بهترین مستندهای نتفلیکس در سال ۲۰۲۳

بهترین مستندهای نتفلیکس در سال ۲۰۲۳

بهترین مستندهای نتفلیکس در سال ۲۰۲۳

مستندهای نتفلیکس با تنوع ژانرها و عمق داستان‌هایش به یکی از منابع اصلی تفریح و آموزش مخاطبان تبدیل شده‌اند، این پلتفرم تولیدکننده مستندهایی است که از دیدگاه هنری، تحقیقی، تاریخی، اجتماعی و حتی علمی بسیار پررنگ و جذاب هستند.

نتفلیکس میزبان مستندهایی است که هر کدام با نوآوری، جذابیت و تأثیرگذاری خود، به عنوان بهترین‌ها در این عرصه شناخته می‌شوند، شما با خرید اکانت نتفلیکس می‌توانید خود را سرگرم کرده و به مشاهده این مستندها مشغول شوید.

از بهترین مستندهای نتفلیکس در سال ۲۰۲۳ می‌توان اسلای (Sly)، آرنولد (Arnold)، بکام (Beckham)، چه کسی جیل داندو را کشت (Who Killed Jill Dando) و موارد دیگر را نام برد که حتی کاربران ایرانی بسیاری هم از طرفداران آن‌ها هستند و سری مستندهای شخصیت‌های محبوب خود را دنبال می‌کنند

البته توجه کنید که کاربران ساکن ایران به دلیل محدودیت‌های اعمال شده علیه آن‌ها، نمی‌توانند با آی پی ایرانی خرید اکانت نتفلیکس را انجام داده و باید نسبت به تغییر آی پی اقدام کنند

یکی از بهترین گزینه‌ها برای تغییر آی پی در جهت تماشای فیلم‌های نتفلیکس، استفاده از vps آمریکا است که می‌توانید خرید آن را از طریق سایت‌های معتبر مانند ایرانیکارت انجام دهید. در ادامه با معرفی چند مورد از بهترین مستندهای نتفلیکس همراه ما باشید.

اسلای (Sly)

مستند اسلای به زندگی و حرفه یکی از مشهورترین و معتبرترین بازیگران و کارگردانان هالیوود، سیلوستر استالونه، می‌پردازد. این فیلم، که به تازگی در نتفلیکس منتشر شده، نه تنها موفقیت‌ها و پیروزی‌های استالونه را به تصویر می‌کشد، بلکه شروع دشوار او، مبارزه با اختلال در صحبت کردن وی، تجربه طرد شدن از شغلش و شخصیت او را نیز نشان می‌دهد. این فیلم از آرشیوی غنی از جمله کلیپ‌هایی از آثار سینمایی، مصاحبه‌ها، عکس‌ها و ویدئوهای خانگی و همچنین گفتگوهای جدید با خود استالونه و افراد نزدیک به او مثل کوئنتین تارانتینو، آرنولد شوارتزنگر، تالیا شایر و هنری وینکلر ساخته شده است!

آرنولد (Arnold)

این مستند از دوران شروع کار آرنولد به عنوان یک وزنه‌بردار حرفه‌ای تا لحظاتی که به عنوان یک بازیگر موفق در هالیوود شناخته شد و همچنین دورانی که به عنوان فرماندار ایالت کالیفرنیا خدمت کرد و موفقیت‌ها و چالش‌هایی که در زندگی خانوادگی خود تجربه کرده، روایت می‌کند. این مستند به جزئیات زندگی شخصی و حرفه‌ای آرنولد می‌پردازد و تلاش می‌کند تا ابعاد مختلف شخصیت و پیچیدگی‌های زندگی این فرد بزرگ را به تصویر بکشد.

بکام (Beckham)

مستند بکام (Beckham) به زندگی دیوید بکهام، یکی از ستارگان مطرح فوتبال، می‌پردازد. ویکتوریا بکهام، همسر دیوید بکهام، که در این مستند نقش اساسی دارد، اظهار می‌کند که از قبل علاقه‌ای به فوتبال نداشته و امروز نیز این ورزش را دنبال نمی‌کند و تنها به دلیل حضور دیوید در زمین، اندکی علاقه به این ورزش پیدا کرده است.

