خواص ارده چیست + ۱۹ خاصیت ارده برای سلامتی با مضرات

خواص ارده برای لاغری و پوست و مو استخوان ها

خواص ارده کنجد در طب سنتی خاصیت ارده در بدنسازی خواص ارده برای لاغری اره چه خواصی دارد فواید ارده برای استخوان را در سایت فتوکده می خوانید

خواص ارده چیست

ارده یا طلحینه از دانه های کنجد تفت داده شده و پودر شده تهیه می شود و در آشپزی ترکی، مغربی، ایرانی، بلغاری و یونانی بکار می رود.

ارده ماده غذایی کامل برای هر وعده غذایی و بخصوص صبحانه بوده و به روش های مختلفی از جمله با نان و اضافه کردن شیره انگور، عسل و مربا می تواند بسیار مقوی باشد

طب ارده بسیار گرم بوده و خواص زیادی برای بدن دارد

ارده دارای کربوهیدرات، پروتئین، چربی، اسید فولیک، کلسیم، منیزیم، آهن، روی و پتاسیم بوده و مصرف آن بسیاری از نیازهای بدن را تامین می کند.

از خاصیت ارده کنجد چه می دانید

خواص ارده کنجد برای بدنسازی و زنان و مردان و قوای جنسی

ارده کنجد چه خواصی دارد

نرم کننده دمل

دمل نوعی جوش چرکی بوده و در برخی از قسمت های بدن ایجاد می شود. از خواص ارده سفتی و ورم های سفت داخلی و دمل ها را نرم می کند و باعث باز شدن دمل در سردمزاجان می شود.

خواص ارده برای کلسترول

ارده از مواد غذایی مقوی بوده و خواص زیادی برای بدن دارد. مصرف به اندازه ارده در طول هفته و ماه اعث کاهش کلسترول بد خون شده و از بروز بیماری های مختلف پیشگیری می کند.

ملین و مسهل

یبوست در اثر برخی عوامل ایجاد می شود و برای رفع آن می توان از ارده استفاده کرد. ارده ملین بوده و مصرف آن باعث نرم شدن و تسهیل کار روده ها شده و از یبوست پیشگیری می کند.

سرشار از کلسیم

در هر ۱۰۰ گرم ارده حدود ۴۳% کلسیم وجود دارد و ارده منبع عالی برای این ماده معدنی می باشد. کلسیم در بدن سبب استحکام و سلامت استخوان ها و دندان ها می شود.

غذای مقوی زمستان

یکی از غذاهای مقوی و انرژی زا ارده می باشد و برای فصل زمستان نیز بهترین گزینه برای وعده غذایی است. مصرف ارده در زمستان انرژی مورد نیاز بدن برای گرم شدن را تامین می کند.

خاصیت ارده برای سرطان

در ارده آنتی اکسیدان های زیادی وجود دارد که از آسیب رادیکال های آزاد به سلول های مختلف بدن پیشگیری کرده و مانع از رشد سلول های سرطانی می شوند.

خواص ارده کنجد برای زنان

ارده از بهترن مواد غذایی برای زنان بوده و بسیاری از نیازهای بدن به مواد معدنی و ویتامین ها را تامین می کند. مصرف ارده در زنان قاعده آور بوده و بیماری های رحم را رفع می کند.

جلوگیری از بیماری های قلبی

در ایجاد بیماری های قلبی عروقی عواملی نظیر مصرف دخانیات، قلیان، اختلال چربی خون، رژیم غذایی نامناسب تاثیرگذار می باشد و برای جلوگیری از این بیماری مصرف ارده بسیار توصیه شده است.

تقویت قوای جنسی با ارده

تغذیه از مهمترین عوامل برای عملکرد مناسب اندام های بدن می باشد و برای باروری و تقویت قوای جنسی مصرف ارده بسیار موثر بوده و باعث افزایش میل جنسی می شود.

غذای عالی برای کودکان

ارده غذایی انرژی زا بوده و مصرف آن برای کودکان به دلیل تحرک زیادی که دارند بسیار مناسب می باشد. خوردن ارده برای کودکان باعث تقویت حافظه آنان می شود.

خاصیت ارده برای استخوان ها

در ارده به میزان زیادی کلسیم و فسفر و سایر عناصر غذایی مورد نیاز بدن وجود دارد و مصرف آن ها در درمان استخوان درد، پیشگیری از پوکی استخوان و تقویت آن ها و تسکین درد مفاصل بسیار موثر می باشد.

بهبود عملکرد مغز

مصرف ارده با توجه به ترکیباتی که دارد در تقویت حافظه، افزایش قدرت یادگیری و تمرکز نقش موثری دارد. فسفر موجود در ارده برای فعالیت های بهتر مغزی بسیار تاثیر دارد.

خواص ارده برای کم خونی

ارده از مواد غذایی بسیار مفید برای خون سازی بوده و سطح آن خون را نیز بالا می برد.

مصرف ارده از بروز کم خونی پیشگیری کرده و بخاطر داشتن فولات مصرف آن برای زنان حامله نیز توصیه می شود.

آرامش بخش

از خواص بی نظیر ارده می توان به تعاد اعصاب، رفع ضعف و خستگی اشاره کرد.

در ارده فسفر و منیزیم زیادی وجود دارد که باعث تقویت و سر زنده نگهداشتن سلول های عصبی شده و آرامش را به ارمغان می آورد.

خواص ارده برای بدنسازی

ترکیب شیره انگور و ارده کنجد به کسانی که کارهای سنگین و طاقت فرسا انجام می دهند توصیه می شود، چرا که علاوه بر مقوی بودن باعث افزایش حجم عضلات می شود

خواص ارده برای استخوان و مضرات چاقی

مضرات راده کنجد برای سلامتی چیست

مضرات ارده برای سلامتی

بیماری دیابت

ارده کنجد ماده ای انرژی زا بوده و کالری بالایی دارد. در صورت زیاده روی در مصرف ارده و ناکافی بودن فعالیت بدنی منجر به چاقی و اضافه وزن شده و مصرف ارده برای افراد دیابتی مضر می باشد.

ارده برای لاغری و چاقی

ارده ماده غذایی بسیار مقوی بوده ولی زیاده روی در مصرف آن به دلیل چربی و کالری زیادی که دارد منجر به چاقی و اضافه وزن می شود.

مصرف به اندازه ارده در کاهش وزن تاثیر زیادی دارد.

گرفتگی رگ ها

ارده حاوی میزان زیادی کلسترول و چربی بوده و مصرف بیش از حد آن باعث انباشه شدن کلسترول و چربی در دیواره رگ ها شده و در نهایت باعث گرفتگی رگ های خونی می شود.

اختلال در هضم

مصرف ارده برای افراد سرد مزاج مفید بوده ولی نباید بیش از حد مصرف شده یا با غذاهای دیگر خورده شود، زیرا در هضم غذا اختلال ایجاد می کند.

برای رفع عوارض ارده می توان ترشیجات، آب لیموی ترش و شیرین و سرکه استفاده کرد.

آشنایی با خواص شیره انگور

خواص ارده کنجد برای استخوان و لاغری | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۴۴ ۱۱

شما هم بخوانید