خواص سیاه دانه + ۴۳ خاصیت سیاه دانه برای لاغری تا حافظه

.خواص سیاه دانه برای لاغری و پوست چیست

 

  خاصیت سیاه دانه چیست

 


 
سایت فتوکده : سایتی برای همه
 
 

خواص سیاه دانه + ۴۳ خاصیت سیاه دانه برای لاغری تا حافظه

سیاه دانه یک گیاه با دانه های دارویی با خواص شگفت انگیز است، سیاه دانه مزه ای تلخ و ادویه دارید که در شیرینی جات و شربت ها استفاده می شود

در این مطلب با خواص سیاه دانه آشنا می شوید

سیاه دانه برای حافظه و لاغری چیست

۱- افزایش هوش

خواص بی نظیر سیاه دانه باعث شده این دانه ها برای افرادی که دچار سطح هشیاری پایین و ضعف حافظه هستند مفید باشد، افراد سالمند قادرند با مصرف سیاه دانه هوش و عملکرد شناختی حافظه‌ شان را تقویت نمایند.

۲- تسکین سردرد

سردرد مزمن یکی از دردهای آزاردهنده‌ ای است که درمان آن همواره مورد بحث قرار گرفته شده است. اگر منشا سردردتان میگرن است، سیاه دانه را دست کم نگیرید.

شما می‌ توانید برای تسکین دردهای میگرنیتان روغن سیاه دانه را با همان میزان عسل مخلوط کنید و بر روی نواحی شقیقه‌ ها و سوراخ‌ های بینی بگذارید.

در غیر این صورت، می‌ توانید این ترکیب را روزی دوبار مصرف کنید.

۳- ضد ریزش مو

ریزش مو به دلایل کثیری مرتبط با رژیم غذایی، شرایط روانی و موروثی و تاثیر بیماری‌ های دیگر اتفاق می‌ افتد، می توانید با استفاده از روغن سیاه دانه و مالش آن بر روی سر از ریزش مو جلوگیری می‌ کنید.

۴- پیشگیری از سفیدی مو با سیاه دانه

سفیدی مو با بالا رفتن سن اتفاق می‌ افتد و با آنکه امری طبیعی است اما خیلی‌ ها از این مسئله به عنوان یک مشکل یاد می‌ کنند.

اما وقتی این اتفاق در سنین جوانی می‌ افتد به مشکلی غیرعادی تبدیل می‌ شود، برای رفع مشکل سفیدی زودهنگام موها می‌ توانید از ترکیب دو روغن سیاه دانه و زیتون استفاده کنید.

سیاه دانه از سفیدی مو پیشگیری می‌ کند.

۵- رفع بی‌خوابی

بی‌خوابی از مشکلات رایج این روزهاست که ناشی از عواملی همچون استرس، فشار روانی، کشمکش‌ های عاطفی و … می‌ باشد. بی‌خوابی را می‌توان با خوردن ترکیب یک قاشق چایخوری روغن سیاه دانه به همراه کمی عسل درمان کرد.

۶- بهبود گلودرد

با فرا رسیدن زمستان گلودرد از شایع‌ ترین علائم سرماخوردگی در بسیاری افراد ظاهر می‌ شود که ناشی از عفونت‌ های باکتریایی و ویروسی است.

ترکیبی از سیاه دانه، عسل و آبلیمو دوای گلودرد می‌ باشد.

۷- درمان آسم

تنگی نفس، خس خس و سرفه از جمله عارضه‌ های بیماری آسم است که مجاری هوا در ریه‌ ها را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

اگر با بیماری آسم دست و پنجه نرم می‌کنید، سیاه دانه برای شما بسیار مفید فایده است. ترکیبی از سیاه دانه و عسل درمانگر آسم می‌ باشد.

