دکوراسیون با رانر و رومیزی و بررسی نقشی که کوسن‌ها در دکوراسیون ایفا می‌کنند

دکوراسیون با رانر و رومیزی و بررسی نقشی که کوسن‌ها در دکوراسیون ایفا می‌کنند

بیشتر افراد در رویای خود آرزوی زندگی در یک فضای آرام و گرم را دارند. برای داشتن یک چنین فضایی در آپارتمانتان می‌توانید از رانر، کوسن و رومیزی‌های شیک و زیبا استفاده کنید. کوسن‌های تزئینی، بافت، شکل و سایز مختلفی دارند و در هر نوع فضای داخلی کاربردی هستند. نحوه دکوراسیون با رومیزی و رانر را به شما در این مقاله آموزش می‌دهیم تا با نیز راحت برای خلق فضایی شیک در منزل خود تلاش کنید.

پیشنهاد ما به شما برای ایجاد فضایی جدید در خانه، خرید کوسن‌ زیبا برای مبلمان است. نقش کوسن در دکوراسیون را نمی‌توان دست کم گرفت. در این مطلب اطلاعات جامعی در مورد نحوه استفاده و چیدمان کوسن‌های تزئینی، دکوراسیون با کوسن و استفاده از این عناصر زیبا و عملکرد آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

دکوراسیون با کوسن (توجه به شکل، بافت و سایز)

گاهی اوقات کوسن‌ها در سایز کوچک و گاهی از در سایزهای بزرگ طراحی می‌شود. برای مثال، می‌توانیم در اتاق کودک از کوسن‌های بزرگ تزئینی به عنوان صندلی استفاده کنیم و آن‌ها را گوشه اتاق فرزندانمان قرار دهیم تا علاوه‌بر زیبایی، مکانی دنج و راحت برای استراحت آن‌ها فراهم شود.

حتما در بازار با انواع خاصی از کوسن‌های تزئینی روبرو شده‌اید. کوسن‌های تزئینی اغلب به شکل استاندارد و مربعی شکل هستند و برخی از بالش یا کوسن‌ها بیشتر به عنوان تکیه گاه صندلی یا مبل مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کوسن‌های گرد و کوسن اتاق کودکان (این کوسن‌ها شبیه اسباب بازی و یا به شکل حیوانات هستند) نیز از دیگر اشکال کوسن‌ها هستند که می‌توانیم به آن‌ها اشاره کنیم.

سطح یا روکش کوسن از مواد مختلفی مانند مخمل، پنبه، کتان، ابریشم، مخمل، خز، چرم، و غیره تهیه می‌شود. بهترین گزینه برای دکور خانه با کوسن ایجاد چندین پوشش قابل تغییر است. کوسن‌های تزئینی یک فضای خاص ایجاد می‌کنند. روکش‌های چند لایه آن می‌توانند به ایجاد چیدمان بهتر به ما کمک می‌کنند و تنوع ایجاد کند.

دکوراسیون با رومیزی و رانر

تغییر دکوراسیون با خرید رانر یا رومیزی جدید و شیک به سادگی امکان‌پذیر است و خانه شما را زیباتر از قبل می‌کند. به علاوه می‌توانید از تغییر دکوراسیون با رانر نیز بهره ببرید. رومیزی‌ها و یا اغلب رانرها در اندازه‌ها، رنگ‌ها و جنس‌های مختلف طراحی و تولید می‌شوند. و افراد با توجه به سلیقه و سبک شخصی خود می‌توانند رانر یا رومیزی زیبایی برای تزیین و دکوراسیون منزل خود بهره ببرند.

دکوراسیون با رومیزی فقط به کمی خلاقیت و سلیقه نیاز دارد و شما می‌تواند از بین روش‌های زیادی که برای دکوراسیون با رانر و رومیزی وجود دارد، بهره ببرید و خانه خود را شیک‌تر سازید.

