از بین بردن غبغب + ۲۵ روش آب کردن و درمان غبغب

داروی گیاهی برای از بین بردن غبغب

بهترین راه از بین بردن غبغب زیر چانه با درمان خانگی و داروی گیاهی برای آب کردن و درمان غبغب در خانه را  در سایت فتوکده می خوانید

از بین بردن غبغب

افزایش سن، پیری سلول ها، شلی پوست و چاقی موجب ایجاد غبغب در زیر چانه می شود.

این چربی های زائد همراه با پوستی شل و آویزان، زیبایی زیر چانه و گردن را کاهش می دهند، گسترش این چربی ها و بزرگ شدن بیش از حد غبغب نیز موجب سنگینی چانه و گردن می شود

در زیر تمام روش های درمانی و رقع این زائده را به شما آموزش میدهیم

روش های درمان غبغب در خانه

۲۵ بهترین راه از بین بردن و آب کردن غبغب

مصرف چای سبز

خاصیت ضد التهابی چای سبز پیری پوست را به تعویق می اندازد. وجود آنتی اکسیدان زیاد در این چای گیاهی هم موجب افزایش متابولیسم، سوزاندن کالری بیشتر و کاهش وزن افراد می شود.

با استناد به این موارد نوشیدن چای سبز دو بار در روز و ماساژ غبغب و نواحی اطراف آن با استفاده از کیسه های چای سبز جهت انعطاف پذیری پوست و رفع سریع غبغب افراد توصیه می شود.

آب کردن غبغب با ماساژ

یکی از دلایل ایجاد غبغب در افراد افتادگی پوست است. استفاده از گلیسیرین بستر مساعدی را برای حفظ رطوبت پوست، بهبود سلول های مرده و افزایش کشسانی پوست و در نهایت رفع شلی پوست غبغب فراهم می کند.

جهت افزایش این تأثیرات ماساژ غبغب به سمت بالا با استفاده از ترکیب گلیسیرین، نمک اپسوم و روغن نعناع به مدت نیم ساعت حداقل ۳ بار در روز گزینه مناسبی است.

لایه برداری غبغب

لایه برداری غبغب و ناحیه زیر چانه ضمن احیا و ترمیم سلول ها و سفتی پوست این ناحیه به از بین بردن غبغب کمک می کند.

جهت لایه برداری باید ناحیه زیر چانه و محل غبغب را با جوی دو سر خام مرطوب شده در کمی آب ماساژ دهید توجه داشته باشید در حین انجام لایه برداری قسمت پایین و پشت گردن و مهره های نزدیک گوش را ماساژ ندهید.

رژیم غذایی غنی از کلسیم

مصرف منابع غنی از کلسیم به جای غذا های دارای کربوهیدارت بالا مانند ماکارونی، لازانیا، پیتزا و … به کاهش تجمع چربی و آب در غبغب و رفع تدریجی غبغب کمک می کند.

مصرف غذا های سرشار از کلسیم مانند محصولات لبنی نظیر ماست و پنیر کم چرب و … جهت کاهش وزن سریع افراد چاق و دارای اضافه وزن هم مفید می باشد.

از بین بردن غبغب با کاهش ورزن

کاهش وزن و دستیابی به وزن متعادل از طریق رعایت رژیم های لاغری تحت نظارت پزشک علاوه بر حفظ سلامتی افراد غبغب را از بین می برد.

البته جهت کاهش چربی ناحیه زیر چانه و محل غبغب باید وزن تمام بدن را با روندی متعادل کاهش دهید. به خاطر داشته باشید کاهش خیلی سریع وزن هم موجب ایجاد غبغب می شود.

استفاده از نوار چانه

نوار چانه چربی های اضافی و زاید زیر چانه و غبغب را از بین می برد.

برای اجرای این روش باید یک روغن معدنی مرغوب را با استفاده از یک تک پنبه روی غبغب بمالید و سپس این ناحیه را با نوار پلاستیکی و یک حوله گرم بپوشانید.

برای دستیابی به نتیجه مطلوب این نوار باید به مدت ۴۵ دقیقه روی محل غبغب باقی بماند.

انجام تمرینات تخصصی صورت

تمرینات صورت همراه با رعایت رژیم غذایی و کاهش وزن ضمن جلوگیری از بروز چین و چروک در پوست و شل شدن آن سرعت فرآیند حذف چربی زائد غبغب را افزایش می دهد.

از مهمترین این تمرینات می توان به تمرین گفتن دو حرف X و O، بالا بردن چانه و گونه، بازکردن فک تا حد امکان، تقلید شکل دهان ماهی، پر کردن دهان و گونه ها با هوا، نگهداشتن حالت لبخند در صورت اشاره کرد.

درمان غبغب با کره کاکائو

کره کاکائو سرشار از آنتی اکسیدان و اسید های چرب است.

به همین خاطر مالیدن کره کاکائو روی غبغب و گردن و ماساژ آن به آرامی و به مدت ۱۵ دقیقه از طریق حرکت دادن انگشت شست به عقب و جلو با آبرسانی به پوست این ناحیه و افزایش قابلیت ارتجاعی آن به کاهش غبغب و افزایش نرمی و رطوبت پوست کمک می کند.

