خواص قره قات + ۱۸ خاصیت قره قاط برای چشم لاغری و دیابت

خواص قره قاط چیست

خواص قره قات برای چشم خاصیت قره قات برای لاغری و دیابت آشنایی با خواص قره قاط خشک چیست قره قاط برای معده را در سایت فتوکده می خوانید

خواص قره قات

قره قات یا سیاه گیله درختچه کوچکی به ارتفاع ۶۰ سانتی متر که دارای برگ های بیضوی شکل و به رنگ سبز روشن می باشد

قره قات میوه ای خوش طعم با خواص ضد التهابی و ضد سرطانی بوده و در تقویت سیستم ایمنی بدن نیز نقش موثری دارد و همانند یک آنتی بیوتیک می تواند انواع عفونت های موجود در بدن را درمان کند

از خواص قره قات می توان به بازکنندگی عروق خونی اشاره کرد که مانع از گرفتگی عروق می شود و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را به میزان زیادی کاهش می دهد

دانه قره قات دارای ۸۸% آب بوده و باقی مواد شامل آنتوسیانین که بطور تقریبی ۲۵% می باشد و بیشتر آنتوسیانین ها به شکل گلوکزید بوده و تنها اندکی از آن ها در طبیعت و در قره قات بصورت آزاد می باشند

از سایر ترکیبات موجود در قره قات می توان به تانن ها، کربوهیدرات ها، پروتئین، فیبر، اسید اسکوربیک و فلاونوئید ها اشاره نمود

خواص قره قات خشک برای چشم

۱۸ خاصیت قره قات (قره قاط)

قره قات دارای طبع سرد و خشک بوده و خواص درمانی زیادی دارد که از مهمترین آن ها می توان به کاهش قند خون در بیماران دیابتی و کاهش فشار خون اشاره کرد.

ضد میکروبی

قره قات دارای خاصیت ضد میکروبی بوده و مصرف طولانی مدت آب قره قات در بین مردان و زنان باعث کاهش PH ادرار شده و در نهایت باکتری های موجود در بدن را از بین می برد.

درمان فشار خون بالا

فشار خون بالا بیماری مزمن بوده و فاقد نشانه خاصی می باشد و عاملی مهم و خطرناک در بروز سکته مغزی و قلبی و بیماری قلبی عروقی می باشد.

استفاده از قره قات تاثیر زیادی در درمان فشار خون بالا دارد.

خواص قره قات برای چشم

قره قات تاثیر زیادی در حفظ سلامتی چشم ها داشته و از فواید آن می توان به درمان کاتاراکت پیری چشم، مشکلات شبکیه چشم در بیماران دیابتی، بهبود دید در شب و مشکلات نزدیک بینی چشم اشاره کرد.

پیشگیری از آلزایمر

قره قات میوه پرخاصیتی بوده و در بهبود فعالیت های مغزی موثر بوده و مصرف این میوه در درمان فراموشی و پیشگیری از آلزایمر بسیار موثر بوده و از زوال عقل در دوران پیری جلوگیری می کند.

محافظت از دندان

دندان ها مهمترین بخش از بدن بوده و سلامتی آن ها تاثیر زیادی در رفع مشکلات گوارشی دارد. مصرف قره قات نقش مهمی در محافظت از دندان ها داشته و در درمان بیماری های لثه نیز موثر می باشد.

خواص قره قاط برای  قاعدگی

به اختلالات پیش از قاعدگی که اغلب هر ماه اتفاق می افتند، سندروم پیش از قاعدگی گویند. از خواص قره قات می توان به کاهش بسیاری از مشکلات و نارحتی های قبل از قاعدگی اشاره کرد.

پیشگیری از بیماری های قلبی

بیماری قلبی عروقی به هر نوع بیماری که دستگاه گردش خون را تحت تاثیر قرار دهد را گویند. ترکیباتی که در قره قات وجود دارد از بروز بیماری های قلبی پیشگیری می کند.

درمان عفونت ادراری مزمن

عفونت ادراری نوعی عفونت باکتریایی بوده که بر بخشی از دستگاه ادراری تاثیر می گذارد. از خواص دیگر قره قات می توان به درمان عفونت ادراری مزمن اشاره کرد.

