۲۲ خواص چای دارچین برای سرماخوردگی، لاغری و پوست

 .خواص چای دارچین برای سرماخوردگی و لاغری و پوست

 

  چای دارچین چه خواصی دارد

 


 
سایت فتوکده : سایتی برای همه
 
 

۲۲ خواص چای دارچین برای سرماخوردگی، لاغری و پوست

دارچین جزو ادویه جان محسوب می گردد، این ادویه قرن ها توسط مردم شرق آسیا به عنوان دارو در طب سنتی مورد استفاده بوده است

دارچین بومی کشور هندوستان اس، از آن هم به شکل نوشیدنی و هم به سبب طعم و بوی مناسبی که دارد به شکل پودر در غذاها از آن استفاده می گردد

خاصیت چای دارچین چیست

خاصیت چای دارچین چیست

چای دارچین چه خواصی دارد

شاید در بین نوشیدنی ها چای دارچین از نظر کالری پایین، بهترین باشد، اگر میخواهید به سوال خاصیت چای دارچین چیست برسید، مطلب را تا انتها بخوانید

اکسیر جوانی

چای دارچین در کنار ترکیبات متنوعی مانند آهن، منگنز و … سرشار از انواع ویتامین ها بویژه ویتامین های گروه B می باشد از این رو آن را معجون و اکسیر جوانی می دانند.

درمانگر روده

اگر از بیماریهای روده ای،ب ویژه روده بزرگ رنج می برید روزانه چند لیوان چای دارچین بنوشید زیرا خاصیت عجیب چای دارچین در تنظیم قند خون،ب سیاری از مشکلات روده ای را برطرف می نماید.

ضد ناباروری

از خواص ارزشمند دیگر چای دارچین بالا بردن ضریب باروری می باشد زیرا این ترکیب به شدت دارای خاصیت ضد التهابی می باشد.

خواص چای دارچین برای لاغری

چای دارچین به شکل مستقیم و غیر مستقیم سبب لاغری می شود

به شکل مستقیم وزن را کاهش می دهد زیرا دارای حداقل کالری است و به شکل غیر مستقیم با تنظیم قند خون، اشتها را پایین می آورد.

ضد باکتری

از دیگر خواص چای دارچین خاصیت ضد ویروسی، ضد قارچی، ضد عفونی و آنتی اکسیدانی آن می باشد که با هر کدام از موارد ذکر شده در بدن شما مقابله می کند.

درمان نارسایی کلیه

یکی از بهترین خواص چای دارچین نقش آن در تنظیم گلوکز بدن می باشد از این رو از بهترین نوشیدنی ها برای درمان نارسایی کلیه می باشد.

افزایش ایمنی بدن

اگر می خواهید در برابر انواع بیماریها،عفونت ها و ویروس ها بدن خود را بیمه نمایید چای دارچین بنوشید زیرا خاصیت فوق العاده آنتی اکسیدانی آن ضریب ایمنی بدن را افزایش می دهد.

فایده چای دارچین برای حافظه

نتایج پژوهش های متخصصان تغذیه نشان می دهد که چای دارچین فرآیند مغز را بالا برده و در تقویت مغز و بالا بردن فرآیندهای شناختی مفید می باشد.

ضد ارتریت

ترکیب چای دارچین دارای خاصیت ضد التهابی برای بدن می باشد از این رو با امراضی مانند آرتریت رابطه خوبی نداشته و در درمان آنها مؤثر و مفید می باشد.

 

کاهش فشار خون

 

از دیگر خواص ارزشمند چای دارچین، نقش آن در کاهش فشار خون می باشد زیرا چای دارچین مملو از پتاسیم می باشد که عوامل ایجاد کننده فشار خون را از بین می برد.

 

خواص چای دارچین برای سرماخوردگی

 

خاصیت آنتی اکسیدانی ویژه چای دارچین سبب شده تا مصرف روزانه دو یا سه لیوان از آن در فصول سرد، خطر ابتلا به سرماخوردگی را کاهش دهد.

