۳۰ خواص جوانه گندم برای بدنسازی، چاقی، لاغری و بارداری

.خواص جوانه گندم برای چاقی، لاغری و سلامتی

 

  خواص جوانه گندم برای سلامتی

 


 
سایت فتوکده : سایتی برای همه
 
 

۳۰ خواص جوانه گندم برای بدنسازی، چاقی، لاغری

جوانه ها از جمله مواد غذایی هستند که در روند طبیعی رشد و تقویت بدن نقش بسزایی دارند در این میان خواص جوانه گندم بسیار غنی تر است

جوانه گندم با داشتن املاح معدنی غنی و ویتامین های بی نظیر، نقش بسزایی را در سلامت بدن ایفا و از آن بعنوان اکسیر جوانی هم یاد می شود

جوانه گندم یک مکمل غذایی ویژه محسوب می شود که دارای خواصی مانند : درمان ریزش مو، اثر مثبت در چاقی و لاغری، ضد سرطان، رفع یبوست، و … می باشد

جوانه گندم جه خواصی دارد

خواص جوانه گندم در بدنسازی و سلامتی

خاصیت جوانه گندم

 خیلی از خانواده ها از خواص بی نظیر جوانه گندم غافل هستند

از این رو در این نوشته سعی شده است برخی از ویژگیهای مهم جوانه گندم را بیان نموده. مصرف جوانه گندم توسط زنان، مردان و به ویژه زنان باردار و شیرده و البته کودکان توصیه می گردد.

ضد سرطان

از مهم ترین خواص جوانه گندم، خاصیت ضد سرطانی آن می باشد به دلیل دارا بودن سلنیوم و منیزیوم موجود در آن می باشد که می تواند در حد قابل توجهی از رشد سلول های سرطانی جلوگیری کند.

لاغری

جوانه گندم از جمله مواد غذایی غنی است که می تواند موجب کم کردن وزن در افراد شود به این منظور مصرف جوانه گندم همراه با سالاد، شیر و یا ماست، ۱۰ دقیقه قبل از غذا می تواند اشتها را کور کند.

بهبود سیستم گوارش

فیبر موجود در جوانه گندم با دفع مواد غیر ضروری در روده ها و افزایش تحرک روده، می تواند در هضم و تجزیه غذا به دستگاه گوارشی کمک کند. و از سرطان روده پیشگیری کند

رشد سلول و بافت های بدن

به طور کلی جوانه گندم منبع غنی از پروتئین است که این پروتئین برای سلامت بدن و رشد سلول ها و بافت های بدن بسیار ضروری است.

خواص جواه گندم برای چشم

از بارزترین ویتامین های موجود در جوانه گندم، ویتامین A می باشد که می تواند در تقویت بینایی و مویرگ های چشمی موثر واقع شود.

جوانه گندم برای پوست

داشتن ویتامین هایی نظیر E و A در جوانه گندم، نقش مهمی در شادابی پوست دارد که می تواند هم به عنوان ماسک و هم به عنوان یک وعده غذایی مصرف کردد.

ماسک جوانه گندم

ماسک جوانه گندم همراه با یک قاشق غذا خوری ماست و یک قاشق مربا خوری آبلیمو تهیه می شود و می تواند در نرم کردن، رفع خشکی صورت، از بین بردن لک و حتی چاق کنندگی صورت نیز مؤثر باشد.

تعادل سیستم عصبی

از فواید دیگر جوانه گندم داشتن ویتامین B1 می باشد که می تواند بر سیستم عصبی اثر گذاشته و با تنظیم اعصاب، از مشکلات عصبی بکاهد.

مکمل غذایی ویژه

بر اساس توصیه های پزشکان و متخصصین تغذیه، افرادی که از خوردن میوه های خام یا سبزیجات منع شده اند و یا دچار عارضه سوء تغذیه هستند می توانند در رژیم غذایی خود جوانه گندم را به عنوان یک مکمل غذایی ویژه قرار دهند.