۸- تسکین گرفتگی سینه

همانطور که گفتیم سیاه دانه تاثیر مستقیمی بر روی آسم، برونشیت، آلرژی و ذات‌ الریه دارد و مصرف آن می‌ تواند از بروز گرفتگی سینه پیشگیری کند.

۹- درمان سرفه مزمن

سرفه با آنکه به ظاهر ساده می‌ آید اما عملی بس ناخوشایند است که تکرار مکرر آن آزاردهنده می‌ شود. سرفه عملی است که مجاری هوا را از محرک‌ ها و مخاط تخلیه می‌کند.

اگر دچار سرفه‌ های مزمن شده‌ اید، ترکیب سیاه دانه با عسل به شما کمک می‌ کند.

۱۰- پیشگیری از پوسیدگی دندان

اگر می‌ خواهید دندان دردتان را به طور طبیعی بکاهید و از این درد پیش از اتفاق افتادن پیشگیری نمایید از یک خمیر دندان طبیعی بهره ببرید.

ترکیب جوشانده سیاه دانه و سرکه سیب همانند یک خمیردندان از پوسیدگی دندان‌ ها پیشگیری می‌ کند.

۱۱- رفع خشکی دهان با سیاه دانه

خشکی دهان که به آن زروستومی گویند در مواردی همچون کم‌ نوشی، عوارض ناشی ار مصرف دارو، دیابت و … اتفاق می‌ افتد.

اگر شما دچار این مشکل هستید، روغن سیاه دانه را در دهانتان بچرخانید و تا ۳۰ دقیقه آبکشی نکنید. خوردن روزی دوبار یک قاشق چایخوری روغن سیاه دانه از پیش آمدن چنین مشکلی پیشگیری می‌ کند.

۱۲- بهبود تومورهای خوش‌ خیم

تومورهای خوش‌ خیم ظاهر شده در برخی جاهای بدنتان را با روغن سیاه دانه مالش دهید و هر روز این کار را تکرار کنید. در غیر این صورت، یک دوم قاشق چایخوری روغن سیاه دانه بنوشید.

این کار تومورهای خوش‌خیم را بهبود می‌دهد و از ورم آنها می‌ کاهد.

۱۳- جلوگیری از بروز سرطان

یکی از راه‌ های رهایی از سرطان پیشگیری از ابتلا به آن است.

سیاه دانه از دانه‌ های دارای خاصیت ضد سرطان‌ زا بوده که ترکیب آن با عسل و سیر ماده معجزه آسایی را پدید می‌ آورد. ترکیب حاصل آمده می‌ تواند از بروز سرطان جلوگیری کند.

۱۴- رفع دل‌ درد

دل‌ درد از دیگر دردهای آزاردهنده‌ ای است که عوارض متعددی اعم از نفخ، تهوع، اسهال و … را نیز به دنبال دارد. ترکیب سیاه دانه به همراه عسل یک ترکیب گرم است که برای دل‌ درد تسکین بخش می‌ باشد.

۱۵- درمان اسهال

اسهال وضعیت وخیمی است که دل‌ درد را نیز به همراه دارد.

اسهال حرکات روده را افزایش داده و دفعات دفع مدفوع را بیشتر می‌ کند. اگر سیاه دانه را با عسل و ماست ترکیب و مصرف کنید، اسهال درمان می‌ شود.

۱۶- رفع هموروئید

هموروئید یا بواسیر التهاب رگ‌ های اطراف مقعد را گویند که بیمار به هنگام دفع فشار درد زیادی متحمل می‌ شود. از روغن سیاه دانه و مقداری عسل خمیری طبیعی و موثر برای درمان هموروئید به دست می‌ آید.

۱۷- رفع کمردرد

همانطور که گفته شد از روغن سیاه دانه برای تسکین و تسلی درد نواحی دردناک استفاده می‌ شود. اگر کمرتان درد می‌کند و به دنبال راهی طبیعی برای درمان هستید، روغن سیاه دانه مناسب وضع حال شماست.

