بهترین روش کاشت مو در ایران + انواع روش کاشت مو چیست

بهترین روش کاشت مو در ایران چیست

بهترین روش کاشت مو در ایران انواع روش کاشت مو fit نحوه کاشت مو به روش sut مزایا و معایت کاشت مو به روش hrt را در سایت فتوکده می خوانید

بهترین روش کاشت مو در ایران

ارتباط مستقیم مو با زیبایی یکی از مهمترین دلایل مراجعه افراد طاس یا کم مو به مراکز کاشت مو می باشد اما قبل از آن باید اطلاعات کاملی از نوع کاشت ها داشته باشید

شناخت و آگاهی در این زمینه قبل از مراجعه حائز اهمیت است

روش های کاشت مو چه انواعی دارند ؟ کاشت مو شامل چه مراحلی است ؟ بهترین روش کاشت مو کدام است ؟ انواع روش های کاشت مو + مراحل و بهترین روش را در سایت فتوکده می خوانید

مراحل کاشت مو fit

کاشت مو به روش FUT

روش FUT یا عمل پیوند فولیکول های مو نخستین روش کاشت مو است که شبیه به یک نوع جراحی پوستی می باشد و تنها در صورت پر پشت بودن مو های پشت سر امکان پذیر است.

در این روش با برداشت لایه های پوستی پشت سر به شکل نوار در ابعاد مختلف و تقسیم آنها به واحدهای کوچکتر توسط دستگاه های مخصوص، فولیکول های مو در نواحی کم پشت و طاس سر کاشته می شوند و محل برداشته شدن لایه های پوستی بخیه می شود.

باتوجه به وجود معایبی از قبیل ضرورت جراحی و بیهوشی، درد، خونریزی، عوارض جانبی، نیاز به مراقبت های ویژه و سپری کردن یک دوره نقاهت طولانی در روش FUT این روش در حال منسوخ شدن است

کاشت مو به روش FIT

روش FIT یا تکنیک جداسازی فولیکول ها یکی از روش های غیر جراحی کاشت مو است

در این روش فولیکول های مو به صورت گروهی و یا تک تک از پشت سر و منطقه پشت گوش ها توسط پانچ یا SLIT برداشت و با ایجاد شکاف های ظریف در نواحی طاسی کاشته می شوند.

این روش کاشت FUE و SAFE یا کاشت مطمئن نیز گفته می شود.

میران انتقال فولیکول ها در هرجلسه کاشت مو با این روش ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ فولیکول است و در صورت طاسی زیاد اعمال این روش به چندین جلسه مراجعه نیاز دارد.

کاشت مو به روش ترکیبی FIT و FUT

در روش ترکیبی کاشت مو با تشخیص پزشک فولیکول های مو در روز اول با استفاده از روش FUT جدا شده و به خط سر Hairline و جلوی سر منتقل می شوند و چند روز بعد، پس از جدا سازی فولیکول ها با روش FIT پیوند فولیکول های جدید در ما بین سر و موهای قبلاً کاشته شده صورت می گیرد.

عرض کم نوار برداشت شده FUT و سرعت عمل زیاد از جمله مزایای روش ترکیبی محسوب می شوند.

کاشت مو به روش BHT

روش BHT یا انتقال مو از بدن به سر شامل جداسازی مو های مختلف بدن مانند سینه، کتف ها، پشت، ران ها و … و کاشت این موها در قسمت های کم پشت و طاس سر می باشد.

این روش زمانی کاربرد دارد که فرد طاس بانک مو کافی در قسمت پشت سر و بالای گردن ندارد و پزشک مجبور به انتقال مو از بدن می شود.

با توجه به تفاوت جنس موهای بدن با موهای سر این روش توسط پرشکان زیاد توصیه نمی شود.

کاشت مو به روش SUT

اکثر مراحل روش کاشت SUT توسط دستگاهای اتوماتیک با نظارت پزشک صورت می گیرد. به همین دلیل نسبت به سایر روش های کاشت مو نوین ترین روش محسوب می شود.

در روش کاشت SUT پیاز مو به وسیله پانچ لیزری از محل اهدا کننده جدا شده و جهت جلوگیری از تخریب آن تا زمان کاشت فریز می گردد و به نواحی کم مو و طاس انتقال می یابد.

در این روش میزان هدر رفتن فولیکول های مو به کمتر از ۱% کاهش می یابد.

روش FUG

روش FUG یا روش تار به تار یک روش جراحی مکمل برای درمان ریزش مو شبیه به FIT است که به نوع، اصول و قوانین کاشت مو توجه بسیاری دارد.

استخراج فولیکول ها در این روش از طریق پانچ و وسایلی از این قبیل صورت می گیرد.

به کار نبردن بخیه در روش FUG تفاوت اصلی آن با روش FIT به شمار می رود. البته جای برداشت موها به صورت زخم های نقطه نقطه در پشت سر مشاهده می شود.

