چگونه زندگی شادی داشته باشیم ؟ + ۳۰ روش زندگی شاد

.چگونه زندگی شادی داشته باشیم ؟ + 30 روش زندگی شاد

 

  چطور شاد زندگی کنیم

 


 
سایت فتوکده : سایتی برای همه
 
 

چگونه زندگی شادی داشته باشیم ؟ + ۳۰ روش زندگی شاد

داشتن زندگی شاد یکی از خواسته های هر انسانی است

انسان همیشه دوست دارند با تفریحات زندگی شاد را بدست بیاورند، جیم ران گفته است : خوشبختی چیزی نیست که برای آینده اتخاذ کنید؛ چیزی است که در حال حاضر طراحی می کنید

بسیاری از مردم در زندگی خود همیشه به دنبال خوشبختی هستند اما دغدغه های حال و آینده نمی گذارد خوشبختی و شادی را ملموس احساس کنند

به عنوان مثال وقتی بچه هستند فکر می کنند وقتی به دانشگاه خوبی رفتند خوشحال خواهند بود سپس فکر می کنند اگر کار خوبی کسب کنند خوش حال خواهند بود سپس فکر می کنند اگر ارتقای شغلی به دست بیاورند خوشحال خواهند بود و این روند همیشه ادامه دارد.

در این مطلب با چگونه زندگی شادی داشته باشیم آشنا م شوید

چگونه زندگی شادتری داشته باشیم

چگونه زندگی شادتری داشته باشیم

اگر شما هم دنبال سوال چگونه شاد زندگی کنیم هستید، ما در این مقاله راه های برای به دست آوردن زندگی شاد را نشان دهیم، این اصل را فراموش نکنید که هر چیزی شما را خوشحال می کند عامل خوشبختی و شادی شماست

۱- نمی تواند همه چیز را کنترل کرد

تنها چیزی که قابل کنترل است کارها و نظرات مان است، رفتار افراد و اتفاقات را نمی توان تحت کنترل درآورد آن ها باید به راه خودشان ادامه دهند.

۲- نمی شود همه را خوشحال کرد

هر بار که ما نقش بازی می کنیم از خود واقعی خود دور می شویم و خود را از زندگی شاد محروم می کنیم زیرا خوشبختی حقیقی در آن است که خود واقعی مان را نمایش دهیم.

آزادی واقعی نشان دادن خود واقعی مان است.

۳- احساس حقانیت را دور بریزید

همیشه با خود می گوئیم “چرا من ؟” برای زندگی شادی داشتن باید بگوئیم “چرا که نه؟”، قانع کردن خود خیلی سخت است اما باید بپذیریم همه به نوبه خود خوشحالی را به دست می آورند.

این را هم باید دانست که همیشه حق با شما نیست و ممکن است اشتباه کنید.

۴- خشم را رها کنید

خشمگین بودن فقط به خودمان آسیب وارد می کند و زندگی شادمان را به تاخیر می اندازد، همچنین خشمگین شدن هورمون هایی را در بدنمان آزاد می کند که استرس زاست و باعث ناراحتی مان می شود.

۵- باید از احساس گناه دوری کنیم

اگر اشتباهی مرتکب می شویم باید آن را پذیرفته و اصلاح کنیم و به فراموشی بسپاریم که راه خوبی برای داشتن زندگی شاد است.

۶- غرور را کنار بگذارید

برای داشتن زندگی شاد باید ببخشید و عذرخواهی کنید اینگونه غرور خود را از دست نمی دهید بلکه رابطه خوبی بین غرور و بخشش است.

۷- از ایده آل گرایی فاصله بگیرید

ما انسان هستیم اشتباه می کنیم ما نمی توانیم همیشه کامل باشیم ما دمدمی هستیم و به نوع خودمان بسیار زیبا هستیم.

