از بین بردن جای جوش به چه صورت است؟

از بین بردن جای جوش به چه صورت است؟

از بین بردن جای جوش به چه صورت است؟

داستان آکنه و جوش یک موضوع است و داستان ماندن جای آن‌ها بر صورت فرد، داستان دیگری است. جوش صورت با بالا رفتن سن و به مرور زمان بهبود یافته تا جایی که دیگر به کلی دست از سرتان برمی دارد. امـا برطرف نمودن جای جوش ها به این سادگی‌ها نیست و برخورد با آن‌ها سختی های خودش را دارد و ترفند های ویژه خودش را می طلبد.

خوشبختانه در حال حاضر فعالیت های درمانی و بهبود جای جوش با قبال و پیشرفت زیادی مواجه گردیده و راهکارهای متنوعی برای حل این مشکل از سوی مجموعه خدمات پوستی ارائه شده است.

ما اینجا در کنار شمائیم تا روش‌های خانگی و کلینیکی درمان جای جوش را ارزیابی کنیم. نخست باید ببینیم که اثرات برجای مانده از جوش‌ها به چه صورتی هستند. زیرا جای جوش  به صورت های مختلفی مانند فرورفته، برآمده، گوشتی و یا لکه‌های تیره می باشد که هر یک روش درمان ویژه خود را دارند.

انواع جای جوش

به طور اجمالی اثرات به جا مانده از جوش به دو دسته‌ی تقسیم می‌شوند:

● اسکارهای آتروفیک یا جای جوش فرورفته: در این مورد بافت پوستی بر اثر جوش به تحلیل می‌رود.

● اسکارهای هایپرتروفیک یا جای جوش برآمده: در این مورد بافت پوست بر اثر جوش اضافه می‌آید.

شایان ذکر است که ۴ نوع جای جوش وجود دارد که در این دو دسته‌بندی مذکور قرار می‌گیرند، شامل:

● اسکار قندیلی یا آیس پیک

● اسکار واگنی یا مربعی

● اسکار گرد یا چرخشی

● زخم‌های گوشتی یا اسکارهای کلوئیدی

به جز مواردی که در بالا گفته شد، ممکن است جای جوش به صورت یک زخم یا اسکار نباشد. در چنین حالتی در محل جوشی که به کلی خوب شده، لکه‌های تیره یا هایپرپیگمنتیشن بر چهره فرد نقش می بندد.

این لکه‌ها در افرادی که همواره با سیل جوش ها دست و پنجه نرم می کنند بسیار شایع تر هستند و اسم تخصصی‌شان «هایپرپیگمنتیشن بعد از التهاب» است.

این لکه‌های تیره یکنواخت بوده و رنگشان صورتی، قرمز، بنفش، قهوه‌ای یا سیاه می باشد که در حقیقت بستگی به رنگ پوست فرد دارد.

روش انجام مزونیدلینگ جای جوش

به منظور مزونیدلینگ جای جوش، می بایست سوزن‌هایی به قسمت مزودرم وارد شوند. ورود سوزن‌ها باعث ایجاد زخم هایی بر سطح پوست فرد می گردد و این چنین است که تحریک پوستی اتفاق می افتد. باید بگوئیم که افزایش گردش خون در این قسمت با تسریع پروسه کلاژن‌سازی به بهبود کشسانی پوست فرد کمک شایانی می‌کند.

روش از بین بردن جای جوش به چه صورت است؟

بازسازی ایجاد شده در این متد زیبایی باعث می‌شود که پوست به رنگ دانه های غیرطبیعی واکنش نشان دهد. در نتیجه، بخش هایی از پوست که به دلیل جوش، زخم یا آفتاب سوختگی تغییر رنگ پیدا کرده اند، مورد نوسازی قرار می گیرند.

با فعالیت مزونیدلینگ جای جوش، علاوه بر جوانسازی پوست، آثار زخم‌های کهنه نیز برطرف شده و منافذ باز پوست بسته‌تر خواهند شد. از اینرو در بهبود و درمان جوش‌های سرسیاه بسیار موثر هستند.

در مزونیدلینگ با افزایش ترشح الاستین و کلاژن، پیری پوست تا حد زیادی به تاخیر می افتد. گذشته از این، با بازسای فرورفتگی‌های متاثر از جوش‌های دوران بلوغ ، به فرد ظاهری جذاب تر و جوان‌تر خواهد بخشید.