 

چای دارچین در تنظیم قند خون

از ترکیبات بسیار مفید موجود در چای دارچین پلی فنول های موجود در آن می باشد. این ترکیب نقش مفید و سازنده ای در کاهش و تنظیم فشار خون دارد.

 

ضد نفخ

کاتچین موجود در ترکیب چای دارچین علاوه بر نقش مهمی که در بالابردن کارایی سیستم گوارش بدن دارد، ضد نفخ و ضد سوء هاضمه نیز می باشد.

 

تقویت اسکلت بدن

وجود منگنز در ترکیب چای دارچین در تشکیل استخوان،ت قویت استخوان بندی و جلوگیری از بیماریهای استخوان مانند پوکی استخوان مؤثر و مفید می باشد.

 

فواید چای دارچین برای خستگی

اگر در محل کار و یا خانه سریع خسته می شوید و یا شرایط شغلی شما خسته کننده می باشد چای دارچین بنوشید، از خواص مهم چای دارچین رفع خستگی و کسالت است.

 

تنظیم فعالیت دستگاه گوارش

 

خاصیت آنتی اکسیدانی فوق العاده ای که در چای دارچین وجود دارد سبب می شود تا عفونت های دستگاه گوارش بویژه روده با مصرف چای دارچین از بین بروند و فعالیت دستگاه گوارش تنطیم گردد.

 

خاصیت دارچین برای مو

از دیگر خواص مهم چای دارچین نقش آن در افزایش گردش خون در بدن می باشد، با این عمل جریان خون رسانی به پوست سر بیشتر شده و ریزش موی سر کاهش می یابد.

 

خواص چای دارچین برای قلب

چای دارچین از یک سو جریان خون رسانی را به تمام نقاط بدن افزایش داده و از سوی دیگر دارای ترکیب ضد لخته خون بوده و از آسیب های قلب و عروق می کاهد.

 

برطرف کننده بوی بد دهان

 

اگر از بوی بد دهان رنج می برید و روابط اجتماعی و اعتماد به نفس شما کاسته شده است چای دارچین بنوشید، چای دارچین خاصیت ضد عفونی و ضد قارچی داشته و در رفع بوی بدن دهان نقش مهمی دارد.

 

کاهش دردهای زنانه

برخی از بانوان در هنگام قاعدگی دردهای زیادی را تحمل می نمایند از این رو یکی از نوشیدنی های مفید برای آنها در این دوره چای دارچین می باشد زیرا دردها را تسکین می دهد.

 

خاصیت چای دارچین در زنان باردار

 

● در درمان عوارض فیزیکی و شیمیایی دیابت بارداری مؤثر می باشد

● به سبب خاصیت ضد قارچی، ضد عفونی و ضد ویروسی که دارد مصرف متعادل آن در دوران بارداری مفید می باشد

خاصیت چای دارچین برای کودکان

● مصرف کم چای دارچین در کودکان بی ضرر می باشد

● مصرف بی رویه ممکن است سبب افزایش ضربان قلب در کودکان گردد

 

موارد منع مصرف چای دارچین

● مصرف چای دارچین در زنان باردار باید با مشورت پزشک صورت گیرد

● ممکن است سبب سقط جنین شود و بر رشد جنین تأثیر سوء بگذارد

● مصرف بی رویه چای دارچین سبب خشکی لب، سوزش معده و … می شود

● مصرف بی رویه چای دارچین سبب نا آرامیهای اعصاب، کم خوابی و تأثیر نامناسب بر روی روان می گردد

● در تمام افراد با هر سن و جنسی مصرف بی رویه مشکلاتی را ایجاد می کند

۲۵ فایده عناب را بشناسید

چای دارچین چه خواصی دارد | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۳ ۲

شما هم بخوانید