دکوراسیون با رومیزی یا رانر سنتی

اگر می‌خواهید میزهای سنتی را با رومیزی خاص تزیین کنید باید به رنگ و طرحی رومیزی توجه داشته باشید. اگر برای دکور میز خود به سراغ رانرهایی با طرح سنتی می‌روید، توجه داشته باشید که اکسسوری‌ها یا ظروف سرامیکی یا تخته سرو چوبی زیبای شما در کنار رانر قرار بگیرد. برای دکوراسیون با رانر به محل قرارگیری جای دستمال‌ها، شمع‌ها، دکوری‌های کوچک یا بزرگ توجه کنید تا ظاهری شیک برای میز خود ایجاد کنید.

دکوراسیون با رانر برای میزهای کوتاه

اگر در اتاق غذاخوری خود از میزهای رسمی استفاده می‌کنید باید تمام طول میز ناهارخوری شما با یک روزمیزی ساده اما شیک پوشیده شود. اما در مورد میزهای کوتاه توجه داشته باشید که رانر یا رومیزی باید به طور قابل توجهی کوتاه‌تر از طول میز انتخاب شود.

به این ترتیب شما می‌توانید در این سبک طراحی از انواع شمع و اکسسوری‌های کوچک بهره ببرید. اگر به دنبال چیدمانی کمتر رسمی هستید رانرهای کوتاه‌تر در عرض میز قرار دهید زیرا باعث ایجاد حس بصری بهتری در سراسر میز ناهار خوری شما خواهد شد. رومیزی‌هایی که به صورت عرضی قرار می‌گیرند، نقش خاصی در بهبود دکوراسیون میز ناهارخوری شما ایفا خواهند کرد.

دکوراسیون با رانر در طراحی مینیمال

برای ایجاد دکوراسیونی مینیمال‌تر، سعی کنید از رانر و یا رومیزی‌های هماهنگ با سایر اکسسوری‌ها استفاده کنید. اگر هم درصدد جذاب‌تر کردن دکوراسیون با رانر یا رومیزی هستید از اکسسوری‌هایی با رنگ‌ها یا طرح‌های متضاد بهره ببرید.

برای دکوراسیون با رانر همچنین می‌توانید به صورت نامتقارن میز خود را دکور کنید. برای دکوراسیون با رومیزی نیز می‌توانید در سراسر میز اکسسوری‌های خود را به شکل x یا دایره‌ای قرار دهید. چیدمان ایکس یکی از برترین سبک‌ها برای دکور میز همراه با رومیزی‌های شیک است.

نقش کوسن در دکوراسیون اتاق خواب‌ها و سایر مکان‌ها

همانطور که می‌دانید کوسن‌ها تنها برای دکوراسیون بهتر مبلمان‌ها و صندلی‌های راحتی نیستند، بلکه شما می‌توانید از آن در اتاق خواب خود بهره ببرید و برای تزئین تخت خود از انواع کوسن‌ها استفاده کنید.

حتی در اتاق ناهارخوری برای تزئین صندلی‌ها و در اتاق خواب کودک و مبلمان اتاق نشیمن استفاده از انواع کوسن رایج است. کوسن‌ها می‌توانند متناسب با رنگ خانه شما و سایر اکسسوری‌ها انتخاب شوند. در اتاق‌هایی با رنگ های پاستلی انتخاب کوسن‌هایی با رنگ‌های روشن را پیشنهاد می‌کنیم. بنابراین، می‌توانید فضای داخلی متنوعی ایجاد کنید تا هنگام حضور در اتاق خود بتوانید آرامش بیشتری هنگام استراحت تجربه کنید.

دکوراسیون با کوسن برای مبلمان

برای دکوراسیون با کوسن برای مبلمان منزل درصدد ایجاد فضایی گرم و راحت باشید. بدیهی است که نشستن روی کوسن‌های نرم و راحت حس بهتری نسبت به نشستن روی صندلی‌های سفت در شما به وجود خواهد آورد.