ویکتوریا در مستند به گونه‌ای صادقانه و بدون تعارف، تجربیات و نگاه‌های خود را نسبت به زندگی با دیوید بکهام بیان و در برخی قسمت‌های مستند، از روابط طنزآمیز بین خود و دیوید نیز صحبت می‌کند. این مستند از دیدگاه‌ها و تجربیات مختلف افراد، حتی افرادی که به طور معمول به فوتبال علاقه ندارند، لذت‌بخش است.

دیوید بکهام همیشه بیش از یک فوتبالیست بوده و به عنوان یک برند ورزشی شناخته شده که دارای طرفداران فراوان در سراسر جهان می‌باشد. این مستند به بهترین شکل ممکن به این موضوع می‌پردازد و نقش و اهمیت بکهام به عنوان یک برند و آیکون در جهان ورزش را مورد بررسی قرار می‌دهد.

ادامه مسیر حرفه‌ای دیوید بکهام پس از سال ۲۰۰۶، وقتی که او از رئال مادرید جدا شد و به لس‌آنجلس گلکسی پیوست، با روایت‌های مختلفی از خودش و همچنین همسرش، ویکتوریا، در این مستند به تصویر کشیده می‌شود که درک و شناخت عمیق‌تری از زندگی و حرکت‌های این فوتبالیست مشهور ارائه می‌دهد.

چه کسی جیل داندو را کشت؟ (Who Killed Jill Dando)

Who Killed Jill Dando  یا چه کسی جیل داندو را کشت یکی از بهترین مستندهای نتفلیکس در سال ۲۰۲۳ است که درباره‌ی زندگی و مرگ جیل داندو، یکی از مجریان محبوب بریتانیا، می‌باشد. جیل داندو در سال ۱۹۹۹ در مقابل آپارتمان خود توسط گلوله‌ها به قتل می‌رسد. این حادثه باعث شکل‌گیری یکی از بزرگترین تحقیقات جنایی در تاریخ بریتانیا می‌شود که البته هنوز دلیل این قتل کشف نشده است. در این مستند، به مشاهده تحقیقات پلیس و دستگیری مظنونین احتمالی و همچنین کشف رازها و رمزهای مربوط به این قتل می‌پردازید. این مستند به دیدار با اطلاعات تازه و آخرین تحقیقات درباره ماجرای قتل جیل داندو می‌پردازد و تلاش می‌کند تا پرده‌ای از رازهای پنهان این حادثه بردارد و به روشنی به این معما پایان دهد.

آخرین ساعت‌های ماریو بیوندو (The Last Hours of Mario Biondo)

مستند آخرین ساعت‌های ماریو بیوندو به مرگ مشکوک ماریو بیوندو، فیلم‌بردار ایتالیایی در سال ۲۰۱۳، که با راکل سانچز سیلوا مجری تلویزیون ازدواج کرد، می‌پردازد. این مستند، که از سه اپیزود تشکیل شده، چند تئوری مختلف درباره علت مرگ بیوندو را مورد بررسی قرار می‌دهد. با تحلیل جزئیات و رویدادهای مرگ او، این مستند سعی دارد تا به پاسخی درباره مرگ این فیلم‌بردار برسد و رازهایی که احتمالاً پشت این حادثه قرار دارد را فاش کند.

The Last Dance (آخرین رقص)

مستند The Last Dance در مورد داستان مایکل جردن و سایر بازیکنان تیم شیکاگو بولز است که برای ششمین قهرمانی خود در اتحادیه ملی بسکتبال (NBA) فصل ۹۸ تا ۱۹۹۷، تلاش‌های بسیاری کردند. این مستند بر داستان زندگی مایکل جردن تمرکز دارد و چالش‌ها و موفقیت‌های ستاره اصلی تیم شیکاگو بولز را روایت می کند؛ و در آخر، با عنوان آخرین رقص، به تعریف اتفاقات و ماجراهای تیم و مسابقات آن‌ها می‌پردازد. مستند The Last Dance یکی از پربیننده‌ترین مستندهای نتفلیکس برای طرفداران ورزش، مخصوصا طرفداران مایکل جردن بوده است.

