اگر صاحب یک کسب و کار هستید این ۷ کتاب را برای دست یافتن به موفقیت بخوانید

این ۷ کتاب را برای موفقیت بخوانید

راه انداختن هر کسب و کار تازه‌ای پر از بیم و امید است؛ امید به اینکه ایده متفاوت می‌تواند فرد را به موفقیت برساند و بیم از شکست خوردن کار بدون دانستن نکات ضروری.

اگر شما هم کسب و کار خودتان را اداره می‌کنید و دوست دارید از نکات ضروری برای موفق شدن با خبر شوید، نیاز به صرف وقت و مطالعه دارید. ما در این مقاله هفت کتاب مناسب برای بهبود کسب و کارتان را به شما معرفی خواهیم کرد

با مطالعه این کتاب‌ها ترفندهای موفق ماندن حتی در شرایط سخت و مواجهه با افراد خاص را به دست خواهید آورد.

۱- روانشناسی فروش

هر کسب و کار تازه‌ای دو عنوان ویژه برای فروش دارد؛ کالا و خدمات. رمز موفقیت این است که بتوان با فروش این کالاها و خدمات سود به دست آورد.

ممکن است فکر کنید روش‌های فروش بسیار محدود هستند؛ اما واقعیت غیر از این است؛ استراتژی‌های فروش و روانشناسی آن راه‌های متعددی برای موفقیت شما ارائه می‌دهند.

کتاب روانشناسی فروش یا The Psychology of Selling نوشته یکی از موفق‌ترین و ثروتمندترین کارآفرین‌های تاریخ، برایان تریسی است.

این کتاب به بیش از ۱۶ زبان ترجمه شده و در ۲۴ کشور مخاطبان خاص خودش را پیدا کرده است؛ چون روش‌های کلیدی فروش بیشتر را به صاحبان کسب و کارها آموزش می‌دهد؛ آن هم طی مدت زمان کوتاه یک ماهه یا حتی کمتر.

پیشنهاد می‌کنیم به ویژه در این شرایط اقتصادی ویژه از توصیه‌های این کتاب به نفع خودتان کمک بگیرید و به کسب و کارتان رونق دوباره‌ای ببخشید.

۲- اثر مرکب

دارن هاردی با نوشتن کتاب‌های متعددی به شهرت جهانی دست پیدا کرده است و بدون شک یکی از بهترین کتاب‌های او «اثر مرکب» The Compound Effect است.

این کتاب نه تنها برای کسب و کار شما مفید واقع خواهد شد؛ بلکه می‌تواند روی زندگی شخصی‌تان هم تاثیرگذار باشد. هاردی در این کتاب به خوانندگانش آموزش می‌دهد چطور با انجام کارهای کوچک منتظر اثرات بزرگ باشند؛ چون مجموعه و ترکیب کارهای کوچک فضا را برای تغییرات بزرگ آماده می‌کند.

با خواندن این کتاب یاد می‌گیرید با کدام تغییرات جزئی می‌توانید کسب و کارتان را موفق کنید و به امکانات بیشتری دست بیابید.

اگر زمان مطالعه‌تان به واسطه کسب و کار جدید، کاهش پیدا کرده خرید کتاب صوتی اثر مرکب را از قلم نیاندازید و زمان‌های فراغت از روز را با شنیدن این کتاب پربارتر کنید.

۳- آیین دوست یابی

زمانی که وارد یک کسب و کار جدید شوید، خیلی زود متوجه خواهید شد بخش مهمی از منابع شما را روابط شما تشکیل می‎‌دهند؛

به همین دلیل است که باید روش‌های پیدا کردن دوست و ارتباط برقرار کردن با افراد مختلف را بلد باشید و برای پیشرفت کسب و کارتان به کار ببندید.

دیل کارنگی با کتاب «آیین دوست یابی» یا How to Win Friends and Influence People به شما کمک می‌کند روش‌های برقراری ارتباط درست را یاد بگیرید و از این طریق بتوانید دایره معاشرت‌هایتان را وسیع‌تر و مناسب‌تر کنید.

ارتباطات وسیع‌تر منجر به مزیت‌های زیادی برای شما خواهد شد؛ از جمله استفاده از تجربه دیگران، استفاده از کمک آن‌ها و آگاهی از اخبار مهم صنف کاری.

