۳۵ خواص کلم سفید برای لاغری و پوست + کبد و بارداری

.خواص کلم سفید برای لاغری و پوست + کبد و بارداری

 

  خاصیت کلم سفید

 


 
سایت فتوکده : سایتی برای همه
 
 

۳۵ خواص کلم سفید برای لاغری و پوست + کبد و بارداری

کلم سفید از جمله پر مصرف ترین نوع کلم در غذاها و سالادها می باشد، این نوع کلم سرشار از ویتامین های مورد نیاز بدن است و علاوه بر طعم خوب خواص درمانی فراوانی دارد

در این مطلب با خواص کلم سفید آشنا می شوید

کلم سفید برای پوست و مو و بارداری چیست

خشکی پوست

کلم سفید یک آبرسان قوی است و باعث حفظ رطوبت پوست می شود بنابراین مصرف آن برای خشکی پوست موثر است، می توانید از آن برای ماسک نیز استفاده کنید

جوانسازی پوست

کلم سفید سرشار از آنتی اکسیدان است که باعث سلامت پوست و جوان سازی وپست می شود این آتی اکسیدان ها روند کلاژن سازی را تسریع می کنند و مانع از چین چروک می شوند و به جوانسازی پوست کمک می کنند.

علاوه بر آن کلم حاوی ویتامین آ و د است که در پیشگیری از چین و چروک و محافظت از اضعه خورشید مفید است، مصرف منظم کلم می تواند پیری پوست را به تعویق می اندازد.

درمان سرماخوردگی

کلم به دلیل وجود ویتامین ث به کاهش اثرات سرماخوردگی کمک می کند و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند علاوه بر آن کلم حاوی سولفور است که باعث از بین رفتن عفونت می شود

خواص ضدالتهابی کلم سفید

کلم غنی از اسیدهای آمینه است که مصرف آن به کاهش اثرات التهاب کمک می کند، استفاده از کلم له شده روی التهابات نیز درد و التهاب را کاهش می دهد

درمان ورم و آماس

پژوهشگران معتقدند رژیم کلم باعث ادرار بیشتر می شود و آماس بدن را از بین می برد، در صورتی که دچار عوارض شده و ورم کرده باشید آب کلم ورم را کاهش می دهد.

استفاده موضعی از کلم در کاهش تورم ها مفید است.

خاصیت کلم سفید پاک سازی پوست

سولفور موجود در کلم سفید عفونت های پوستی را درمان می کند و ویتامین ای و آ موجود در کلسیم باعث بهبود و پاکسازی پوست می شود.

شما با مصرف روزانه کلم کیفیت پوست را بهبود میبخشید، به طور موضعی نیز می توانید کلم را بر روی پوست خود بگذارید و به پاکسازی پوست خود کمک کنید

درمان زخم معده

گلوکز و آمینو اسید موجود در کلم برای درمان زخم معده مفید است

علاوه بر آن کلم مقدار زیادی سولفور و ید دارد که در بهبود زخم معده موثر است و مصرف روزانه آب کلم بر روی اثرات زخم معده اثر مطلوب می گذارد.

خواص کلم سفید برای کبد

کلم سفید خواص ضد التهابی و سم زدایی دارد و باعث سلامت کبدی شود. خوردن کلم باعث م شود سم های موجود در کبد را از بین می برد.

توجه داشته باشید کلم دیر هضم و نفاخ است، بیش از حد مصرف نکنید

درمان جوش

کلم حاوی آنتی‌ اکسیدانی به نام فلاوونوئید است که درمان جوش و آکنه را سرعت می بخشد علاوه برآن کلم مقادیر زیادی سولفور دارد که سولفور به دفع باکتری کمک می کند و جوش های صورت را خشک می کند بنابراین برای درمان جوش نیز موثر است

کلم را می توانید با آب گرم شستشو دهید و سپس بکوبید و بر روی پوست قرار دهید استفاده مداوم از این ماسک در کاهش جوش ها موثر است

فواید کلم سفید برای مو

کلم سفید مانند دیگر سبزیجات سرشار از ویتامین آ است.

ویتامین آ باعث تسریع روند رویش مو می شود و رشد موها را سرعت می بخشد، آنتی اکسیدان های موجود در کلم سفید نیز رشد مو را تحریک می کند و موها سریع تر رشد می کند.

مصرف روزانه کلم باعث بهبود رشد مو می شود.

می توانید کلم پخته شده و آبلیمو را بر روی پوست سر خود قرار دهید و بگذارید سی دقیقه بماند و بعد با شامپو موها را بشورید، هفته ای دو بار از این ماسک استفاده کنید تا کیفیت رشد موها را مشاهده کنید.