در خانه با فیوری‌ها (At Home with the Furys)

شخصیت تایسون فیوری و نبرد او برای حفظ عنوان قهرمانی بوکس سنگین وزن در چند سال گذشته، موضوع مورد توجه و تحلیل در دنیای بوکس بوده است. اما مستند در خانه با فیوری‌ها که در نتفلیکس منتشر شده، به زندگی تایسون فیوری خارج از میدان مبارزه و تغییراتی که در دیدگاه و زندگی او رخ داده است، می‌پردازد. این مستند نگاهی دقیق‌تر به زندگی شخصی و حرکت‌های فیوری از جمله تصمیماتی که برای بازنشستگی اتخاذ کرده و سپس تغییر عقیده و بازگشت برای مقابله با درک چیسورا در دسامبر سال ۲۰۲۲می‌اندازد. این مستند سعی دارد تا پشت پرده‌ رویدادها و تحولاتی که زندگی تایسون فیوری را متاثر کرده‌ را برای بینندگان روشن کند و به آن‌ها موضوعاتی جدید و پرمعنا درباره این مبارز بزرگ ارائه دهد.

پاملا، یک داستان عاشقانه (Pamela: a Love Story)

مستند پاملا، یک داستان عاشقانه با عنوان اصلی Pamela،  A Love Storyاست که در سال ۲۰۲۳ منتشر شد و توانست توجه زیادی از طرفداران هنر را به خود جلب کند. این فیلم در سال ۲۰۲۳ به اکران رسید و در رده سنی بالای ۱۵ سال مخاطبان زیادی را جذب کرده است. مدت زمان این اثر ۱۱۳ دقیقه می‌باشد و موفق شده جوایز متعددی را کسب کند. در این مستند، بازیگرانی همچون پاملا اندرسون، کارول اندرسون، بری آندرسون و افراد دیگر به نقش‌آفرینی پرداخته‌اند. کارگردانی این فیلم بر عهده رایان وایت بوده و با امتیازات مثبتی را برای خود به ارمغان آورده است. این اطلاعات نشان می‌دهند که پاملا، یک داستان عاشقانه و تجربه‌ای جذاب و لذت‌بخش برای تماشاگران می‌باشد.

محاکمه شیطان (The Devil on Trial)

مستند محاکمه شیطان به پرونده آرنی شاین جانسون می‌پردازد که در سال ۱۹۸۱ مرتکب قتل صاحب خانه‌اش، آلن بونو شده و ادعا کرد که او در آن زمان تحت تسخیر یک نیروی اهریمنی بوده است. این مستند به بررسی این ادعا و جزئیات پرونده مرتبط با آن پرداخته و نشان می‌دهد که تسخیر شدگی آرنی پس از جن‌گیری برادر نامزدش، دیوید گلاتزل رخ داده است. این پرونده و ادعای تسخیر شیطانی در سال ۲۰۲۱ به فیلمی سینمایی با نام محاکمه شیطان  تبدیل شد.

مستندهای نتفلیکس وروایتی جذاب و عمیق از دنیای معاصر

در سال ۲۰۲۳، مستندهای نتفلیکس به عنوان یکی از منابع اصلی سرگرمی و آموزشی برای مخاطبان، شناخته شده است. این مستندها از زوایای مختلف فرهنگ، تاریخ و حتی موضوعات علمی و اجتماعی برای تماشاگران ارائه شده است. بنابراین بهترین مستندهای نتفلیکس در سال ۲۰۲۳ می‌توانند به عنوان یکی از برترین منابع سرگرمی و آموزشی در دنیای مدرن شناخته شوند. برای دیدن هریک از آن‌ها می‌توانید اکانت خود را در نتفلیکس ساخته و به مجموعه وسیعی از فیلم‌ها، سریال‌ها و مستندهای موردعلاقه‌تان دسترسی داشته باشید.

شما هم بخوانید