روش های کاشت مو با حالت مصنوعی

روش کاشت موی پانچ از دو بخش برداشت مو ها به صورت گروهی و کاشت آنها از طریق ایجاد سوراخ هایی در پوست سر تشکیل می شود.

در این روش نمای کاشت مو مصنوعی و شبیه به عروسک است که در حال حاضر این روش منسوخ شده و کاربرد ندارد.

همچنین در روش ATP به جای کاشت فولیکول مو روی سر، برای پر کردن قسمت طاسی از تاتو استفاده می شود. به همین دلیل این روش نیز یک روش کاشت موی طبیعی محسوب نمی شود. اما مدت ماندگاری تاتو در این روش ۵ تا ۷ سال است.

کاشت مو به روش HRT

روش HRT یک روش غیر جراحی برای افراد کاملاً طاس و با بانک موی نامناسب به شمار می رود که در حال حاضر نیز قابل اجراست.

در این روش از یک گرافت خاص شبیه به پوست و هم اندازه با ناحیه طاسی و دارای موهای کاملا شبیه با موهای طبیعی استفاده می شود.

در روش HRT پس از تمیز کردن پوست محل پیوند گرافت را روی آن قرار داده و با محلول نگهدارنده HRT می چسبانند و موهای ترمیمی را به تناسب ویژگی های مو های طبیعی به گونه ای جهت می دهند که پس از ۲۱ تا ۴۲ روز به موهای طبیعی بدن فرد تبدیل می شود.

روش کاشت مو برای افراد کاملاً تاس

روش تکثیر فولیکول های مو در آزمایشگاه برای افراد دارای بانک موی ضعیف و یا کاملاً طاس کاربرد زیادی خواهد داشت.

در این روش تعدادی از فولیکول های شخص جدا شده و در آزمایشگاه تکثیر داده می شود و در نهایت فولیکول های تکثیر شده توسط یکی از روش هایFIT، FUT و یا ترکیبی در سر کاشته می شود.

این روش هم اکنون در مرحله پژوهشی است و تا قبل از تأیید کامل، قابل اجرا نیست.

انواع بهترین روش کاشت مو در ایران

کاشت مو به روش sut

مراحل کاشت مو

کاشت مو با پیوند پوست تفاوت دارد و به تکنیک جدا سازی ریشه های مو و انتقال آن به نواحی کم مو و طاس در همه انواع، کاشت مو گفته می شود.

مراحل کاشت مو در کلیه روش های بالا مشترک است این مراحل شامل :

۱- برداشت گرافت مو (دسته های یک تا چهار شاخه مو) از بانک مو یا منبع پرپشت مو

۲- پانسمان محل برداشت گرافت یا فولیکول مو

۳- پاکسازی محل پیوند

۴- کاشت یا پیوند مو

۵- در نهایت انجام مراقبت های بهداشتی و پزشکی لازم پس از کاشت می باشند

به طور مثال روش FUT از مراحل برداشت نواری از مو‎ های پشت سر، برش نوار، جداسازی گرافت ها و قرار دادن گرافت‎ها در ناحیه کم مو تشکیل می شود.

همچنین مراحل کاشت مو به روش FIT به سه بخش جداسازی مو به وسیله سوزن های خیلی ظریف از بانک مو،کاشت مو درناحیه کم پشت و پانسمان سطحی محل برداشت گرافت تقسیم می شود.

بهترین روش کاشت مو

کلیه روش های کاشت مو دارای معایب و مزایای خاص خود هستند و هرکدام در مواقع و شرایط مقتضی توسط پزشک توصیه می شوند.

بنابراین در وهله اول بهترین روش کاشت مو روشی است که با توجه به بانک موی فرد و شرایط زمانی و مالی او امکان پذیر باشد.

به طور مثال روش FUT به افرادی که با وجود مناطق کم موی بزرگ در سر تمایل به کاشت یکباره دارند، به زخم و خراشیدگی اهمیت نمی دهند و دوره نقاهت را به خوبی سپری میکنند پیشنهاد می شود.

همچنین روش FIT به افراد با مناطق کم موی کوچک، علاقمند به مو های کوتاه، ورزشکاران، زنان و افراد محتاط توصیه می شود.

روش SUT با داشتن مزیت هایی از قبیل عدم نیاز به جراحی و بیهوشی، عدم وجود درد و عوارض، دوره نقاهت کوتاه، عدم وجود جای زخم و خونریزی، امکان کاشت و برداشت مو در همه نقاط بدن، شباهت به روش FIT، استفاده از ابزار و تکنولوژی جدید، انجام کاشت در یک جلسه و … به عنوان بهترین روش کاشت مو بیشتر از سایر روش ها توصیه می شود.

انواع بهترین روش کاشت مو در ایران | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۷ ۱

شما هم بخوانید