درمان ورم لثه

کلم سفید خاصیت ضدعفونی دارد بنابراین در درمان عفونت لثه موثر است علاوه بر آن ویتامین ث موجود در کلم سفید باعث سلامت دهان و دندان می شود.ک

لم باعث جلوگیری از عفونت نیز می شود.

جلوگیری از سرطان

کلم سرشار از آنتی اکسیدان است و دارای ماده ایندول ۳ کاربینول است که از بروز سرطان جلوگیری می کند، همچنین حاوی لوپئول است که ماده ضد سرطان است و از پیشرفت سرطان نیز جلوگیری می کند.

کلم میزان ایزوتیسینت در خون را بالا می برد که خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می دهد.

موی صاف و سالم

عصاره کلم سفید را بر روی موهای خود بمالید و بعد از نیم ساعت آن را شستشو دهید، کلم به دلیل وجود ویتامین ب باعث درخشانی مو و صافی مو می شود.

خواص کلم سفید برای لاغری

کلم فاقد چربی است و کالری کمی دارد بنابراین مصرف آن برای سیری مفید است و باعث کاهش وزن می شود، کسانی که قصد کاهش وزن یا کنترل وزن دارند معمولا کلم سفید را در برنامه غذایی خود جای می دهند.

یبوست

کلم ادرار آور است و علاوه بر آن یبوست را درمان می کنم.

مصرف آب کلم برای کنترل دفع و درمان یبوست مفید است توجه داشته باشید که کلم سفید نفاخ است و ممکن است مصرف بیش اندازه آن باعث مشکلات گوارشی شود.

درمان ریزش مو

استفاده موضعی از عصاره کلم باعث جلوگیری از ریزش مو می شود.

یکی از دلایل ریزش مو وجود عفونت یا باکتری بر روی کف سر است، سولفور و آنتی اکسیدان های موجود در کلم باعث از بین بردن عفونت و باکتری می شود و جلوی ریزش مو را میگیرد.

استفاده از عصاره کلم باید به طور مداوم و چند هفته انجام شود

تقویت‌کننده سیستم ایمنی

کلم دارای مقدار زیادی ویتامین سی است که برای سلامت بدن و بهبود سیستم ایمنی بدن مفید است کلم سفید به دلیل وجود آنتی اکسیدان ها اثرات مخرب رادیکال های آزاد را از بین می برد.

توجه داشته باشید که مصرف بیش از اندازه کلم سفید ممکن است شما را دچار گواتر کند اما مصرف متعادل این سبزیجات مشکلی ایجاد نمی کند و برای سلامت بدن نیز مفید است.

روشن تر شدن پوست

کلم سفید غنی از ویتامین آ و د است که در روشن تر شدن پوست موثر است

همچنین کلم حاوی آنتی اکسیدان های قوی است که مسئول سم زدایی در پوست هستند و سم ها را از بین می برد و پوست را روشن می کند

نرم کننده موهای خشک

خوردن کلم سفید خشکی مو را کاهش می دهد.

کلم یک رطوبت رسان و آبرسان طبیعی است و رطوبت موها را حفظ می کند علاوه بر آن استفاده موضعی از از عصاره کلم باعث حفظ رطوبت مو می شود و خشکی مو را از بین می برد.

سلامت چشم

ویتامین آ موجود در کلم باعث سلامت چشم می شود و خطر ابتلا به زردی چشم یا آب مروارید را کاهش می دهد اگر شبکه عصبی چشم دچار التهاب شده باشد آن را کاهش می دهد.

گذاشتن کلم بر روی چشم ها وردم و سیاهی چشم را می توند از بین ببرد و آن را کاهش دهد.

کاهش احتمال آلزایمر

هنگامی که بدن بتواند ویتامین ث، آ و کا کافی را جذب کند خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش می دهد و بنابراین مصرف مواد غذایی که حاوی این مواد هستند می تواند از بروز آلزایمر جلوگیری کند.

کلم سفید مقدار زیادی ویتامین ث و آ دارد که برای پیشگیری از آلزایمر موثر است

تقویت عملکرد ذهن

کلم سفید سرشار از پتاسیم و ویتامین کا است که باعث تقویت عملکرد مغزی می شود و عصب های مغز را تقویت می کند مصرف آب کلم قوای ذهنی بدن و حافظه را افزایش می دهد

بیماری های پوستی

ویتامین آ و د موجود در کلم سفید مانع از ایجاد جوش می شود و لکه ها را از بین می برد و در کاهش اثرات اگزما موثر است وجود گوگرد و آنتوسیانین به سلامت پوست کمک می کند و کیفیت پوست را بهبود می بخشد

کلم سفید برای زخم‌ها

کلم برای درمان زخم و کاهش اثرات زخم موثر است.