ماسک سفیده تخم مرغ

قرار دادن ماسک سفیده تخم مرغ روی صورت، غبغب و گردن افزایش کلاژن پوست، تغذیه و جوانسازی پوست و کاهش اندازه منافذ پوستی، افتادگی و چین و چروک های پوست و رفع غبغب را در پی دارد.

این ماسک از طریق ترکیب سفیده تخم مرغ با شیر، عسل، آبلیمو و چند قطره روغن نعناع تهیه می شود. ماسک سفیده تخم مرغ باید به مدت نیم ساعت روی صورت، غبغب و گردن باقی بماند.

نوشیدن آب کافی را فراموش نکنید

نوشیدن آب به مقدار کم و عدم تأمین آب مورد نیاز بدن منجر به حبس آب و چربی زیاد در گونه ها، چشم ها و چانه، عدم خروج سموم و نمک اضافی از بدن و ایجاد غبغب می شود.

نوشیدن حداقل ۸ لیوان آب سرد در روز از طریق رفع کم آبی و هیدراته شدن بدن و سوزاندن کالری بیشتر غبغب را از بین می برد.

جهت تأمین آب مورد نیاز بدن از مصرف نوشیدنی ها و نوشابه های گازداراکیداً خودداری کنید.

رفع غبغب با روغن ویتامین E

غبغب یک پوست شل و آویزان است. ماساژ روغن داخل کپسول ویتامین E روی این پوست موجبات افزایش گردش خون، تقویت قابلیت ارتجاعی پوست و سفتی آن را فراهم می کند.

مصرف مواد غذایی سرشار از ویتامین E مانند آجیل، جگر، جو، حبوبات، دانه سویا، لوبیا، ذرت، محصولات لبنی، سیب و … نیز برای از بین بردن غبغب توصیه می شود.

تزریق دارو های چربی زدا در غبغب

تزریق دارو های حل شونده در چربی مانند کیبلا یا اسید دئوکسی کولیک با سوزن بسیار ظریف در چربی زیر پوستی چانه و غبغب از طریق تخریب سلول های چربی، بروز واکنش التهابی و خروج مواد زائد از بدن غبغب را از بین می برد.

رفع کامل چربی اضافی زیر چانه در این روش با تزریق کیبلا طی دو تا چهار جلسه با صرف زمان حداکثر ۲۰ دقیقه در هر جلسه امکان پذیر است.

البته به کار گیری روش تزریق دارو برای افراد دارای پوست های شل و با خاصیت ارتجاعی کم مناسب نیست.

درمان غبغب با شیر

شیر دارای ویتامین های A، B6، B12، D، اسید لاکتیک و مواد معدنی است.

مالیدن شیر زیر چانه و غبغب، ماساژ این ناحیه و یا قرار دادن ماسک مخلوط شیر و عسل روی غبغب و ماندن آن به مدت ۱۵ دقیقه زیر چانه موجب محافظت پوست از آسیب های خورشید و رادیکال های آزاد می شود

همچنین باعث افزایش تولید کلاژن، بهبود کشسانی و قابلیت ارتجاع پوست و استحکام، صافی و جوانی پوست و در نهایت از بین رفتن غبغب می شود.

روش های درمان و آب کردن غبغب در خانه

آب کردن و از بین بردن غبغب زیر چانه

آب کردن غبغب با آدامس

جویدن آدامس بدون قند از طریق فعالیت عضلات چانه و کاهش چربی های زیر چانه غبغب را از بین می برد. کاهش استرس و تقویت فک هم فواید دیگر جویدن آدامس هستند.

البته جویدن بیش از حد آدامس منجر به آسیب فک می شود. توصیه می شود جهت رفع غبغب به صورت مستمر بعد از هر وعده غذایی به مدت چند دقیقه آدامس بجوید.

این کار به تمیز شدن دندان ها نیز کمک می کند.

درمان غبغب با لیپوساکشن

لیپوساکشن از طریق ایجاد یک برش کوچک در زیر چانه قراردادن سر دستگاه خروج چربی به داخل این ناحیه، بیرون کشیدن چربی های اضافی زیر فک و شکل دهی مناسب به خطوط فکی و زیر چانه فرد انجام می شود.

استفاده از این روش با عوارضی مثل درد، کبودی و ورم همراه است. از بین بردن غبغب از طریق ذوب چربی های زیر چانه به کمک دستگاه لیزر نیز امکان پذیر است.

معجزه آب خربزه

خربزه دارای مقدار زیادی آب و فیبر است.

مصرف خوراکی این میوه و مالیدن آب خربزه و یا مخلوط آب خربزه و آب سیب روی پوست زیر چانه و ماساژ این مایعات روی این ناحیه به مدت ۲۰ دقیقه به صورت منظم و روزانه با تخریب چربی های زیر چانه غبغب را ناپدید می کند.

توصیه می شود در صورت ابتلا به سرماخوردگی جهت جلوگیری از تشدید نشانه های بیماری از خوردن خربزه اجتناب کنید.