استعمال مستقیم روغن سیاه دانه بر روی کمر و یا خوردن ترکیب سیاه دانه و عسل به رفع کمردرد کمک می‌ کند.

۱۸- کاهش درد آرتروز

روغن سیاه دانه درمانگر درد مفاصل نیز هست.

یک دوم قاشق چای‌خوری روغن سیاه دانه، سه قاشق چای‌ خوری عسل و یک فنجان سرکه دوای درد مفاصل به خصوص آرتروز می‌ باشد.

۱۹- رفع یبوست

مسهل‌ ها به رفع یبوست کمک می‌ کنند. مصرف روغن سیاه دانه به همراه چای یبوست را برطرف می‌ کند.

۲۰- رفع تهوع و استفراغ

ترکیب یک قاشق چای‌ خوری میخک قرنفلی، یک قاشق غذاخوری سیاه دانه و جوشانده نعناع به رفع تهوع و استفراغ کمک می‌ کند.

۲۱- خاصیت سیاه دانه برای پوست

از ترکیب روغن سیاه دانه و عسل یک ماسک خمیری شکل به دست می‌ آید که برای پوستتان مفید است، گذاشتن این پوست بر روی پوست و ماساژ دادن آن به مدت ۱۵ دقیقه وضع پوستتان را بهبود می‌ بخشد.

۲۲- درمان اگزما

اگزما بیماری پوستی است که موجب قرمزی، خارش، خشکی و التهاب پوست می‌ شود. ترکیب یک قاشق چای‌ خوری روغن سیاه دانه، روغن زیتون و عسل اگزما را درمان می‌ کند.

۲۳- درمان نیش زنبور

اگر به دنبال راهی طبیعی برای خلاصی از نیش زنبور هستید، می‌ توانید سیاه دانه را در آب جوش بجوشانید و وقتی سرد شد بر روی موضع قرار دهید.

این کار تا حد زیادی از درد نیش زنبور می‌ کاهد.

۲۴- رفع ترک پا

با ترکیب یک دوم قاشق چای‌ خوری روغن سیاه دانه و یک لیوان آب لیمو شیرین مرطوب‌ کننده طبیعی برای ترک پا به دست می‌ آید که مصرف روزانه و شبانه آن به رفع این مشکل کمک می‌ کند.

۲۵- رفع زگیل

زگیل زائده پوستی است که ممکن است هر نقطه از بدن ظاهر شود و بر روی ظاهر فیزیکی تاثیر بگذارد. اگر پس از گذاشتن خرفه بر روی زگیل از روغن سیاه دانه استعمال کنید و تا ۱۵ روز این کار را تکرار کنید از شر زگیل‌ها خلاص می‌ شوید.

۲۶- خاصیت سیاه دانه برای بینایی

اگر روغن سیاه دانه را بر روی اطراف چشم و پلک‌ها بمالید و تا ۳۰ دقیقه این کار را تکرار کنید و یا در آب هویج مقداری روغن سیاه دانه بریزید از تاثیر شگرفت آن بر روی بینایی‌تان متعجب خواهید شد.

۲۷- درمان اختلالات جنسی

مخلوط کردن ۲۰۰ گرم سیاه دانه با روغن زیتون و مصرف آن به صورت یک قاشق غذاخوری پس از وعده‌های اصلی غذا موجب درمان اختلالات جنسی می‌ شود.

۲۸- رفع مشکلات دستگاه تناسلی بانوان

اگر یک دسته برگ نعناع را بجوشانید، به آن دو قاشق شکر و دو قاشق روغن سیاه دانه اضافه کنید و این ترکیب را ۴۰ روز پیش از صبحانه میل کنید، ترشحات غیرعادی، درد قاعدگی و اختلالات آن را بهبود می‌ بخشد.

۲۹- رفع کم خونی

جوشانده نعناع به همراه روغن سیاه دانه به رفع مشکلات کم خونی نیز کمک می‌ کند.

