طرز تهیه انواع پیتزای خانگی با طعم بی نظیر

طرز تهیه انواع پیتزای خانگی با طعم بی نظیر

تاکنون به این موضوع فکر کرده اید که چطور می توانید در منزل پیتزا خانگی درست کنید؟ چقدر جذاب می شود اگر طرز تهیه پیتزا ایتالیایی را به صورت حرفه ای یاد بگیرید و برای یک مهمانی دورهمی این پیتزای لذیذ را خودتان آماده کنید.

برای تهیه انواع پیتزا های خانگی در منزل ۳ مرحله بسیار مهم درست کردن خمیر پیتزا، سپس تهیه پنیر پیتزا دست ساز و در آخر پخت آن پیش روی شما خواهد بود. ما قصد داریم در این مقاله به شما این ۳ مرحله را آموزش دهیم.

مرحله اول: درست کردن خمیر پیتزا

برای درست کردن خمیر پیتزا شما به مواد اولیه زیر نیاز دارید:

● یک پیمانه آرد سفید

● ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون

● نصف قاشق شکر

● یک قاشق چایخوری خمیر مایه

● یک قاشق چای خوری نمک

● نصف پیمانه آب

ابتدا باید آرد را الک کنید و سپس نمک، شکر و خمیر مایه را به آن اضافه کنید. نصف پیمانه آب ولرم را میان آرد بریزید (اگر آب زیاد سرد یا گرم باشد ممکن است خمیر به خوبی ور نیاید) و مواد را به خوبی هم بزنید. اگر احساس کردید خمیر شما همچنان خشک است، کم کم به آن آب اضافه نمایید.

بعد از مدتی که با کف دست به خوبی خمیر را ورز دادید، درون یک ظرف را با روغن چرب کنید و آن را در ظرف گذاشته و پارچه ای روی آن بکشید.

یکساعت تا یکساعت و نیم زمان لازم است تا خمیر شما به خوبی ور بیاید. بعد از این مدت خمیر را روی یک سطح صاف قرار دهید و آن را پخش کنید تا آماده قرار دادن در فر باشد.

مرحله دوم : تهیه پنیر پیتزا خانگی

برای تهیه پنیر پیتزا در خانه به مواد اولیه زیر نیاز دارد

● ۱۰۰ گرم آرد سفید

● ۲۰۰ گرم پنیر موزارلا

● ۱۰۰ گرم پنیر چدار

● ۱۱۰ گرم کره

● نصف قاشق چای خوری فلفل سیاه، پودر سیر، جوز هندی

● نمک نصف قاشق

● آب به مقدار لازم

پنیر ها را خرد کنید و در یک ظرف بریزید و به آن ادویه بیافزاید. حال کره خود را در یک ماهیتابه آب کنید و اجازه بدهید جوش بیاید.

کم کم آرد را به کره خود اضافه کنید و هم بزنید تا مایه یکدستی حاصل شود. سپس کمی آب به آن اضافه کنید و مجدد مواد را هم بزنید.

در مرحله بعد پنیر را به مواد خود بیفزایید ولی انقدر به ترکیب کردن مواد ادامه دهید تا مابه پنیر پیتزا شما یک رنگ شود. بعد از اینکه مایه شما یکدست شد، پنیر خود را از روی گاز بردارید و برای پیتزا خود استفاده کنید. پنیر پیتزای کشدار شما آمده است.

مرحله سوم: پخت پیتزا

با توجه به نوع پیتزایی که می‌ خواهید بپزید، مواد اولیه و دستور پخت آن نیز متفاوت خواهد بود ولی برخی شرایط عمومی در پروسه پخت تمام پیتزا ها ثابت است. به عنوان مثال شما باید مواد اولیه پیتزا که ممکن است انواع سوسیس، سیب زمینی و قارچ باشد را قبل از گذاشتن قالب در فر، پخته باشید. البته قارچ و فلفل دلمه را به صورت خام نیز می توانید روی خمیر پیتزا بریزید.

همچنین زمانی که خمیر  پیتزای خانگی را درون قالب خود گذاشتید، سس کچاب روی آن بریزید و با پشت قاشق آن را پهن کنید و سپس کمی پنیر پیتزا روی خمیر بریزید.

سپس موادی که قبلا آن ها را تفت داده اید را به خمیر خود اضافه کرده و مجددا یک لایه پنیر پیتزا روی آن قرار دهید. سپس قالب را در فر قرار داده و بعد از مدت زمان معین پیتزای خانگی شما آماده خواهد شد. توجه داشته باشید استفاده از برخی سبزی های معطر مانند آویشن می تواند طعم پیتزای شما را دگرگون کند.

در پروسه تهیه یک پیتزای خانگی خوب توجه به کیفیت خمیر و پنیر نقش بسزایی در حصول نتیجه مطلوب خواهد داشت. اگر به هر دلیلی زمان کافی برای آماده سازی خمیر پیتزا در منزل نداشته باشید، می توانید از برخی سرویس های آنلاین مانند اسنپ اکسپرس مواد اولیه مورد نیاز خود را تهیه کنید. در پایان اگر با روش دیگری برای آماده‌ سازی پنیر پیتزای خانگی آشنایی دارید با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع: https://mag.snapp.express/italian-pizza-recipes

مطلب مفید بود ؟ ۸ ۱

شما هم بخوانید