کلم اپتیلیوم بدن را تقویت می کند و برای درمان زخم ها مفید است برای این کار برگ های کلم را در له کرده و بر روی زخم ها بگذارید تکرار این عمل در روز باعث بهبود زخم می شود.

کاهش درد عضلانی

خواص ضد التهابی و وجود اسیدلاکتیک در کلم سفید باعث کاهش دردهای عضلانی می شود. استفاده موضعی کلم سفید نیز باعث تسکین دردهای عضلانی می شود.

کاهش سر درد و میگرن

کلم سفید خاصیت ضدالتهابی دارد بنابراین به کاهش سردرد کمک می کند  کلم سفید دارای پتاسیم است که باعث بهبود گردش خون جریان خون می شود که در تسکین سردردهای مزمن موثر است

کاهش درد سینه هنگام شیردهی

کلم سفید ضدالتهاب و ضد میکروب است بنابراین گذاشتن برگ های کلم بر روی سینه باعث کاهش درد سینه می شود و سوزش یا زخم های سینه را کاهش می دهد.

کاهش دردهای روماتیسمی

کلم سفید را به وسیله اتو یا حرارت مستقیم داغ کنید سپس آن را به عنوان ضماد بر روی محل درد قرار دهید این ضماد به دلیل خواص ضد التهابی و ضد دردی که دارد باعث کاهش دردهای روماتیسمی و مفصلی می شود

سلامت قلب با کلم سفید

کلم سفید با تنظیم فشار خون و کنترل سطح کلسترول بد در بدن از بروز بیماری های قلبی جلوگیری می کند. اگر انسدادهای کوچکی در رگ ها وجود دارد

کلم سفید به مرور زمان می تواند این انسداد را از بین ببرد.

درمان دیابت

کلم سفید در طب سنتی به عنوان یک کاهنده گلوکز خون شناخته می شود و بسیاری از افراد مبتلا به دیابت در رژیم غذایی خود از کلم سفید استفاده می کنند.

سلامت استخوان‌ ها

کلم سرشار از کلسیم و منیزیم است که برای سلامت استخوان ها مفید است علاوه بر آن از پوکی استخوان نیز جلوگیری می کند

.مصرب آب کلم برای تقویت استخوان و ستحکام ستخوان ها مفید است، کلم سفید از جمله سبزیجاتی است که برای پیشگیری آرتروز هو توصیه شده است

درمان سوختگی

کلم را بکوبید و بر روی جای سوختگی بگذارید.

کلم به دلیل وجود آنتی اکسیدان های فراوان و ویتامین آ برای درمان سوختگی و کاهش اثرات سوختگی موثر است و باعث کاهش درد سوختگی نیز می شود.

درمان برونشیت

هنگامی که مبتلا به برونشیت و سرفه های مزمن شدید برای درمان آن سوپ کلم سفید میل کنید، کلم سفید به دلیل دارای بودن سولفور و خواص ضد میرکوبی به کاهش اثرات برونشیت و سرفه کمک می کند و ورم گلو را درمان می کند و برای کاهش نشانه های برونشیت به شما کمک می کند.

خوص کلم سفید در دوران بارداری

مصرف بیش از حد کلم برای زنان باردار توصیه نمی شود.

تحقیقات نشان داده است مصرف بیش از حد کلم سفید بر روی عملکرد غده تیروئید مادر اثر می گذارد و موجب کم کاری تیرئید می شود که این عارضه بر روی عملکرد ذهنی جنین اثر می گذارد و باعث عقب ماندگی فرزند می شود.

مصرف معمول کلم سفید در بارداری مفید است. به دلیل فیبر موجود در کلم سفیدف برای درمان مشکلات گوارشی مادر مفید است و علاوه بر آن کلم سفید دارای مقادیر زیادی اسیدفولیک است که برای زنان باردار مهم و حیاتی است.

از خواص کلم تا کدو سبز

در این مطل با خواص کلم سفید برای سلامتی بدن آشنا شدید، اگر علاقه به مقاله خاصیت های درمان و گیاهی دارید، از خواص کدوم سبز نیز اطلاعاتی داشته باشید

خواص کلم سفید برای سلامتی بدن | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۷۲ ۱

شما هم بخوانید