لیفتینگ چانه

لیفتینگ چانه از طریق جراحی و ایجاد چندین برش در قسمت جلو و پشت لاله گوش و خروج چربی های اضافی از زیر چانه و ناحیه غبغب ظرف مدت دو ساعت تحت بیهوشی عمومی انجام می شود.

کبودی در زیر چانه و تورم عوارض جانبی این روش به شمار می روند. بعد از گذشت ۳ ماه از عمل لیفتینگ، غبغب افراد به طور کامل ناپدید می شود. نتیجه این عمل ماندگار و دائمی است.

بهترین راه از بین بردن غبغب با ملون

ملون حاوی بتاکاروتن، ویتامین B، مقدار زیادی آب و فیبر است.

مصرف خوراکی این میوه سبب از بین بردن ذخایر چربی ناخواسته در بدن، مبارزه با رادیکال های آزاد، کاهش التهاب، صافی، سفتی و جوانی پوست و کوچک شدن و تخریب چربی های غبغب می شود.

مالیدن آب ملون یا ماساژ ترکیب آب ملون تازه و آب سیب یا شیر روی غبغب هم همین تأثیرات را در پی دارد.

خودداری از مصرف سیگار و الکل

مصرف سیگار و الکل موجب احتباس آب و چربی در صورت، پف کردن گونه ها، چشم ها و زیر چانه و ایجاد غبغب در افراد می شود.

ترک سیگار، مشروبات و نوشیدنی های الکلی ضمن حفظ سلامت عمومی بدن و افزایش قوای جسمانی افراد، تسکین عضلات، رفع سردرد و کاهش چربی صورت و ناپدید شدن سریع غبغب را به دنبال دارد.

رفع غبغب با پروتز چانه

جراحی پروتز چانه توسط جراح پلاستیک به منظور ایجاد شکل جدید برای چانه، نمایان شدن زوایای خطوط فکی در پایین صورت و بهبود فرم چانه و غبغب انجام می شود.

با توجه به تنوع پروتز چانه، پروتز متناسب با آناتومی صورت و استخوان فک بیمار توسط پزشک انتخاب می شود. انجام همزمان این جراحی در ترکیب با سایر جراحی های ناحیه چانه و گردن امکان پذیر است.

روغن زیتون

روغن زیتون حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است.

به همین خاطر ماساژ غبغب و نواحی اطراف آن با روغن زیتون به مدت ۲۰ دقیقه با حفاظت از سلول های پوست در برابر آسیب رادیکال های آزاد و استحکام پوست شلی غبغب را برطرف می کند.

لوومنول موجود در گیاه بابونه هم بستر مساعدی را برای کاهش التهاب و حفظ خاصیت ارتجاعی پوست غبغب فراهم می کند.

رادیو فرکانسی (RF)

رادیو فرکوئنسی از طریق تابش انرژی و جذب گرما توسط سلول های چربی زیر چانه غبغب افراد را از بین می برد.

پس از این مرحله مواد زائد ناشی از این فرآیند توسط سیستم لنفاوی بدن جذب، در کبد فرآوری و به صورت ادرار از بدن دفع می شوند.

با توجه به این چرخه رفع غبغب بدون بازگشت و دائمی است. این روش بدون درد و همراه با گرما و تغییر رنگ پوست است.

کاهش مصرف نمک و شکر

مصرف مواد غذایی شور و شیرین در وعده های غذایی باعث احتباس چربی و آب در بدن و بزرگ شدن غبغب افراد می شود.

جهت کاهش این تأثیرات از غذا های دارای نمک و شکر کمتر به عنوان جایگزین استفاده کنید.

به طور مثال به جای چیبس از سیب زمینی پخته یا سرخ شده خانگی و بدون نمک استفاده کنید. جایگزین کردن میوه های شیرین به جای بیسکوییت، کیک و کلوچه هم پیشنهاد مناسبی تلقی می شود.

درمان غبغب با روغن جوانه گندم

ماساژ غبغب با روغن جوانه گندم با استفاده از حرکت انگشتان شست از پایین گردن به سمت غبغب به مدت ۱۵ دقیقه سفتی پوست شل زیر چانه و کاهش چربی اضافی بدن را به دنبال دارد.

روغن جوانه گندم دارای ویتامین های B6، B کمپلکس و E، اسید فولیک، پتاسیم، منیزیم و فسفر است. این مواد جهت حفظ سلول های پوستی پیر نیز مفید می باشند.

درمان غبغب با سبزی های آبدار

مصرف روزانه و منظم سبزی های آبدار موجب دریافت مستمر آب توسط بدن و کاهش چربی و آب موجود در غبغب می شود.

خوردن سبزی های دارای فیبر هم موجب احساس سیری، کاهش مصرف فست فود و غذا های آماده و در نتیجه جلوگیری از چاقی و افزایش چربی غبغب می شود.

اختصاص بخش عمده ای از سبد غذایی به مصرف میوه نیز همین تأثیرات را به دنبال دارد.

بهترین راه و داروی گیاهی برای از بین بردن غبغب | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۳۵ ۶

شما هم بخوانید