مدت اثر مزوتراپی مو چقدر است؟

مدت اثر مزوتراپی مو چقدر است؟

یکی از مشکلات شایع در جهان که بسیاری از زنان و مردان با آن مواجه هستند، ریزش مو می‌باشد. ریزش مو می‌تواند بر اثر عوامل مختلفی چون ژنتیک، تغذیه نامناسب، استفاده از شوینده‌های نامناسب، بیماری، مصرف داروهای شیمیایی و… رخ دهد.

در حال حاضر با پیشرفت علم پزشکی و ساخت تجهیزات پیشرفته و مدرن، روش‌های بسیار جدیدی بوجود آمده است که می‌توان با استفاده از آن مشکل ریزش موی افراد را برطرف کرد. یکی از این روش‌ها که در این بلاگ به آن اشاره خواهیم کرد مزوتراپی است. مزوتراپی مو یکی از روش‌های درمانی جدیدی است که می‌تواند مکمل درمان‌های دیگر باشد. البته انجام مزوتراپی تنها منوط به نظر پزشک است.

مزوتراپی به طیف وسیعی از درمان‌های تزریقی گفته می‌شود که هم برای صورت و هم برای موی سر استفاده می‌شود. مزوتراپی کاربردهای بسیار وسیعی دارد، توقف ریزش موی سر و تحریک موها به رشد مجدد یکی از رایج‌ترین کاربردهای مزوتراپی است. در مزوتراپی ترکیبی از مواد مختلف تقویتی را به درون پوست تزریق می‌کنند.

این مواد تزریق شده ترکیبی از ویتامین‌ها، آنزیم‌ها، عصاره‌های گیاهی، ویتامین‌ها، فامتورهای رشد و…. می‌باشد. این مواد می‌تواند به درمان ریزش موی سر و آلوپسی کمک بسیاری کند.

مزوتراپی مو  از دو واژه مزو و تراپی تشکیل شده است. مزو به میانی و تراپی به معنی درمان می‎باشد. از کاربردهای مزوتراپی می‌توان به درمان سلولیت، درمان چربی پلک، از بین بردن چربی‌های موضعی، جلوگیری از ریزش مو، جوانسازی پوست، درمان لک‌های پوستی، برطرف کردن جای زخم و اسکار و… اشاره کرد.

مدت اثر مزوتراپی چقدر است؟

در این روش درمانی بیش از ۹۰ درصد مراجعین در چهارمین جلسه به نتیجه می‌رسند و ریزش موهای آن‌ها متوقف خواهد شد.

بعد از سه جلسه مزوتراپی چربی کمتری در پوست سر ترشح می‌شود، به همین دلیل به شست‌وشوی کمتری با شامپو نیاز است. بعد از گذشت سه ماه شاهد رشد موهای خود خواهید بود.

چند جلسه طول می‌کشد تا اثرات مزوتراپی نمایان شود؟

از مزوتراپی برای بهبود بسیاری از مشکلات پوستی، درمان چین و چروک، رفع لکه، روشن شدن پوست صورت و…. استفاده می‎شود. مزوتراپی برای هر فردی بین ۴ تا ۶ جلسه بوده و فاصله بین هر جلسه کمتر از یک ماه می‌باشد.

البته مدت زمان این جلسات به عوامل بسیاری بستگی دارد که نوع پوست، شدت عارضه و… از عوامل تاثیرگذار هستند.

به طور کلی مدت زمان ماندگاری و تاثیرگذاری مزوتراپی صورت بین ۶ تا ۱۲ ماه می‌باشد. اما به دلیل اینکه روند پیری پوست همیشه در جریان است،

بهتر است هر یک سال یکبار مزوتراپی تمدید شود تا میزان تاثیرگذاری آن بیش از قبل شود. هر جلسه درمانی حدود ۳۰ دقیقه زمان نیاز دارد.

مزایای مزوتراپی مو چیست؟

مزایای مزوتراپی مو چیست؟

همانطور که در ابتدا عنوان کردیم، مزوتراپی مزایای بسیاری روی پوست و موی فرد دارد. مزوتراپی می‌تواند بر لایه‌های مختلف پوستی چون اپی درم، لایه میانی، بافت پیوندی، سیستم گردش خون، سیستم ایمنی، سیستم عصبی و حسی تاثیر می‌گذارد. از این راه درمان برای عارضه‌هایی چون آلوپسی و.. استفاده می‎شود. از دیگر مزایای مزوتراپی مو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

● بسیاری از محلول‌های مزوتراپی موجب بهبود خون‌رسانی در پوست سر خواهند شد. داروهای اتساع دهنده‌ی عروق در نهایت موجب افزایش گردش خون بافتی خواهند شد.

