قیمت بلیط تهران استانبول هواپیمایی ماهان چقدر است؟

قیمت بلیط تهران استانبول

ممکن است یکی از دغدغه‌های اصلی افراد در سفر به استانبول ترکیه، هزینه‌های رفت‌وبرگشت‌شان باشد. همان‌طورکه می‌دانید سفر به استانبول به‌وسیله هواپیما بسیار راحت‌تر از سفر با سایر وسایل نقلیه است؛ اما هزینه آن نیز از سایر وسیله‌ها مانند اتوبوس و قطار بالاتر محاسبه می‌شود.

بنابراین اگر راحتی و آرامش مسیر برای‌تان از صرف هزینه بیشتر مهم‌تر است، حتما بلیط هواپیما ماهان را برای سفر خود رزرو کنید.

ماهان یکی از بهترین ایرلاین‌های کشور است که با سابقه درخشان و امکانات باکیفیتی که ارائه می‌دهد، موجبات رضایت شما را فراهم می‌کند.

قیمت بلیط خطوط هوایی ناوگان ماهان و همه ایرلاین‌ها تحت‌تاثیر بعضی از عوامل می‌تواند گران‌تر یا ارزان‌تر از نرخ‌های مصوب باشد. درادامه به هریک از این عوامل اشاره خواهیم کرد.

انواع بلیط تهران استانبول ماهان

سه نوع بلیط وجود دارد که گرچه ممکن است فقط برای یک پرواز معین باشند؛ اما قیمت‌های متفاوتی دارند:

بلیط چارتری تهران استانبول

بلیط‌های چارتری فقط گاهی دردسترس هستند. اگر شما به‌صورت اینترنتی اقدام به تهیه بلیط کنید، گزینه‌های مربوط به بلیط‌های چارتری تهران به استانبول درصورت وجود برای شما نمایش داده خواهند شد.

معمولا این نوع از بلیط‌ها که توسط آژانس‌های مسافرتی پیش‌خرید شده‌اند، قیمت نسبتا مناسب و پایین‌تری نسبت به نرخ اصلی دارند.

با این تفاوت که هزینه بلیط چارتری برای بزرگسالان و کودکان یکسان است. امکان استرداد این نوع از بلیط به‌راحتی وجود ندارد. بنابراین اگر از سفر خود مطمئن هستید، می‌توانید با تهیه این نوع از بلیط با هزینه کم‌تری به استانبول برسید.

بلیط سیستمی تهران استانبول

بلیط‌های سیستمی همیشه در دسترس هستند و هزینه مشخصی دارند. هزینه بلیط‌های سیستمی برای کودکان نصف هزینه بزرگسالان است.

امکان استرداد این نوع از بلیط به‌راحتی وجود دارد. فقط مقداری از هزینه بلیط به‌عنوان جریمه کنسلی از حساب شما کسر می‌شود.

درصورتی‌که سایر بلیط‌ها موجود نباشند، تنها گزینه پیش‌روی شما برای سفر از تهران به استانبول، تهیه بلیط‌های سیستمی خواهد بود.

بلیط لحظه آخری تهران استانبول

درصورتی‌که تعدادی از صندلی‌های هواپیمایی ماهان ایر تا چند ساعت قبل از پرواز رزرونشده باقی مانده باشند، در همان ساعات با تخفیف ویژه‌ای به‌عنوان بلیط‌های لحظه آخری عرضه می‌شوند.

توجه داشته باشید که این نوع از بلیط‌ها بسیار ارزان‌تر از سایرین هستند؛ اما همیشه در دسترس قرار ندارد. اگر شانس با شما یار باشد و بلیط لحظه آخری استانبول نصیب‌تان شود، می‌توانید با هزینه‌ای درحد قطار یا اتوبوس به سفر خود بروید.

رزرو بلیط با استفاده از تقویم قیمتی

اگر خواهان سفر با هواپیماهای ماهان هستید اما دوست دارید هزینه کم‌تری بپردازید، می‌توانید از تقویم قیمتی استفاده کنید. تقویم قیمتی شما را از تخفیف‌ بلیط هواپیما ماهان یا سایر ایرلاین‌ها باخبر خواهد کرد. برای استفاده از تقویم قیمتی می‌توانید به وب‌سایت‌های معتبر ارائه بلیط هواپیما سر بزنید.

معمولا در قسمت بالایی بعضی از این سایت‌ها مانند علی‌بابا تقویم قیمتی وجود دارد که برای استفاده از آن باید نام شهرهای مبدا و مقصد خود را وارد کنید. آن‌گاه لیست قیمت بلیط چند روز گذشته و آینده آن مسیر برای شما نمایش داده می‌شود.