۸- بدبینی را کنار بگذارید

در هر موقعیتی ما می توانیم جنبه های خوب را دیده و قدردان باشیم همچنین با در نظر گرفتن جنبه های بد نیز شکایت کنیم. شکرگزاری به معنای واقعی زندگی شما را تغییر می دهد.

۹- از دوستان ناباب دوری کنید

مردم از ارتباط با افراد تاثیر می پذیرند و از قضا اگر این افراد بد بین باشند حس قدر دانی را از شما می گیرند، خیلی سخت است که رابطه خود را با افراد ناباب قطع کنید ولی این برای داشتن زندگی شاد ضروری است.

۱۰- از وابستگی به پول دوری کنید

داشتن پول همان چرک کف دست چیز خوبی است ، از سبک سنگین کردن پول خود و تلاش برای زیاده روی در نگه داری آن و به دست آوردن آن باید پرهیز کرد.

۱۱- کمتر خود را مشغول کنید

بعضی از ما فکر می کنیم که هرچه مشغول تر باشیم خوش حال تر خواهیم بود ولی تجربه من می گوید دل مشغولی با شاد بودن برابر نیست.

۱۲- از شکست نترسید

هر فردی در زندگی خود شکست می خورد حتی لیونل مسی هم حریف چلسی و رم نشد پس باید شکست را انیگونه معنی کنیم: چقدر شجاع هستیم ؟

۱۳- از ترس ترک شدن دوری کنید

ما همه متقاضی ارتباط با دیگران هستیم و اما وقتی ترس رها شدن ما را در بر می گیرد تصمیمات غیر منطقی می گیریم.شما باید به چیزی که قرار است اتفاق بیافتد اعتماد داشته باشید .

با خود بگویید مهم نیست چه اتفاقی رخ می دهد من موفق خواهم شد.

۱۴- از مقایسه خود با دیگران بپرهیزید

ما همیشه لحظات پشت صحنه ی خود را با لحظات برجسته دیگران مقایسه می کنیم و عامل نارحتی خود می شویم.

۱۵ – انتظارات کمتری داشته باشید

هسته تمام مشکلاتمان از انتظاراتی است که داریم مثلا ما انتظار داریم که همسرمان چقدر خوب باشد یا دوست مان چه رفتاری انجام دهد یا پسرمان چونه بزرگ شود یا یک موقعیت چگونه باید انجام می شد

حالا نوبت این است که انتظارات خود را کنار بگذاریم تا زندگی شادی داشته باشیم

۱۶- دیروز و آینده را رها کنید

برای کشف خوشبختی واقعی باید اتفاقات گذشته و ترس از آینده را کنار بگذاریم و تمام تمرکز مان را در زمان حال قرار دهیم، موسیقی و دیدن مناظر طبیعی از جمله مواردی است که توصیه می گردد

البته راه های دیگری نیز برای خوشبختی وجود دارد.

۱۷- زود قضاوت نکنید!

در هر اتفاقی که برای ما می افتد نیکی پنهانی وجود داشته که برای تکامل روح ما بسیار مناسب است ضرورت دارد ازقضاوت عجولانه اتفاقات و افراد بپرهیزیم زیرا ما نمی دانیم در نهایت چه اتفاقی برایمان رخ خواهد داد.

۱۸- دید جدیدی را کسب کنید

در زندگی عادی چیز های بسیاری وجود دارند که به نظر خوشآیند مان نیستند

ولی اگر با نگاهی تازه به آن ها توجه کنیم خواهیم دید زیبایی منحصر به فردی دارند و به نوعی همه چیز ها زیبا هستند که جمله معروف “چشم ها را باید شست طور دیگری باید نگریست” اینجا کمک حالمان است.

۱۹- نه گفتن را بیاموزید

قابلیت نه گفتن برای اکثر افراد دشوار است مخصوصا افرادی که عاشق خوشحال کردن دیگران هستند؛ افرادی که نه می گویند و بعد از آن احساس ناراحتی می کنند در واقع دارند خوشحالی حقیقی را نابود می کنند.

