دلایل دیر پریود شدن چیست + ۱۵ روش درمان تاخیر در قاعدگی

.دلایل دیر پریود شدن چیست + 15 روش درمان تاخیر در قاعدگی

 

  علت تاخیر در قاعدگی ماهانه

 


 
سایت فتوکده : سایتی برای همه
 
 

دلایل دیر پریود شدن چیست + ۱۵ روش درمان تاخیر در قاعدگی

علت دیر پریود شدن ماهانه برای خانم‌ ها بسیار حساس است و این موضوع در خانم‌ های متأهل یکی از نشانه‌ های بارداری به شمار می‌ رود اما باید بدانید که عوامل مختلف دیگری بر تاخیر عادت ماهانه اثر می‌ گذارد

در ادامه سایت فتوکده با این عوامل آشنا شده و می‌ توانید با ۱۵ روش درمان تاخیر در قاعدگی با طب سنتی آشنا شوید با ما همراه باشید

علت دیر پریود شدن ماهانه چیست + 15 روش درمان با طب سنتی

دلیل عقب افتادگی قاعدگی

تغییر در هورمون‌ ها

چرخه قاعدگی با هورمون‌های بدن ارتباط مستقیمی دارد

یک دلیل عقب افتادگی قاعدگی به هم خوردگی هورمون‌ های بدن با مصرف دارو و یا استرس است که این موضوع میتواند بر روند کامل نشدن سیکل ماهانه تأثیر بگذارد.

در صورت تکرار در ماه‌های متعدد به پزشک مراجعه کنید تا سطح هورمون‌های بدن را از طریق آزمایش مورد بررسی قرار دهند.

مصرف قرص‌ های ضد بارداری

با مصرف قرص‌ های ضد بارداری در هورمون‌های بدن تغییراتی ایجاد می‌ شود همین امر سبب می‌ شود تا عادت ماهانه منظم ایجاد نشود

در این موارد حتماً به پزشک مراجعه کنید.

اضطراب و تنش

روبه رو شدن با اتفاقی ناگوار و یا تجربه اضطراب و تنش همه بر هورمون‌ های بدن زنان تأثیر گذاشته و دلیل عقب افتادگی قاعدگی می باشد

مصرف دارو

اگر با مشکل عقب افتادن عادت ماهانه مواجه شدید حتماً به داروهایی که مصرف می‌کنید دقت کرده هنگام مراجعه به پزشک داروهای خود را همراه داشته باشید تا به پزشک نشان دهید.

مصرف داروهای شیمی درمانی و یا آسم و ضد افسردگی از علت دیر پریود شدن ماهانه به شمار میروند.

تنبلی تخمدان

در اصطلاح پزشکی خانمی که دچار سندرم تخمدان پلی کیستیک باشد یا به عبارتی تنبلی تخمدان داشته باشد می‌ تواند عقب افتادگی پریود را برای چند ماه به صورت متوالی تجربه کند

برای تشخیص علت عقب افتادن پریود در تنبلی تخمدان حتماً به پزشک مراجعه کنید.

دلیل عقب افتادگی قاعدگی با تیروئید

کم کاری و یا پر کاری غده تیروئید نیز بر روند چرخه پریود اثر گذاشته و آن را به تاخیر می‌ اندازد. باید برای تشخیص زیر نظر پزشک آزمایشات لازم انجام شود.

انجام ورزش‌های سنگین

از دیگر علت دیر پریود شدن ماهانه انجام ورزش‌ های سنگین و وارد شدن ضربه به ناحیه زیر شکم در خانم‌ ها  می باشد که می تواند علت تاخیر در قاعدگی باشد

روش‌ های درمان تاخیر پریود

۱- زنجبیل

یکی از بهترین روش‌های درمان عقب افتادن پریود در طب سنتی استفاده از زنجبیل به صورت پودر شده است، زنجبیل به عنوان محرک عمل کرده و بی نظمی سیکل ماهیانه را تنظیم می‌کند.

برای استفاده زنجبیل را به چای خود اضافه کرده و یا آن را در آب بجوشانید و میل کنید، مصرف ۳ بار در طول روز تا نظم بخشیدن به عادت ماهانه توصیه می‌شود.

