۲۵ خواص قهوه اسپرسو برای لاغری، کبد و پوست

.خواص قهوه اسپرسو چیست

 

  قهوه اسپرسو چیست

 


 
سایت فتوکده : سایتی برای همه
 
 

۲۵ خواص قهوه اسپرسو برای لاغری، کبد و پوست

قهوه از محبوبترین نوشیدنی های دنیای امروز می باشد، قهوه اسپرسو یکی از انواع مختلف قهوه می باشد که در نحوه تهیه با قهوه متفاوت است.

در تهیه قهوه، آب جوش را بر دانه های قهوه می ریزند و با گذشت زمان محلولی که به دست می آید که قهوه نامیده می شود. اما در تهیه قهوه اسپرسو،آب داغ را با فشار از دانه های قهوه عبور می دهند.

محلول قهوه ای و غلیظی که از فرآیند عبور آب داغ و تحت فشار از دانه های قهوه به دست می آید، خواص متعددی دارد که شما را شگفت زده خواهد کرد.

خاصیت قهوه اسپرسو چیست

خواص قهوه اسپرسو برای لاغری

تقویت عملکرد مغز

ترکیبات متعدد و متنوعی که در قهوه اسپرسو وجود دارد سبب تحریک و بالا بردن عملکرد مغز شده و با افزایش عملکرد مغز،کارایی افراد افزایش می یابد.

ضد بیماری پارکینسون

بیماری پارکینسون نوعی بیماری مربوط به سیستم عصبی می باشد، قهوه اسپرسو با توجه به تأثیر مثبتی که بر فعالیت سلول های عصبی دارد از بروز بیماری پارکینسون جلوگیری می کند.

رفع خستگی و کوفتگی

بعد از کارهای روزمره و یا در حین انجام آنها، مصرف یک لیوان قهوه اسپرسو، تمام خستگی و کوفتگی را از تن شما دور کرده و انرژی مضاعفی را به شما خواهد داد.

افزایش طول عمر

خاصیت آرامبخشی و تأثیرات مثبتی که قهوه اسپرسو بر روی سیستم اعصاب و قلب و عروق دارد، سبب می شود تا افرادی که قهوه اسپرسو مصرف می کنند طول عمر بیشتری نسبت به دیگران داشته باشند.

خاصیت قهوه اسپرسو برای کبد

خاصیت سم زدایی و ضد عفونی و همچنین آنتی اکسیدانی که در قهوه اسپرسو وجود دارد سبب می شود تا با مصرف آن،سموم موجود در کبد دفع شده و از سرطان کبد پیشگیری می کند.

خواص قهوه اسپرسو برای لاغری

یکی از نوشیدنی با کالری بسیار پایین قهوه اسپرسو می باشد، از سوی دیگر خاصیت چربی سوزی بالای این قهوه،سبب شده تا در گروه نوشیدنی های بسیار مفید برای کاهش وزن قرار گیرد.

ضد آلزایمر

تخریب سلول های عصبی به تدریج سبب ظاهر شدن آلزایمر می شود، قهوه اسپرسو با تقویت و بهبود عملکرد سلولهای عصبی، از بروز زودرس آلزایمر ممانعت می کند.

خواص قهوه اسپرسو برای پوست

یکی دیگر از خواص ارزشمند قهوه اسپرسو، خاصیت آنتی اکسیدانی آن می باشد.این خاصیت سبب شده تا با مصرف این نوشیدنی محبوب، پوستی شفاف،روشن و شاداب را تجربه کنید.

ادرار آور

مصرف قهوه اسپرسو عطش و تشنگی را به همراه دارد، مصرف زیاد آب می تواند سبب ادرار آوری شده و به این ترتیب در پاکسازی برخی از اجزای داخلی بدن بسیار سودمند است.

آرامبخشی

مصرف قهوه اسپرسو با تأثیر فوق العاده بر سیستم عصبی، یک آسودگی خاطر و آرامبخشی را به همراه آورده و استرس و اضطراب را دور می نماید.

بهبود خلق و خو

ترکیبات متنوعی مانند حضور انواع ویتامین های گروه B و همچنین منگنز و پتاسیم در قهوه اسپرسو،تنش های عصبی را کاهش داده و سبب بهبود رفتار و طرز برخورد می شود.