۲۰- کینه ای نباشید

افرادی که همیشه شاد هستند سعی می کنند از عوامل آزار دهنده دوری کنند پس همیشه سعی کنید از کسی کینه به دل نگیرید زیرا عامل نارحتی شما می شود و خوشحالی را از شما می گیرد.

۲۱- هدف داشته باشید

افرادی که در زندگی هدفی ندارند خوش حال نخواهند بود و فقط آن ار می گذرانند در مجموع باید سعی کنید هدفی برای زندگی خود تایین کنید تا از به دست آوردن آن شاد شوید

۲۲- چرا اینقدر جدی هستید؟

در زندگی باید گاهی اوقات بی خیال باشید و عاشق آن شوید عاشق هر چه در آن اتفاق می افتد چه بد چه خوب اگر آن را زیاد جدی بگیرید فقط خود حرص می دهید

اشتباهات دیگران متعلق به خودشان و شما مسئول آن نیستید و خود را برای آن به دردسر نیاندازید.

۲۳- از استرس دوری کنید

در زندگی سعی کنید استرس نداشته و به خود کار ها را سخت نگیرید آرامش داشتن یکی از راه های داشتن زندگی شاد است از حضور در محل های پر استرس دور کنید با اینکار استرس را از خود دور کرده اید.

۲۴- از صفات منفی دوری کنید

در زندگی خود سعی کنید صفات مثبت مانند خوش اخلاقی خوش بینی کار درستی صداقت را بیشتر کنید و همچنین از صفاتی مانند بدبینی حسادت دروغ گویی بد اخلاقی دوری کنید چون این صفات فقط عامل نارحتی شما می باشند و خوش حالی شما را از بین می برند.

۲۵- نقص های خود را دوست داشته باشید

برای انکه در زندگی احساس شادی کنید نقص های خود ار دوست داشته باشید با آن ها کنار بیایید زیرا نقص ها شما را به انسانی استثنایی تبدیل می کند.

۲۶- ورزش کنید

برای اینکه زندگی شادی داشته باشید باید ورزش کنید چون مواد شیمیایی شاد کننده را در بدن شما آزاد کرده که یکی از آن ها آندورفین است و عامل خوشحالی شما می شوند.

از جمله ورزش هایی که توصیه می گردد دو در فضای آزاد و بسته است

۲۷- شور و نشاط کودکی را از دست ندهید

برای اینکه زندگی شادی داشته باشید باید سعی کنید حس خلاقیت و زیبایی دوستی را از کودکی بیابید و کودک درون خود را همیشه زنده نگه دارید.

دوستی با افرادی که حس کودکی را در خود حفظ کرده اند معمولا باعث شادی شما می شود.

۲۸- ریسک کنید

افرادی که در زندگی خود ریسک می کنند و پا را فرا تر از گلیم خود می گذارند نه تنها می ترسند بلکه اعتقاد دارند زندگی چیز های شگفت آوری را نشان خواهد داد

بنابراین از شکست نیز نمی ترسند و آن را درس دوست داشتنی زندگی می دانند.

۲۹- دیگران را تشویق کنید

افرادی که خوش حال هستند معمولا دیگران را تشویق می کنند و از انکه افراد به استعداد درونی شان پی ببرند و آن را عملی سازند شاد می شوند.

همچنین آن ها با دیدن موفقیت دیگران تشویق می شوند و از حسادت پرهیز می کنند.

۳۰- همیشه بخندید

برای اینکه زندگی شادی را سپری کنید باید به جنبه های مفرح زندگی توجه کنید و به آن بخندید که باعث می شود احساس لذت کنید. افرادی که از خندیدن لذت می برند می توانند دیگران را نیز به خندیدن وادارند و موقعیت های پر استرس را کنترل کنند.

چگونه زندگی شادی داشته باشیم | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۲۶ ۷

شما هم بخوانید