با تماشای قیمت‌ روزهای آینده یک بلیط در این تقویم می‌توانید درصورت امکان از تخفیفات مناسبتی پیش‌رو استفاده کنید. مزیت اصلی استفاده از این تقویم، آگاهی از زمان تخفیف بلیط‌ها است.

بسیار پیش آمده که یک فرد بلیط هواپیما ماهان خود را به مقصد تهران – استانبول خریداری کرده اما بعد متوجه شده که اگر یک یا دو روز دیرتر بلیط می‌خرید، می‌توانست از تخفیف چند درصدی یک مناسبت ملی یا مذهبی استفاده کند.

نحوه استرداد آنلاین بلیط هواپیما ماهان

برای استرداد بلیط‌های سیستمی ماهان بهتر است تا ۲۴ ساعت پیش از پرواز در سایتی که بلیط خود را از آن خریده‌اید، اعلام استرداد کنید.

دراین‌صورت اطلاعات موردنظر از شما دریافت شده و با کسر مبلغی از هزینه بلیط به‌عنوان جریمه، مابقی مبلغ پرداختی به حساب شما برمی‌گردد.

هرچقدر زودتر اعلام لغو بلیط داشته باشید، جریمه کم‌تری می‌پردازید. اگر هم قصد دارید بلیط چارتری تهران – استانبول هواپیمایی ماهان را استرداد کنید، ابتدا باید یک فرم لغو بلیط پر کرده و آن را به مسئولان فروش بلیط ماهان تحویل دهید و منتظر پاسخ درخواست خود باشید

اگر با درخواست شما موافقت کنند، ادامه روند را به‌صورتی که اشاره کردیم، طی می‌کنید؛ البته معمولا با درخواست‌های لغو بلیط چارتری موافقت نمی‌شود. بنابراین هنگام رزرو بلیط چارتری باید بیشتر دقت کنید.

جاهای دیدنی استانبول را بشناسید

قیمت بلیط تهران استانبول

قیمت مصوب بلیط تهران استانبول در سال ۹۹ بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزارتومان است. البته همان‌طورکه قبلا اشاره کردیم، بسته به نوع بلیط شما این رقم متفاوت خواهد بود.

اگر می‌خواهید هنگام مراجعه به سایت فقط قیمت بلیط‌های ناوگان هواپیمایی ماهان برای شما نشان داده شود، می‌توانید نام ماهان را در جعبه جستجوی سایت وارد یا از امکانات فیلترینگ سایت‌ها استفاده کنید.

سایر اطلاعات موردنیاز در سفر تهران به استانبول

فاصله تهران تا شهر استانبول ترکیه حدود ۲۰۴۲ کیلومتر یا ۱۲۶۹ مایل است. طی این مسیر با هواپیما در حالت عادی (بدون توقف و در شرایط جوی مساعد) حدود سه ساعت و نیم زمان می‌برد. مسیر تهران-استانبول جزو پرددترین مسیرهای هوایی ماهان هستند که در همه روزهای هفته در دسترس مسافران این مسیر قرار دارند.

آب‌وهوای معتدل ترکیه باعث شده تا سفر به این کشور در همه طول سال برای مسافران و گردشگران امکان‌پذیر باشد. درواقع بالاترین درجه هوا در این کشور ۲۳ درجه سانتی‌گراد و پایین‌ترین دما نیز پنج درجه سانتی‌گراد است. بهتر است با رزرو بلیط هواپیما ماهان به مقصد تهران-استانبول، سه ساعت زودتر در فرودگاه مبدا حضور داشته باشید.

کانترهای هواپیمایی ماهان در پروازهای خارجی ۴۰ دقیقه قبل از پرواز بسته می‌شوند و دراین‌صورت دیگر امکان دریافت کارت پرواز برای شما و همراهانتان وجود نخواهد داشت. اگر با دوستان خود به سفر استانبول می‌روید، بهتر است هماهنگی‌های لازم را انجام دهید تا زودتر در فرودگاه حاضر شوید.

برای اینکه در صندلی‌های کنار یا نزدیک همدیگر قرار بگیرید، مهمانداران و کارکنان هواپیمایی ماهان به شما کمک خواهند کرد.

درواقع همیشه باید به این نکته توجه داشته باشید که زودرسیدن به فرودگاه یکی از ضروریات سفر هوایی است. ناوگان ماهان در ساعت مقرر پرواز خواهند کرد و منتظر هیچ مسافری نخواهند ماند. یکی از دلایل محبوبیت ماهان همین به‌موقع‌بودن آن است.

مطلب مفید بود ؟ ۳ ۰

شما هم بخوانید