن، سوء هاضمه و در بعضی از موارد زخم های معده از جمله مشکلات معده تحریک کننده درد در دست چپ به شمار می روند.

پوکی استخوان

کمبود مواد مغذی مورد نیاز بدن مانند کلسیم و ویتامین D3 سبب بروز پوکی استخوان در افراد و درد در دست چپ می شود. بیماری پوکی استخوان بر اثر کاهش تراکم و بافت زاینده مغز استخوان در افراد ایجاد می شود.

این بیماری موجبات شکستگی های شدید استخوان ها و ترک خوردن آنها را فراهم می کند. بیماری پوکی استخوان کیفیت زندگی افراد را نیز به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

آنژین قلبی

تنگی و مسدود شدن شریان های کرونری موجبات کمبود اکسیژن دریافتی توسط قلب و بروز آنژین قلبی را در افراد فراهم می کند.

این عارضه علاوه بر درد دست چپ با بروزعوارض در نواحی شانه، پشت، فک و گلوی افراد همراه است. آنژین متفاوت از حمله قلبی و علامت بروز مشکل در قلب است.

بیماری آنژین با توجه به زمان رخداد به دو نوع پایدار و ناپایدار تقسیم می شود.

کار سخت و ورزش شدید

فعالیت شدید بدنی بر اثر انجام کار های فیزیکی سخت یا تمرینات ورزشی سنگین و شدید موجب تحمیل فشار زیاد به عضلات دست چپ و بازو و درد این نواحی از بدن می شود.

این نوع درد در ورزشکاران آماتور و افراد دارای عضلات ضعیف بیشتر از سایر افراد مشاهده می شود. درد ناشی از فعالیت شدید به تدریج با استراحت و تقویت عضلات فرد بهبود می یابد.

فشار های روحی و روانی

استرس های تکرار شونده و دائمی دست چپ بسیاری از افراد را دچار درد می کند. این درد معمولاً با درد گردن، یا بازوی چپ، و یا قفسه سینه و نیمه چپ سر همراه است.

این درد نشانه تحریک اعصاب سمپاتیک قلب بر اثر فشار های روحی و اختلال در ضربان قلب و قدرت انقباضی آن است. این نوع درد ها اکثر افراد را نسبت به سلامتی خود نگران می کنند.

آرتروز

تعداد زیادی از زنان چپ دست در دوره میانسالی بر اثر آرتروز به درد دست چپ دچار می شوند. این نوع درد معمولاً تیرکشنده و سوزن سوزن شونده است و از پشت کتف شروع می شود.

احتمال درگیر شدن تمام دست بر اثر آرتروز وجود دارد. در بعضی از موارد درد شدید آرتروز ادامه فعالیت های روزمره را برای فرد غیر ممکن می سازد.

درمان درد دست چپ از آرنج به پایین

روش های درمان درد دست چپ

مراجعه به پزشک متخصص ارتوپد

درد ناشی از آسیب های اسکلتی و عضلانی مانند شکستگی دست چپ با مراجعه به پزشک و درمان عارضه رفع می شود.

پزشک برای درمان بیماری های استخوان و عضلات بر حسب ضرورت و نیاز از انواع روش های دارو درمانی، استفاده از وسایل کمک درمانی، فیزیوتراپی و یا حتی جراحی استفاده می کند.

مصرف مسکن های تجویز شده توسط پزشک درد را کاهش می دهد.

آنژیو پلاستی و جراحی بای پس قلب

درد دست چپ ناشی از حمله قلبی توسط پزشک با آزمایشات خون، الکتروکاردیوگرام، ایکس ری قفسه سینه، سی تی اسکن، آنژیوگرافی و … بررسی می شود.

مشکل حمله قلبی در صورت لزوم با به کار گیری یکی از روش های جراحی بای پس قلب یا ایجاد مسیرجدید جریان خون به سمت عضله قلب و آنژیوپلاستی یا بازکردن شریان ها با بالون زدن برطرف می شود.

این مشکل قلبی در بعضی از موارد با استنت گذاری و ورود استنت یا لوله شبیه به سیم به شریان های باریک و ایجاد جریان خون عادی نیز قابل رفع است.

ورزش و آب درمانی

ورزش منظم و مناسب و انجام حرکان ورزشی صحیح تحت نظارت افراد متخصص درد دست چپ ناشی از ضعف عضلات، اسپاسم های عضلانی و آرتروز را کاهش می دهد.

همچنین حرکات مختلف کششی و قدرتی استاندارد با تقویت مفاصل، عضلات بازو، ساعد و سرشانه درد های دست را تسکین می دهند.

آب درمانی، شنا و قرار دادن دست و بدن در چشمه های آب گرم دارای خواص درمانی نیز در درمان درد های مفاصل و عضلانی دست چپ تأثیر زیادی دارد.

مصرف لبنیات و مکمل های غذایی

مصرف شیر و لبنیات کم چرب برای تأمین کلسیم مورد نیاز بدن، جلوگیری از بروز پوکی استخوان و کند کردن روند این بیماری ضروری است.

استفاده از مکمل ها و قرص های ویتامین هم به تأمین ویتامین های مورد نیاز بدن ازجمله ویتامین D3 و تقویت استخوان ها کمک می کند.

پیروی از یک رژیم غذایی سالم و مناسب و سرشار از سبزی ها و میوه ها نیز سلامت قلب و عروق را تضمین می کند.

کنترل استرس و تنش های روانی

مهار کردن استرس و اضطراب روزمره درد های ناشی از فشار های روحی و روانی را برطرف می سازد.

استفاده از تمرینات آرام سازی، پیاده روی، شنا و انجام فعالیت های مورد علاقه استرس افراد را کاهش می دهد.

در صورت لزوم کمک گرفتن از مشاور متخصص و روانشناس جهت مدیریت استرس به درمان درد دست چپ ناشی از آن کمک می کند.

رعایت سبک زندگی سالم

ترک مصرف سیگار، دخانیات، نوشیدنی ها و مشروبات الکلی، کاهش وزن اضافه و حفظ وزن متعادل، کاهش مصرف غذا های چرب احتمال بروز مشکلات قلبی و درد دست چپ ناشی از آن را کاهش می دهد.

مصرف دارو های کاهش فشار خون، جلوگیری از انعقاد خون و کاهش کلسترول هم موجب بهبود سلامت قلب و جلوگیری از بروز بیماری های قلبی می شود.

علت و درمان درد دست چپ از آرنج به پایین | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۱۴ ۵

شما هم بخوانید