دوران ریکاوری بعد از مزونیدلینگ جای جوش

بعد از اجرای مزونیدلینگ جای جوش، پوست بیمار قرمز و اندکی ملتهب خواهد شد. بنابراین بهتر است بیمار یک دوره استراحت کوتاه مدت را پشت سر بگذارد.

جلسات مورد نیاز برای مزونیدلینگ جای جوش

تعیین تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان جوش با استفاده از متد مزونیدلینگ در افراد مختلف متفاوت می باشد. نوع پوست، سن، رنگ پوست، شدت اسیب بافت پوست از عمده ‌ترین عوامل در تعیین‌ تعداد جلسات درمان هستند

متخصص معالج در جلسه مشاوره با ارزیابی دقیق، تعداد جلسات درمان را تعیین می کند. اما برای دستیابی به مطلوب ترین نتیجه فرد باید ۶ تا ۸ جلسه تحت درمان باشد.

دوران ریکاوری و نقاهت مزونیدلینگ جای جوش در مقایسه با روش‌های دیگر مثل لایه برداری شیمیایی و لیزر درمانی بسیار کوتاهتر است. بدین ترتیب جهت درمان جای جوش ، زخم‌های کهنه و جوانسازی پوست  میتوان از این روش استفاده کرد.

گذشته از این، از طریق مزونیدلینگ می‌توان چروک‌های عمیق، خطوط اخم و لبخند و خطوط پر کلاغی دور چشم را کاملا از بین برد.

روش میکرونیدلینگ برای درمان جوش

در روش زیبایی میکرونیدلینگ می توان علاوه بر از بین بردن جای جوش، چین و چروک ها و فرورفتگی ها ی موجود در پوست، همچنین جای زخم بر روی پوست بیمار را از بین برد و در نهایت شاهد پوستی صاف تر، نرم تر، و دارای قابلیت کشسانی بیشتر و مهم تر از اینها شاهد پوستی جوان تر خواهید بود.

بیشتر افراد با تاثیرات میکرونیدلینگ برای برطرف نمودن جای جوش آشنایی دارند اما خالی از لطف نیست که بدانید از میکرونیدلینگ برای موارد دیگری نیز استفاده می شود که در ادامه مطلب آنها را بیان می کنیم:

● از بین بردن چین و چروک های ایجاد شده در پوست

● از بین بردن جای باقی مانده از زخم بر روی پوست

● از بین بردن آکنه بر روی پوست

● افزایش گردش خون در پوست و مو

● رفع مشکل رنگدانه های پوستی

● رفع مارک هایی که به خاطر منبسط شدن پوست ایجاد شده اند.

● رفع افتادگی پوست به خاطر کاهش وزن یا جراحی لیپوساکشن.

تاثیر روش زیبایی میکرونیدلینگ

با درنظر گرفتن این نکته که روش میکرونیدلینگ باعث رشد سلول های پوستی تازه می شود در نتیجه بلافاصله بعد از اعمال آن نمی توان انتظار مشاهده ی نتایج مفید را داشت و می بایست مدت زمانی بگذرد تا تاثیرات میکرونیدلینگ بر جای جوش و اکنه و یا جای زخم و… مشاهده شود.

روش میکرونیدلینگ یک درمان زیبایی غیرتهاجمی

باید نوید دهیم که استفاده از این روش کاملا بی خطر و امن می باشد و تاثیری مستقیم و کارگشا بر جای جوش های موجود بر پوست صورت شما دارد، در نتیجه این اطمینان خاطر را به شما می دهیم که خطری در این رابطه شما را تهدید نخواهد کرد.

درمان جای جوش در کلینیک الهام

بد نیست بدانید که روش‌های بی شماری برای درمان جای جوش وجود دارد. به منظور انتخاب روش درمانی مناسب متخصص پوست باید نوع پوست و اثرات به جا مانده از جوش بر صورت شما را به دقت بررسی کند. بعد از ان باتوجه به اهداف و انگیزه شما، بهترین روش درمانی را انتخاب کند.

لذا انتخاب یه کلینیک پراوازه هم پای یک متخصص پوست صاحب نام، نقش بسزایی در نتیجه هر چه بهتر درمان خواهد داشت.

ما خرسندیم که در کلینیک الهام توانسته ایم زیر سایه تجربیات و فن اوری مدرن رضایت کاربران خود را جلب نمائیم.

شما هم بخوانید