دشمن چین و چروک

ظاهر شدن چین و چروک بر روی پوست از نشانه های پیری می باشد

اگر میخواهید چین و چروک پوستی شما دیرتر و کمتر ظاهر شود قهوه اسپرسو مصرف کنید زیرا،ضد چین و چروک پوستی است

نیروبخش

مصرف قهوه اسپرسو سبب انرژی زایی،شادابی و نیروبخشی در بدن شده و از این رو حتی ورزشکاران در حین فعالیتهای ورزشی از مصرف آن غافل نیستند.

خواص قهوه اسپرسو برای مو

قهوه اسپرسو علاوه بر شادابی و سلامت موها، سبب رشد مجدد موهای ریخته شده می گردد و همچنین، سرعت رشد موها را افزایش می دهد.

تقویت سیستم ایمنی بدن

بعد از خاصیت بسیار زیاد قهوه اسپرسو بر روی سیستم اعصاب، باید از تأثیر ارزشمند آن بر روی تقویت و بالا بردن سیستم ایمنی بدن اشاره نمود

زیرا از آنتی اکسیدانهای بسیار قوی می باشد.

ضد سکته های مغزی

نتایج پژوهشهای جدید نشان می دهد که بروز سکته مغزی در افرادی که قهوه اسپرسو مصرف می کنند کمتر از افرادی است که مصرف نمی کنند.

دشمن زوال عقل

با افزایش سن و تخریب تدریخی سلول های مغز و سیستم اعصاب، برخی از انسانها دچار زوال عقل می شوند، مصرف مرتب و منظم چند فنجان از قهوه اسپرسو در طول روز،مانع از زوال عقل می گردد.

رفع خشکی پوست

به دلایل مختلفی مانند آب و هوا و علل طبیعی و یا علل غیر طبیعی پوست ممکن است خشک گردد.برای رفع این مشکل،ترکیب قهوه اسپرسو با مواد مختلف،آثار مثبتی بر روی پوست بوجود می آورد.

خواص قهوه اسپرسو برای دیابت

نتایج پژوهشهای معتبر و متعدد نشان می دهد که افرادی که قهوه اسپرسو مصرف می نمایند، نسبت به افرادی که مصرف نمی کنند، کمتر در معرض ابتلا به دیابت نوع ۲ قرار می گیرند.

بهبود عملکرد قلب

فارغ از نتایج پژوهشهای تایید نشده که مصرف قهوه را سبب افزایش فشار خون می دانند، افرادی که قهوه اسپرسو مصرف می کنند کمتر دچار بیماریهای قلبی و عروقی می شوند.

لایه بردار مناسب پوست

عدم لایه برداری و حذف سلولهای مرده از روی پوست،سبب می شود تا پوست تازه جایگزین نگردد و پوست شادابی لازم را کسب ننماید، قهوه اسپرسو یک لایه بردار قوی سلولهای مرده از روی پوست می باشد.

دشمن سرطان کولورکتال

کولورکتال یکی از انواع مختلف سرطان ها می باشد که در بدن ظاهر می گردد، خاصیت آنتی اکسیدانی،ضد عفونی و سم زدایی قوی قهوه اسپرسو، از بروز و شکل گیری این سرطان جلوگیری می کند.

سم زدای قوی

حضور سموم مختلف در بدن سبب بروز مشکلاتی در عملکرد اجزای بدن شده و از این رو دفع آنها سلامت را در پی دارد، خاصیت سم زدایی قهوه اسپرسو از بدن کم نظیر است.

خواص قهوه اسپرسو در بارداری

● مصرف در ماههای اولیه بارداری ممکن است سبب سقط جنین گردد

● منجر به عدم جذب آهن در بدن شده و از این رو مصرف آن در دوران بارداری توصیه نمی گردد

خواص قهوه اسپرسو برای کودکان

● در کودکان توصیه نمی گردد زیرا

●  سبب بی خوابی در کودکان می گردد

● سبب کاهش اشتها در کودکان می گردد

● موجب بیش فعالی در کودکان می گردد

● باعث آسیب به دندان کودکان می گردد

● سبب آسیب به استخوان کودکان گردد

موارد منع مصرف قهوه اسپرسو

● نتایج تحقیقات تایید نشده ای بیان می دارد که مقدار بالای کافئین موجود در قهوه اسپرسو فشار خون را بالا می برد

● مصرف بی رویه قهوه اسپرسو ممکن است سبب مشکلاتی برای سیستم گوارش گردد

● ممکن است سبب اعتیاد گردد.زیرا کافئین موجود در آن سبب می شود تا با عدم مصرف، سردردهای مزمنی ظاهر گردد

خواص قهوه اسپرسو برای لاغری و سلامتی | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۱۳۰ ۱۸

شما هم بخوانید