خواص جوانه گندم برای چاقی

برای اینکه وزن خود را افزایش دهید می توانید در رژیم غذایی خود جوانه گندم را جایگزین کنید. به این منظور ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بعد از غذا، جوانه گندم را با شیر، ماست و یا آبمیوه میل کنید.

اکسیر جوانی

از قدیم الایام از جوانه گندم به عنوان یک غذای معجزه گر و یا یک اکسیر جوانی یاد می شده است و امروزه نیز با رشد علوم پزشکی، شاهد ارزش غذایی جوانه گندم هستیم

چرا که سرشار از ویتامین های بی نظیر و املاحی است که نقش ویژه ای در کند کردن روند پیری دارد.

تقویت سیستم ایمنی بدن

از خواص مفید دیگر جوانه گندم این است که منبع اصلی پروتئینی می باشد که می تواند با تقویت بدن و سیستم ایمنی، از بدن در مقابل عفونت و امراض مزمن محافظت کند.

خواص جوانه گندم در بدنسازی

جوانه گندم بعلت دارا بودن زینک، آهن، پتاسیم، ویتامین B، و میزان پروتئین بالا، گلوتامین، فیبر و هچنین منبع کربوهیدرات های کند هضم برای ورزشکاران و بدنسازی بسیار مهم و حیاتی می باشد

مانع از ریزش مو

جوانه گندم با داشتن ویتامین های E ،A ،C و منیزیم می تواند علاوه بر خونرسانی در بدن به ویژه پوست سر به رشد فولیکول مو نیز کمک کند و از ریزش مو نیز جلوگیری نماید.

مناسب افراد دیابتی

جوانه گندم دارای اسید فولیک است که می تواند با کاهش سطح هوموسستئین، که خود می تواند خطر دیابت را منجر شود، موثر واقع گردد.

تنظیم فشار خون

جوانه گندم به دلیل داشتن منیزیم می تواند در تنظیم فشار خون و بهبود جریان خونرسانی در رگ ها موثر باشد.

رفع جوش

از دیگر خاصیت مهم جوانه گندم، ماسک ضد جوش آن است

از این رو جوانه گندم را با یک قاشق غذا خوری عسل و آبلیمو مخلوط کرده و تا ده دقیقه بر صورت بگذارید و هفته ای سه مرتبه این کار را تکرار کنید.

مناسب افراد مسن

در افراد با سنین بالا چون تحرک کمتری دارند مقدار انرژی مورد نیاز آنها نیز کمتر می شود. لذا نیاز به ویتامین و املاح بیشتری دارند که جوانه گندم با دارا بودن ویتامین های گروه B می تواند آن را فراهم سازد.

جلوگیری از اکسیداسیون چربی ها

جوانه گندم دارای بتاکاروتن، سلنیوم ، ویتامینهای C و E می باشد که می توانند به راحتی از اکسیداسیون شدن چربی های بدن جلوگیری کنند و متعادل کننده کلسترول خونی وسلامت بدن شود.

جلوگیری از یبوست

جوانه گندم در کنار تمام ویتامین و املاحی که داراست، مملو از فیبر می باشد و می تواند با بهبود گوارش و هضم غذا، از یبوست بکاهد.

ماسک جوانه گندم برای صورت

گندم جوانه زده را بعد از خشک کردن پودر کرده و به مصرف ماسک برسانید به این صورت که پودر جوانه گندم را با ماست تازه خمیر کرده و روی پوست صورت بگذارید

پس از گذشت ۵ الی ۱۰ دقیقه پوست را کاملاً شستشو کنید

تقویت جنسی

ویتامین E در جوانه گنم موجب تقویت قوای جنسی شده و بعنوان اکسیر جوانی معرفی می شود و برای درمان ضعف جنسی مردان بسیار معروف است