۲- مصرف انار و انگور و انبه

بعضی میوه‌ ها برای درمان تاخیر قاعدگی مفید است از جمله آنها می‌توان به انبه، انگور و انار اشاره کرد، روزانه آب انگور را میل کنید اما در خوردن آن زیاده روی نکنید.

مصرف آب انار نیز به صورت روزانه در درمان فقر آهن و نظم بخشیدن به سیکل ماهانه مؤثر است

۳- ریشه انجیر هندی

جوشانده ریشه انجیر هندی و نوشیدن آن قبل از خواب به همراه شیر برای درمان تا خیر در قاعدگی مؤثر است، برای تکمیل روند درمان این روش را تا ۳ ماه متوالی دنبال کرده تا شاهد تأثیر آن باشید.

۴- برگ گزنه

در دو لیوان آب شش مثقال برگ گیاه گزنه و یا ۴ مثقال ریشه‌ گیاه را ریخته و روی حرارت بگذارید تا بجوشد، محلول را از صافی عبور داده و روزانه ۲ مرتبه از این دم‌نوش میل کنید.

۵- رازیانه

تخم رازیانه را به مقدار ۱۵ گرم در یک لیتر آب جوش بریزید تا دم بکشد، از محلول به دست آمده در هر وعده غذایی به مقدار یک استکان میل کنید.

۶- نخود با کنجد

برای درمان تاخیر در قاعدگی نخود را همراه با مقداری کنجد بجوشانید و محلول به دست آمده را میل کنید.

۷- سبزیجات

از سبزیجات مناسب برای درمان عقب افتادن پریود در طب سنتی می‌توان به هویج و خیار چنبر تلخ و تربچه اشاره کردف از خیار و هویج در سالاد خود استفاده کرده و همچنین خیار چنبر را روزانه ۳ مرتبه در آب جوشانده و محلول را میل کنید.

۸- عرقیات مناسب درمان تاخیر قاعدگی

یکی از راه های درمان عقب افتادن پریود در طب سنتی نوشیدن عرقیات گیاهی میباشد، روزانه ۱ تا ۳ استکان از عرقیات بومادران و بهارنارنج، ختمی و بادرنجبویه و یا بابونه میل کنید.

۹- بومادران

یکی از مناسب‌ ترین روش درمان عقب افتادن پریود در طب سنتی استفاده از گیاه دارویی بومادران است، بومادران باعث ایجاد تعادل هورمون‌ های بدن در زنان شده و تاخیر در قاعدگی را درمان می‌کند.

از چای گیاه بومادران ۳ تا ۴ مرتبه در روز میل کنید.

۱۰- جعفری

از جعفری هم به صورت تازه و یا خشک می‌توانید استفاده کنید، جعفری را در آب جوش ریخته و اجازه دهید ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بجوشد سپس میل کنید.

۱۱- گل مرزه

دو مثقال از گل مرزه را خوب بکوبید و با سرکه و نمک میل کنید.

۱۲-زعفران

پنج گرم از زعفران را خوب بکوبید و در یک لیتر آب ریخته و اجازه دهید تا دم بکشد، در سه وعده صبح و ظهر و شب یک استکان از این محلول میل کنید.

۱۳- انجیر

پنج عدد انجیر را در یک استکان آب جوش ریخته و بعد از مدتی آن را از صافی رد کرده و نوشیدنی را روزانه میل کنید.

۱۴- آب دوغ همراه با تربچه

مقداری تخم تربچه را به شکل پودر در آورده و دو قاشق از آن را در یک استکان آب دوغ بریزید، از این محلول به صورت روزانه تا سه ماه مصرف کنید.

۱۵- سرکه سیب

سرکه سیب سطح قند و انسولین را در بدن کنترل می‌کند، ۲/۱ قاشق غذاخوری از سرکه را با مقداری آب قبل از هر وعده غذایی میل کنید.

بهداشت زنان بعد از رابطه جنسی

علت تاخیر در قاعدگی و درمان طب سنتی | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۲۳۳ ۳۸

1 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

محبوبه

۱۰ بهمن ۱۳۹۸


عالی بود

شما هم بخوانید