اشتباهات رایج هنگام رزرو بلیط هواپیما که مسافران جدی نمی گیرند!

اشتباهات رایج هنگام رزرو بلیط هواپیما

گاهی اوقات بسیاری از افراد در سفرهای داخلی و خارجی و زمان رزرو بلیط هواپیما دچار اشتباهاتی می شوند که بعضی از آنها قابل جبران و برخی دیگر غیر قابل جبران هستند که در پی آن خسارت و هزینه زیادی را به مسافر وارد می کند.

همچنین تجربه نشان داده است در بعضی موارد، کارمندان در آژانس هواپیمایی با داشتن سابقه کار طولانی نیز دچار اشتباه و خطایی در فرآیند خرید بلیط هواپیما می شوند.

در این مقاله قصد داریم به بررسی اشتباهات رایج هنگام رزرو بلیط هواپیما توسط مسافرین و کارشناسان آژانس های هواپیمایی بپردازیم تا هزینه های ناشی از این خطاها را تا حد امکان بین آنها کاهش دهیم.

اشتباهات رایج مسافران

جالب است بدانید که گاهی اوقات خرید بلیط هواپیما برای افراد حرفه ای و متخصص هم خسته کننده است و کارهایی مانند تغییر خطوط هوایی، تنوع مسیر، پیدا کردن بلیط ارزان و کنترل ظرفیت کمی مشکل است.

همچنین گاهی اوقات مجبور هستید بنا به دلایلی همچون افزایش تعداد مسافران و کاهش ظرفیت یا کاهش پروازهای یک ایرلاین، بلیط هواپیما را با قیمت بالایی تهیه کنید در حالی که می توانید با خرید بلیط هواپیما لحظه آخری هزینه کمتری پرداخت کنید. اشتباهات زیادی از این دست هستند که مسافران در خرید بلیط هواپیما مرتکب می شوند.

عدم استفاده از فرودگاه های جایگزین

شهرهای بزرگ ایران مانند مشهد یا تهران به ویژه برای مسافرت های خارج از کشور به یک فرودگاه اکتفا نمی کنند و بیشتر از ۱ یا ۲ فرودگاه دارند که ایرلاین ها بلیط های هواپیما خود را با قیمت های متفاوت بین این فرودگاه ها تقسیم می کنند. این اشتباه ممکن است برای پروازهای خارجی اتفاق بیفتد و فرودگاه خود را در شهر مقصد، اشتباه انتخاب کنید که مجبور می شوید هزینه دیگری پرداخت کنید تا با تاکسی به شهر مقصد بروید.

پاک نکردن کوکی های مرورگر

هنگامی که شما برای یک سفر هوایی بلیط خود را از ایرلاین ها به صورت اینترنتی تهیه می کنید، شرکت های هواپیمایی در سایت های خود به روش های مختلفی از کوکی ها استفاده کرده و با استفاده از آن اطلاعات مسافر را ذخیره می کنند.

بر اساس نظر بعضی از کارشناسان سفر، سایت های خرید بلیط و خطوط هوایی از این کوکی ها برای آگاه شدن از مسیر های مورد نظر مسافر استفاده می کنند و سعی دارند خودشان را در مسیر جستجوی مسافر قرار دهند تا شانس انتخاب سایتشان توسط مسافر را بالا ببرند.

به عنوان مثال شما برای سفر در تعطیلات عید نوروز از طریق سایت، بلیط چارتر کیش را از یکی از ایرلاین ها تهیه کرده اید و بعد از مدتی برای سفر مجدد به کیش یا مقصدی دیگر چنانچه کوکی های مرورگر خود را حذف نکرده باشید، پیشنهادات سایر سایت ها را در رتبه های بعدی به شما نشان می دهد و ممکن است شما را از شرایط و تخفیفات ویژه دیگر سایت های فروش بلیط محروم کند.

بلیط هواپیما

ثبت اشتباه اطلاعات مبدا و مقصد

شاید غیر ممکن به نظر برسد اما در مواردی افراد در زمان درج مبدا و مقصد اشتباه کرده و بلیط مسیری دیگر را خریداری می کنند. البته ممکن است این اشتباه به دلیل شبیه بودن کدهای یاتا بعضی شهرهای مختلف رخ دهد.

در این صورت مسافر باید بلیط هواپیما خریداری شده را کنسل کند که در بهترین حالت ۳۰ درصد از نرخ بلیط هواپیما کم می شود و در اکثر مواقع نصف هزینه ای که برای تهیه بلیط پرداخت شده است به منظور خسارت در کنسل شدن سفر از سمت مسافر به شرکت هواپیمایی پرداخت می شود.

توصیه می شود بعد از دریافت بلیط هواپیما حتما اطلاعات مندرج بر روی بلیط خود را مطالعه نمایید تا از ثبت درست مبدا و مقصد خود مطمئن شوید، زیرا بعضی از ایرلاین ها تا زمان مشخصی کنسل کردن بلیط را بدون هزینه برای مسافر انجام می دهند.

البته برای این کار باید از نحوه خواندن بلیط هواپیما آگاهی داشته باشید زیرا بعضی از این اطلاعات به صورت اختصاری درج شده که ممکن است متوجه مفهوم آن نشوید.

هواپیما

رزرو پرواز در روزهای پرتردد و گران

اکثر شرکت های هواپیمایی تمایل دارند بلیط های هواپیما خود را در روزهای شلوغ که قیمت بلیط گران تر  است مثل جمعه و یکشنبه به فروش برسانند.

در صورتی که الزام به سفر در زمانی خاص را ندارید بهتر است رزرو بلیط خود را به روزهای دوشنبه و سه شنبه موکول کنید.

به طور کلی رزرو بلیط در روزهای پایانی هفته، پایانی ماه و پایانی سال با افزایش قیمت همراه بوده و بهتر است در این زمان ها بلیط هواپیما خود را رزرو نکنید.

چک نکردن سایت های مختلف فروش بلیط هواپیما

ایرلاین ها به منظور جذب مسافرین بیشتر از سایت های مختلفی برای فروش بلیط های خود استفاده می کنند. در مقابل هر سایت از روش های مختلفی برای فروش بلیط های خود استفاده می کنند که ممکن است تخفیفات خاصی را برای مسافرین به ویژه در دقایق پایانی نزدیک به پرواز در نظر بگیرند. شما می توانید با جست و جو در سایت های معتبر که دارای پشتیبانی قوی هستند، از این تخفیفات بهره مند شوید.

اشتباهات مسافران در فرودگاه

در پایان از تجربیات پروازی خود و دیگران غافل نشوید و در صورتی که قیمت پروازها در سایت ها و شرکت های هواپیمایی نزدیک به هم بود، سایر امکانات مانند نوع صندلی، سرگرمی ها، مانیتور پشت صندلی ها و … را در نظر بگیرید.

همچنین امنیت هواپیما را فدای قیمت ارزان بلیط نکنید، چرا که در مواقعی شما هزینه کمتری را برای رزرو بلیط خود پرداخت کنید ولی متحمل هزینه های دیگری در برابر جان و مال خود می شوید.

مطلب مفید بود ؟ ۵ ۰

شما هم بخوانید