استراحت عصرانه در محاصره کوسن‌های نرم و راحت بسیار دلنشین‌تر از نشستن روی مبلمان بدون کوسن است. کوسن‌های تزئینی با رنگ‌های خاصی که دارند، حس مطلوبی در فضای خانه شما ایجاد خواهند کرد. کوسن‌ها با ایجاد سایه‌ای بر روی فضای داخلی و رنگ‌های اصلی اتاق شما تنوع منحصربه‌فردی را فراهم می‌کنند.

کوسن‌های قرمز در دکوراسیون سیاه و سفید

برای مثال می‌توانید رنگ سیاه و سفید دکوراسیون داخلی خود را با استفاده از کوسن‌های قرمز بهبود بخشید. در صورتی که دکوراسیون داخلی خانه شما زرد و خاکستری است، استفاده از کوسن‌هایی با رنگ‌های آبی روشن یا تیره را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

توجه به ترکیب رنگ‌ها در دکوراسیون

همواره به یاد داشته باشید که وقتی در فضای داخلی، دو یا سه رنگ اصلی با هم ترکیب شوند، باید از یک رنگ برجسته برای ایجاد هماهنگی بهتر انتخاب کنید. نحوه ترکیب رنگ‌های به کار رفته در دکوراسیون داخلی نیز امری حائز اهمیت است و باید به آن دقت داشته باشید.

مثلا زمانی که از رنگ بنفش در فضای داخلی خانه استفاده می‌شود، انتخاب کوسن‌هایی با رنگ قرمز و آبی بسیار جالب به نظر می‌رسند. کوسن‌های آبی و زرد نیز با رنگ‌های سبز به خوبی هماهنگ می‌شوند.

خرید کوسن و هماهنگی بهتر بین مبلمان و سایر اکسسوری‌ها

دکوراسیون با کوسن سبب هماهنگی بهتر بین مبلمان و سایر اکسسوری‌های منزل شما خواهد شد. در انتخاب کوسن‌های تزئینی توجه داشته باشید که آن‌ها با فرش‌ها، پرده‌ها، گلدان‌ها، نقاشی‌های روی دیوار، لامپ‌ها و پارچه‌های مبلمان شما همخوانی داشته باشند. اگر به تمامی عناصری که ذکر کردیم توجه داشته باشید می‌توانید از طراحی اتاق نشیمن یا اتاق خواب خود لذت ببرید.

انتخاب کوسن همرنگ با دیوار

رنگ مبلمان شما با دیوار در تضاد است؟ در چنین شرایطی بهتر است از کوسن‌های همرنگ دیوار استفاده کنید. برای مثال، اگر دیوار بنفش و مبلمان زرد است، استفاده از کوسن‌های بنفش سبب پر شدن فضای داخلی و بهتر دیده شدن آن می‌شود. اگر مایل هستید کوسن‌هایی با رنگ‌های مختلف داشته باشید، لازم است به ترکیب رنگی کوسن‌ها توجه داشته باشید تا از کنار هم قرار گرفتن آن‌ها بتوانید لذت ببرید.

بهره بردن از این تکنیک‌ها فضای داخلی شما را شاداب‌تر نشان می‌دهد. برای این کار می‌توانید پارچه و یا اکسسوری‌هایی با طرح یا بافت یکسان انتخاب کنید. مثلا پارچه کوسن را با پارچه آباژور اتاق خوابتان ست کنید.

از جویا کوسن‌های زیبا بخرید

چرا باید از فروشگاه اینترنتی جویا کوسن و یا رومیزی و رانر بخریم؟ جویا فعالیت خود را از سال ۱۳۹۶ به صورت متمرکز و تخصصی در زمینه گردآوری، طراحی و تولید محصولات هنری و دکوراتیو خاص و باکیفیت آغاز کرده است. این گالری هنری آنلاین بستری امن برای تامین، تولید، خرید و فروش اینترنتی محصولات هنری که دارای مخاطبان ویژه خود است را ایجاد کرده است. خانواده جویا از کارآفرینان، افراد متفکر، سازندگان و هنرمندان از سراسر ایران تشکیل شده است، شما نیز به ما بپیوندید.

مطلب مفید بود ؟ ۴۳ ۴

شما هم بخوانید