خاصیت قره قات برای دهان و گلو

التهاب گلو عبارت است از التهاب حاد یا مزمن زبان که در اثر عوامل مختلف پدید می آید. قره قات فواید زیادی برای بدن داشته و مصرف آن باعث التیام التهاب های دهان و گلو می شود.

خواص قره قاط (قره قات) خشک برای چشم ها

خاصیت قره قات + مضرات

جلوگیری از بیماری لثه

بیماری لثه به بیماری هایی می گویند که می توانند لثه و یا بافت های پشتیبان دندان را مبتلا کنند. مصرف قره قات تاثیر زیادی در محافظت از دندان و درمان بیماری های لثه دارد.

خاصیت قره قات برای بواسیر

بواسیر بصورت تورم و التهاب مویرگ های موجود در خروجی دستگاه گوارش، مقعد بروز می کند. برای درمان بواسیر راه های مختلفی وجود دارد ولی مصرف قره قات تاثیر بسزایی در درمان این بیماری دارد.

درمان اسهال خفیف

اسهال از شایع ترین اختلالات دستگاه گوارش بدن بوده و اکثر افراد چندین بار با آن مواجه شده اند. از قره قات در طب سنتی جهت درمان اسهال خفیف استفاده می شود.

کاهش چربی خون

افزایش چربی خون می تواند منجر به کبد چرب شود و چربی زیاد در رگ های خونی رسوب کرده و باعث بیماری های قلبی می گردد. برای کاهش چربی خون می توان قره قات مصرف کرد.

جلوگیری از غلظت خونی

غلظت خون به علت عدم توازن تولید نوع خاصی از سلول های خونی رخ می دهد و اگر بموقع تشخص داده نشود، خطرناک خواهد بود.

برای جلوگیری از غلظت خونی استفاده از قره قات توصیه می شود.

خاصیت قره قات برای واریس

واریس از درد پا شروع شده و در صورت ادامه، سیاهرگ های پا متورم می شوند و برای جلوگیری از آن قوی کردن پا، کنترل وزن و ماساژ دادن موثر بوده و قره قات نیز در درمان واریس تاثیر دارد.

تولید و تثبیت کلاژن

کلاژن از پروتئین های مهم در بدن بوده و در ساخت تاندون ها، غضروف و رباط ها نقش مهمی دارد.

کلاژن در زمان التهاب روماتیسمی، بیماری های استخوان و مفصل را از بین می برد و این ویژگی از آنتوسیانین ها و فلاونوئیدهای قره قات نشات می گیرد.

ضد تبخال

تبخال لب ویروسی بوده و درمان قطعی برای آن وجود ندارد ولی با روش های طبیعی می توان آن را از بین برد. برای درمان سریع تبخال می توان از قره قات بهره برد.

خواص قره قاط برای لاغری

قره قات میوه ای پرخاصیت بوده و فواید درمانی زیادی دارد و مصرف این میوه خوش طعم با کاهش سطح کلسترول خون و چربی دور شکم، باعث کاهش وزن و در نهایت لاغری می شود.

مضرات قره قات برای سلامتی

● مصرف میوه قره قات در دوران شیردهی و بارداری منعی نداشته ولی خوردن ترکیبات دارویی و بخصوص برگ آن توصیه نمی گردد

● بیماران مبتلا به ناراحتی های کبدی و افرادی که دارهای ضد انعقادی استفاده می کنند، باید در مصرف ترکیبات دارویی قره قات احتیاط کنند

● در قره قات میزان اگزالات زیاد بوده و از این رو مصرف آن برای افرادی که سابقه سنگ کلیه یا سنگ کیسه صفرا دارند، ممنوع بوده و این افراد باید از مصرف بیش از حد آن پرهیز نمایند

● زیاده روی در مصرف قره قات ممکن است مشکلات روده ای و معده ای نظیر اسهال را ایجاد کند

خواص قره قاط خشک چیست | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۵۴ ۶

1 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

foad

۰۱ آذر ۱۴۰۰


قره قات با سیه گیله فرق داره دکتر

شما هم بخوانید