● مزوتراپی می‌تواند میزان ترشح چربی پوست را کنترل کند. مواد مورد استفاده در مزوتراپی ترشح غدد سبابه را کنترل خواهند کرد.

● از این روش درمانی می‌توان برای تکمیل دیگر روش‌های درمانی چون ریزش مو، تزریقات استروئیدها، مراقبت‌های عمومی مو و… استفاده کرد.

● مزوتراپی می‌تواند موجب بهبود نتایج کاشت مو شود. معمولا از مزوتراپی در قبل از کاشت مو، بعد از کاشت مو استفاده می‌شود. مزوتراپی می‌تواند موجب التیام زخم‌ها، خونرسانی به پوست سر و… شود.

● مزوتراپی مو می‌تواند با افزایش قدرت و بهبود حالت موها از تحلیل رفتن فولیکول‌ها جلوگیری کند.

● در ترکیبات سرم مزوتراپی از انواع ویتامین، آمینواسید، مواد معدنی، آنزیم‌های رشد و…. استفاده شده است. این مواد می‌تواند موجب غذا رسانی به بافت پوست و فولیکول‌ها شود.

● روشی بسیار موثر برای از بین بردن ریزش موی سر، بدون نیاز به جراحی می‌باشد. البته انجام این کار ابتدا باید توسط پزشک تایید شود.

● عوارض جانبی بسیار کم و محدودی دارد.

● مزوتراپی دوره نقاهت و ریکاوری بسیار کوتاهی دارد.

● این روش به مراقبت‌های خاصی نیاز ندارد.

● هزینه مزوتراپی در مقایسه با دیگر روش‌های درمانی بسیار مناسب‌تر و معقول‌تر است.

مزوتراپی برای ابرو هم موثر است؟

در حال حاضر یکی از موثرترین روش‌های تقویت ابرو، مزوتراپی است. در این روش از سرمی در مزوتراپی استفاده می‌شود که حاوی ویتامین‌ها، هومیوپاتی، املاح معدنی، آهن، روی، اسید آمینه، عصاره گیاهی و….. است.

این دارو بعد از آماده شدن از طریق سرنگ و با کمک داروی بی حسی موضعی وارد پوست(مزودرم) می‌شود و بدین ترتیب می‌تواند موجب تقویت ابروها شود.

مزوتراپی ابرو بعد از کاشت ابرو در افزایش موفقیت عمل بسیار موثر است.

از مزایای مزوتراپی ابرو می‌توان به افزایش خون رسانی، متعادل سازی هورمون‌ها، رشد و ترمیم ابروها و… اشاره کرد.

مزوتراپی درمانی عالی برای ریزش مو بعد از کرونا

مزوتراپی درمانی عالی برای ریزش مو بعد از کرونا

همانطور که می‌دانید کرونا بیماری همه‌گیری بود که سلامتی تمام افراد در جهان را تحت تاثیر خود قرار داد. این بیماری با وجود اینکه علائمی شبیه به سرماخوردگی یا آنفولانزا داشت، اما عوارض بسیاری برای بدن به همراه داشت.

یکی از عوارض بیماری کرونا که بعد از بهبودی و در دوران نقاهت خود را نشان می‌داد ریزش مو بود، اما این عارضه هم راه درمان بسیاری دارد و نباید نگران این موضوع باشید.

امروزه علم پزشکی به قدری پیشرفت کرده است که هیچ بیماری بدون راه درمان نمانده است. مزوتراپی یکی از روش‌های درمان ریزش موی بعد از کرونا است

. در این نوع ریزش مو ممکن است تا ۲ یا ۳ ماه بعد از بهبودی، ریزش موی سر ادامه داشته باشد. به این ترتیب هر چقدر شدت بیماری کرونا بیشتر باشد قطعا ریزش موی ناشی از آن هم بیشتر خواهد بود. در این روش همانطور که در ابتدای متن عنوان شد، فولیکول‌های رشد، آنزیم‌های رشد، ویتامین‌ها و…. را از طریق تزریق وارد پوست سر می‌کنند. این تزریق می‌تواند به رشد موها و جلوگیری از طاسی سر کمک بسیاری کند.

جمع بندی

مزوتراپی یکی از بهترین روش‌ها برای کنترل ریزش موی زنان و مردان است. در این بلاگ سعی کردیم اطلاعات مفید و جامعی در رابطه با مزوتراپی مو در اختیارتان قرار دهیم.

برای انجام مزوتراپی علاوه بر اینکه باید نسبت به شیوه انجام این روش آگاهی داشته باشید، باید با پزشک هم در رابطه با این موضوع مشورت کنید.

شما هم بخوانید