این موارد و ده‌ها مورد دیگر اهمیت دوست یابی را برای شما به نمایش خواهد گذاشت. همچنین با مطالعه این مطلب بیشتر با دلایل اهمیت روابط دوستانه در زندگی آشنا خواهید شد.

۴- چه کسی پنیر مرا جا به جا کرد؟

سال‌ها از اولین انتشار کتاب «چه کسی پنیر مرا جا به جا کرد؟» می‌گذرد و این کتاب همچنان به عنوان یکی از بهترین کتاب‌های موفقیت معرفی می‌شود.

کتاب را اسپنسر جانسون با نام انگلیسی Who Moved my Cheese منتشر کرد و با یک داستان ساده اما بسیار جالب توانست هزاران خواننده در سراسر جهان به دست آورد.

داستان کتاب او روایت تغییر به زبان ساده است. با خواندن این کتاب به صورت ناخودآگاه متوجه می‌شوید که تغییر نه فقط در زندگی کاری؛ بلکه در زندگی شخصی هم ناگزیر است و این رویکرد شما در برابر آن است که می‌تواند منجر به پیشرفت یا پسرفت شما شود.

کتاب حجم بسیار کمی دارد؛ اما تاثیراتی طولانی مدت بر طرز فکر شما خواهد گذاشت. خواندن این کتاب را به ویژه در این روزهای پر از تغییرات جهانی از دست ندهید.

۵- بی شعوری

هر کسی در زندگی‌اش با افراد بی شعور برخورد داشته است؛ در زندگی فردی معمولا این برخوردها را می‌توان در مقیاس کوچکی حل و فصل کرد؛ اما در دنیای کسب و کار حضور یک فرد بی شعور کافی است تا تمام تلاش‌های یک تیم یا حتی یک مجموعه را به باد دهد.

برای اینکه بتوانید این افراد را تشخیص دهید و تاثیرات آن‌ها را به حداقل برسانید، خواندن بیشعوری را به عنوان یک کتاب سرگرم کننده از نویسنده‌ای طنز پرداز به نام خاویر کرمنت به شما پیشنهاد می‌کنیم.

از طریق خرید اینترنتی می‌توانید کتاب بیشعوری را به صورت نسخه pdf با هزینه مناسبی دانلود کند و از درس‌های آموزنده آن نهایت استفاده را ببرید.

۶- استارتاپ شما

اگر احساس می‌کنید ایده جدیدی دارید که ارزش سرمایه گذاری کردن دارد و خودتان هم ویژگی‌های یک کارآفرین را در شخصیت‌تان می‌بینید؛ خواندن کتاب استارتاپ شما نوشته رید هافمن و بن کاسنوچا را از دست ندهید.

این کتاب آموزش‌های کاربردی زیادی دارد که می‌توانید با تمرین کردن‌شان خودتان را چند گام به موفقیت نزدیکتر کنید.

با خواندن این کتاب نحوه برقراری ارتباط موثر، راه اندازی کسب و کار و مدیریت کار خودتان را یاد می‌گیرید. جالب است بدانید نویسندگان این کتاب بنیانگزار و رئیس هیئت مدیره Linked in هستند.

۷- زن پولدار

«زن پولدار» یکی از کتاب‌های بسیار مناسب برای خانم‌هایی است که مشغول اداره کسب و کار خودشان هستند و احساس می‌کنند باید نکات بیشتری برای پیشرفت‌شان بدانند.

واقعیت این است که در طول تاریخ رفتار مردان نسبت به پول با رفتار زنان متفاوت بوده است و بیشتر زنان آموزش‌های لازم را درباره سرمایه گذاری و روش‌های کسب درآمد به دست نیاورده‌اند؛ به همین دلیل هم کیم کیوساکی نویسنده کتاب Rich Woman کتابش را برای آموزش این روش‌ها و تغییر رفتار زنان در مواجهه با پول نوشته است.

این کتاب می‌تواند دیدگاه‌های زیادی را به زنان در جستجوی موفقیت ارائه دهد.

مطلب مفید بود ؟ ۲ ۰

شما هم بخوانید