۳۰- درمان روماتیسم

از آنجا که سیاه دانه خاصیت ضدالتهاب دارد و می‌ تواند جریان خون را افزایش دهد، به درمان روماتیسم نیز کمک می‌ کند. اگر روماتیسم دارید از روغن سیاه دانه یا خود دانه‌ های آن استعمال کنید.

۳۱- رفع درد کلیوی

اگر دارای مشکلات کلیوی اعم از سنگ کلیه و عفونت در آن ناحیه هستید، روزانه دوبار از ترکیب روغن سیاه دانه و عسل به همراه آب گرم مصرف نمایید.

۳۲- درمان یرقان

مقداری زنیان رومی را در آب خیس کنید و فردای آن روز مایع به دست آمده را از صافی عبور دهید. سپس کمی روغن سیاه دانه به آن اضافه کنید. از این ترکیب برای درمان عفونت کبد و نیز یرقان بهره ببرید.

۳۳- انرژی بخش

اگر روزانه مقداری سیاه دانه را به طور خام و یا روغن آن را به آبمیوه‌ ای همچون اب پرتقال اضافه کنید، اثرات انرژی بخش آن را مشاهده خواهید کرد.

۳۴- افزایش شیردهی

سیاه دانه برای افزایش شیردهی نیز به مادران شیرده توصیه گردیده است. اگر ترکیب روغن سیاه دانه را به همراه عسل مصرف نمایید، تولید شیر بیشتر می‌ شود.

۳۵- رفع سنگ صفرا

کیسه صفرا ناشی از تجمع کلسترول می‌باشد. روغن سیاه دانه، روغن زیتون و عسل به رفع سنگ صفرا کمک می‌ک ند.

۳۶- پیشگیری از دیابت

از ترکیب روغن سیاه دانه و عسل می‌توان برای پیشگیری از ابتلا به دیابت کمک کرد.

۳۷- رفع بیماری قلبی عروقی

آب گرم به همراه روغن سیاه دانه می‌ تواند به رفع بیماری‌ های قلبی عروقی اعم از سکته، سینه درد، حملات قلبی و … کمک کند.

۳۹- کنترل فشارخون

آب گرم و روغن سیاه دانه ترکیب معجزه آسایی می‌باشد که برای کنترل خون از آن استفاده می‌ کنند. ضمنا می‌ توان به این ترکیب به دلخواه سیر و یا موادی را افزود که فشار خون را پائین می‌ آورد.

۴۰- رفع گوش درد

ترکیب روغن سیاه دانه به همراه عسل می‌ تواند گوش درد را تسکین دهد.

۴۱- خواص سیاه دانه برای لاغری

سیاه دانه باعث می شود میل شدید فرد به خوردن غذاهای حاوی قند و کربوهیدرات کاهش یابد، می توانید از ترکیب روغن سیاه دانه و عسل برای لاغری استفاده کنید

هر روز قبل از صبحانه بصورت ناشتا ۱ قاشق غذاخوری روغن سیاه دانه را با ۲ قاشق چایخوری عسل مخلوط کنید و بنوشید

۴۲- ضد تشنج

خواص سیاه دانه به گونه‌ ای است که می‌توان با مصرف مداوم آن از حملات تشنج یا صرع پیشگیری نمود.

۴۳- ترک اعتیاد

سیاه دانه قادر است افرادی که در دام اعتیاد بوده‌ اند را نجات دهد. بنابراین مصرف آن توصیه می‌ گردد.

خواص سیاه دانه برای لاغری و پوست | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۶۱ ۸

1 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

زهرا

۰۸ تیر ۱۳۹۸


ممنون ازمطالب مفیدی که دراختیارما قرار میدین لطفا برای رفع چاقی بیشتر مطلب بذارین باتشکرازشما و سایت خوبتون

شما هم بخوانید