افزایش قدرت حافظه

مواد غذایی همچون جوانه گندم سرشار از سلنيوم ، منیزیم و غنی از ویتامین E می باشد که باعث افزایش قدرت حافظ می گردد

کاهش افسردگی

مصرف جوانه گندم در میان وعده های غذایی به شما آرامش می دهد و افسردگیو اضطراب را نیز از شما دور خواهد کرد

تقویت قلب و سیستم ایمنی

جوانه گندم به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند

همچنین باعث سالم ماندن قلب و سیستم عروقی اطراف قلب می باشد، و طبق ادعای محققان می تواند باعث کاهش بیماری های قلبی و ثبیت وزن شود

انرژی زا

به گفته محققان درون جوانه گندم بزرگترین نیروها و انرژی های عالم هستی نهفته است که باعث خونسازی، شاداب نگه داشتن کلیه سولول های بدن شده و در نهایت باعث جاری شدن انرژی در بدن می شود

فواید جوانه گندم برای کودکان

● مملو از انواع ویتامین و املاحی است که موجب رشد و قد کشیدن کودکان می شود

 وزن گیری در کودکانی که از لاغری رنج می برند

● استحکام استخوانی و عضلانی در کودکان به دلیل روی و کلسیم فراوان

● انرژی زا و کمک به تقویت عضلات کودکان و رفع خستگی آنها

خواص جوانه گندم در بارداری

● تقویت بدن زنان باردار و تامین مواد غذایی و ویتامین های غنی نظیر فسفر، منیزیم، گروه ویتامین B و E

● کمک به رشد مناسب جنین به دلیل ویتامین A و C

● به دلیل داشتن اسید فولیک می تواند به رشد مغزی جنین کمک کند

● سرشار از کلسیم وکمک به استحکام استخوانی در جنین

● تقویت شیر مادر به انواع ویتامین ها و املاح معدنی چه در مادر باردار و چه در مادر شیرده

● به دلیل دارا بودن اسید فولیک از نقض مادرزادی جلوگیری می کند

مضرات جوانه گندم

● مصرف جوانه گندم خام به کودکان، زنان باردار و افراد مسن توصیه نمی شود

● مصرف جوانه گندم برای افرادی که به گندم حساسیت دارند توصیه نمی شود.

● افراد با مشکلات زمینه ای نظیر مشکلات ریوی یا گوارشی و کبدی بهتر است از پودر جوانه گندم استفاده کنند

● با آنکه مضرات و پرهیزات کمی در مصرف جوانه گندم وجود دارد اما تمامی افراد باید حد اعتدال مصرف جوانه گندم را رعایت کنند تا باعث بروز مشکلات در آنها نگردد

نحوه تهیه جوانه گندم

۲۰۰ گرم گندم را تمیز کرده و دو روز خیس کنید و هر روز آب را عوض کنید، داخل ظرفی شبیه آبکش ریخته و یک پارچه نمدار تمیز روی آن قرار دهید؛

تا زمانیکه تمام گندم‌ ها جوانه نزده روی آن آب بپاشید و همیشه پارچه باید نمدار باشد و وقتی حدود پنج میلیمتر جوانه زد داخل یخچال نگهداری و مصرف کنید‌.

نحوه استفاده از جوانه گندم

می‌توانید جوانه گندم را به سالاد یا ماست اضافه و میل کنید همچنین در پخت سوپ می‌ توانید از آن بهره ببرید یا می‌ توانید آن را چرخ کرده و در تهیه انواع غذاها استفاده کنید‌.

همچنین می‌ توانید جوانه گندم را خشک و آسیاب کرده و در پخت شیرینی و کیک‌ها استفاده کنید؛ خشک‌ شده آن را به عنوان ماسک مخلوط با آب یا شیر کم‌ چرب برای پوست استفاده کنید‌.

خواص جوانه گندم در بدنسازی | سایت فتوکده

شما هم بخوانید