لوازم آرایش مناسب برای آرایش سبک

لوازم آرایش مناسب برای آرایش سبک

استفاده از لوازم و تکنیک‌های آرایشی مناسب برای داشتن میکاپی لایت و ملایم به شما برای افزایش زیبایی چهره‌تان کمک می‌کند.

ملاحت و جذابیت چهره شما تا حد زیادی وابسته به انتخاب سبک آرایش و استفاده از ابزارهای آرایشی کارآمد است.

تجربه نشان می‌دهد آرایش‌های سبک و ملایم همواره رضایت افراد را به همراه دارد و برای حضوری در فضاهای مختلف مناسب و کاربردی است.

اگر به دنبال شناخت بهترین لوازم آرایشی برای داشتن میکاپ ملایم و ساده هستید، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

لوازم آرایش مناسب برای آرایش سبک

ابزارهای لازم برای داشتن آرایش لایت و سبک

برای آنکه آرایش شما لایت و در عین حال سبک باشد، می‌توانید از ابزارهای زیر استفاده کنید:

مرطوب کننده یا آبرسان

پیش از این که فرایند آرایش خود را آغاز کنید، لازم است از شوینده‌ای ملایم مانند ژل شستشو یا فیس واش برای پاکسازی پوست صورت از آلودگی‌های محیط و چربی‌های اضافی استفاده کنید تا مواد آرایشی بیشتر و بهتر در منافذ پوستی نفوذ یابند و آرایشتان یکدست و مناسب باشد.

پس از خشک کردن رطوبت صورت برای رطوبت رسانی به سلول‌های پوست و جلوگیری از خشک و شکننده شدن پوست از آبرسان یا مرطوب کننده مخصوص پوست خود برای زیر سازی و هیدراته کردن پوست استفاده کنید.

استفاده از آبرسان هم در روند آرایش تاثیر بسزایی دارد و هم بخشی جدایی ناپذیر و ضروری از روتین مراقبت از پوست محسوب می‌شود.

لوازم آرایش مناسب برای آرایش سبک

پرایمر

بعد از این که تمام بخش‌های پوست صورت را با لایه‌ای نازک از کرم آبرسان یا مرطوب کننده پوشش دادید، زمان آن است که از پرایمر به عنوان کرم بیس آرایش استفاده کنید.

ترکیبات موجود در فرمولاسیون پرایمرها علاوه بر کمک به افزایش ماندگاری و پایداری آرایش، به صاف و یکدست کردن صورت و پنهان کردن نواقص آن نیز کمک می‌کند.

برای استفاده از کانسیلر مناسب پوست خود می‌توانید چین و چروک‌ها، خطوط پیری، لکه‌ها، کک و مک‌ها، جوش و آکنه و برجستگی‌ها و فرورفتگی‌های پوست صورت را به طور کامل پوشش دهید.

با توجه به رنگ پوست و این که جنس پوستتان معمولی، مختلط، چرب، خشک یا حساس است باید از پرایمر مناسب با نیاز پوست خود استفاده کنید.

کرم پودر سبک

در مرحله بعدی لازم است برای یکسان سازی رنگ پوست صورت و یکنواخت کردن ظاهر آن از کرم پودر مناسب استفاده کنید.

در این مرحله می‌توانید به جای کرم پودر از کرم‌های ضد آفتاب با بافت سبک و نرم نیز استفاده کنید، اما کرم پودرها ظاهر حرفه‌ای‌تری به آرایش شما می‌دهند و نواقص چهره و مشکلات پوستی را تا حد زیادی پوشش دهند.

دقت داشته باشید که رنگ کرم پودر مورد استفاده شما باید کمترین میزان اختلاف را با رنگ پایه‌ای پوستتان داشته باشد.

ریمل

پرپشت، حجیم و بلند بودن مژه‌ها از مهم‌ترین معیارهای زیبایی چهره است و توجه به آن در فرایند میکاپ به بی‌نقص و حرفه‌ای شدن آریشتان کمک می‌کند.

در انتخاب ریمل مناسب لازم است علاوه بر توجه به کیفیت ریمل برای ایجاد حالت و حجم مناسب در مژه‌ها، به ماندگاری ریمل و عدم پخش و پراکنده شدن آن در اطراف چشم‌ها نیز توجه کنید.

تینت لب

آرایش لب‌ها تکمیل کننده آرایش صورت است و جلوه خاصی به میکاپ شما می‌دهد. برای اینکه آرایشی سبک و ملایم داشته باشید، می‌توانید تینت لب را جایگزین رژلب‌های معمول کنید.

استفاده از تینت لب علاوه بر ایجاد رنگ طبیعی و مناسب با ماندگاری بالا در لب‌ها، به آبرسانی لب‌ها و افزایش لطافت آن‌ها نیز کمک می‌کند.

علاوه بر این با استفاده از تینت لب نگران پخش شدن رژلب در اطراف لب‌ها، ترک خوردگی پوست لب و بر جا ماندن رنگ رژلب روی لیوان و فنجان در زمان صرف نوشیدنی نخواهید بود و ظاهر زیبا و طبیعی لب‌ها به بهترین شکل حفظ می‌شود.

کانسیلر

استفاده از کانسیلر برای پوشش دادن لکه‌های تیره اطراف چشم، حلقه‌های کبودی، چین و چروک و پف و ورم بسیار موثر است.

یکدست و یکنواخت بودن پوست چهره در هنگام میکاپ از درجه اهمیت بالایی برخوردار است و در صورتی که رنگ پوست صورت و پوست اطراف چشم‌ها در تضاد با هم قرار داشته باشند، آرایش چهره شکل طبیعی خود را از دست خواهد داد.

رنگ پوست اطراف چشم‌ها در حالت عادی با پوست صورت تفاوت دارد و به همین دلیل لازم است در زمان انتخاب رنگ کانسیلر به این اختلاف رنگ توجه داشته باشید. بر این اساس بهتر است رنگ کانسیلری که انتخاب می‌کنید همرنگ کرم پودر یا نهایتا یک تا دو درجه از آن روشن‌تر باشد.

سایه چشم

بعد از این که رفع نواقص پوست و یکسان سازی رنگ آن به پایان رسید، لازم است برای متمایز کردن آرایشتان به سراغ میکاپ چشم‌ها بروید.

از دیگر ابزارهای آرایشی که برای داشتن میکاپ ملایم چهره مورد استفاده قرار می‌گیرد، سایه چشم است. شما می‌توانید بسته به سلیقه و تم آرایشتان از رنگ‌های مختلف سایه استفاده کرده و آن را با براش نرم و مناسب به پشت‌ پلک‌ها بکشید.

خط چشم

استفاده از خط چشم باعث می‌شود چشم‌هایتان درشت‌تر و کشیده‌تر از حالت معمول جلوه کنند. برای این که آرایشی ساده و لایت داشته باشید می‌توانید خط چشمی نازک پشت پلک‌هایتان بکشید یا از مدل‌ خط چشم گربه‌ای برای کشیده‌تر کردن چشم‌ها استفاده کنید.

کلام پایانی

در این مقاله تعدادی از مهم‌ترین ابزارهای آرایشی برای داشتن میکاپ لایت و سبک را به شما معرفی کردیم.

هر یک از محصولاتی که در این مطلب با آن‌ها آشنا شدید برای داشتن آرایش ملایم روزانه مناسب هستند و ظاهری طبیعی به چهره شما خواهند بخشید.

مطلب مفید بود ؟ ۲ ۲

شما هم بخوانید